יום חמישי, 1 באוקטובר 2015

Legal High- Amazingly Funny Court Review

Legal High- Amazingly Funny Court Review
הוהו, עוד ביקורת לג'יי דרמה, ואחת טובה במיוחד. ליגל היי היא סדרת בית משפט ועורכי דין קומית. יש לה שתי עונות. לעונה הראשונה 11 פרקים, לשנייה 10 פרקים, וגם שני פרקי ספיישל לכל עונה. זה כבר יוצא בערך כמו אנימה של 50 פרקים, שזה אורך מצוין בהתחשב שהסדרה נהדרת.
דרך אגב, הוכרזה לנו אנימה לפניקס רייט לאחרונה, אז זה יוצא לנו בתיאום מושלם עם הביקורת. וכן, מעריצי פניקס רייט, יש לכם מקום בסדרה הזאת. אך גם אם אתם לא, הסדרה גם יכולה להתאים לכם. קדימה, ליגל היי!



הסיפור עוקב אחרי מאיוזומי מאצ'יקו (Mayuzumi Machiko), עורכת דין טירונית שעובדת תחת משרד עורך הדין המוצלח מיקי צ'ואיצ'ירו (Miki Choichiro). היא מוצאת את עצמה בתיק שבו היא צריכה להגן על אדם יקר לה שהואשם בפשע שלא עשה, אך היא אינה מצליחה לנצח את הקרב בבית המשפט. לעזרתה, היא מופנת לקומיקאדו קנסוקה (Komikado Kensuke),אחד עורכי הדין הטובים ביפן, ששומר על שיא שבו הוא מעולם לא הפסיד בקרב בית משפט. למרות זאת, קומיקאדו הוא לא בדיוק הבחור הכי נחמד שבעולם. הוא מתייחס לרוב האנשים כמו אל זבל, הוא חרמן למדיי, וגם הוא מגדיר את הניצחון בקרב משפט כמשהו עילאי שכל הדרכים בו כשרות.

לאחר שקומיקאדו ומאיוזומי מנצחים, מאיוזומי מצטרפת אל קומיקאדו כדי ללמוד ממנו ולהשתפר כעורכת דין, עם המטרה העילאית- לנצח את קומיקאדו בעתיד. אגב, אותו מיקי? הוא היריב המושבע של קומיקאדו שמרגיש שהוא חייב לנצח אותו בכל מחיר, בעקבות מקרה טראגי ואכזרי שבו קומקאידו היה אשם בעבר ופגע במיקי.


בפרק הראשון והשני שלה, ליגל היי ממש מזכירה את סדרת "פניקס רייט". הנאשמים שמוצגים בשני הפרקים האלה די הזווים, כמו למשל הלהקה המוזרה בשני הפרקים האלה. הדמויות גם צועקות "אובג'קשן" (או Igiari ביפנית) בצורה דומה לשל פניקס רייט. גם היריבות בין קומיקאדו ומיקי דומה לזו של פניקס ואדג'וורת'. מה שכן, אל תצפו כאן שמערכת היחסים של מיאיוזומי וקומיקאדו תשחק על התפקיד של מאיה ופניקס, בשונה ממאיה ופניקס, מאיוזומי וקומיקאדו מתייחסים אחד לשני כמו אל אשפה. זה אחד הדברים שעושים את זה לממש מצחיק.

דמותו הנורא יחודית של קומיקאדו היא נהדרת. הגועל שבו הוא מתייחס לאנשים יכול לעיתים להציק, אבל בסופו של דבר זה עשוי בצורה נורא קומית. הוא ומאיוזומי בעל דעות מנוגדות, אבל עם הזמן הם לומדים למצוא מקום משותף בניהם. הם עדין מתייחסים אחד לשני כמו חרא, אבל עם הזמן תראו כמו קטעי FEELS נחמדים בניהם.

אחרי הפרק השני שלה, ליגל היי מוצאת את עצמה בסגנון מעט שונה משל פניקס רייט. בכמה פרקים היא נהיית מעט יותר רצינית, אם כי עדיין נורא נורא קומית. הנאשמים והעדים נהיים פחות הזווים בהרבה מאשר בפרק הראשון והשני, וקטעי ה"אובג'קשן!" נעשים לצורה יותר רגועה כמו שאובג'קשן אמור להיות באמת. קרבות בית המשפט של הסדרה לעומת זאת, מגיעים לרמה חדשה ככל פרק שעובר. הם נהיים הרבה יותר מעניינים ומותחים עם שלל גיוון בהם, עם תצוגת ראיות מרשימה ומעניינת, אבל רובם די נובעים בעקבות דברים קומים. איך? אני אסביר.  


יש לנו בסדרה את הבאטלר של קומיקאדו, האטורי (Hattori), שהוא דמות נורא חביבה. הוא מוצג בצורה די קומית רגועה כזאת, שבכל פרק הוא שולף יכולת מקצועית חדשה, שבסופו של דבר גם עוזרת לקומיקאדו בדרך כזאת או אחרת. אבל הדמות העיקרית שעוזרת למאיוזומי וקומיקאדו, היא ראנמארו (Ranmaru). אתם מבינים? קומיקאדו לא משחק בדרך הוגנת. הוא נותן שוחד, מזייף מסמכים וראיות בעזרת העוזר שלו, ראנמארו, שהוא די הבחור שעושה בשבילו את כל הדברים האלה. ראנמארו די מפיל אנשים בפח כאשר הוא מזייף את הזהות שלו, ומביא ראיות לא אמיתיות, או גורם לאנשים לעשות דברים שיפילו אותם במשפט. השימוש בראנמארו ממש מצחיק ומהנה.

הסדרה גם ממש אוהבת לרצוח את הערכים שלה ולהעניש את הזוכים במשפט בצורה קומית מיד אחרי, או אפילו באותו הרגע. ככה לדוגמא, בקייס מסוים שבו אדם תבע אדם אחר על זה שגנב לו את התוכי, ראנמארו נאלץ לתת "ראיות" שזה התוכי של האדם המקורי, וכך הוא לימד אותו קללות כדי שתהיה הוכחה, אלא שמיד אחרי, לאחר שהבעלים המקורי ניצח, כל הלקוחות במקום העבודה שלו עזבו אותו.

גם הסדרה מביאה המון טרולים בין הדמויות, שזה תמיד מצחיק כל פעם מחדש. זה פשוט כיף. גם יש לא מעט קייסים עם האשמה מגוחכת למדיי, שהסדרה לוקחת את הקרב בשיא הרצינות, כמו לדוגמא קייס שבו בעל דרש גירושים מאשתו לאחר שגילה שאיך שהיא נראית כיום זה כתוצאה מניתוח פלסטי.


ליגל היי גם לעיתים נוגעת בנושאים רציניים יותר. כמו למשל האם זה נכון להגן על רוצח שבירור שהוא רוצח, ולהוביל להוצאתו מהכלא וליותר מכך, לניצחון במשפט. זה נושא שבטח חשבתם עליו אי פעם במידה וראיתם חדשות שראו את עורכי הדין מגנים על רוצח, וכ'ו. הדיונים בנוגע לנושאים כאלה ממש מעניינים, אם כי לרוב עם הנושאים הרציניים הללו, הסדרה די אוהבת להכניס טרול קומי.

עם דמויות נוספות שעושות את האווירה לעוד יותר מעניינת, כמו למשל השופטת בפו (Beppu), שופטת אכזרית שמסוגלת ממש להחזיק את קומיקאדו בביצים. יש גם למשל את האניו (Hanyu), עורך דין שמטרתו העיקרית היא לא לנצח בקרב הבית משפט, אלא ששני הצדדים יהיו מאושרים. שלל הדמויות האלה עושים את האוירה לממש כיפית, יחד עם כל הדמויות החד פרקיות שעושות את האווירה לממש כיפית. גם המשחק של הדמויות ממש טוב, במיוחד של השחקן של קומיקאדו שהתרשמתי ממנו לממש טובה. קודם לכן, הכרתי אותו בOoku, שם הוא שיחק בצורה נורא מכובדת ונהדרת. אצל קומיקאדו הוא משחק נורא קומי, מלא צרחות אדירות וקומיות, וזה פשוט נפלא.

הסדרה ממש מגוונת בקייסים שלה, בין אם זה נע מאנימטור שתובע את הבמאי שלו, כפר שסובל מזיהום מהמפעל שליידם, שכנים שלא מסתדרים, ועוד. יחד עם הקומדיה האדירה, קרבות בית המשפט האדירים, והדמויות המעולות (במיוחד קומיקאדו), ליגל היי סדרה ממש טובה, שנהניתי ממנה מכל רגע. זה פשוט נפלא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה