יום ראשון, 16 בספטמבר 2018

Bleach Live Action Movie- ביקורת


לעשות פוסט על בליץ' יום אחרי שעשיתי פוסט על סיינט סאייה... אני זורם עם משפחת הבולשיט שונן.... בכל מקרה, הלייב אקשן של בליץ' זמין לצפייה דרך נטפליקס, והנה הביקורת.



הסיפור של בליץ' עוקב אחר קורוסאקי איצ'יגו (Kurosaki Ichigo), נער בן 15 שלומד בתיכון. מאז ומתמיד הוא היה מסוגל לראות נשמות אבודות. בעברו של איצ'יגו, אמו מתה מסיבה לא ידועה בזמן שהייתה איתו. מאותו היום איצ'יגו רק חושב שהיא מתה בגללו. יום אחד, תוקף את משפחתו של איצ'יגו יצור מוזר, אז מופיעה נערה שטוענת שהיא מה שנקרא "שיניגאמי" (מלאך המוות), היא מגנה על איצ'יגו בזמן שהוא מובס על ידי אותו הייצור. אלא שהנערה נפצעת, ונאלצת לתת לאיצ'יגו את כוחות השיניגאמי שלה כדי שיביס את אותו היצור בעצמו, שנקרא הולו (Hollow).

יום לאחר מכן, איצ'יגו חושב שכל מה שראה היה חלום, מופיעה הנערה שוב. היא מסבירה ששמה הוא קוצ'יקי רוקיה (Kuchiki Rukia) ומסבירה לאיצ'יגו על מערכת השיניגאמי וההולו, שהשיניגאמי הם מטהרי הולו. היא מבקשת מאיצ'יגו את הכוחות שלה בחזרה, אלא שבעקבות רמת הרוחניות הנמוכה והלא מודרכת, התהליך נכשל. איצ'יגו נאלץ להפוך לשיניגאמי במקום רוקיה.

תחילת הסרט בונה את היחסים של איצ'יגו ורוקיה באופן נהדר. איצ'יגו לא נכנע ישר לרוקיה ואינו מסכים ישירות להפוך ללוחם. בניית הקשר שלהם בזמן הקצר של הסרט עשויה נהדר. רוקיה לאט לאט מאמנת את איצ'יגו כדי שיוכל להפוך לשיניגאמי ברמה גבוהה עם המטרה העיקרית שלו- לחסל את ההולו הנוראי, גראנד פישר.


כשהסרט ממשיך, מופיעות דמויות נוספות. כגון אישידה אוריו (Ishida Uryuu), לוחם שמתמחה בקשתות משבט לוחמים בשם "קווינסי". הסרט לא באמת מסביר על המערכת של הקווינסים, אך זה לא עד כדי כך רע. הדמויות העיקריות שמופיעות הן אבאראי רנג'י (Abarai Renji), והקפטן שלו, קוצ'יקי ביאקויה (Kuchiki Byakuya). שניהם שיניגאמי כמו רוקיה, שבאו להחזיר את רוקיה ולהרוג את איצ'יגו כיוון ששברה את קוד השיניגאמי ונתנה את הכוחות שלה לאדם פשוט. בשונה מהמנגה והאנימה, הפעם ביאקויה ורנג'י נותנים לאיצ'יגו הזדמנות להרוג את גראנד פישר לפניי שיהרגו אותו. כמו שאמרתי, הזמן ההוגן שבנה את היחסים בין איצ'יגו ורוקיה נותן תחושה נהדרת ללמה איצ'יגו רוצה להגן עליה. הסרט גם מסתיים בתור סיפור שלם. לא עוד הארק של סול סוסטיי כאן. הוא מתמקד אך ורק בארק הראשון של הסדרה, בחירה נהדרת בזמן הקצוב שיש לסרט. לא רק זה, שהוא משאיר את הסיפור עם התחלה, אמצע וסוף. אמנם לא מדובר בסיפור טוב (בכל זאת... אנחנו מדברים פה על בליץ'...), הוא עדיין סיפור שלם. הוא נגיש במיוחד לצופים מחוץ לקהילת האנימה והמנגה, ואם הסרט רצה לגרום לאנשים שלא מהתחום הזה לחשוב להיכנס לקהילה? הוא עושה בזה עבודה נהדרת.

כמה דמויות נוספות מהסדרה מופיעות, אם כי הן כמעט ולא מקבלות יחס. למשל אוריהימה, מופיעה בכמה סצנות בודדות, ומוצגת כתלמידת תיכון שמאוהבת באיצ'יגו בגלל שהוא חתיך ומגן על כולם. צ'אד גם, מופיע בכמה סצנות, וגם לא עושה דבר. היה אפשר לחתוך את השניים האלה בקלות כיוון שהם לא עשו שום דבר בסרט, אבל אני מניח שאיצ'יגו היה צריך כמה חברים להגן עליהם...


שזה נוגע לפרטים והקטנים ולעיצובי הדמויות, הסרט גם עושה עבודה טובה בקטעים מסוימים, ורעה באחרים. נתחיל מהדבר הקטן הרע. בפלאשבק של איצ'יגו שמציג אותו כילד קטן, הסרט לא טרח לשים פאה כתומה לילד ששיחק אותו. במקום זה איצ'יגו הצעיר עם שיער שחור. דווקא בפרט אחר, הסרט עושה עבודה שמתקנת את אחת הבעיות של האנימה והמנגה. במקור במנגה, קובו מעולם לא חשב על ביאקויה כקפטן, ועל כן לא הציג אותו בהופעה הראשונה שלו עם חלוק הקפטנים הלבן. את הדבר הזה גם האנימה לא תיקנה, כשבירור הוא היה קפטן כל הזמן הזה. בלייב אקשן של בליץ' לעומת זאת? ביאקויה מופיע מההתחלה עם החלוק הלבן שלו. התייחסות לפרטים מצוינת. חוץ מזה העיצובים מעולים. רנג'י נראה נהדר וממש כמו גרסא אמיתית שלו, כך גם אישידה, ואיצ'יגו. אפילו אוריהימה עונדת את סיכות הפרחים שלה בלי שיש שום התייחסות לכך בעלילה.

והאקשן של הסרט? הוא נהדר. למרות שהCGI שלו לא ברמה הכי גבוהה, הוא עדיין נראה טוב ומשתמש בהתקפות מיוחדות נהדרות ויפהפיות. האקשן עצמו מופיע יחסית מעט, אבל הכוריאוגרפיה נהדרת. יש קרבות חרבות ללא התקפות מיוחדות נהדרים, עם תנועה מעולה, והשחקנים אומנו ממש טוב לכך. גם בקרבות של רנג'י, ביאקויה, ואיצ'יגו. אך גם בקטעים שבהם איצ'יגו ורוקיה מתאמנים, וזה נהדר. והסרט גם משתמש בשירי רוק נהדרים ברקע כדי לעשות את הקרבות למגניבים עוד יותר. פשוט נהדר.

השחקנים גם משחקים באופן הוגן. השחקן של איצ'יגו אמנם לא משחק הכי טוב שבעולם, הוא כן משחק בצורה הוגנת שמייצגת את איצ'יגו (באופן מרשים במיוחד ביחס לכמה שאיצ'יגו דמות חד מיימדית בפועל). כך גם השחקן של רנג'י שתופס את הטון שלו נהדר, וביאקויה ואישידה גם כן. השחקנית של רוקיה אמנם לא טובה במיוחד, היא עדיין לא בלתי נסבלת (אפילו לא קרוב). אפשר לטעון שהשחקניות של קארין ויוזו (האחיות של איצ'יגו) די גרועות, וזה נכון, אך הן עדיין דמויות שמופיעות רק לדקות בודדות במהלך הסרט.

אז באופן מפתיע, הלייב אקשן של בליץ' לא רע בכלל. אפילו טוב למען האמת. הוא לוקח בדרכו את הארק של הווליומים הראשונים של המנגה, ועושה איתם עלילה שלמה, גם אם לא טובה במיוחד, היא עדיין עובדת. קטעי האקשן מעולים, ואין ספק שהלייב אקשן הזה הוא ייצוג טוב לבליץ'. כך שאני באמת מרוצה מהסרט הזה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה