יום שני, 18 באפריל 2016

SHIMONETA: A Boring World Where the Concept of Dirty Jokes Doesn't Exist- Review

שם יותר טוב לסדרה הזאת יהיה: Shimoneta- A Boring World Without Homo Sama כי העולם הזה לא שווה כלום בלי הומו סאמה. שימונטה בקיצור, היא סדרת אצ'י עם קונספט מעניין ומקורי שיצאה בקיץ 2015 עם 12 פרקים. היא האנימה האחרונה שבה מיו מאטסוקי הספיקה לדבב בה (לצד סדרות נוספות של אותה עונה) לפניי שהלכה לעולמה.

אז בואו נראה, האם שימונטה הצליחה להיות סדרה טובה?! אני מזהיר מראש, על אף שלא אשים תמונות NSFW בפוסט, שימונטה היא סדרה מאוד מאוד גסה. הקריאה באחריותכם.



הקונספט הראשוני של העולם של שימונטה בנוי בצורה מעניינת ומקורי, זה דבר ראשון שאגיד. הוא מתרחש בעתיד ביפן בו דברים שקשורים במין אסורים לחלוטין. אסור לדבר על סקס, הממשלה הוציאה רשימת מילים ארוכה שאסור להגיד אותן. על פי החוק, כל אדם מחויב להחזיק צמיד ששומע את המילים שאומר, ובעזרת מערכת אבטחה מדהימה, החוק יבוא ויעצור את הפושעים שאומרים את אותן מילים. זה לא רק זה, בבית הספר יש מערכת לימודים מיוחדת. בוחנים את התלמידים על איך נולדים ילדים, ולא, התשובה הנכונה לשאלה היא לא שמוט אנושי מתחבר לשחלה. הקונספט הראשוני עצמו מאוד מעניין ומקורי, זה דבר שהסדרה ח"ח עליו, אז יפה.

הסיפור מספר על אוקומה טאנוקיצ'י (Okuma Tanukichi), תלמיד בתיכון, והוא בנו של אחד הטרוריסטים הגדולים בעולם (לא הומו סאמה, אבל קרוב). על מה אביו מואשם כטרוריסט? על זה שרץ ברחוב ואמר מילים גסות בצורה פרועה. מאותו היום אוקומה שסבל מהיחס כלפיו, עקב זה שהוא בנו של טרוריסט, מחליט להיות אדם שונה מאביו, ומתנגד בתוקף להיות כמוהו.

אלא ש... זה לא הולך לו. ברגע שהוא פוגש את קאג'ו איאמה (Kajou Ayame) שמצילה אותו לאחר שהפך לקורבן של האשמה שגויה בהטרדה מינית.. קאג'ו מסתבר, היא טרוריסטית המכונה "שלג כחול", היא מתנגדת בתוקף לממשלה ולחוקים שהם יצרו כנגד דיבורי סקס וכדומה. היא מצרפת את אוקומה, ויחד הם מקימים את הארגון שלהם, שנקרא SOX, והשניים הופכים לטרוריסטים שמפיצים את כל האיידס שבעולם (תרתי משמע).


ואחרי הסטינג הראשוני, נגמר הטוב בשימונטה. למרות שהפרק הראשון כן הצחיק אותי, הוא היה דבר חד פעמי, כי אז הסדרה מתגלה כממש מגעילה ודוחה ככל שהיא מתקדמת. אותו הומור שהיה מצחיק בפרק הראשון, כנראה שימש לי כמשהו לא צפוי, אך כבר בפרק השני, שימונטה הופכת למשעממת, והחל מפרק 4 פשוט דוחה.

