יום רביעי, 21 בפברואר 2018

Gintama Live Action Movie- ביקורת


הלייב אקשן של גינטאמה כבר יצא לרשת בתרגום, ועל כן קבלו ביקורת.


העלילה של גינטאמה מתרחשת בעולם בדיוני של תקופת אדו. סאמוראים הם כבר נחלת העבר. מאז שחייזרים בשם "אמאנטו" השתלטו על יפן והביאו את הטכנולוגיה שלהם, הסאמוראים נשארו במצב בעייתי בלי דרך להתפרנס. חרבות הן כבר עידן העבר. הסיפור עוקב אחר סאקאטה גינטוקי (או בקיצור "גין"), סאמוראי שגם הוא ספג את המכה הקשה של התפרצות הטכנולוגיה. לשם כך, הוא מקים את העסק שלו "יורוזויה", עסק שבו הוא ושני אנשים נוספים, שינפאצ'י וקאגורה יעשו כל עבודה מזדמנת כדי להתפרנס.

הסרט של גינטאמה ממש לא נגיש לאנשים שלא צפו באנימה או קראו את המנגה. הוא מציג את הדמויות בחטף דרך מלבני טקסטים, וישר קופץ לארק של בניזאקורה, ארק שמתרחש בווליומים 11 ו12 של המנגה. זה תוך כדי שהוא מציג ב5 דקות את הארק של תפיסת החיפושיות כדי לתת רקע פצפון על הדמויות של חברי השינסנגומי. אם אתם חדשים לגינטאמה, תתרחקו מהסרט הזה, כי הוא לא הולך לתת לכם את הכניסה לפרנצ'ייז עם מאות הפרקים של המנגה והאנימה. ההצגה של שינפאצ'י בפרק הראשון של המנגה מוצגת בדקה אחת, ואז קדימה, ישירות לארק החיפושיות ולבניזאקורה.

אז מרגע שהבנו שהסרט לא מחזיק את עצמו בתור סרט בודד לאנשים שלא צפו באנימה או קראו את המנגה, כמה הוא טוב בתור אדפטציה לבניזאקורה? על זה נדבר עכשיו.


בניזאקורה הוא לא אחד מהארקים האהובים עליי בגינטאמה. הוא טוב והכל, אבל שזה נוגע לארקים של אקשן בגינטאמה, יותר אהובים עליי יושיווארה ובאראראקי. זאת בעצם כבר הפעם השלישית שאנחנו מקבלים אדפטציה לארק הזה (אנימת סדרת הטלוויזיה, הסרט אנימה, והסרט הזה). הסרט עוקב באופן מאוד נאמן לארק המקורי במנגה. כן, יש פה ושם שינויים קטנים, אבל לא משהו קריטי. סך הכל, הלייב אקשן עושה עבודה די טובה בהעברת הארק. אבל בעצם מה הבעיה כאן? הארקים של האקשן בגינטאמה לא מחזיקים בהכרח כי הם כאלה מדהימים (הם די בינוניים), הם פשוט עובדים בגלל שהם נותנים איזון בין הארקים של הקומדיה לאקשן כדי שהקומדיה לא תשעמם. עכשיו, בסרט שהעלילה העיקרית שלו זה אקשן, נוצר מצב די בעייתי, כי זה לא מה שגינטאמה מבחינתי. אבל, הסרט עדיין מביא קטעי קומדיה טובים, ואקשן טוב.

הסרט לא מאכזב שזה נוגע לקומדיה ורפרנסים. למשל, כדי להעביר את המכות המוגזמות הקומיות של הסדרה, הסרט משתמש באפקטים ויזואלים וקוליים מיוחדים ומרשימים, מה שעושה את הקומדיה למשעשעת כמו האנימה. גם יש כמה רפרנסים נחמדים לסדרות אחרות כמו שהסדרה ידועה בזה. למשל, שאר מגאנדאם מופיע לשנייה בסרט. זה פשוט העלה לי חיוך גדול על הפנים כשראיתי אותו.  

האקשן סה"כ די טוב, הוא אמנם לא ברמה של רורוני קנשין למשל, אך הוא קרוב לזה. הקרבות מרשימים, והסרט משחזר את אותן סצנות קרב ידועות מהאנימה והמנגה (כמו למשל הקטע שבו גינטוקי קופץ על בניזאקורה וחותך את היריב שמשתמש בה (ששכחתי את שמו. אופסי? ).


למרות שיש קרבות טובים, הסרט לא חף מבעיות בחלק הויזואלי. למשל, הCGI של האפקטים של בניזאקורה כאשר היא משתלטת על המשתמש שלה, עם כל החוטים והצינורות האלו, הוא פשוט נראה אחד זול במיוחד. גרוע מכך, בקטעים של הספינה האוירית בסרט, עם הרקעים הנורא ספיציפים, רואים שזה CGI זול. ושלא תבינו לא נכון. אני לא נגד CGI ,אחרי הכל, סרטים הוליוודיים כבר משתמשים בזה באופן עיקרי. רק שלעומת הוליווד שעושים עבודה טובה, בסרט של גינטאמה הרקעים נראים פשוט רעים וזולים. לפחות סאדאהארו נראה ממש חמוד כCGI, ועדיין הרקעים הרעים הם לא משהו שפגע בהנאה שלי מהסרט. עכשיו בואו נדבר על הדבר הכי חשוב בסרט של גינטאמה, איך הסרט העביר את הדמויות.

אני כבר יכול להגיד לכם, שהסרט עושה עבודה מצוינת עם העברת הדמויות של הסדרה. הדמויות של גינטאמה הן לא משהו שקל להעביר בלייב אקשן. יש להן אופי מאוד ייחודי, קיצוני, ומוגזם. ולמרות הכל, הסרט מצליח להעביר אותן באופן טוב ששומר על הרמה הקומית שלהן גם בלייב אקשן.

השחקן שנבחר לגינטוקי הוא אוגורי שון, בחירה שנשמעה לי נהדרת עוד כאשר ראיתי את ההכרזה. הוא עושה עבודה טובה עם גינטוקי, שומר על רמת הציניות שלו. הוא אמנם לא צעקני כמו המדבב של גינטוקי באנימה, סוגיטה טומוקאזו, אך הוא עדיין שומר על האופי של גינטוקי בצורה טובה. אם כי בסגנון האישי שלו.

השחקנית של קאגורה היא די חדשה בתעשיה, האשימוטו קאנה ששיחקה בסדרות כמו Keishicho Ikimono Gakari. היא משחקת את קאגורה באופן צעקני ויחודי, כמו הסגנון שלה באנימה. קאגורה היא דמות שלא קל בכלל לשחזר, אבל האשימוטו  מצליחה את זה ובגדול.

שינפאצ'י וקאטסורה לעומת זאת, אמנם לא מגיעים לרף שהמקור הציב, הם עדיין מבוצעים טוב. חברי השינסנגומי גם מוצגים לא רע בכלל, אבל הם מופיעים ממש מעט בסרט (אם אני זוכר נכון, במנגה הם לא מופיעים בכלל בארק הזה).


בסופו של דבר כן נהניתי מהלייב אקשן של גינטאמה, למרות הבעיות שלו. הבעיה העיקרית שלי איתו זה שהוא לא מביא שום דבר חדש או מועיל במיוחד לסדרה. כן, יש לו אקשן טוב. את זה גם יש לנו באנימה. כן, יש לו הומור טוב, את זה גם יש לנו באנימה. וכבר יש לנו אדפטציית סרט אנימה לארק של בניזאקורה. במה תורם הסרט הזה? לא הרבה. הוא לא נגיש בכלל לאנשים חדשים לסדרה. הסרט הזה הוא סרט למעריצים, ורק להם. וזה לא דבר טוב. סרטים צריכים להישפט בפני עצמם ולא על פי כמה הם טובים ביחס לחומר המקור. כמו שראיתם, בביקורת רוב מה שעשיתי כאן זה להשוות כמה הוא טוב ביחס למקור. זה מה שקורה כשהסרט הוא אדפטציה לחומר שהוא בווליום 11 של המנגה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה