יום שני, 1 באוקטובר 2018

מהלכי דיבוב מוזרים ברימאסטרים לאחרונה- Catherine וTales of Vesperia


בעוד כמה זמן עתידים לצאת הרימאסטרים של Catherine וTales of Vesperia. על שניהם עשינו כבר ביקורות בעבר, אז אתם יכולים לבדוק את זה במידה ואתם מעוניינים. הרימאסטר של קת'רין אמור להוסיף עוד תוכן רב כולל דמות חדשה. הרימאסטר של טיילז אוף וספריה לעומת זאת הוא לא בדיוק רימאסטר. הוא פשוט שחרור של גרסאת הפס3 שלא יצאה במערב והוסיפה תוכן רב על פני גרסאת ה360 שרק היא יצאה במערב. בכל מקרה, גם קת'רין וגם לטיילז אוף וספריה החליטו כמה החלטות מוזרות כשזה נוגע לדיבוב, ועל זה נדבר בפוסט הזה.



אז מה לעזאזל הולך בטיילז אוף וספריה? אז כמו שאמרתי, היציאה המחודשת של המשחק במערב מבוססת על גרסאת הפס3 שלא יצאה במערב והוסיפה תוכן רב. מבוסים חדשים, דמויות חדשות, התקפות חדשות לדמויות, וגם הרבה עלילה חדשה. היא שילבה לתוך העלילה שלה דמות חדשה בשם פאטי (Patty), כך שלכל הדמויות הראשיות במשחק נוספו עוד ועוד שורות וקטעי דיבוב חדשים. ביפן לא הייתה שום בעיה עם זה, אבל כאן מגיעה בעיה חדשה עם הדיבוב האנגלי של המשחק. מרבית המדבבים האנגליים חזרו לדבב בלי שום בעיות, ופאטי קיבלה מדבבת חדשה (שנראה שהיא המדבבת של מיו מTales of the Abyss). יש רק בעיה אחת, המדבב של הדמות הראשית, יורי לוול, שדובב על ידי אחד המדבבים האמריקאים הענקיים בתעשיית המשחקים, טרוי בייקר, לא חוזר לדבב. במקום זה, השורות של בייקר שהיו בגרסאת ה360 נשארו, אך השורות החדשות דובבו על ידי מדבב אחר. יאמר לטובתו של המדבב החדש, שבטריילר שיצא לאחרונה, אני באמת לא מצליח להבדיל בין הקול שלהם, וזה למרות שאני יודע בדיוק אילו קטעים דובבו על ידי בייקר במקור ואילו לא.

אז למה המצב כזה? מאוד פשוט, מאז היציאה של טיילז אוף וספריה ב2008 בייקר צבר פופולאריות עצומה בקריירה שלו. בהתחלה הוא דיבב בהרבה אנימות ומשחקים סטייל אנימה. למשל: קאנג'י מPersona 4, פיין מNaruto ועד לדמויות נוספות כגון מיטסונארי מSengoku Basara גריד מFullmetal Alchemist Brotherhood ואחרים נוספים. אך עכשיו, בייקר "מדבב" (יותר נכון משחק, כי מדובר כבר בקאפצ'ר מושן) דמויות במשחקים אמריקאים ענקיים. ולא חסרות דוגמאות: ג'וול מThe Last of Us, סאם מUncharted 4, דלסין מInfamous Second Son וטאילון מShadow of Mordor (הערה לא קשורה- טאילון הוא אחת הדמויות הכי חסרות אופי שיצא לי לראות במשך הרבה זמן). בייקר נטש את הדיבוב של קאנג'י באמצע האנימה של פרסונה 4 (והותיר את העבודה למתיו מרסר, מדבב מעולה נוסף עם קול כמעט זהה לשלו), הוא לא חזר לדבב את קאנג'י במשחקי צד כמו למשל Persona Q וPersona 4 Dancing All Night. גם את פיין מנארוטו, נטש באמצע (וגם השאיר את העבודה למרסר.. ), וגם לא חזר לדבב את מיטסונארי באנימה של Sengoku Basara End of Judgment  (וכן, גם פה מרסר דיבב במקומו... ).

אז למה המצב כזה? בייקר פשוט יקר, יקר מידי. כשבייקר שמע את ההכרזה שיחליפו אותו בדיבוב של יורי הוא הודיע שאף אחד לא פנה אליו, ושהוא היה שמח לדבב את יורי פעם נוספת בגלל שהוא מאוד אהב את הדמות. ועם זאת, קשה להאשים את נאמקו בזה שלא פנו לבייקר עם ההיסטוריה האחרונה שלו על נטישת תפקידים רבים בגלל שהוא מרוויח יותר טוב ממשחקי AAA. זה אמנם מצב ממש מוזר כשיש בדיבוב האנגלי החדש שני מדבבים לאותה הדמות, אבל זה המצב שיש כרגע עם ההיסטוריה של בייקר.

אבל רגע, עדיין לא סיימנו, שכן באנו לדבר על המצב המוזר הנוסף עם Catherine.


קת'רין הולך על גישה חדשה לDLC, פשוט למכור דיבוב לדמויות בתור DLC. אז קצת הקדמה על המשחק- אתם משחקים בחור שנמצא במערכת יחסים ארוכה עם בחורה בשם קת'רין (ששמה נרשם עם K). כבר בתחילת המשחק מגיעה בחורה נוספת, גם היא בשם קת'רין (ששמה נרשם עם C). הרימאסטר עתיד להוסיף בחורה נוספת בשם קת'רין. אבל בכל מקרה, הרימאסטר החליט על מהלך מוזר. במקור דיבבה את קת'רין C סאוואשירו מיוקי. אז מה הרימאסטר עושה? הוא החליט להחליף את את סאוואשירו מיוקי בהוריאה יוי ולמכור את הדיבוב של מיוקי בתור DLC... מהטריילר שיצא, הדיבוב של הוריאה יוי נשמע מצוין, אין ספק בזה. אבל רגע, זה לא רק זה. מלבד הדיבוב של מיוקי שנמכר בתור DLC, יימכרו עוד עשר אופציות דיבוב של כמה מדבבות נוספות שבניהן נכללות את נוטו מאמיקו, קושימיזו אמי, ואאוי יוקי (אאוי יוקי נשמעת בחירה כזאת מעולה... בהתחשב שרוב הזמן הקול שלה עולה לי על העצבים, וגם קת'רין C עולה לי על העצבים.. )

אז כן, עוד First Day DLC... אין חדש תחת השמש... הדבר הזה נהיה כל-כך נפוץ שאני כבר צריך להבין שבתור גיימרים נכשלנו ולא מנענו את התופעה הנוראית הזאת. למרות שהאמת? במקרה הזה זה לא עד כדי כך רע. המשחק עדיין יוצא שלם מבחינת גיימפליי, עדיין יוצא שלם מבחינת עלילה, הוא גם כעקרון יוצא שלם מבחינת כל השאר. אבל באמת, אל תתמכו בזה. זה מדהים כמה תעשיית הגיימינג יצירתית ביצירת עוד ועוד תוכן חסום. הרעיון של הDLC הזה מוגזם, שכן אתם משלמים באופן ישיר את המשכורת של המדבבות, שיש כמות ענקית מהן, וזה רק על דמות אחת. 

למרות שזה לא עד כדי כך נורא, זה פותח מצב מוזר חדש לתעשייה המוזרה- שאפשרי שבעתיד במכוון יתנו לדבב חסר ניסיון לדבב במשחקים, ופשוט למכור את עבודת הדיבוב של מדבבים גדולים עם ניסיון כDLC. למרות זאת, גם מדבבים חדשים בתעשייה כבר הוכיחו לנו שהם יכולים לבצע עבודה מדהימה. תראו למשל את המדבב של טאטארה מWelcome to the Ballroom. 

אגב, אמרתי את הבעיה עם הדיבוב האנגלי של יורי בחלק של טיילז אוף וספריה שבייקר לא יחזור לדבב אותו. אפשר להיות די בטוחים שיקרה אותו הדבר גם ברימאסטר של קת'רין, כי כמה מדהים, בייקר מדבב גם את וינסנט, הדמות הראשית בקת'רין...



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה