יום שישי, 19 בפברואר 2016

סדרות אצ'י לנשים- איפה אתן?!

בימים האחרונים חיטטתי לי במאל, מחפש אנימות תחת התגית "Ecchi". לאחרונה ראיתי די הרבה חרא כזה, נו גיים נו לייף, פריזינג, והתחלתי לא מזמן את Haganai. בכל מקרה, מצאתי המון סדרות איידס עם נשים בדו מימד עם נתונים מאוד מרשימים, מה שלא מצאתי, זה סדרות תחת התגית "אצ'י" עם גברים עם נתונים מרשימים. סדרות אצ'י לנשים, איפה אתן?! רק אנחנו הגברים מחפשים פאנסרוויס? אין סיכוי, בפוסט הזה אני יוצא להוכיח לכם אחרת ולדון על זה.

וכן, הפוסט עשוי להיות לא ראוי לחלק מהקוראים. לא ברמה של NOT SAFE FOR WORK, אך קחו את זה בתור אזהרה קטנה. התכוננו לפוסט פאנסרוויסי, מהצד הנשי! (הפוסט נכתב על ידי גבר סטרייט לחלוטין)



בואו נעבור על כמה מסדרות השוג'ו המוכרות. קדימה? Kaichou wa Maid Sama, Tonari no Kaibutsu Kun, Vampire Knight, Nana, Love Com, Ouran Host Club ויש עוד ועוד. אף אחת מהן לא באמת נבנתה על בסיס אצ'י. לעומת זאת, בואו נסתכל על כמה מסדרות השונן המוכרות שפונות לאצ'י כמטרה מרכזית? Food Wars, Fairy Tail וBastard הן רק כמה מהסדרות שמשלבות את זה באופן מרכזי. בסדרות השוג'ו המרכזיות, תוכלו לראות פה ושם את הבנים הראשיים בלי חולצה, אכן כך, אבל זה אף פעם לא ברמה של להגיע ל"אצ'י". אך השאלה, איפה מתחילה ההגדרה של אצ'י? למה Fairy Tail נחשבת בעייני רבים לאצ'י, בעוד שOne Piece לא? אפשר להתווכח על זה, שנאמי לבושה באופן הרבה יותר חושפני ומיני מאשר לוסי למשל. איפה ההגדרה מתחילה?

שאלה אליכם, הקוראים שלי, איזה סדרות שוג'ו הייתם מחשיבים כאצ'י? איזה סדרות שונן הייתם מחשיבים כאצ'י? תענו לעצמכם על זה בראש. כמובן, סדרות שונן ושוג'ו הם לא התקנים היחידים לאנימה. הרבה מסדרות האנימה כיום מבוססות על לייט נובלים, שלהם אין את ההגדרה ל"שונן" ו"שוג'ו". Highschool DXD, Haganai וHorizon in the Middle of Nowhere הן רק מכמה סדרות אנימה מלאות באיידס מכוון לגברים מבוססות לייט נובלים. איפה סדרות הפאנסרוויס לנשים?!


הסדרות האלה למעשה תמיד היו קיימות. תעשיית האנימה אף פעם לא הייתה צריכה להסתבך במיוחד בייצור סדרות אצ'י לנשים. יש להן ביקוש, תהיו בטוחים בזה ב100 אחוז. אז איפה הן? למעשה הרבה מסדרות השונן המוכרות שלכם הם פאנסרוויס גדול לנשים. בהרבה מהן יש גברים חתיכים, שרירים וחזקים, עם שלל מבני גוף. בואו ניקח לדוגמא את D. Gray Man, סדרת שונן מוכרת. יש לכם את אלן וולקר, נער בישי עם שיער כסוף ומבנה נאה למדיי. לעומתו, יש לכם את קאנדה יו, גבר שרירי ונאה עם שיער ארוך במיוחד בצבע כחול. לאבי, בחור נאה גם עם נתונים מרשימים. וזה רק מהדמויות הראשיות, יש לכם גם את אחד הנבלים- טיקי מיק, שגם הוא מאוד נאה.

אחת הטענות שיש לאנשים כנגד סדרות אצ'י איידס זה ש"הבגדים של הבנות נקרעים בזמן הקרב ורואים את החזה החשוף שלהן". לא כזה שונה מסדרת השונן הרגילה שלכם. כמה פעמים כבר ראינו שנקרעים לאיצ'יג'ו מBLEACH הבגדים בזמן הקרב? די הרבה נכון? לראות את הגוף השרירי שלו. אפילו בFairy Tail שידועה על כמות האצ'י של הבנות שם שלוסי וארזה הרבה פעמים נראות בעירום, מקבלת מצב לא שונה במיוחד עם הגברים. נאטסו לבוש די חשוף, וכמובן איך אפשר לשכוח, גריי, אותו בחור שמשתמש בהתקפות קרח וכל הזמן הולך עירום. למה גריי מקבל התעלמות מרמת האיידס, בעוד שלוסי וארזה לא?

הרבה יותר קל ליוצר לשלב את הפאנסרוויס לנשים כחלק מסדרת שונן, ששם זה קצת יותר סמוי. התרגלנו להרגיש שזה טבעי שבסדרת שונן אקשן קלאסי יהיו גברים שרירים עם חזה חשוף ומראה סקסי, הרי זה די הגיוני שבחורים שבשיא הכושר שמביאים כוחות מרשימים יראו חזקים עם שרירים. לעומת זאת, בפועל, סדרות השונן לגברים הן יותר פאנסרוויס לנשים מאשר סדרות השוג'ו הממוצעות.


זה לא דבר חדש אגב. אם נחזור לשנות ה80, נוכל לראות מספיק סדרות מוכרות באותה הצורה. Hokuto no Ken למשל, תסתכלו על קנשירו. ולא רק קנשירו, גם דארק מBastard שרוב הזמן הוא בעירום, הוא בטח לא מכוון אליי כקהל יעד כי אישית לי הוא לא עושה את זה, אז אל מי כן? סדרות כמו Jojo Bizarre Adventure גם נחשבות כחלק מזה. בג'וג'ו המצב יותר מעניין, שככל שהסדרה התקדמה, עיצוב הדמויות השתנה בהתאם למקובל מתקופה לתקופה. ג'ונתן בפארט 1 שיצא בשנות ה80, נראה מאוד שרירי, כמו הקלאסיקה לתקופה. לעומת זאת, תסתכלו על ג'וני מפארט 7.

עם הזמן, סדרות האנימה מצאו לעצמן טריק חדש לפאנסרוויס לנשים, כחלק מסדרות הספורט. Kuroko no Basket תהיה דוגמא הגיונית להסביר את הנקודה שלי. הסדרה מלאה בגברים חתיכים, לבושים בלבוש צמוד ומינימלי (הגיוני כי הם משחקים כדורסל) ו... הם מזיעים, כל הזמן, אפילו מתחילת המשחק. לקורוקו נו באסקט יש הרבה פאנגירלז שצופות בסדרה, ויש גם הרבה פרקי מקלחת, של גברים כמובן. גם לHaikyuu שהולך על עיצוב דמויות פחות נועז, יש הרבה פאנגירלז. גם חלק מהאחווה של השחקנים בקבוצה יוצר דבר חדש שלזרום איתו- שונן איי, שכן, איזה שונן איי כבר מכוון לגברים? קורוקו נו באסקט היא לא סדרה שמכוונת לנשים ישירות, כך גם בליץ', אבל כן יש להן הרבה קהל יעד נשי, גם אם הן לא רצו את זה במכוון, זה יכול להביא סדרות כאלה לבעיה חדשה שאדבר עליה מייד.


סדרות כמו Dead or Alive שמציגות קאסט נשי עם נתונים מרשימים, כבר נקלעו למלכודת ה"אי אפשר לשים זוגיות בסדרה, גם אם נרצה". כמה מאוכזבים יהיו המעריצים של קאסומי מDOA אם ישימו לה חבר פתאום? (אומר את זה בתור מעריץ של קאסומי). אז באותה מידה, גם סדרות כמו בליץ' שנקלעו לזה. אודה, היוצר של One Piece, אמר שהוא לא מתכנן לשים שום רומנטיקה בסדרה, אך הוא לא אמר את הסיבות לכך. יכול להיות שהוא יודע שהמעריצות הרבות של זורו וסאנג'י (וגם המעריצים של נאמי ורובין, אבל זה ליום אחר) יהיו מאוכזבות שהדמות נלקחה מהן? מי יודע. אולי קובו, היוצר של בליץ', שנתן רמיזות קטנות לאיצ'יגו ואוריהימה בעבר, פשוט לא יכול להתקדם עם זה עקב המעריצות של איצ'יגו? אפשרי.

סדרה אחת שידועה לי שבאה ואומרת מראש: "אני אצ'י לנשים" בלי להתבייש, היא די אחת באלפי אנימות. מדובר כמובן בFree. "פרי" היא סדרת ספורט, אך קצת שונה מהאחרות. היא מראש באה בתור אנימה ולא מבוססת על מנגה כמו Slam Dunk למשל. העלילה של פרי מתעסקת בשחיינים. רוב הזמן בסדרה תראו את הבנים של הסדרה- הארוקה, רין, והשאר בבגד ים צמוד, וכמעט ללא בגדים. פרי מצאה לעצמה דווקא די טריק די טוב בשביל לזרום עם זה, אך זה לא הולך להיות קל ליוצרים נוספים שירצו מראש לעשות סדרה כזאת ולא לעשות את זה לעד כדי כך תמוהה מתוכן.  


אז לסיכום, סדרות אצ'י לנשים קיימות. מאז ומעולם. זה פשוט שהן מצאו לעצמן דרך להסוות את עצמן וללהיות כחלק מסדרות השונן אקשן המוכרות שלנו. זה פשוט שהרבה יותר קל לעשות את זה ככה. לא דורש מאמץ במיוחד, ודי הגיוני מבחינה עלילתית. אגב, במידה ואתם חושבים שהסדרות האלה "לא ראוויות לצפייה" אבל עדיין רוצים לצפות באצ'י, זה בסדר. זה טבעי. בואו נודה בזה, כולנו צופים בהן בשלב מסוים, ולכולנו יש את הסיבות האמיתיות שלנו לצפייה שאנחנו אומרים שהן סיבה אחרת, אבל כולם יודעים מה הסיבה האמיתית שלנו לצפייה בהן. וזה בסדר גמור אגב.

ולשאלה האחרונה שלי, כמה Gintama שונה מסדרת איידס רגילה? אותה סדרה שמכניסה בדיחות בולבולים, דילדואים ושאר דברים בלי סוף? קחו את זה כנקודה למחשבה, כי גינטאמה, הסדרה שאנחנו אוהבים, לא כזאת שונה משאר סדרות האיידס. 

4 תגובות:

  1. אני דווקא לא מסכימה איתך לגבי גינטאמה - כן, יש בה הומור שירותים, אבל לא פאנסירביס - היא נועדה כדי להצחיק אותנו ועושה פרודיות גם על קונספטי אצ'י למיניהם, אבל היא לא נועדה למשוך אותנו, אז אני לא רואה אותה נכנסת לקטגוריה הזאת.

    מה שכן, מאז Free גברה כמות הסדרות לבנות שמוסיפות פאנסירביס (בפרי דווקא אהבתי את הפרצופים שלהם ולא את הגוף.. אבל טוב, הטעם שלי לא בדיוק סטנדרטי, אה?) ובכללי בשנים האחרונות יש הרבה יותר סדרות עם מרקטינג לנשים, שזה שינוי די מרענן. כמובן שזה לא משפר את איכות האנימות שיוצאות, אבל לפחות עכשיו אני מסוגלת לצפות בחלק מהזבל

    השבמחק
  2. לא כל כך הבנתי את הפואנטה של הפוסט אבל אני כצופה הדוקה של היי קיו אינני רואה כיצד ניתן לראות שזו סדרת אצ'י לנשים...זו סדרה שהיא קודם כל על ספורט ועל האהבה לענף ספורט מסוים,אם איזו שהיא בחורה לוקחת את העיקר של האנימה ומעוותת אותה כרצונה זה כבר דבר אחר , בהיי-קיו אין כלל רמיזות שונן איי, free למשל זה סיפור אחר לחלוטין,אומנם לא ראיתי את האנימה הזאת אבל שמעתי שיש שם רמיזות מאוד ברורות ,מה שבהחלט אין בהיי -קיו.

    השבמחק
  3. גם בליץ' איננה סדרת אצ'י לנשים או גברים,זה שאנשים לוקחים את הסדרה הזאת וסדרות רבות אחרות ומסלפים את העיקר בהן אינו אומר שזה יעודן האמיתי , זה פשוט תוצר של אחוז מסוים בקהילת אוהבי האנימה ומנגה.

    השבמחק
    תשובות
    1. סדרות ספורט הן לא אצ'י ישיר, אבל הפאנסרוויס בהן קיים ועוד איך. אותו הדבר לגבי השונאנים הגדולים. זה שנאמי לבושה בצורה מינית זה לא סתם ככה, עוד דרך ליצור עוד קהל.
      וזה לא שונה מהצד ההפוך שמכניסים פאנסרוויס סמוי על הדרך. המטרה של הסדרות האלה הן לא האצ'י (לפעמים), אבל הוא עוד דרך בשביל ליצור קהל יעד נוסף.
      זה שאת רואה הייקיו וקורוקו בשביל הספורט זה טוב ויפה (הגישה הנכונה בצפייה בסדרות האלה), אבל הפאנסרוויס שבהן כן קיים על הדרך. ככה סדרות יוצרות לעצמן קהל יעד נוסף, שהוא לא בהכרח זה שיושב במטרה ה"ראשונית" של הסדרה.

      מחק