יום ראשון, 20 במרץ 2016

Mouretsu Pirates- Moe Harlock Review

ב2012 שודרה לה האנימה "מורטסו פיראטס", מבוססת על הלייט נובל בשם "מיניסקירט פיראטס". אז פיראטיות בחלל, נשמע טוב. ועל כן, אני אישית קורא לסדרה בשם "מואה הארלוק". אתם יכולים להבין למה אני קורא לסדרה ככה... נכון? מורטסו פיראטס (או מואה הארלוק בפי שפת הדארק המדוברת) לא קיבלה יחס רב במיוחד בקהילת האנימה. יצאתי לראות מה טוב בסדרה הזאת. אז קדימה... מואה הארלוק!



העלילה של מורטסו פיראטס מתחילה עם קאטו מאריקה (Kato Marika) תיכוניסטית בשנתה הראשונה בבית הספר שלה. היא גרה יחד עם אמא שלה ועובדת כמלצרית במסעדה. בעולם של הסדרה הטכנולוגיה השתפרה פלאים. מסעות בחלל זה דבר די אפשרי, וקיימים הרבה פיראטים בחלל שעוסקים במעשי שוד וכדומה. מאריקה נרשמת למועדון היאט (Yacht Club), שמאפשר דרך בית הספר שלה לעשות כל מיני פעילויות שעוסקות בחלל. אך החיים של מאריקה הולכים להשתנות כאשר היא מגלה שאמא שלה, קאטו ריריקה (Ririka) היא אחת הקפטניות פיראטיות הכי מפורסמות בקרב קהילת הפיראטים. לא רק זה, אלא שאביה שנעלם, הוא גם אחד הפיראטים הכי גדולים בתחום. כאשר הצוות הקודם של הוריה מחפשים קפטן לנצר משפחת הפיראטים שלה, מאריקה מקבלת את האפשרות להפוך לקפטנית ספינת החלל, בנטנמארו (Bentenmaru).

הפרקים הראשונים עוסקים באיך שמאריקה לומדת להפוך למנהיגה בעצמה, דרך מועדון היאט, שם היא מקבלת ניסיון רב. מורטסו פיראטס זו סדרה שטיפה צריך לתת לה את הזמן. היא לוקחת כארבעה פרקים לבנות את מאריקה בתור דמות עד שהיא בכלל מחליטה שהיא רוצה להיות פיראטים. ושהיא מחליטה את זה סופסוף? כאן הסדרה נהיית מקסימה במיוחד. מאריקה לומדת במהרה להיות קפטנית, עם כל מיני אימונים מעניינים עם הצוות הקודם של הוריה, ויחד עם קוריהארה צ'יאקי (Kurihara Chiaki), גם בת למשפחת פיראטים שלומדת יחד איתה להיות פיראטית.


מורטסו פיראטס היא סדרה בלי עלילה אמיתית. היא עובדת על בסיס של ארקים קצרים, שכל אחד מהם כ3-4 פרקים עם המשימה הבאה של הצוות של מאריקה. שם אנחנו רואים איך מאריקה הופכת להיות אחת המואה הכי באדאס שיצא לי לראות באנימה. מאריקה היא דמות מעניינת, מאוד מעניינת. השינוי שלה מלהפוך לתלמידת תיכון לפיראטית רצינית ובאדאס מוחלטת מרגיש די טבעי. זה די טבעי, לרמה שקשה לראות בה את פיתוח הדמות שלה, אבל הפיתוח דמות כן קיים ועוד איך. הצוות של מאריקה, שכולל את קיין (Kane), המורה של היאט קלאב ובמקביל חבר צוות נאמן למאריקה, וגם את מיסה, רופאה שהיא חברת הצוות של מאריקה, וגם נאמנה מאוד. יש כמה חברי צוות נוספים, וכולם מעניינים במיוחד. למרות שבהתחלה הם נותנים את אמונם במאריקה רק בגלל ש"היא הבת של", בבוא הזמן כאשר מאריקה מתקדמת ומתקדמת לקחת החלטות יותר רציניות, הם נותנים את אמונם כקפטנית רצינית בגלל המעשים שלה.

בבוא הזמן מצטרפות לסדרה דמויות נוספות בארקים שמקדמים מעט את הסדרה. למשל גרויר (Gruier), נסיכה למשפחת אצולה בחלל, שמביאה ארק די טוב. גרויר הייתה דמות נהדרת, ובבוא הזמן היא תמכה יותר ויותר במאריקה. יש בסדרה מספיק דמויות שתומכות בצוות של מאריקה, ואף אחת מהדמויות לא דמות רעה. הבעיה הקטנה כאן, זו שאף אחת מהדמויות האלה לא מרשימות קרוב לרושם המעולה של מאריקה. כן, זה טוב שמאריקה, הדמות הראשית היא זו שלוקחת את המופע, אבל קצת חבל ששאר הדמויות לא כאלה מרשימות כמוה. צ'יאקי למשל דמות נהדרת, הבעיה שבקושי רואים ממנה משהו, אז יוצא שהיא מעט לוקה בחסר. ככה גם גרויר, אחלה דמות, אבל לא מקבלת מספיק יחס.


מה שכן, כל ארק הוא מעניין. אף ארק אמנם לא גורם לרגשות של "וואו איזה אדיר", אלא זה פשוט בגדר נחמד בצורה בסיסית, אך טובה. הארקים מספיק מגוונים בעלילות שלהם כדי להשאיר אותי בתור צופה מתעניין בסדרה. כל ארק אנחנו רואים כמה מאריקה יותר ויותר באדאס. אתם מבינים? מורטסו פיראטס זו סדרה שמחזיקה את עצמה על בסיס דמות אחת כעקרון, מאריקה. אם אתם לא אוהבים את מאריקה, אני לא יודע כמה תהנו מהסדרה. ועל אף שאמרתי שאף אחת מהדמויות בסדרה לא דמות רעה, יש קבוצת דמויות שלא ממש התחברתי אליהן. בארק ספיציפי בסדרה, הסדרה מחליפה את הצוות הראשי של מאריקה- קיין, מיסה והשאר, בצוות אחר, היאט קלאב. זה לזמן די קצר, אך בזמן הזה רואים כמה היאט קלאב דמויות לא מרשימות במיוחד לעומת קיין, מיסה והשאר, שהם הרבה יותר מרשימים מקבוצת הבנות הזאת. אבל בהחלט היה כיף לראות איך קבוצת הבנות הזאת תומכת במאריקה בצורה נהדרת.


בחלק העיצובי של הסדרה, הסדרה נהדרת. הדיבוב נהדר, קומאטסו מיקאקו מדבבת את מאריקה בצורה נהדרת. היא כן נותנת לה דיבוב של מואה (כמו שאר הדמויות שלה), וזה בכללי מה שעובד אצל מאריקה. היא גם מואה מצד אחד, ועם מעשים של באדאס מוחלטת. אז זה עובד. יש לנו את האנאזווה קאנה שמדבבת את צ'יאקי בקול שהוא סופסוף לא איידס, רק חבל שבקושי רואים מצ'יאקי. מוזיקת הרקע גם נהדרת.
הציור בסדרה די טוב, והעיצובים טובים. פה ושם יש פקשושים (כמו בכל אנימה בשלב מסוים) אבל הם מינימלים ביותר. הסדרה משתמשת בהמון CGI בשביל ספינות החלל, ואותם CGI נראים נהדר. (מהטובים שיצא לי לראות באנימה). קרבות החלל גם נראים ממש טוב, עם אפקטים נהדרים. 


מורטסו פיראטס היא סדרה טובה. אמנם לא מדובר ביצירת מופת. כן, מצד אחד אני קורא לה "מואה הארלוק", אז אם אתם מצפים שזה יהיה ברמה של הארלוק 1978, אז לא, היא לא יותר טובה מהארלוק 1978 (אבל היא כן יותר טובה מהסרט CGI של הארלוק). מדובר בסדרה כיפית וזורמת, עם דמות ראשית נהדרת ביותר. תנו למורטסו פיראטס את הניסיון שלה, 4 פרקים זה מה שלוקח לסדרה להתחיל באמת, כי היא יודעת לבנות את עצמה (אישית, אני נהנתי גם מה4 פרקים האלה). תהנו! 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה