יום חמישי, 15 בפברואר 2018

Dragon Ball FighterZ- ביקורת


משחק הדרגון בול החדש יצא לפניי שלושה שבועות. הוא קיבל אהדה רבה, ומכר יותר משני מיליון עותקים רק בשבוע הראשון שלו. האם הפופולאריות שלו כל-כך מוצדקת? יצאתי לבדוק!


המשחק מכיל בו מספר מצבי משחק. מצב הסיפור, מצב הארקייד, מצב האימונים, מצב קרבות נגד המחשב, וקרבות נגד אנשים ברחבי הרשת. נתחיל לדבר על מצב הסיפור בתור דבר ראשון.

העלילה של פייטרזי היא עלילה מקורית שנכתבה למשחק (בדומה לזינוברס, אך בשונה ממרבית משחקי הדרגון בול שעקבו אחר העלילה של האנימה\ מנגה). הוא מביא דמות חדשה- אישה בשם אנדרואיד 21. מצב הסיפור מחולק לשלושה חלקים. בעצם, הדמות שבפועל תשחקו במצב הסיפור, היא אתם עצמכם. איך זה עובד בעצם? בתחילת הסיפור גוקו מופיע בתור חסר יכולת להילחם. מה שקורה בפועל זה שאתם, ה"לינק", שולטים בדמויות של הסדרה שלא מסוגלות להילחם בלעדיכם. יש בסיפור כמה בחירות עלילתיות. הן לא משפיעות בשום צורה על העלילה, אלא פשוט נותנות לכם דרך לבטא את עצמכם. שזה סך הכל נחמד. המשחק גם מוצא דרך מאולצת להסביר איך יאמצ'ה ונאפה באותו הכוח של וג'יטה וגוקו. בעקבות גלי אנרגיה מיוחדים, הדמויות הוחלשו לאותה רמת כוח.

אז מה עם אנדרואיד 21? היא דמות מוזרה שפשוט אוהבת להפוך אנשים לממתקים, ולאכול אותם. בכל פעם שהיא אוכלת מישהו, היא נותנת ציון לכמה שהוא טעים. שזה גימיק נחמד (בשביל דרגון בול בכל אופן. בכל סדרה אחרת זה היה מטומטם להחריד. כן, הציפיות שלי מדרגון בול עד כדי כך נמוכות). מה שכן, יש לה אלמנט נוסף לדמות, שגם הוא לא מורכב, אבל זה כבר ספוילרים. האם נהניתי מהדמות שלה? כן, כי אני פשוט אוהב את הסגנון של דרגון בול.

 אין ממש הגיון בסיפור. הוא מחולק לשלושה חלקים שכולם בעצם אותו הסיפור, אבל בפועל האירועים בהם שונים ולא מתחברים בשום צורה. למרות שהסיפור של פייטרזי לא טוב (עדיין עושה עבודה נאמנה לדרגון בול), הוא כן עובד בדבר מסוים- האינטרקציות הנהדרות בין הדמויות. למשל, בחלק השני של הסיפור תשחקו את הנבלים כמו פריזה וסל, זה שהם נלחמים לצד כל הגיבורים. כאשר דמויות ספיציפיות יהיו בקרב יחד, תהיה בניהן שיחה קטנה. והשיחות האלה נהדרות. מה שכן, שימו לב שרוב הסיפור מורכב מקרבות פילרים כנגד כפילים של הדמויות מהסדרה. והאמת, שאהבתי את זה. הסיפור עושה עבודה טובה בהכנת השחקן לאונליין. הוא מתחיל ממש קל ונותן קטעי לימוד בסיסיים. אך ככל שהוא מתקדם, הקרבות נהיים יותר אגריסיבים. האויבים מתחילים להשתמש במגוון המערכות השונות של המערכת קרב. זה עדיין לא קשה במיוחד, אך עדיין עבודה טובה. עוד משהו שאני רוצה לציין, זה בשונה ממשחקים אחרים של ארק סיסטם וורקס כגון בלייזבלו או פרסונה ארנה, הקאטסינס לא ארוכים באופן מוגזם. הם נמשכים לכל היותר 3 דקות ברצף (לעומת בלייזבלו כרונו פאנטאסמה שתצפו בשלוש שעות קאטסינס עד שתקבלו את הקרב הראשון שלכם. למען השם... ).

אני מניח שכבר הבנתם, הסיפור לא נגיש בכלל לאנשים שלא אוהבים דרגון בול. הוא מכיל מגוון רפרנסים לזי ולסופר. אם אתם רוצים פשוט משחק מכות טוב ולא בקיאים בדרגון בול, הסיפור יהיה לכם סיוט.


מערכת הקרב של המשחק היא מערכת קרב דו מימדית, כמו סטריט פייטר או גילטי גיר. כל שחקן משתמש בשלוש דמויות מתוך 24 דמויות שניתנות למשחק. למרות שיש רק 24 דמויות, המשחק משתמש בדרך יצירתית לספק את מעריצי דרגון בול ככל האפשר עם מגוון הדמויות המבוקשות. מספר רחב של דמויות הן למעשה שתי דמויות ביחד. למשל: אנדרואיד 18 נלחמת לצד 17, בלאק נלחם לצד זאמאסו, טיאן נלחם לצד צ'אוזו, וגיניו נלחם לצד כל שאר חברי הגיניו פורס.

אז מה יש במערכת בעצם? המערכת נועדה להיות נגישה לשחקנים חדשים למשחקי מכות. יש בה שלושה קומבואים אוטומטים (על ידי לחיצה על ריבוע ברצף, משולש ברצף, ועיגול ברצף). הקומאנדס במשחק הם מבין הפשוטים ביותר שיצא לי לראות במשחקי מכות. אתם יודעים לעשות האדוקן בסטריט פייטר? ברכותי, אתם עכשיו יודעים להשתמש בכל אחד ואחד מהקומאנדס בפייטרזי. זה עד כדי כך פשוט. למרות שזה פשוט, זה לא מונע מפייטרזי להיות אחד מהפייטרים הכי מורכבים, מהנים וממכרים שיצא לי לשחק. יש במשחק כמה מערכות מעניינות. למשל, אפשר להאריך קומבואים על ידי שיגור (דבר שגם נותן להתחמק בעת הצורך), וקרבות באויר הם דבר די נפוץ. ואני מת על קרבות באויר. יש במשחק מרחב נהדר של קומאנדס שאפשר להשתמש בהן באויר, מה שעושה את המערכת למהירה ונהדרת.

אבל זה לא הכל, פעם אחת בקרב, אפשר ללחוץ על כפתורי הR1 והR2 כדי לשחזר חלק מהחיים שאיבדתם. דרך נוספת, היא להחליף לדמות אחרת, ובזמן הזה הדמות שנפצעה משחזרת את החיים שלה. וכן, זה בדיוק איפה שפייטרזי זוהר. מערכת הקרב של שלוש דמויות כנגד שלוש אחרות. ואפשר לעשות עם זה כל-כך הרבה. אפשר להאריך קומבואים על ידי החלפת דמויות, ודמויות יכולות להצטרף להתקפה אחת קטנה בתור דמות סאפורט. הדבר האהוב עליי בכל המערכת? להשתמש בספיישלים של דמויות, ומיד להחליף לדמות אחרת שתעשה את הספיישל שלה. וזה עובד נהדר, כי אפשר ללמוד עם זה כל-כך הרבה. למשל, לאנדרואיד 18 יש ספיישל שבו היא יורה גל אנרגיה מהאויר למטה, וזה מתחבר נהדר לספיישל של יאמצ'ה שבו הוא תוקף עם הספיריט בול שלו. או למשל להשתמש בספיישל של טיאן, ולהחליף לספיישל של וג'יטה ס"ס בלו שיורה גל אנרגיה בזווית מאוד ספיציפית. זה נהדר, ומגוון האפשריות כאן עצום.

גם ביחס למשחקי דרגון בול אחרים, פייטרזי נותן לכל דמות יחודיות רבה. למשל, אצל מרבית הדמויות כפתור האיקס נועד ליריות פשוטות (שגם עובדות שונה), אך אצל פיקולו, הכפתור הזה משמש בשביל למשוך את היריב אליכם על ידי זה שהוא מותח את היד שלו. הגיימפליי של יאמצ'ה לוקח את סגנון הזאב שלו למקסימום, היט עובד עם התקפות התנגדות, לבירוס יש מכניקה מאוד ספיציפית ומתאגרת של כדרור כדורי אנרגיה, ובלאק נלחם עם חרבות אנרגיה וורודות.


שאר המודים לא רעים בכלל. הארקייד למרות זאת, קצת פחות אהוב עליי. הוא עובד על רעיון מעניין, אבל מנצל אותו רע. הרעיון בו זה שככל שאתם משחקים בו יותר טוב, ומקבלים ציון יותר טוב, כך הקרבות הבאים שלכם יהיו יותר קשים. שזה רעיון טוב, אבל מנוצל בעייתי. המצב שקורה בפועל זה שבשני קרבות הראשונים הארקייד ממש קל, כנראה שתקבלו בו S Rank בקלות. כתוצאה מכך, המשחק מסיק שאתם ממש טובים (מה שרחוק מהאמת), ואז בקרב השלישי והאחרון הוא נהיה קשה באופן מחריד בלי שום איזון. למרות שכשהשתפרתי במשחק הצלחתי להתמודד עם הארקייד והבעיות שלו, אני עדיין חושב שהארקייד מבוצע לא טוב. הבעיה הזאת בקלות יכלה להיפתר על ידי זה שהארקייד היה נותן לכם לבחור בקרב הקשה או הקל, ואז פשוט לתת פחות כסף על הרמה הקלה.

יש את מצב האימונים שעובד טוב. דברים די רגילים למשחקי מכות. אתגרי קומבואים רגילים למשחקי מכות (שיותר קלים ממשחקי מכות אחרים). לא משהו מיוחד, אבל עובד טוב. ואז יש את האונליין, שממש נהניתי ממנו. האונליין נותן לבחור אם לשחק בין אנשים שברמה שלכם, או נגד אנשים שחזקים מכם. למרות שבכמה דקות הראשונות לוקח זמן עד שמשיגים קרב באונליין, בקרבות לאחר מכן קרבות אונליין מגיעים ממש מהר. אני לא יודע איך זה עובד, אבל איכשהו זה ככה. למרות שיש באונליין עיקובי פריימים לעיתים, לפחות המשחק רושם בכמה פריימים האונליין מאחר. שזה איכשהו שימושי.


עוד משהו שיש לפייטרזי, זה מערכת הכסף שלו (זני). כדי להשיג את וג'יטה ס"ס בלו וגוקו ס"ס בלו יש שתי דרכים. האחת, לסיים את הארקייד ברמה הכי קשה עם S Rank (דבר מוגזם, כי את הרמה הנורמלית אני מצליח במקסימום עם A) או פשוט להשיג 300 אלף זני לוג'יטה, ו500 אלף לגוקו. עכשיו שתבינו כמה זה מוגזם. אתם יודעים כמה זמן לקח לי להשיג את גוקו? 66 שעות. אז אוקי, נניח ואני גרוע במשחק וזה לוקח 40 שעות. עדיין, 40 שעות זמן מוגזם להחריד. זה אפילו יותר גרוע כשארק סיסטם שמו את וג'יטה וגוקו בתור DLC "למקרה שקשה לכם". איך שאני רואה את זה? הם במכוון נתנו תנאים מוגזמים כדי לפתות לקנות את הDLC שלהם. וזה לא הפעם הראשונה שארק סיסטם עשו את זה. גם בבלייזבלו וגם בגילטי גיר היו דמויות עם תנאי השגה מוגזמים במכוון, שנתנו אפשרות לקנות אותם בתור DLC. וכדי שיוכלו לצאת נקיים.

במשחק תוכלו להשיג הרבה צבעים לדמויות, על ידי מערכת LOOT BOXES. אין שום דרך לשלם בכסף אמיתי עליהם, אבל עדיין הדברים שמקבלים לא מעניינים במיוחד. הצבעים משעממים, שום דבר שראיתי צורך להשקיע לו במיוחד. בנוסף, אם אתם מתכננים לעשות פלאטינום, תשכחו מזה. יש גביע שדורש מכם להשיג 20 מיליון זני. וכמו שראינו, לקח לי 66 שעות בשביל 500 אלף (כאשר תתקדמו בסיפור זה יותר קל להשיג זני, אבל עדיין). בעת כתיבת הפוסט הזה רק 0.04 אחוז מהשחקנים השיגו את הגביע הזה. אלא אם בא לכם להרוג את עצמכם, תהנו.


ולסיום, הגרפיקה של המשחק נהדרת. זה אותו הסגנון שארק סיסטם יצרו בגילטי גיר, והוא נהדר. המשחק נראה ממש כמו האנימה, עם צבעים יפים, והמשחק רץ ב60 פריימים לשנייה, מה שעושה את הקרבות לחלקים ומהירים.

באמת שנהניתי מפייטרזי. למרות כמה דברים קטנים כמו הארקייד ודרכי הפתיחה המוגזמות לוג'יטה וגוקו ס"ס בלו, אני כבר יכול להגיד לכם שפייטרזי הוא משחק הדרגון בול האהוב עליי עד כה. אם ציפיתם שאני אשחט את המשחק כי לרוב הפוסטים שלי היפסטרים. לא הפעם. מדובר במשחק איכותי ביותר. הוא פאנסרוויס טוב למעריצי דרגון בול, והוא גם משחק מכות ממש טוב. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה