יום שישי, 6 במרץ 2020

Dragon Quest Your Story- "חפש את הדרקון", ברצינות נטפליקס ישראל? – ביקורת


ביקורת על הסרט שיצא לא מזמן לנטפליקס ומבוסס על המשחק החמישי בסדרת הRPG הענק, דרגון קווסט.




הסיפור עוקב אחר לוקה, שכבר כדי להסביר את הרקע שלו, אני צריך לעבור בדרך שלל אירועים שנכנסים לתוך חמש עשרה דקות. אז מה קורה ב15 הדקות האלה? הוא מופיע בתור ילד קטן, פוגש בנסיך בשם הארי (או הנרי על פי הדיבוב היפני), אביו של לוקה נרצח, הנרי ולוקה נחטפים, טיימסקיפ של כמה שנים טובות, הנרי ולוקה מוצגים בתור עבדים, הם בורחים, הנרי חוזר לבית המלוכה שלו ו... הנה הסרט התחיל בפועל. כל זה לתוך חמש עשרה דקות בלבד. זו כבר בעיה שתימשך לאורך כל הסרט- הקצב המהיר להחריד שלו. הסרט טס במהירות בזק כדי להכניס עלילה של משחק של 60 שעות לפחות לתוך סרט של שעתיים. אני כן רואה צורך לציין שזו בעיה שנמצאת בעיקר בשלבים הראשונים של הסרט, שכן במהלכו הוא מכניס כמה טוויסטים שבאופן מעניין גורמים לקצב המהיר והנוראי של הסרט דווקא להרגיש הגיוניים לחלוטין על סמך כיוון העלילה שהוא בחר.

בהמשך הסרט לוקה פוגש את חברות הילדות שלו, ביאנקה, והנסיכה נרה (פלורה בדיבוב היפני). הוא מתחבט בין עצמו כדי להחליט מי תהיה בת הזוג שלו, והשתיים לא מקבלות שום רקע, פיתוח דמות או סיבה לרומנטיקה בין השלושה. אז תנו לי להרוס לכם קצת- לוקה בוחר בביאנקה ותוך שנייה של "כן ביאנקה הבנתי שאני אוהב אותך ולא את נרה" "אני גם אוהבת אותך", השניים מתחתנים, עושים סקס פרוע ולוהט, ונולד בנם, אלוס. הרומנטיקה עצמה לא טובה, בגלל המהירות שהיא קורית. הסרט מכניס הרבה פרטים שלא היה לי בתור צופה מה לעשות איתם. כמו למשל הגזעים של האנשים בסרט. מרוב שזה היה מהיר, לא הספקתי לעכל את זה.  ולמרות זאת, מהרגע שהסרט מכניס את העובדה שלוקה וביאנקה הם זוג נשוי ואומרים לצופה "תקבל את זה עכשיו או שאין לך מה לחפש פה" הסרט מתחיל להיות לא רע בכלל.

הסרט הוא פשוט עלילת אקשן שטחית, אך הודות לגישה המשפחתית שלו, שכן לא רק זה שלוקה וביאנקה נלחמים זה לצד זה כזוג נשוי (ועם שותף סודי ומיוחד), עלילת הסרט הולכת על הכיוון של הצלת אימו של לוקה. ואוי כמה שזה שטחי, אבל זה העלה לי חיוך גדול על הפנים. במידה ואתם מחפשים סרט עם עלילה טובה, זה לא הסרט הזה. ולהגיד שאני מופתע? האמת שלא, שכן מהזמן ששיחקתי בדרגון קווסט 11 העלילה שלו הייתה גרועה. (שזו גם הסיבה שנטשתי אותו, גם אם הגיימפליי היה טוב.)


ואיך הסרט בתור סרט אקשן? זה איפה שהוא באמת זוהר. אז כן, העלילה שלו לא טובה, אך אנימציית הCGI היא שגעון מטורף שתיכנס לאולם הVIP עם החבר הכי טוב שלה, טוי סטורי 4, והוואיפו שלה, פרוזן 2. האנימציה מרהיבה, נוצצת, עם זוויות "צילום" נפלאות. התנועה של הדמויות נהדרת, בין אם בדרך שבה לוקה קופץ ונלחם, או הדרך שבה רץ הנמר שלו. ההתקפות המיוחדות נראות מעולה, וכן הדרכים שבהן אויבים מושמדים. ההבעות של הדמויות משעשעות וקיצוניות, שזה היה נהדר. גם אם זה עלול להימאס לאנשים מסוימים אחרי שיראו את לוקה מופיע בהבעות הקיצוניות שלו שוב ושוב.

הסרט גם מכניס פאנסרוויס קטן לשחקני המקור. כמו למשל הסאונדטראק הבולט מהסדרה שנשמע באופן עקבי ברקע. גם בתור אחד ששיחק רק בDQ11 (ובשני DQ הירוז) זה היה מספיק בולט בשבילי. בקטעים מסוימים הסרט מכניס את בועות הטקסט הידועות מהמשחקים, ובתחילתו הסרט מוצג לכמה שניות בסגנון הגרפי של הSNES.

ולמרות זאת... העלילה של הסרט זוועה. סיפור אקשן שטחי של להציל את העולם ולא יותר מזה. אז כן, אם אתם מוכנים לסרט עם עלילה גרועה שרצה מהר להחריד, פה ושם קטעי משפחה חמודים בין לוקה, ביאנקה ובנם אלוס, ואקשן מעולה עם אנימציה נהדרת, הסרט בשבילכם. הסרט תפס בשבילי רק בחצי שלו, והחזיק הודות לטוויסטים המוזרים שהיו במהלכו ובסופו.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה