יום חמישי, 22 בפברואר 2018

Full Metal Alchemist Live Action- ביקורת


רק אתמול הוצאתי לכם ביקורת על הלייב אקשן של גינטאמה. נראה שאני לא הולך לקבל מנוס מכתיבת ביקורת על הלייב אקשן של פמ"א מיד אחרי. האם הלייב אקשן של פמ"א טוב? או שהוא רע? את זה נבדוק עכשיו.



הסיפור עוקב אחרי שני האחים אלריק- אדוארד ואחיו הקטן אלפונס. בתקרית מצערת שבה אימם נפטרה, שני האחים מתחילים ללמוד להשתמש באלכימיה יותר טוב ולהחזיר לחיים את אימם האהובה. אלכימיה בעולם של פמ"א בעצם עובדת על סחר חליפין. מקריבים משהו בעל ערך מסוים כדי לקבל דבר אחר בעל אותו ערך. אבל, תהליך השבת אימם לחיים נכשל. אדוארד מאבד את רגלו השמאלית, ואלפונס מאבד את כל גופו. אדוארד מקריב את ידו הימנית כדי להטמיע את נשמתו של אחיו בשיריון מתכת. כעת, השניים מחפשים אחר אבן החכמים כדי להשיב את גופם המקורי.

הסרט עובר בין שלל האירועים של תחילת המנגה. בניהם: הקרב של אדוארד בין הכומר עם אבן החכמים המזויפת, ההצגה של שו טאקר ונינה, הארק הקטן של היוז, ועוד. אלא שהסרט לא נותן יותר מידי קשר בין הקטעים האלה. רוב הסרט מרגיש כמו אירועים של המנגה שמעכו אותם בלי הרבה רצף או הגיון. הסרט גם מכניס נושאי שיחה מעלילת המנגה שאין להם שום תרומה לעלילת הסרט. למשל, בני האישיבאל ומלחמת האזרחים מוזכרת בסרט. אלא שאף בן אישיבאל לא נראה בסרט. כן, סקאר לא בסרט. וכך גם שאר דמויות כגון ארמסטרונג ובראדלי. זה בסדר להשמיט את סקאר מעלילת הסרט במידה והוא לא תורם לה, אבל אין שום פואנטה להזכיר את בני האישיבאל.

הסרט שוכח גם אלמנטים חשובים מכל הרעיון של הסדרה. פמ"א הוא סיפור על שני אחים, אדוארד ואלפונס. היחסים שלהם זה אחד הדברים שעושים את המנגה לכל-כך טובה. אבל בסרט, זמן המסך של אלפונס קוצץ במידה רבה. כמעט ואין לו אינטראקציות עם אדוארד. יש כמה קטעים בסרט שבהם אלפונס נשלח לצד, ומקומו מוחלף בדמיות כגון ווינרי, שנוטה להיות בכל מקום בסרט הזה. הבעיה עם אלפונס הופכת לגרועה יותר כאשר הסרט מנסה להביא קטעי דרמה ויחסים בין אדוארד ואלפונס. למשל, ברגע מסוים אלפונס מתחיל להרהר שהוא פשוט יצירה של אדוארד עם מחשבות שאדוארד יצר. האירוע הזה כן היה במנגה, ועבד טוב שם. בסרט לעומת זאת, הוא עובד נוראי בגלל שאלפונס כמעט ואין זמן מסך. אין לי שום הזדמנות להיקשר לאדוארד ואלפונס של הסרט, או ליחסים בניהם.

בכללי כמעט ואין יחס לרוב הדמויות חוץ מאדוארד בסרט. ווינרי נמצאת בערך בכל מקום כאן, אך גם היא לא עושה הרבה. לאסט, אנוי וגלאטוני מופיעים לכמה דקות באירועים לא מרשימים במיוחד וגם לא עושים שום דבר מרשים. ריזה גם מופיעה בסרט, אך לממש מעט זמן. לסרט היה הרבה דמויות להתעסק איתן, וגם לאחר קיצוץ הרבה דמויות, הוא לא הצליח בזה במיוחד. אני דווקא חושב שהקיצוץ של כמה דמויות אהובות כגון סקאר וארמסטרונג היה יעיל, במיוחד כשזה המצב כרגע.


כאשר עלילת הסרט ממשיכה היא משתנה מאירועי המנגה. שזה כשעצמו לא דבר רע. גם האנימה של 2003 עשתה את זה, וזה בסדר גמור. אלא שהעלילה החדשה לא טובה, ודי דבילית אם תשאלו אותי. אך לא אספלייר כאן. אני כן מעריך את הניסיון של הבמאי לפחות לסגור את עלילת הסרט כסרט שלם, גם אם הוא רע.

הסרט זוהר בחלק אחר. הCGI המרשימים. הרקעים בסרט מרשימים ביותר, האפקטים מרשימים, כגון אפקטים של שימוש באלכימיה ועוד. גם המפלצות והכימרות שבסרט נראות נהדר עם כמה קרבות מרשימים ונהדרים. אלפונס לעומת זאת, כולו בנוי מCGI, ואחד שנראה מצוין. אני רק חושב שבעקבות כל התקציבים שהלכו לכיוון חגיגת הCGI, נעלמו תקציבים מכיוונים אחרים. יכול להיות בהחלט שהסיבה שאלפונס כמעט ולא מופיע ובסרט זה כדי לחסוך כסף על ההנפשה היקרה שלו. אם כן, זהו דבר שפגע ישירות בעלילת הסרט, וזה לא מתקבל בשום צורה.


רוב השחקנים בסרט לא עושים עבודה טובה בסרט. למרות כביכול ההפקה הגבוהה של הסרט, נותרנו כאן עם מצב רע. שנעבור על כמה מהם?

השחקן של אדוארד, שאותו לא הכרתי עד עכשיו, עושה עבודה רעה איתו. כלומר, ממש ממש רעה. קשה לי להסביר איך הוא עושה עבודה רעה איתו, אבל באמת שלא יכולתי לסבול את צורת המשחק שלו בסרט. הוא גם לא מבטא את אדוארד טוב. לא הרגשתי שאני צופה באדוארד בגרסאת לייב אקשן. יותר הרגשתי שאני צופה בבחור עם צמה בלונדינית שמשחק רע. לפחות העיצוב שלו נעשה די טוב.

אלפונס כמו שאמרנו, כולו CGI עם דיבוב. המדבב שלו אמנם לא טוב, אבל הוא כן נותן את הטון הרצוי לאלפונס. אז איתו אני מוכן להתפשר. ווינרי נעשתה יחסית בסדר, אך גם לא ברמה גבוהה. רוי נעשה בצורה לא רעה בכלל. אחד השחקנים היותר בסדר. (למרות ש... באחד הווליומים של המנגה אראקווה אמרה שאם יהיה לייב אקשן לפמ"א היא תשמח אם השחקן אוייקאווה מיטסוהירו היה משחק את רוי. בחירה שגם לי נשמעת יותר הגיונית).

דווקא אחת הדמויות שהסרט קלע ממש טוב בה, זה היוז. השחקן של היוז משחק אותו ממש אמין, שומר על הרוח השמחה והחברותית של היוז, ועם זאת נראה מדויק להפליא בתור גרסא אמיתית של היוז. שאפו. לפחות את החלק הזה הסרט ביצע טוב.


בסופו של דבר הלייב אקשן של פמ"א הוא לא אחד טוב. העלילה שלו פשוט לא טובה, גם אם היא נשמרת שלמה. היא פשוט לוקחת אירועים מהמנגה ועושה להם סלט אחד גדול, בלי ניסיון להבין מה הפואנטה שלהם בכלל. למרות ההפקה הגבוהה שלו, עם CGI מרשימים ביותר, אני לא חושב שהסרט הזה טוב. אם לא צפיתם באנימה או קראתם את המנגה יכול להיות שהסרט יהיה לכם בסדר. אבל אם לא עשיתם את זה כבר, אז קדימה ותתחילו. אני לא ממליץ על הסרט הזה בכלל. בתור אחד שממש אהב את המנגה, לא נהניתי מהסרט הזה.

3 תגובות:

  1. יש דרך ליצור אתך קשר?

    השבמחק
    תשובות
    1. כן. שלח לי הודעה במייל שלי: yammireckorrd@gmail.com

      מחק
    2. תודה.
      וחשבת אולי להוסיף לאתר פינת צור קשר?

      מחק