יום שני, 4 באפריל 2016

Arslan: The Warriors of Legend- Game Review

המשחק של ארסלן הוא המשחק היחיד בשוק שנותן לכם לעשות רצח המוני של ערבים בידי ערבים אחרים, לאחר שטקמו קואיי נתנו את האפשרות בעבר גם לפיראטים שרוצחים פיראטים, סינים שרוצחים סינים, יפנים שרוצחים יפנים, וגאנדאמים שרוצחים גאנדאמים. החברה הזאת לא מקפחת אף מוצא אתני, וסוגרים את זה הפעם במשחק על האנימה המקסימה- Arslan Senki.

אני שיחקתי במשחק בגרסאתו היפנית על הPs3. הגרסא היפנית יצאה גם לפס4. המשחק גם תורגם לאנגלית, ונמצא על הPs4, אקסבוקס וואן, וגם על המחשב דרך Steam. אז קדימה, ביקורת על המשחק של ארסלן.



המשחק של ארסלן מעביר את העלילה של העונה הראשונה של האנימה, מהפרק הראשון ועד הפרק האחרון שלה (עונה שנייה תצא בקיץ). היא מעבירה את כל האירועים החשובים שלה, ומפרטת על הדמויות, ברמה כמעט זהה לזו של האנימה. היא מראה את כל הארקים שלה. היא מראה באופן די נאמן את האירועים באנימה. הצגתם המלאה של כל הדמויות- ארסלן, דאריון, נארסוס, פאראנגיס, וגם היותר משניות כמו אטואל ואלפריד, הכל נמצא כאן. במידה ובמקרה ולא החלטתם לצפות באנימה עדיין (למה באמת, האנימה מקסימה), המשחק מעביר בצורה מאוד נאמנה את העלילה שלה. עד כמה נאמן? בואו נגיד שזה כמעט כמו לעשות ריוואטץ' לאנימה. כמעט ואין קטע שיש באנימה והוא לא במשחק. אדם שיחליט לשחק במשחק קודם לפניי שיראה את האנימה, לא יישאר עם הרבה פערים לעומת צופה של האנימה. שזה ללא ספק, עבודה יפה מצד המשחק. כן, זה אומר שלפעמים יש קאטסינס של איזה 5-10 דקות, אבל זה עדיין נהדר. העלילה של ארסלן מראש הייתה נהדרת, ולראות אותה עובדת גם בתור משחק זה מעולה.

המשחק מוסיף גם כל מיני משימות צדדיות שלא היו באנימה (פילרים), שמפרטות על הדמויות. כמו למשל שלב שמראה את העבר של ג'אסוונט, ומראה כיצד הוא מגן על הממלכה של גאדבי וראג'נדרה מפני אביו של ארסלן, וגם קטעים על שלישיית הדמויות שהצטרפה די מאוחר באנימה- טוס, זאראוונט ואיספאן. סיפורים די בסיסיים, אך מעניינים. מי יודע, אולי הכל קאנון וזה היה במקור בנובל והאנימה בחרה שלא להכניס את זה מסיבות כאלה ואחרות.


המשחק של ארסלן הוא בפשטות משחק דיינסטי וואריאורז רגיל. סגנון מאוד חרוש מצד קואיי (כמה שאני מכור אליו), אך לסדרה כמו ארסלן, הוא עובד באופן די מושלם. קואיי כבר עשו משחקי דיינסטי וואריאורז למותגים אחרים בעבר כמו זלדה, גאנדאם ו-וואן פיס. והאמת? ארסלן זוהי הבחירה הטובה ביותר שלהם לעשות משחק כזה. אז כמו בכל משחק דיינסטי וואריאורז, אתם לוקחים דמות, והורגים. מאות אנשים, אפילו אלפים אם תרצו, במערכת קרב קלה, אך מספקת וממכרת, עם הרבה התקפות.

המשחק מביא 15 דמויות לשימוש בהן. אמנם נשמע מעט, אך בהתחשב שארסלן היא אנימה עם רק 25 פרקים, המספר הזה לא רע בכלל. המשחק מכניס את כל הדמויות החשובות למשחק. ארסלן, דאריון, פאראנגיס, נארסוס, אלפריד, אלם, גיב, הילמס, ועוד כמה. הדמות היחידה שחסרה לי שהיא לא פעילה זוהי אטואל, וגם אז, זה די בסדר שהיא לא פעילה, כי בקושי שראו ממנה משהו. היא סתם העדפה אישית שלי. אמנם שיש רק 15 דמויות, זה לא מה שיעצור את המשחק להיות מעניין. לכל דמות יש מרחב התקפות די גדול, ולמרות שהן נלחמות עם נשקים זהים, כל דמות משתמשת בנשק הזה בצורה שונה. הגיימפליי של פאראנגיס שמשתמשת בחץ וקשת, די שונה מזה של אלפריד שגם משתמשת בזה. גם לכל דמות יש לפחות שני נשקים (כמה דמויות כמו ארסלן והילמס עם שלושה), מה שמוסיף להן עוד גיוון בגיימפליי. הדבר היותר כיפי כאן, זה שלכל נשק שיש לדמות, הוא עם ארבע גרסאות משלו עם גיימפליי שונה במעט מנשק לנשק. ככה שניקח לדוגמא את ארסלן שיש לו 3 נשקים, בפועל יוצא שיש לו 12 סוגי גיימפליי, שזה בהחלט מרשים. זה די מפצה על מספר הדמויות הנמוך במשחק, וזה עשוי נהדר.

הדמויות גם מספיק כיפיות לשימוש. נארסוס למשל, עם גיימפליי ממש נהדר ומקורי עם מכניקה של שימוש בצבעים (עקב זה שהוא צייר, צייר גרוע, אבל צייר), פאראנגיס ואלפריד היו מבין הדמויות הכי כיפיות בשבילי עקב שהיו מהירות וזורמות. ברגע שמשיגים נשק שני לכל דמות, הדמויות משתפרות פלאים (והן מספיק טובות לפניי), כיוון שהמשחק נותן לשלב בין התקפות של הנשקים שלכם וליצור קומבואים מרשימים, מהירים, יפים וחזקים.


המפות של המשחק די גדולות. בדר"כ, בדיינסטי וואריאורז, מפות גדולות זו צרה אחת גדולה. תמיד קואיי זורקים את הקטעים של "החבר שלך הולך למות, לך תציל אותו" כשהוא בצד השני של המפה ושאין באמת דרך מהירה להגיע לשם (כי הסוסים בדיינסטי וואריאורז הרגיל זוועה), המשחק של ארסלן לעומת זאת, לא סובל מזה. נדירים הקטעים שצריך להגן על מישהו, וגם אז, זה בתור משימת חילוץ שהחבר שלכם בא אתכם, והכל מסודר. וגם, הסוסים בארסלן מהירים במיוחד, וההתקפות של הדמויות איתם מהנות וחזקות (מרגיש כזה בוס לשחק עם דאריון על הסוס השחור שלו). גם יש כל מיני משימות נחמדות בשלבים מעבר להריגות. למשל, עם אלם יש קטע מסוים שעליכם למצוא דרך לפרוץ לארמון בלי שיראו אתכם. אבל הקטעים ההכי אהובים עליי (שמופיעים די הרבה במשחק), אלו הקטעים שבו המשחק נותן לכם לאסוף את הצבא שלכם יחד, ולתקוף בהתקפת צבא אחת ענקית ומרשימה, ואז לקרוא בגאווה גדולה: YASHASHIIINNN"". אלו קטעים מרשימים ומהנים. לא רק שהם מבדילים את ארסלן משאר המשחקים של קואיי, הם נתנו לי להרגיש שאני שולט בצבא, ועדיין מחסל במערכת הקלה של דיינסטי וואריאורז, וזה היה נהדר.

למרות שמה שאני הולך להגיד עכשיו, לא מפריע לי אישית, אני כן רואה צורך לציין אותו. המשחק של ארסלן הוא... קל. ממש קל. גם בקטעים של הקרב פילים של שינדורא (יש פילים במשחק, זה אוסום), הפילים עצמם ממש חלשים. גם ניסיתי את האקסטרים מוד לראות כמה הוא "אקסטרים", והוא היה ממש ממש קל. ככה שקחו את זה בחשבון. המשחק של ארסלן הוא קל, אפילו לעומת משחקי דיינסטי וואריאורז אחרים הוא משמעותית יותר קל.


המשחק לרוב זורם די טוב, ב60 פריימים לשנייה (או לפחות זה נראה לי 60), אך לעיתים יש ירידת פריימים משמעותית, לכיווין ה20-15 (או לפחות זה נראה 20-15) לא משהו שאמור להפריע לכם במיוחד. יש מערכת חיזוק סטאטים של שילוב קלפים לקלפים חדשים, שזה גם נחמד מאוד. מאוד נהניתי מהמשחק של ארסלן, אני גם ככה מכור למשחקי דיינסטי וואריאורז (כמה אירוני זה שאני לא סובל את הרגיל), וארסלן הוא תוספת נהדרת לפרנצ'ייז. הוא מעביר את העלילה של הסדרה בצורה נהדרת, הדמויות מספיק כיפיות ומושקעות, וקטעי ה"יאשאשין" הם פשוט זהב.

במידה וכבר שיחקתם בדיינסטי וואריאורז בעבר, ולא אהבתם, כנראה שדעתכם לא תשתנה בנוגע לארסלן. במידה ולא שיחקתם בכלל בדיינסטי וואריאורז וזה מעניין אתכם, ארסלן הוא אופציה טובה להתחיל ממנה. גם מה שאם אתם רוצים להיות מוכנים לקראת העונה השנייה ולרענן את זיכרונכם, לשחק במשחק הוא אופציה כמעט שקולה לעשות ריוואטץ', עם תוספת גיימפליי.
ולכן הציון הוא....


10\8.5

2 תגובות:

  1. האמת שחשבתי לצפות באנימה בשביל לשחק במשחק, אבל לפי מה שאתה אומר אולי לא כדאי?
    עד כמה באמת עדיף לצפות ולא לשחק?

    השבמחק
    תשובות
    1. האנימה מעולה. אבל זה פשוט שהמשחק מעביר כמעט במדויק אותה (אם כי ב3 פרקים האחרונים שלה, המשחק די ממהר עם זה)
      לדעתי אם תצפה באנימה ואז ישר תשחק במשחק, אתה פשוט תראה כמעט את אותה העלילה שוב ישר אחרי ופחות תהנה מהמשחק.
      תכלס? לא יודע מה להגיד לך. אולי תשחק במשחק כמה חודשים אחרי שתראה את האנימה ואז זה יהיה לך יותר אפקטיבי.

      מחק