אוקומה מאוהב בנישיקינומיה אנה (Nishikinomiya Anna), יושבת הראש של מועצת התלמידים. היא שקטה וטהורה, זה מה שאוקומה אוהב בה. בחירה לא רעה במיוחד, אלא שכבר שהסדרה מתקדמת, אנה מתגלה כאחת היאנדרה הנוראיות ביותר שיצא לי לראות. היא מאוהבת באוקומה לרמה שהיא כמעט רוצחת אותו, ושאר נשים שמתקרבות אליו, כן, יאנדרה. אך זה לא הכל, כי פה מתחיל הדבר המטריד, ואני מציע לכם לא לקרוא אם אתם חוששים מזה. היא עושה כמה דברים פסיכים ומגעילים במהלך הסדרה. בפרק 4, היא אונסת את אוקומה בצורה מטרידה במיוחד. הייתה חדירה או לא הייתה, אבל היא אונסת אותו. דברים נוספים שקורים, זה שהיא שופכת הרבה פעמים את השפיך שלה על הפנים שלו (או מה שיש לבנות שם... ) וגם.... מכינה לו עוגיות מ"מיץ האהבה" שלה. פאקינג דוחה. איכס. אמנם קטעים שרואים בהם עירום בסדרה הם לא רבים במיוחד ביחס לאצ'י איידס אחרים כמו הייסקול DXD, אני מוצא את שימונטה מעבר למביכה לצפייה, אלא כפשוט מגעילה.

אנה היא דמות זוועתית לחלוטין. אוקומה הוא די הדמות הבסיסית בסדרות כאלה, והוא חוטף הרבה דברים בסדרה. אבל האמת? אני לא באמת מרחם עליו. למה? כי גם הוא דמות חד מימדית משעממת לחלוטין. קאג'ו היא דמות יחסית בסדר, למרות שגם היא מטרידה במיוחד. עוד דבר שמציק לי כאן, זה שהסדרה מתעלמת מחוקי העולם לגביה. אני אסביר. בתחילת הסדרה ראינו שמספיק להגיד "מילה אסורה", וכבר קופצות על אותו אדם הרבה ניידות ועוצרות אותו. הסדרה פשוט מחליטה להתעלם מזה שזה נוגע לקאג'ו, ולתת לה חופשי להגיד את אותן מילים הרבה פעמים בסדרה, בלי ששום דבר קורה לגבי זה. בנייה לא טובה, שעושה מה שנוח לה לגבי דמות ספיציפית.


במקום להתעסק בבסיס העולם הטוב של הסדרה, ולפתח אותו (ושכן הסדרה מפתחת אותו מעט זו בצורה גרועה), הסדרה בוחרת להתעסק באיידס ועוד איידס, עם דמויות נוספות גרועות חוץ מאנה. מצטרפת לסדרה דמות ה"אימוטו", כי מה רע בעוד דמות טרופס לסדרת האיידס שלנו?! וגם, יש את האחות של בית הספר, שחוקרת על סקס באמצעות זבובים.  גם נוסף לנו דמות נבל גרועה במהלך הסדרה, שלא עושה חסד לה, ורק הופך אותה לעוד יותר מטרידה..בפרק מסוים קאג'ו ואוקומה מייצרים צעצועי מין בצורה מטרידה במיוחד, כל זה עם המון המון גניחות מטרידות ושאר דברים שאני מעדיף כבר לשכוח. זו סדרה שאני צריך לצפות בה עם אוזניות מרוב שהגניחות מטרידות, כדי ששאר הבית לא ישמע את הזוועה. זה נוראי לשמוע את הגניחות באוזניים, אבל זה עדיף מאשר ששאר הבית ישמע.


ועוד טרוויה קטנה בשבילכם, שגם מאחורי הקלעים הסדרה איידס. השם של אוקומה, הוא איידס בפני עצמו. הקאנג'י של MA ב"אוקומה", עם פירושים רבים, אבל אחד מהם הוא "מחזור". כמה מעניין, נכון? לעומת זאת, בשמו הפרטי, טאנוקיצ'י, ה"טאנוקי" מתפרש כ.. כן, טאנוקי, בעלי חיים שידועים על האשכים הגדולים שלהם. כמה מעניין....

שימונטה היא סדרה עם פוטנציאל רב לא ממומש, שבוחרת להפוך את עצמה לאיידס מגעיל ומטריד במקום להתעסק בסטינג הראשוני המעניין שלה, בלי איידס. מביאה את אחת הדמויות הזועתיות שראיתי באנימה, אנה, יאנדרה נוראית שעושה מלא דברים מגעילים במהלך הסדרה. והגרוע מכל? היא התפקיד האחרון שעשתה מיו מאטסוקי לפניי שהיא מתה. כן, אני אזכור את מיו מאטסוקי בתור לילה מטיילז אוף זסטריה, ולא בתור אנה.


סבל של סדרה שציפיתי לה, וגילתה את פרצופה האמיתי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה