יום חמישי, 3 במרץ 2016

המדבבים המקופחים שלא מקבלים שום יחס- פארט 2

עבר המון זמן מאז פארט 1. הנה לכם פארט 1 של הפוסט (לחצו לקישור) לפניי שנתיים. די הרבה זמן אה? תכננתי הרבה זמן להביא לכם את פארט 2, והנה רק עכשיו זה קורה. אז בפשטות, על מה הפוסט? יש המון מדבבים פופולארים כמו למשל האנזווה קאנה, סאוואשירו מיוקי, סוגיטה טומוקאזו ועוד. בפוסט הזה, אני הולך לדבר על 10 מדבבים פחות פופולארים בהרבה, שלא זכו ליחס פופולארי במיוחד, ושלא בצדק, כי כולם מעולים. אני גם הולך להביא לכם קטע של המדבב מיוטיוב  כדי שתוכלו להתרשם. אז.... קדימה!



Imarouka Atsushi- אימרוקה אטסושי

אימרוקה אטסושי הוא גאון קומי. עם רק 15 אנשים שהוא נמצא בפייבוריטס שלהם במאל, אני חושב שהוא יותר ממתאים להתחיל את הפוסט. הקול היחודי של אימרוקה עושה אותו לכיפי במיוחד. גם הדמויות הלא קומיות שלו מרגישות קומיות וצבעוניות בגלל הקול היחודי והכיפי שלו. הוא דיבב את שטורהיים בJojo, הדמות הכי מוכרת שלו לדעתי. הוא גם דיבב את קוברה בFairy Tail, שאמנם הוא לא דמות קומית, אבל כן מרגיש צבעוני הודות לאימרוקה. ולבסוף, יש את הדמות הכי משמעותית שלו בשבילי, נאואה קאנטסוגו מSengoku Basara. אפס מוחלט, שנבנה כאפס והוא הבדיחה של הסדרה. אימרוקה מבצע אותו היטב ומצחיק במיוחד. נאואה הוא דווקא אחת הדמויות היותר פופולאריות בסנגוקו באסארה, ואני מאמין שלאימרוקה יש חלק בפופולאריות של הדמות.




Komatsu Mikako- קומאטסו מיקאקו

הייתם פעם במצב שבו אתם עוקבים אחרי מדבב מסוים מתחילת הקרירה שלו ואז לאט לאט רואים איך הוא צובר תפקידים יותר משמעותיים ונהנים? טוב, זה המקרה שלי עם קומאטסו מיקאקו. אני עוקב אחריה עוד מהתפקיד השני שלה, קוטורי בYugioh Zexal. התפקיד הראשון שלה היה בHeroman. קומאטסו מיקאקו בבוא הזמן צברה תפקידים יותר משמעותיים מקוטורי, שלמרות שהייתה דמות די סבירה מינוס, די אהבתי אותה הודות למיקאקו. היא גם קיבלה את מאריקה מMouretsu Pirates, ומיונה מNagi no Asukara. בסופו של דבר, היא נכנסה גם לסדרת המשחקים הפופולארית Tales Of, כאשר דיבבה את רוזה בטיילז אוף זסטריה, שבו עשתה דיבוב מעולה. קומאטסו מיקאקו היא בכללי מדבבת מואה רגילה, אך משהו בה מרגיש לי שונה ממדבבות מואה אחרות. היא מדבבת שאני ממש אוהב, ולא נראה לי שהייתה דמות שלה ששנאתי, הרבה פעמים זה בגלל הדיבוב שלה, ולא בהכרח בגלל שהדמות טובה.



Noda Junko- נודה ג'ונקו

על אף ששמה של נודה ג'ונקו לא מוכר במיוחד, כן יש לה כמה דמויות מוכרות. היא מדבבת שנמצאת בעיקר בשנות ה2000 המוקדמות. אם כי עדיין יש לה כמה מדבבים עדכניים. אז בואו נראה מה היא דיבבה? מיאבי מGTO, טאשיגי מOne Piece, מומוקו מMajor, היא גם דיבבה את שירו בתור ילד מסדרת Fate. קולה של נודה ג'ונקו מעניין אותי. יש לה פה ושם דמויות קומיות, אך פה ושם גם דמויות רציניות. תמצאו אותה הרבה פעמים גם מדבבת דמויות מעט יותר מבוגרות, כמו מומוקו ממייג'ור, שהייתה דמות נהדרת. היא גם דיבבה את אחת הדמויות היותר אהובות עליי בסדרת דיינסטי וואריאורז, שינג סאי (בטח כתבתי לא נכון, ארג שמות סינים). היא פשוט מדבבת טובה שהייתי יותר שמח לראות אותה משתלבת בתעשייה.





Inada Tetsu- אינאדה טטסו

אינאדה טטסו הוא מדבב מיוחד בשבילי. יש לו די הרבה דמויות מוכרות, אך נראה שהמדבב עצמו לא זוכה לאהדה במיוחד, וזה למרות שגם חלק מהדמויות שלו די פופולאריות. הרבה מהתפקידים של אינאדה הם גברים רציניים ושריריים. הטוויסט שפה, שרובם למעשה מאוד קומים באותה מידה. גאמאגורי מKill La Kill זו אחת הדוגמאות. לא רק הוא, גם נאפה מDragon Ball, מונשיגה מSengoku Basara ועוד אחרים. הוא דיבב גם את איריוגי מKobato. אינאדה הוא פשוט מדבב נפלא, הוא יודע לצעוק באופן קומי, ועדיין לשלב את זה בצורה רצינית וקומית יחד. ככה אנחנו מקבלים דמויות כמו נאפה וגאמוגורי שבמבט ראשוני נראים רציניים, אבל בפועל הם קומים לחלוטין.





Ookawa Tooru- אוקאווה טוורו

אוקוואה טוורו הוא מדבב נהדר. מעטות הדמויות הראשיות שהוא מקבל. ולמה זה? טוב, כי הקול שלו די מבוגר. הוא לרוב משלב את דרכו לדמויות משניות די רציניות ונאמנות. הקול שלו מרגיש כמו דיבור טבעי, ולא דיבוב מוקצן בשביל דמות מסוימת. הוא כן מאוד משקיע בדיבוב, תהיו בטוחים בזה, אבל הוא פוט מרגיש טבעי לחלוטין בצורה טובה. ואיזה דמויות הוא דיבב? הנה לכם כמה: רוי מוסטאנג בFMA 2003, אייאסו בסנגוקו באסארה, ספיריט בסול איטר, קארלן בArslan Senki. וגם עכשיו, הוא הולך לדבב את פיקאצ'ו במשחק הבלשים החדש של פוקימון. איזה בחירה מעניינת.







Okamura Akemi- אוקאמורה אקאמי

אוקאמורה אקאמי הסתדרה לה בחיים. יש לה מעט מאוד תפקידים, אבל היא גם לא צריכה יותר מזה. זה מה שקורה שאת מדבבת את הWAIFU של שונן ג'אמפ- נאמי מוואן פיס. קולה של אוקאמורה די צעקני, הוא גם משמש אותה לדיבוב די קומי הרבה פעמים, ולדמויות נשים מעניינות. היא גם דיבבה את ריסה מLove Com, דיבוב שהיא עשוי היטב והפך את ריסה לדמות עוד יותר נהדרת. דמויות נוספות שלה כוללות את אנקו מGTO, ברברה מYugioh 5DS, וגם את שיינה מTales of Symphonia (אחת הדמויות היותר טובות במשחק, חלק מזה הודות גם לאוקאמורה אקאמי).






Chiba Shigeru- צ'יבה שיגרו

מי לא אוהב את באגי מוואן פיס? דמות האפס הנבל הכושל הזה שהוא קורע מצחוק. לצ'יבה שיגרו יש חלק גדול באהבתי לבאגי. למרות שצ'יבה שיגרו כבר בן 62, הוא עדיין מבצע את הדמויות הקומיות שלו בצורה מקסימה ביותר. באגי הוא לא הדמות היחידה שעונה לקטגוריה הזאת. פילאף מDragon Ball, דון קאונג'י מBleach הם רק כמה מהדמויות האלה. אפילו בMonster, סדרה סופר רצינית, הוא הצליח לשלב דמות יחסית קומית בצורה די טבעית. קאוובארה מיו יו האקושו גם דמות קומית שעונה להגדרה הזאת של המדבב המעולה הזה. אה ו... הבחור דיבב את סאלי בגרסא היפנית של אנצ'רטד, בחירה די טובה בהתחשב שכמה סאלי דמות קומית שהוא רוצה.





Kaida Yuuko- קאידה יוקו

אחת ממדבבות הנשים הכי באדאס בתעשייה, זוהי קאידה יוקו. למרות שהיא רק בת 36, ושכן בגיל הזה יש מספיק מדבבות שהן עדיין מדבבות מואה, לא המצב עם קאידה יוקו. היא הרבה פעמים מדבבת דמויות נשיות, באיזור בגיל ה20-30, והרבה מהן באדאס של ממש. מארידה מגאנדאם יוניקורן, טסוקיו מגינטאמה, ריריקה מMouretsu Pirates, ומאטסו מסנגוקו באסארה הן רק כמה מהדמויות של המדבבת הנפלאה הזאת. היא פשוט מדבבת שיודעת מה היא עושה, ומבצעת אותו היטב. כיף לי ממש לראות מדבבות כמו קאידה יוקו. צריך עוד מדבבות עם קול באדאס כמו שלה.





Koyama Mami- קויאמה מאמי

קיההה איזו מאמי. טוב, לא, לא באמת. קויאמה מאמי היא לא המאמי שלכם. נולדה ב1955 והיא בת 61. היא כבר משולבת פחות ופחות בתעשייה באופן טבעי, אבל עדיין מהעבר תוכלו למצוא לה תפקידים משמעותיים. היא לרוב מדבבת דמויות די רציניות ומבוגרות, כמו למשל באלאלאיקה מBlack Lagoon ואווה היינמן מMonster, אבל גם לא ממש חסרות לה מדבבות יותר צעירות כמו למשל ארלה מד"ר סלאמפ. וכן, אתם יכולים לטעון שד"ר סלאמפ יצא שהיא הייתה צעירה יותר, אך היא גם דיבבה אותה בג'יי סטארס שיצא ב2015, אז איך זה?! היא מדבבת מבוגרת, אבל מדבבת דמויות בהחלט מעולות.





Ootomo Ryuuzaburou- אוטומו ריוזאבורו

רק 35 פייבוריטס במאל לבחור הזה. והאמת, קשה לבוא בטענות למה זה ככה. חיפשתי לאוטומו ריוזאבורו דמויות ראשיות שהוא עשה, אבל... לא מצאתי. המון דמויות סופר משניות שהוא עשה. זה לא אומר שאין לו דמויות משמעותיות, כי כן יש לו, אבל הן מעטות, ורוב הידועות שלו הם מהשונאן הגדולים שגם ככה כולם צופים בהם. קרוקדייל מוואן פיס הוא אחד מהם, וכך גם דאבורה מדרגון בול. דיבב גם את ג'או מTales of Xillia, והאקים מPlanetes. קולו של ריוזאבורו מבוגר ואפל, ועשוי בצורה טובה בהחלט. הוא מדבב מעניין שמביא דמויות רציניות ומאיימות. האקים מפלנטז, הוא דמות שעונה טוב להגדרה הזאת.






ו.... זה הכל. יהיה פארט 3 בעתיד? אני מאמין שכן, רק צריך מספיק זמן לצבור חומר עד לחלק הבא. כמה זמן זה ייקח? מי יודע. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה