יום שישי, 21 בפברואר 2020

Like a Dragon/ Ryu Ga Gotoku- סרט הלייב אקשן של סדרת יאקוזה- ביקורת


לא מזמן יצא סרט הלייב אקשן של סוניק שקיבל ביקורות חיוביות סה"כ. אז לא, אני לא הולך לדבר על זה, אלא על כותר אחר של Sega, הלייב אקשן של יאקוזה שיצא ב2007.





סרט הלייב אקשן של יאקוזה מבוסס באופן רופף ביותר על המשחק הראשון בסדרה. הוא מחליט לנסות עלילה משלו ולשלב אותה לתוך עלילת המשחק הראשון. רק ש"עלילה" זוהי מילה יפה בשביל מה שהסרט עושה. אז לאלו שלא מכירים את סדרת יאקוזה (איכשהו לא מכירים אחרי כל הפוסטים שלי כאן על הסדרה) אלו משחקי דרמת פשע עם דגש עצום של עלילה. יש בהם את מבין העלילות הכי טובות שתמצאו בעולם המשחקים, והם שופעים בהומור משעשע לצד דרמה נהדרת.

הסרט מתחיל כאשר בקאמורוצ'ו, העיר הבידיונית של סדרת יאקוזה. קיריו והארוקה יוצאים במסע חיפוש אחר אימה של הילדה הצעירה, הארוקה. אה רגע, לא הסברתי מי הם בכלל בפועל? טוב זו לא אשמתי, גם הסרט לא מסביר! במקביל, מאג'ימה, יוצא למרדף קרבות אחר קיריו כדי להציק לו פעם נוספת עם מחבטים, סכינים, והרבה חברי יאקוזה. וכן, הסרט גם לא מסביר מיהו מאג'ימה. ובמקביל... הסרט עוקב אחר זוג צעירים ששודדים חנויות. ועוד יותר במקביל, יש עלילה של שני שודדי בנק אחרים. נשמע מסורבל כשיש לנו ארבע עלילות? הו כמה שאתם צודקים. אז כן, מצד אחד הסרט לא נגיש בכלל לקהל חדש ונועד להיות סרט לאנשים ששיחקו ואהבו את יאקוזה 1 ו2 (שזה כל מה שהיה קיים כשהסרט יצא). שזה נניח יכול להיות היה בסדר, אם העלילה בסרט הייתה טובה. והיא לא, ההפך הגמור מזה. כל סיפורם של קיריו והארוקה מורכב ממסלול שבו הם הולכים למקום כלשהו, שואלים איפה אימה של הארוקה, לא מוצאים, לפעמים נלחמים במאג'ימה, ואז עוברים לנקודה הבאה. זוג השודדים הצעירים לא מקבל שום רקע, והעלילה שלהם רצה כשהם אוספים נשקים ובורחים מיאקוזה כי השד יודע למה לעזאזל. הסרט גם זורק איתם קווי עלילה שלא מובילים לשום מקום. ואז יש לנו את העלילה של השודדי בנק שהלוואי והייתי יודע למה הבמאי והתסריטאים הכניסו אותם לסרט, שכן הם לא תורמים בדבר ומאריכים את הסרט עוד יותר לחינם.

הסרט מכניס הרבה קווי עלילה מיותרים, וכאלה שנכנסים משום מקום, ממש בסוף הסרט. למשל; בקטע מסוים הבחורה מצמד השודדים בוכה באופן דרמטי לחבר שלה שהיא לא תוכל להיות איתו. למה? ככה. זה למה. בנוסף דמויות רבות נכנסות לסרט בלי שום טעם. למשל הבלש דאטה (שבמשחקים הוא דמות שמקבלת יחס רב), או למען השם נישיקי, אחיו בדם ובנפש של קיריו מהמשחקים, שנכנס ברבע שעה האחרונה של הסרט כבוס אחרון בלי שום רקע והגיון. כי צריך שהוא יהיה הבוס האחרון של הסרט כפי שהוא היה במשחק הראשון!

קטעי העלילה היחידים שנהניתי מהם היו הקטעים שבהם מאג'ימה מתנהג כמו אידיוט ועושה דברים מטופשים כפי הדמות המוכרת שלו. ולמרות זאת, הוא לא תורם בכלל לעלילה. הקטעים האלה כן כיפים, אך לא על חשבון העלילה שלא קיימת. הסרט היה צריך להשמיט את כל עלילות השודדים שתופסות יותר מידי זמן מהסרט, ואז אולי היה זמן באמת לבנות את הסיפור של קיריו, שכן הוא לא עושה דבר במהלך הסרט. היחסים שלו ושל הארוקה נבנים באופן רופף ועד לא קיים.


הסרט מנסה לשחזר כמה היבטים מהמשחקים. למשל, הוא מכניס את הStamina X, אחד מחפצי הריפוי במשחקים, שכן קיריו משתמש בו במהלך הסרט. ולמרות זאת, אני חושב שזה מיותר. זוהי מכניקה של משחק, שאמורה להישאר מכניקה של משחק. זה מבין סוגי הפאנסרוויס הכי מיותרים. זה יכול היה להוסיף אם העלילה הייתה טובה, אבל כשהסרט מבזבז תפאורה ואפקטים של החפץ הזה על חשבון דברים הכרחיים יותר, זה מיותר. כי אם הסרט היה רוצה להיות "אמין למשחקים" הוא אולי היה משקיע בדברים יותר חשובים, כמו למשל... שהרטייה של מאג'ימה תהיה על העין הנכונה.

השחקנים בסרט משחקים גרוע להחריד. על הארוקה אני מוכן לסלוח שכן השחקנית שלה הייתה ילדה בזמן שהסרט יצא (למרות שאני לא יודע כמה צעירה היא, שכן לא מצאתי פרטים, ועל פי המראה אני מניח שהיא בת 11 בערך). על האחרים לעומת זאת, אין מנוס. השחקן של קיריו כל-כך שטחי, מבוצע רע, וחסר אופי שזה מדהים. השחקן של מאג'ימה גם כן לא טוב, והדמות של מאג'ימה בסרט מחזיקה באופן גבולי בעיקר בגלל כל השטויות במיץ שהוא עושה, אך לא הודות למשחק עצמו. הקרבות שיש בסרט מעטים ולא טובים, אך אני מניח שזה עדיף על הרבה קרבות רעים.

הסרט של יאקוזה פשוט לא מחזיק בפני עצמו. כמעט כל מה שעשיתי בפוסט הזה הוא להשוות אותו למשחקים. כי פשוט כמעט ואין לי בסיס מהסרט עצמו לעבוד איתו. הוא נבנה על כך שקהל היעד שלו יהיה מעריצים של המשחקים, נוטש הזדמנות לקהל חדש שאולי יצליח ליהנות מהסרט, ונכשל באופן דרמתי בשניהם. באמת שאין שום טעם לצפות בסרט הזה על פני לשחק במשחקים. רק לפניי פחות משבועיים קיבלנו קולקשן של יאקוזה 3-5 על הפס4. וגם אם אתם שחקני המחשב, לרשותכם זמינים יאקוזה 0, קיוואמי 1 וקיוואמי 2 דרך סטים. גם אם אתם אפילו לא אוהבים משחקים ורוצים לחוות את הסדרה איכשהו, Walkthrough ביוטיוב של אחד המשחקים עדיין עדיף על הסרט הזה. עכשיו אני צריך סופסוף להתפנות לשחק בקולקשן המעולה של יאקוזה שמחכה לי על המדף.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה