יום ראשון, 5 ביולי 2015

Dragon Ball Kai- Review

Dragon Ball Kai- Review
דרגון בול קאי הסתיים לנו השבוע, וכבר התחילה לנו סדרת ההמשך, דרגון בול סופר. דרגון בול קאי היא רימייק לדרגון בול זי, שמקצצת את הפילרים והמריחות שהיו בדרגון בול זי. הרמה עד כדי כך גבוהה לרמה שקוצצו כ130 פרקים מזי. בהחלט אומר לנו כמה זי היה מרוח, אה?

הרבה זמן רציתי לעשות ביקורת כלשהי לדרגון בול (על האנימה. לא מחשיב את הביקורת לדרגון בול זינוברס שזה ביקורת משחק) ואני חושב שדרגון בול קאי תהיה הסדרה הטובה ביותר לעשות עליה את הביקורת הזאת. כיוון שאני יוצא מנקודת הנחה שרובם המוחלט של הקוראים כאן צפו כבר בדרגון בול זי בזמנו בערוץ הילדים, אני לא הולך להימנע מספוילרים כאן ולדבר בכללי על הסדרה (בשונה מביקורות אחרות). אז קדימה, דרגון בול קאי!


העלילה מספרת על... טוב, ברצינות, אני לא באמת יכול לפתוח את הביקורת ככה כמו שאר הביקורות. לדרגון בול אין באמת עלילה. אבל אם ננסה, אז העלילה מספרת על גוקו (Goku), אמן לחימה שחי עם אשתו היקרה, צ'יצ'י (Chichi) ובנו בן הארבע, גוהאן (Gohan). הוא נפגש עם חבריו היקרים עד שלפתע... מגיע אדם בחללית. אלא שיש לו זנב, הוא טוען לעצמו את השם ראדיטז (Raditz) ומסביר שהוא אחיו הגדול של גוקו. שניהם מזן של חייזרים לוחמים שנקראים "סאייה" (Saiya) ומבקש מגוקו להצטרף אליו, אך לאחר שגוקו מסרב... טוב, הוא מחליט להרוס את כדוה"א. שגם בזה הוא נכשל. לאחר הכשלון שלו, הוא קורא לשני סאיינים נוספים, וג'יטה (Vegeta) ונאפה (Nappa) שימשיכו את מטרתו בלהרוס את כדוה"א.

העלילה של דרגון בול קאי מאוד מטומטמת לרמת הלא קיימת. כל אויב שמגיע, הוא בעל חסר מטרה חוץ מלהרוס הכל. סיבה? טוב, שכחו מזה. אין להם. הם רק רוצים להרוס. וזה ככה אצל כל נבל בכל סאגה. וג'יטה רוצה להרוס הכל, פריזה רוצה להרוס הכל, סל- אותו הדבר, וגם באבידי ובו. כולם חסרי מטרה חוץ מלהרוס את העולם. מה הם מקבלים מזה? אני מניח שהם... נהנים? אבל הסדרה לא נותנת שום סיבה ללמה הם הורסים הכל. 


חוץ מהעובדה הזאת של הנבלים המטומטמים, הגרועים וחסרי העומק (אם כי די כיפים), איך שהם נוצרים זה דרך שלמה למשהו גרוע במיוחד. אני אסביר. הרבה פעמים שאחד הנבלים חזק מידי, מגיעה באופן פתאומי דמות ראשית מספיק חזקה לנצח אותה (בדר"כ וג'יטה, גוקו וגוהאן) אבל אז קורה דבר עצוב. למרות שאותה דמות מתגברת עליה היא פשוט... מחליטה לוותר לה. סתם כך. וג'יטה הביס את סל בצורתו השנייה, ו-ויתר לו רק כדי לראות עד כמה הוא חזק באמת. פיקולו עשה אותו הדבר עם פריזה. גוקו גם כן, ויתר לבו למרות שיכל לנצח, וגם וג'יטו ויתר לסופר בו. מה שקורה לאחר מכן, לאחר שויתרו להם, אותו נבל מתחזק במיוחד עם איזשהו שינוי צורה, שכרגע הדמויות שלנו לא מסוגלות להביס אותו כבר. סוג של מריחה אם תשאלו אותי. אותו נבל כבר מראש יכל להיות מובס, אבל לא, חייבים להמשיך את הסיפור. לא אומר שזה לא כיף הקרבות בהמשך, אבל הדרך הזאת בשביל ליצור אותה די עצלנית.

ואם כבר מסתכלים על חיזוקים. הדמויות מתחזקות באופן פתאומי במהלך הסדרה. על ידי פאווארפים די חסרי הגיון. גוקו לדוגמא, בתחילת הסדרה היה כוח של כ400, ואז בסוף סאגת פריזה הוא כבר באיזור המיליון. כן יש את העניין שסאיינים מתחזקים לאחר פציעה והחלמה ממנה, אבל אין שום סיבה שהדבר הזה יהיה תקף רק לדמויות הראשיות שלנו. מה לגבי כל הסאיינים האלה שמתו נגד פריזה וכולם נשארו ברמה נמוכה במיוחד לאחר שנות אימונים. נאפה לדוגמא, לוחם בחיר היה ברמה של סה"כ של 4000, ו-וג'יטה, הסאייין הכי חזק (עד לבואם של אינסוף הפאווארפים) היה רק ברמת כוח 16 אלף. וזה לאחר שנות אימונים. שכן, אחרי הפאווארפים, וג'יטה וגוקו נהיים חזקים לרמה שכל שאר הסאיינים רמת פח ליידם. גם דמויות מסוימות נולדות חזקות באופן פתאומי, כמו גוטן וטראנקס, שכבר בגיל 8 היו חזקים מגוקו ו-וג'יטה שהיו בערך כבני 20-30 בתחילת הסדרה. גם כתוצאה מכך שההפרשים בין הדמויות כ"כ גבוהים, זה מגיע לרמה שכל דמות שלא עומדת ברמת הכוח של הנבל הנוכחי, חסרת תועלת לחלוטין. (אלא אם אין לה קשר חברתי מסוים שיכול להועיל. כמו מר שטן). קרירין, טיאן, ואפילו פיקולו, גוקו ו-וג'יטה נהיים חסרי תועלת לקטעים מסוימים בסדרה.


וגם כמובן שיש בסדרה הרבה חורים עלילתים. כמו לדוגמא זה ש"סופר סאייה מופיע פעם ב1000 שנה", ואחרי שגוקו מקבל את הסופר סאייה, כל סאייני בסדרה כבר מקבל את זה. וג'יטה מקבל מיד אחריו, גם גוהאן, ואפילו טרנקס הצעיר וגוטן מקבלים את הסופר סאיין כמתנה חסרת הגיון. יש עוד הרבה חורים עלילתיים אבל לא רואה צורך לפרט עליהם.

אם מדברים על דמויות (חוץ מנבלים, כי כבר נגעתי בזה), טוב, דרגון בול קאי די נחמדה בנוגע לזה. הדמויות שלה שטחיות לחלוטין, אבל עם זאת כ"כ כיפיות. דרגון בול מלאה בקטעים מחממים, שבעיקר קיימים הודות לוג'יטה. הוא מקבל פיתוח עצום לאורך הסדרה, ואחד כזה שממש טוב. בתחילת הסדרה הוא דמות קרה, אבל עם הזמן מגיעה פרק קצר עליו ועל בולמה ששם מתחיל הרומאנס שלהם, שנהיה יותר ויותר מחמם לאורך הסדרה (על אף שבסיסי לחלוטין). לא חושב שאפשר לשכוח את ההתאבדות של וג'יטה כנגד בו שהוא מקריב את עצמו בשביל שלומם של בולמה וטרנקס, שזה מחמם לחלוטין. באמת שזה אחד הקטעים הספיציפים הכי זכורים לי מאנימה בכללי לממש טובה.

גם לקרירין ו18 יש רומאנס בסיסי ונחמד, אם כי אני מאמין שהיה אפשר יותר. גם גוהאן ו-וידל מקבלים ארק רומאנס של כ4-5 פרקים שעשוי ממש טוב ובונה אותם נהדר. גם מערכת היחסים בין גוהאן ופיקולו די מחממת. הכל כאן כ"כ בסיסי ופשוט, אבל עשוי ממש טוב.


ועכשיו אנחנו מגיעים למכה הקשה של דרגון בול קאי... דרגון בול קאי היא לא אנימה חדשה באמת (אבל היי נתנו לה שם חדש!), היא נטו אותה אנימציה מדרגון בול זי, מעט ערוכה בשביל שתראה במסך רחב. הורידו לכם קצת מלמעלה של התמונה, וקצת מלמטה, והנה, מסך רחב. טואיי זרקו לנו כמה דברים "מלהיבים" יחד עם זה, כמו שהפתיח נראה עם ויזואלים מקסימים שאנחנו מתחננים שהאנימה רק תיראה כמותם. אבל עם זאת, שימו לב, לא הכל רע כאן. אם אתם באים לקאי עם ידיעה שזה בעצם זי ערוך, ובאים לראות אותה כסדרת שנות 90, אתם מקבלים כאן את אחת מסדרות שנות ה90 שנראת הכי טוב. רואים את זה במיוחד בסאגת בו שדרגון בול קאי נראת מדהים, בשביל שנות ה90 בכל אופן.

טואיי שינו קצת את הסאונדטראק שאני חייב לציין, הוא ממש טוב. כן קצת חבל שSPIRIT נעלם לנו כOST (אותו אחד שהיה בזי על זה שגוהאן משתנה לס"ס2) אבל זה עדיין לא רע. גם שינו כמה מדבבים לכמה דמויות (בעיקר היותר נידחות שבסדרה). יש לי תלונה כאן על זה שלא שינו מדבבים לדמויות מסוימות. אני מדבר עלייך, מאסאקו נוזווה. אותה מדבבת של גוקו, גוהאן, וגוטן (וגם טארלס ובארדוק בסרטים שלא קשורים ישירות לדרגון בול קאי). יש לה שני סוגי קולות, קול של ילד, וקול של מבוגר. שכן, זה בעיה. היא לא מצליחה לתת לגוהאן הבוגר וגוקו להישמע שונה. הם נשמעים אותו הדבר לחלוטין. גם גוהאן הצעיר וגוטן נשמעים לחלוטין אותו הדבר. הייתי שמח אם היו מחליפים אותה לאחת הדמויות. נניח... שהיו נותנים לגוהאן את רומי פאקו, או סוואשירו מיוקי, או סאקאמוטו מאיה. לא חסרות מדבבות שיכלו להתאים כאן.

האקשן בדרגון בול קאי נראה נהדר. הוא אמנם מוגבל לסגנון אחד שכל הדמויות משתמשות בו (אגרופים עם תעופה באויר וקרני לייזר), אבל הסדרה כן משתמשת בסגנון הבודד הזה בצורה די משולמת. היא מצליחה להביא כ"כ הרבה גיוון מסגנון אחד והקרבות נראים ממש טוב. אמנם היא לא שולטת בהרבה סגנונות לחימה כמו שאר הסדרות, אבל זה גם הישג ממש טוב להשתמש בסגנון אחד לאורך כל הסדרה ועדיין לעשות שהאקשן יראה נהדר ומעניין בכל פעם.


~לסיכום~
אמרתי כאן הרבה דברים רעים על דרגון בול קאי. גם אמרתי פה ושם דברים טובים. אפשר די בקלות להתעלם מהדברים הרעים. קאי לא מנסה להיות סדרה עמוקה, אלא פשוט סדרת אקשן ממש כיפית. ובזה היא ממש מצליחה. זה ממש כיף. אז כן. יש את האנשים שנהנים מדרגון בול בגלל הנוסטלגיה, ויש גם את הצד ההפוך ששוללים את הסדרה דווקא בגלל שהיא נוסטלגית. אני כאן מצהיר, בלי שום קשר לנוסטלגיה, דרגון בול היא סדרה ממש ממש מהנה. יש לזה הרבה פגמים, אבל ממש קל להתעלם מהם, ופשוט להנות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה