יום שבת, 27 ביוני 2015

Fate/ Stay Night: Unlimited Blade Works- Unlimited Budget Review

Fate/ Stay Night: Unlimited Blade Works- Unlimited Budget Review

לפניי שניכנס לביקורת, הכרזה קלה. השבוע יצא לנו המשחק J Stars Victory VS במערב. ואם אתם ממש רוצים לשחק עם מאדאקה וגינטוקי נגד קנשין וגון ותוהים אם כדאי לכם לקנות את המשחק וצריכים לזה ביקורת ומחכים שמישהו כבר יעשה... אז כבר עשינו, לפניי שנה, על הגרסא היפנית של המשחק (לחצו כאן)

ועכשיו לעניין האמיתי שלכאן התכנסו לו, FSN UBW  הסתיים. היה טוב? היה רע? היה יותר גרוע מהסרט הבאמת מחורבן של DEEN? מי הטופ רייס כאן?! יופוטובל או... דין...  בואו נבדוק!

*מהצד יצרתי לכם את משחק המכות המושלם לפייט, בסול קאליבר 5.



מלחמת הגביע הקדוש עומדת להתחיל. מלחמה ברוטאלית וחסרת רחמים. שבעה מכשפים עומדים לקבל את התואר שלהם כ"מאסטרים" לאחר שיזמנו את המשרת שלהם, גיבור מההיסטוריה\ מיתולוגיה שישרת אותם במלחמה. אחד משבעה קלאסים- סייבר (Saber): גיבור המתמחה באומנות החרב, ריידר (Rider): גיבור השולט בחיה כלשהי עליה הוא רוכב. קאסטר (Caster): גיבור המתמחה בכישופים, לאנסר (Lancer): גיבור המתמחה בשימוש בחנית, ברסרקר (Berserker): גיבור אשר נכנע לשגעון הקרב, ארצ'ר (Archer): גיבור המתמחה בקרבות מטווח רחוק, ואסאסין (Assassin): גיבור שלא מותאם לקרב ותוקף מהצללים. אותו גיבור יעזור להם להשיג את המטרה במלחמה הברוטאלית- הגביע הקדוש. אותו גביע ייתן לזוכה בו הגשמת משאלה בה יחפוץ.

הסיפור מספר על אמיה שירו (Emiya Shiro) נער שחלומו הוא..... להיות גיבור על. טוב עכשיו ברצינות. 10 שנים לפניי תחילת העלילה, במלחמת הגביע הקדוש הקודמת (אותה מראה הסדרה הקודמת לFSN, Fate Zero), שירו נמצא על ידי אביו המאמץ החדש, קיריטסוגו (Kiritsugu). באותו מקרה כל העיר נשרפה, ושירו היה הניצול היחיד. מאז כל מה שהוא רוצה, זה לראות כמה שפחות הרוגים ולנסות להציל כמה שיותר אנשים אם אפשר. הוא עוזר לכל בא למיידי, ולמי שאפשר. אך כעת, שהמלחמה מתחילה, שירו בעל שאיפותיו להיות גיבור על, נכנס בטעות למלחמה האימתנית הזאת. הוא מקבל, בטעות לגמריי, את סייבר ומכאן הוא וסייבר הולכים להיכנס לקרבות, והרבה. יחד עם טוסאקה רין (Tousaka Rin), תלמידה בבית ספרו שגם היא נכנסה למלחמה הזאת, השניים מתחילים להכיר את המלחמה הזאת.


האירועים וההמשכיות שלהם עצמם נחמדים. אף פעם לא מצאתי קטע מדהים במיוחד כמו בפייט זירו. UBW לרוב לא משעממת (אם כי יש קטעים שכן), אבל אף אחד מהקטעים לא הותירו עליי רושם רב. אף פעם העלילה לא מביאה משהו סוחף או מרתק, זה הכל נחמד כזה, ולא יותר. גם הקטעים הסופיים של הסדרה, שאמורים להיות ממש ממש אפיים, גם לא מותירים רושם רב. UBW מרגישה גם ממש מרוחה לעיתים, כמו נניח פרק שלם שבו רין ושירו יוצאים לדייט באופן לא קשור במיוחד ולא מעניין. יותר מכך, הפרק הזה היה בסיום החלק הראשון של UBW, כך שהנה לנו, פרק שלם שבוזבז (בסוף היה טיפה עניין) ואז זרקו אותנו לחכות 3 חודשים עד החלק השני. החלק השני של הסדרה במעט יותר מעניין, לא בהרבה. בכללי הסדרה לא ממש מצטיינת במשהו שהוא לא אקשן (שבזה אגע מאוחר יותר בביקורת). וכמו שאמרתי, גם הקטעים הסופיים שאמורים להיות אפיים, לא מגיעים בפועל לכך. ואם זה לא מספיק, פרק 25, האחרון? טוב, הוא בזבוז זמן מוחלט, שלא קורה בו שום דבר מעניין.

עם הצגת הדמויות גם יש לי בעיה, אחת די גדולה. דמויות מסוימות פשוט לא מקבלות באמת יחס. סאקורה, ריידר וכמה נוספים פשוט נשארים בצד ולא מקבלים שום יחס, וזה בהתחשב שריידר היא אחת מהמשרתות במלחמה הזאת. וכן, אני יודע שסאקורה וריידר מקבלות את היחס המגיע להם בראות'ים אחרים בויזואל הנובל שהוא חומר המקור של הסדרה. אבל, זאת האנימה. ובאנימה שהיא בפני עצמה שתיהן דמויות נידחות במיוחד וחבל שכך. מה יופוטבל היו צריכים לעשות איתן? להוסיף עוד חומר פילרי עליהן? אין לי מושג, אבל כך או כך, זוהי בעיה.


הדמויות של UBW לא רעות בכלל. אין אף דמות שאני יכול להחשיב אותה כרעה, ויש כמה שדי אהבתי. אבל יש אחת שמקומה הוא לא בסדרה הזאת, כן אני מדבר עלייך, גילגמש (Gilgamesh). גילגמש הוא הנבל של הסדרה. אני ממש אוהב את הבחור, אבל הוא שובר את הפואנטה של הסדרה בסופו של דבר. הוא כ"כ חזק, שאף דמות בסדרה למעשה לא מגיעה לקרסוליים שלו. וזה בעיה בסדרה כמו פייט שהיא באטל רויאל אחד גדול, שלכל אחד אמור להיות יתרון וחסרון על אחר, ויכול להפסיד או לנצח בהתאם לתנאים מסוימים. עם גילגמש, זה לא קורה. הייתי הרבה יותר שמח אם הוא היה ממש מאיים ובעל יכולת בזכות אסטרטגיות חכמות, לא בגלל איזשהי יכולת שבורה. אני אוהב את גילגמש, אבל חבל שהוא בסדרה הזאת.

גם הדמויות שתקועות על בסיס טיפוסי מעצבן כמו שירו או רין לא באמת הפריעו לי. אמנם אין לי התלהבות מהן, אבל כן יש לי חיבה אליהן. סייבר עצמה היא קרטון, אבל קרטון כיפי שלא מזיק לי. ארצ'ר היה אחד הדמויות שהכי אהבתי כאן. הוא באדאס ומביא דיונים די מעניינים. אבל הדמות שהכי אהבתי בסדרה הוא... (טוויסט בדרך)... שינג'י! כן כן, שינג'י. האפס הכושל הזה בעל מחשבות הסדום האלו שמביא להרבה קטעים מצחיקים איתו. זה מחזיק בעיקר הודות למדבב שלו, קאמיה הירושי, שמשתמש בקול שלו באופן מושלם, ועושה את שינג'י לדמות שאישית, ממש נהניתי ממנה.


הדבר שהכי זוהר בUBW (חוץ משינג'י, אבל זה כבר העדפה אישית שלי) אלו הויזואלים. האקשן נראה ממש ממש טוב. פייט זירו כבר נראה מדהים, וUBW עושה את זה להרבה יותר טוב עם שלל אפקט ממוחשבים מרשימים במיוחד. UBW היא (כנראה) האנימה בעלת הויזואלים הטובים ביותר כרגע. זה פשוט נפלא. רק חבל שאין באמת אסטרטגיות בקרבות כמו שהיו בקרבות של פייט זירו, אבל גם אז זה לא באמת משנה לUBW, שכן, היא נראת מדהים. אני כן רואה לציין אבל, שלא הכל טוב כאן. בפרק 24 הציור גרוע במיוחד. כנראה בעקבות העובדה שיופוטובל הביאו 3 פרקים של שעה, והשקיעו נורא מבחינת ויזואלים, והנה התוצאה ניכרת, באנג, נגמר התקציב. זה לא היה ככ נורא אם זה היה על פרק משני כזה, הבעיה זה שפרק 24 זה הקרב הסופי שמסכם הכל, וזה הקרב שנראה הכי רע. חבל, ממש.


~לסיכום~

UBW היא סדרה לא רעה בכלל. היא ממש לא מושלמת וניכרות בה כמה בעיות. העובדה שאין הרבה דברים מלהיבים בה חוץ מהאקשן, די מאכזב. במיוחד לאור העובדה שהיא מוצגת לנו כהמשך לפייט זירו, שהביא גם עלילה ממש טובה וגם אקשן ממש טוב. זוהי בהחלט ירידה ברמה מפייט זירו. עדיין, אני די אוהב את הסדרה, וכן מתכנן לתת מקום מכובד על המדף שלי שהיא תצא באירופה לבלוריי. ככה שאם השאלה זה לצפות או לא? אני אומר שכן, תצפו, רק אל תבואו ביותר מידי ציפיות אחרי פייט זירו.

תגובה 1:

  1. הרשה לי לתקן אותך, נראלי שאתה מתייחס לפייט בצורה אחרת לגמרי, פייט סטיי נייט מבוסס על נובלה ויזואלית שיצאה ב2004 המחולקת ל3 ראוטים כלומר 3 תרחישים אלטרנטיבים שכל אחד מהם מתרכז בנקודת מבט אחרת על הסיפור ודמויות שונות שצריך לראות את הראוטים לפי הסדר ופייט זירו זה פרולוג שיצא ב2006 כלייט נובל שמיועד מלכלתחילה למי שקרא את הVN ועכשיו אתייחס לנקודה שדיברת עליה פייט סטיי נייט UNLIMITED BLADE WORKS מגולל את הראוט השני של הסדרה שאמורים לראות לאחר הסדרה מ2006 המגוללת את הראוט הראשון בשום צורה UNLIMITED לא הייתה אמורה להוות כהמשך לפייט זירו ממש לא, למעשה UNLIMITED היה אדפטציה נאמנה לחומר המקור וזה היה תפקידו, למעשה הוא לגמרי שירת את תפקידו ואהבתי אותו מאוד הוא התרכז בדמויות שלא קיבלו זמן מסך במסלול הקודם למשל איליה שלמעשה נגעו בנקודה שהועלה במסלול הקודם של 2006 שאיליה היא כלי הכיבול של הגביע, הסיבה לכך היא שכאשר יצרו את הגביע הומונקולוס במשפחת איינזברן שימשו ככלי הכיבול, המטרה של משפחת איינזברן הייתה ליצור הומונקולוס שיכול להילחם בגביע וגם לשמש ככלי כיבול בו זמנית, איליה היא התוצר הסופי ולמעשה הכי תסבול פה, הגורל האכזר שמצפה לה המאסטרים והמשרתים ירדפו אחריה וירצחו אותה בסופו של דבר, זה הגורל האכזר של כל הומונקולוס במשפחת איינזברן, איליה שרצתה חיים שלווים נאלצת להילחם במלחמה שהיא הניצוד העיקרי שלה, בנוסף אנחנו מגלים על כך שארצ'ר הוא בעצם אמיה שירו ואנחנו רואים בעצם מה יקרה אם שירו יבחר באידיאל הדומה לשל קיריטסוגו ארצ'ר הוא התגשמות האידיאלים של שירו שהגשים את האידיאל שלו שהוביל אותו למקום לא טוב בלשון המעטה, לאחר ראוט ראשון שאנחנו מכירים את העולם של סטיי נייט ומקבלים דמות עם אידיאל דומה לשל שירו, סייבר [אם תירצה אפרט על מדוע סייבר דומה לשירו] אנחנו רואים מה יקרה אם שירו יבחר באידיאל שלו ולאן זה יוביל אותו וזה מציג לנו את הפגם שלו שיתקשר לראוט האחרון.
    לגבי זה שדמויות אחרות לא מקבלות יחס כפי שאמרתי, מתרכזים בדמויות אחרות בכל ראוט ולמשל בסרטי HEAVEN'S FEEL יתרכזו בסאקורה וריידר שאמרת שלא התרכזו, ולגבי הפרק שבו רין ושירו יצאו לדייט, יש לכך סיבה, רין מנסה ללמד את שירו לדאוג גם לאושר של עצמו, ששירו יטפח את עצמו וידאג לעצמו, ולא רק האושר שבא מהאידיאל שלו [כלומר, לא תמיד להקריב את עצמו בשדה הקרב או לעזור לאנשים יותר מידי מבלי לדאוג לעצמו]

    השבמחק