יום ראשון, 29 במרץ 2020

Yakuza 4 Remastered- המסמר האחרון בחיסול הקריירה של נארימיה הירוקי- ביקורת


זו הפעם השנייה שבה אני משחק ביאקוזה 4, שכן הוא היה משחק היאקוזה הראשון שלי לפניי 7 וחצי שנים. הביקורת תתעסק במעט על השוואת גרסת הפס3 המקורית לעומת גרסת הפס4.



לראשונה בסדרה, יאקוזה 4 מכניס יותר מדמות אחת שאפשר לשחק איתה, ארבע דמויות ראשיות; "כריש ההלוואות" אקיאמה שון (Akiyama Shun), האסיר סאיג'ימה טאיגה (Saejima Taiga), הבלש טאנימורה מאסאיושי (Tanimura Masayoshi), ולבסוף פני הסדרה, קיריו קאזומה. בעקבות העובדה ששלוש מתוך ארבע הדמויות הראשיות במשחק הן דמויות חדשות, הדבר הזה הופך את יאקוזה 4 לאחד המשחקים הכי נגישים בסדרה לקהל חדש (מתחת ליאקוזה 0 וכמובן יאקוזה 1\ קיוואמי 1). מרבית הדמויות הישנות בסדרה משחקות תפקיד משני לעומת מגוון של דמויות חדשות ונהדרות, שלמרבית המשחק אין צורך להכיר את העלילה הישנה. למרבה הצער, גרסת הרימאסטר של הפס4 פחות נגישה מזו של גרסת הפס3 המקורית. גרסת הפס3 הכניסה תקצירים ארוכים ליאקוזה 1, 2, ו3 עם קריינות ודיבוב בהם. ומסיבה כלשהי, גרסת הפס4 מחקה אותם. אז כן, על יאקוזה 3 זה לא נורא במיוחד שכן הוא מגיע יחד עם יאקוזה 4 על הדיסק, אך עדיין זה תוכן שנמחק.

הסיפור של יאקוזה 4 עוקב אחר כמה עלילות של כמה דמויות שסופן הוא להתכנס לפרשייה אחת גדולה. אקיאמה שון הוא אחד האנשים העשירים ביותר בקאמורוצ'ו, ויש ברשותו עסק בשם "סקיי פייננס" (Sky Finance) שבו הוא מלווה מיליוני יין לאנשים שזקוקים לכסף הזה. אך הוא לא דורש עליו ריבית. כל מה שנדרש בשביל לקבל הלוואה מאקיאמה הוא לעבור מבחן ייחודי. אקיאמה הוא אדם עשיר, אך הוא לא מסונוור מהכסף, בעיקר בגלל עברו שהיה הומלס והצליח לעלות לפסגה דרך מזל ויכולת. אליו מגיעה אישה בשם לילי (Lily) שמבקשת סכום אסטרונומי של לא פחות ממאה מיליון יין. לילי היא אחת הדמויות המרכזיות ביותר במשחק, שכן היא מובילה את כל הדמויות במשחק לדגש העלילה.

בסיפורו של סאיג'ימה לעומת זאת, נכנס הרקע האמיתי הראשון של מאג'ימה, שכן הוא מוצג כשותפו הנאמן ביותר (מה שנקרא "אח" בשפת היאקוזה). 25 שנה לפניי תחילת העלילה של יאקוזה 4, שניהם היו אמורים לבצע התנקשות שתוכננה מראש בעשרה אנשים משבט יאקוזה אחר, אך לא רק שהתברר לבסוף שמדובר ב18 אנשים, מאג'ימה לבסוף לא הגיע למשימה יחד עם סאיג'ימה. סאיג'ימה החליט לבצע את המשימה לבדו, רצח את 18 האנשים האלו, ונכנס לכלא בעודו מחכה להוצאה להורג שעתידה להתרחש בימים בהם מתרחשת עלילת ההווה של יאקוזה 4. יחד עם תמרון מאסיר אחר, הוא מחליט לברוח מהכלא ולברר מדוע מאג'ימה בגד בו.

בסיפורו של טאנימורה הבלש הצעיר, הוא מוצג כבנו של בלש אחר, שנרצח לפניי 25 שנה. טאנימורה יוצא לחקור את מות אביו ומחפש אחר לילי שכן היא אחד האנשים האחרונים ששוחחו עם אביו לפניי שנרצח. ולבסוף יש לנו את קיריו, שהפעם הוא כמעט ולא קשור לעלילת המשחק. הוא תופס רק כרבע מעלילת המשחק, וכמעט ולא קשור לפרשיה הענקית של בת 25 השנים. העלילה כמצופה ממשחק יאקוזה נהדרת, הדמויות עוברות משברים ומתפתחות, והנבלים הם מבין הטובים בסדרה. אם כי מומלץ לקחת בחשבון שביאקוזה 4 יש את אחד הטוויסטים הכי מטופשים בסדרה, אך זה טוויסט שאני אישית עדיין אוהב אותו.


המשחקיות ביאקוזה 4 זהה לזו של שאר המשחקים בסדרה; נלחמים עם אגרופים ,בעיטות ואחיזות, משתמשים בחפצים בזירה ובזירה עצמה בשביל התקפות מיוחדות. אך בעקבות העובדה שהפעם משחקים ארבע דמויות בסדרה, יאקוזה 4 לקח את הכיוון לעשות את הדמויות יותר מגוונות. קיריו נשאר כמעט זהה לכפי שהיה ביאקוזה 3 ומקבל מגוון התקפות חזקות ומרשימות. אקיאמה לעומת זאת, מבוסס כמעט אך ורק על בעיטות. לעומת זאת, סאיג'ימה הוא דמות כבדה ואיטית, אך חזקה באופן דרסטי. כל המשחקיות שלו מבוססת על שני דברים; אחיזות ותפיסות, ושבירת הגנה. האיטיות שלו מצד אחד יכולה להפוך אותו לאחת הדמויות הכי בלתי נסבלות למשחק, ומצד שני שבירת ההגנות שלו יכולה להפוך אותו לאחת הדמויות הכי כיפיות במשחק (שזה בדיוק איך שזה היה לי. בפעם הראשונה ששיחקתי שנאתי את המשחקיות שלו, ואילו בפעם הנוכחית נהניתי). טאנימורה הוא איפה שהמשחק נהיה יותר מורכב. המשחקיות שלו מבוססת בעיקר על התחמקויות שדורשות תזמון מדויק, שזה די הכרחי, שכן טאנימורה הוא הדמות החלשה ביותר במשחק ומקבל את קרב הבוס הקשה ביותר במשחק. חוץ מזה יש לו מהלכי אחיזות נהדרים וראילסטים והוא פשוט דמות שהיא תענוג למשחק עם כמה התקפות מיוחדות נהדרות.

הסייד קווסטים במשחק נותנים לכל דמות את הדגש באופי שלה על פי הרקע שלה. אקיאקמה עוזר לאנשים בעסקים ולהומלסים. סאיג'ימה נאלץ לברוח מהמשטרה ומתמודד עם העובדה שהוא נמצא בריק של 25 שנה מהעולם, טאנימורה עובד כשוטר ומקבל בעולם הפתוח התראות ראנדומליות על פשעים, ואילו קיריו נשאר כפי שהיה עם הסגנון הקבוע שלו. יאקוזה 4 גם מכניס קטעי התגנבות, מרדף, ובריחה, שהם לא טובים במיוחד, אך הם לפחות טובים מאלו של Judgment שהיו רעים. לעומת כל משחק יאקוזה אחר בסדרה הראשית (כלומר 0-7), פרט ליאקוזה 1\ קיוואמי 1, יאקוזה 4 הוא היחיד בסדרה שהעיר היחידה שאפשר לחקור בה היא קאמורוצ'ו, אך לפחות הפעם יאקוזה 4 מכניס איזורים חדשים אליה. אפשר לחקור את הגגות ואת האיזורים התת קרקעיים שייכנסו אליהם סייד קווסטים חדשים. כמו יאקוזה 3, יאקוזה 4 מצפה מהשחקן להכיר את המפה בעל פה, וכמעט ולא נותן הסברים בשביל הסייד קווסטים, דבר שבהחלט לא יתקבל ב2020. וכמובן שיש לנו את האטרקציות הקבועות של סדרת יאקוזה, כגון פינג פונג, הוסט קלאב, בייסבול, הימורים, משחקי לוח, וקאראוקה שמכניס את השיר שאני מכור אליו ברגע זה; Machine Gun Kiss. למרבה הצער, הקאראוקה מתמקד בעיקר בקיריו. אקיאמה מקבל שלושה שירים בלבד, סאיג'ימה אפילו לא יטרח להיכנס לשם, וטאנימורה רק שניים.


אני יכול להגיד לכם שוב עד כמה שקורודה טאקאיה מדבב את קיריו מדהים, ושיש לנו במשחק קאסט חזק של מדבבים פופולארים כמו קויאמה ריקיה בתור סאיג'ימה (קיריטסוגו מפייט זירו, טאקאמורה מהאג'ימה נו איפפו), ויאמדרה קויוצ'י בתור אקיאמה (ספייק מקאבוי ביפופ, בירוס מדרגון בול סופר), אך הרימאסטר של יאקוזה 4 מכניס שערורייה קטנה שנכנסת דרך הדמות של טאנימורה. ברימאסטר מדבב אותו מאסודה טושיקי (שארק מיוגיאו זאל, מיאמורה ביאמאדה ושבעת המכשפות). הרימאסטר יצא מדרכו לשנות את העיצוב של טאנימורה, ולדבב אותו מחדש, שהעיצוב המקורי שלו בוסס על המראה של השחקן נארימיה הירוקי, שכן גם דיבב אותו במקור. אז מה קרה לנו פה לעזאזל? לאחר שיאקוזה 4 יצא ב2010, נארימיה הסתבך בפרשיית סמים, והדבר הזה חיסל לו את הקריירה. על אף שהוא יצא לבסוף זכאי, והוכח כחף מפשע ושמעולם לא השתמש בהם, הוא גורש לחלוטין מהתעשייה, כי יפן מתנהגת כמצופה מיפן. זה היה יאקוזה 4 המקורי שהכיר לי נארימיה בתור שחקן ששיחק בסדרות כגון Yankee Kun and Megane Chan (באופן אירוני, זו סדרה שנוצרה במקור על ידי יושיקאווה מיקי, שיצרה את יאמאדה, שבה מאסודה דיבב). ואיך הדיבוב של מאסודה בתור טאנימורה? הוא נהדר. הוא עושה את מלוא יכולתו להיכנס לנעליים של נארימיה בתור טאנימורה. אני אוהב את הדיבוב של מאסודה בתור טאנימורה, לא אוהב את הפרשייה שמאחורי זה.

ולסיום עוד דבר קטן שגרסת הפס4 מחקה- הEaster Eggs שהיו לאנימת ומנגת המא ג'ונג, Akagi שנמצאו במועדוני המא ג'ונג במשחק. ):

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה