יום רביעי, 1 באפריל 2015

Dragon Ball Xenoverse- Review

Dragon Ball Xenoverse- Review
אז הנה לנו, משחק הדרגון בול היותר מצופה לאחרונה מאז שאר הגרועים שקיבלנו אחרי Raging Blast 2 שכללו את Ultimate Tenkaichi שהיה פשוט משחק אבן נייר ומספריים, Dragon Ball Z for the Kinect שהיה משחק מושן זוועתי למדיי. ואז היה לנו את Battle of Z שיכל לצאת ממנו משהו אבל בסוף היה לא משהו. זינוברס לעומת זאת, קיבל פוטנציאל רב ואהדה ראשונית ממעריצי דרגון בול המיואשים. הסיבה לכך? סיפור מקורי לגמרי, דבר ששנים חיכינו לו במשחקי דרגון בול, ולא פשוט שחזור של העלילה בפעם המי יודע כמה. דבר נוסף לכך, זה שניתן ליצור את הדמות שתשחקו איתה בעצמכם. אז קניתי לעצמי את המשחק ובואו נראה אם המשחק הצליח להיות כושל כמו שאר שלושת המשחקים מאז רייג'ינג בלאסט 2 שהיה טוב +, או שמא הוא נכשל קשות. דרגון בול זינוברס יצא לפס4, פס3, X360, אקסבוקס וואן, ולמחשב דרך Steam. הביקורת נעשתה על גרסאת הפס3.

ככה נראיתי בתחילת המשחק

על אף תאריך פרסום הפוסט (האחד באפריל) אין שום קשר בין רמת הרצינות של הפוסט לתאריך.



~עלילה ורקע~
עלילת המשחק מתחילה כאשר טרנקס נמצא בעיר עתידית העונה לשם טוקי טוקי (Toki Toki). הוא עובד יחד עם ילדה קטנה (לפחות ע"פ המראה) שהיא לא אחרת מהקאי הגדול של הזמן. נראה שיש מספר אנשים שמשנים את הטיימליין של העולם של הסדרה. אותם אנשים הם אישה בשם טוואה (Towa), ובעלה, שהוא גם היצירה שלה, העונה לשם "מירה" (Mira). כדי להסתדר עם המצב, טרנקס והקאי אוספים את כדורי הדרגון בול ומבקשים משאלה משנרון. הם מזמנים אדם שישוטט בזמנים ויסדר את הטיימליין לכפי שהיה. אותו אדם הוא לא אחר מ.... מכם!

כבר על ההתחלה המשחק מבקש מכם ליצור את הדמות שלכם, אחד מ5 גזעים: סאיין, בן אנוש, מאג'ין בו, נאמק והזן החסר שם של פריזה. יש אפשרות לשחק עם זכר ונקבה בגזעי סאיין, בן אנוש ואפילו בתור בו נקבה. לעומת זאת, בתור נאמקים האפשרות הולכת רק לזכר כי הם חסרי מין שמטילים ביצה בשביל להתרבות ופריזה כי... הם גזע של זכרים שמתרבים דרך יחסי מין אנאלים או משהו....

לגזע שלכם מעבר לגיימפליי עצמו (שאדבר על זה אח"כ) תהיה גם השפעה קטנה על העלילה. אני לדוגמא, בחרתי להיות סאיינית, ככה שהדמויות, לדוגמא וג'יטה, הגיבו לי דברים כמו "שנינו סאיינים, אז אני מניח שאתה מבין מהו כוח אמיתי". גם השיחות בין הדמיות בשונה מפייטרים אחרים יותר מעניינים. בעוד שבמרבית הפייטרים מדובר במשפט לכל דמות, כאן השיחות יותר ארוכות, וכן, אני מאוד אוהב את זה. בחלק העלילתי המשחק די מוצלח. אמנם העלילה של המשחק לא משהו גאוני ועדיין נשמרת ברמת הבסיסיות הנמוכה של דרגון בול, אבל היא עדיין עושה עבודה מתקבלת.



~גיימפליי~
מערכת הקרב של המשחק די פשוטה. היא דומה לזו של טנקאיצ'י 3 ורייג'ינג בלאסט 2, והיא פחות או יותר מספק את העבודה. התקפות קומבואים פשוטות בריבוע ומשולש, יריות לייזרים חלשות ולרוב חסרות תועלת בעיגול. כמו גם יש את ההתקפות "סופר" שהגישה אליהן ניתנת על ידי החזקת כפתור R2, ואל התקפות ה"אולטימייט" שהגישה אליהן ניתנת על ידי החזקת R2, L2 יחד. סה"כ מערכת הקרב עצמה היא שוב מערכת של "פייטר עלאק" כמו בנארוטו סטורם, טנקאיצ'י, וג'יי סטארס. חסר עומק, שזה לא בהכרח רע. זה רוב הזמן די כיפי. גם זינוברס מביא קרבות מרובי אויבים והזירות שם ענקיות במיוחד שניתן לשוטט שם באופן חופשי למדיי.

אז כן, המשחק מבקש מכם ליצור דמות. האופציות ליצירת דמות לא עמוקות במיוחד, אבל די עושות את העבודה. לכל זן יש את ההיתרונות והחסרונות שלו. לדוגמא, אצל סאיינים, הם מקבלים חיים נמוכות במיוחד, אבל כאשר הם מתרפאים הם נעשים לחזקים יותר. לשאר הזנים גם יש יתרונות אחרים, שלא זכורים לי, אבל המשחק יסביר לכם הכל.

זינוברס הוא לא רק פייטר למעשה, הוא חולק אלמנט גדול של RPG. אם אתם רוצים לעשות את הסטורי וזהו? טוב, שכחו מזה. אתם תמותו בשנייה. זינוברס מצפה מכם לאמן את הדמות שלכם, ולחזק אותה כדי שתוכלו להתקדם. הוא מביא סייד קווסטס העונים לשם "פאראלל קווסטס" (Parallel). מהם אתם הולכים לעלות רמות, להשיג כסף, חפצים והתקפות חדשות, בעיקר התקפות חדשות.


ושלב התסכול.... מתחיל. להשיג את ההתקפות והחפצים זה ראנדומלי באופן מכוער. תוכלו לחרוש על שלב מסוים יותר מידי פעמים ולא תשיגו כלום, ויש אנשים שישיגו את זה תוך פעם אחת, כי המזל פשוט לצידם. זה לא כזה נורא בעייניי כי בסופו של דבר נהניתי שכן קיבלתי את הדברים וזה היה ממכר. מה שכן נורא זה דבר אחר. כפי שתראו בתמונה למעלה, לכל משימה יש קטעי בונוס שאם תעשו דבר מסוים המשימה תמשיך. חלק מהחפצים, התקפות וכ'ו, ניתן להשיג רק מהקטע בונוס. אבל יש טוויסט. גם אם תבצעו את הדבר המסוים הזה, זה ראנדומלי לחלוטין אם תקבלו את הקטע בונוס הזה. וכמובן, שגם אם קיבלתם את הקטע בונוס, זה עניין של ראנדום אם תקבלו את החפץ שאתם צריכים. זה ראנדום על ראנדום וזה פשוט מעצבן במיוחד. ובתור אחד שרצה להשיג הכל, הגעתי למצב שהמשחק נהיה שבור לחלוטין, איך זה קורה? אני אסביר.

לסאיינים, בשונה מהגזעים האחרים, יש יתרון שבור במיוחד. סאיינים הם הגזע הנבחר במשחק. הם מקבלים ארבע גרסאות של סופר סאייה (סופר סאייה 1, סופר סאייה 2, סופר סאייה וג'יטה 1, וסופר סאייה וג'יטה 2). ומה קורה שאתם הופכים לסופר סאייה? טוב, במוד הזה המשחק מתעלם לחלוטין מצריכת קי. אז בסופו של דבר, אחר שהשגתי את ההתקפה השבורה שלי, יצא שהמשחק פשוט הפך לשבור וקל ברמות קיצוניות. המשחק הפך להיות כזה: הופך לסופר סאייה, מספים את ההתקפות עד שנגמר המוד. טוען לעוד סופר סאייה, ואז מספים שוב. אתם יכולים להגיד ש"דארק, פשוט אל תשתמש בסופר סאייה אם אתה רוצה שזה יהיה הוגן" ואני עונה "למה לי?". המשחק נתן את האופציה השבורה הזאת, הדרך היחידה שלי להקשות את המשחק, היה לשחק בדרך לא יעילה. גם המשחק לא נתן לי סיבה לשחק בדרך לא שבורה, כמו נניח גביעים או משהו (כמו נניח אסאסין קריד בראדרהוד שהבין שהמשחק שבור, אז נתן גביעים על לשחק בדרך לא שבורה). המשחק פשוט נהיה ספאם מוחלט של התקפות BEAM ללא שום עומק. לא אומר שלא נהניתי, מאוד נהניתי, אבל זה היה אידיוטי.


גם האונליין שבור במיוחד. בזמן שהמשחק יצא האונליין סבל מפגמים נוראיים בו של קושי להתחבר. אבל כיוון שאני קיבלתי את המשחק שהכל תוקן, אני לא הולך להוריד לזה נקודות, כי הביקורת נעשתה אחרי שהכל סודר. אני כן רואה צורך לציין את זה אמנם. בכל אופן, קרבות אחד נגד השני באונליין שבורים במיוחד. כיוון שכל עליית הרמות שלכם בסינגל פלייר מועברת גם לאונליין, זה מגיע למצב ששחקן שרק התחיל את המשחק ומחפש קרבות באונליין יחטוף פצצה לפנים. רובם המוחלט של האנשים באונליין אלו אנשים שכבר סיימו את המשחק ברמה 80. וגם רובם סאיינים (כמעט ולא מצאתי אנשים מזנים אחרים. קצת פריזה ובו (בעיקר נקבות) אבל בני אנוש ונאמקים לרמת האחדים), משמע הספאם BEAM סופר סאייה תקף גם לכאן.

מנגד לזה, תוכלו לבצע קווסטים יחד עם אנשים, שפה זה דווקא כיף. אפשר לארגן לוח מסרים לקווסטים כמו "השאר את זה לי" ו"אני זקוק לעזרה כאן", ככה שיצא לי לחוות קווסטים משותפים ממש אפים לעיתים. המשחק גם מבוסס על טוקי טוקי סיטי בין אם תרצו או לא. רוצים לעשות קווסט? טוב, לכו שוב ושוב עד לדוכן הקווסטים. בכל פעם. וזה די מעצבן במקום שהכל יהיה מהיר. אם זה לא מספיק, את חלק מההתקפות תלמדו דרך מאסטרים שהם הדמויות בסדרה, כמו נניח וידל או אנדרואיד 18, שזה דווקא סבבה, עד שמגיע החלק שבו אתם צריכים לחפש אותם בעיר... הם מופיעים באופן ראנדומלי לחלוטין בעיר. רק מאסטר אחד יופיע בעיר, ואם אתם רוצים למצוא מאסטר ספיציפי? טוב חבל. תאלצו לעשות לו הרבה ריספאוון עד שהמאסטר שאתם צריכים יופיע שוב, וזה כמובן לחפש אותו בעיר, פעם אחר פעם. פשוט מתסכל. וזה עוד בלי לדבר על העובדה שכדי שהמאסטר ילמד אתכם עוד התקפות צריך לעשות גריידינג, והרבה ממנו.  

הניסיון הכושל שלי לעשות מיזוג עם מישהו, אבל כמובן שאף אחד לא רצה

~לסיכום~
עוד כמה דברים מכוערים שיש במשחק שאני צריך לדבר עליהם ולא הכנסתי קודם כי לא ממש מצאתי מקום. כאשר הדמות שלכם תהפוך לסופר סאייה, לא יהיה שום שינוי למעשה בקוצניות של השיער. השיער נשאר פשוט חלק, וצבוע בזהב. גם בנוסף לזה, הרוסטר של הדמויות ממש קטן. הוא אפילו לא מכיל את דמיגריה ומירה שתלחמו נגדם במהלך המשחק. גם בנוסף לזה, יש 3 דמויות שמשיגים דרך הדרגון בולז, שזה אומר חרישת גריידינג אינסופית, משעממת, מעצבנת, ובעיקר עם הרבה הרבה מזל. כרגע רק 12 אחוז ממי ששיחק במשחק (לפחות ע"פ נתוני הגביעים) השיגו את כל הדמויות. ואם זה לא מספיק, וג'יטה ס"ס4 ניתן להשגה רק דרך פרי אורדר מיוחד, וכיוון שהמשחק יצא כבר, אז טוב, חבל לכם (וגם לי). בשביל רוסטר טוב זינוברס הוא לא המקום לזה, אלא אני ממש מציע ללכת אל Raging Blast 2 ששם אפילו תוכלו לשחק עם הפנטזיה האישית שלי, וג'יטה ס"ס3.

דרגון בול זינוברס היה משחק כיף, אבל הוא פשוט לא משחק טוב. הוא שבור בכ"כ הרבה רמות וראנדומלי ברמה כ"כ גבוהה שהייתי אפילו קורא לו "ראנדום סימולטור". ולכן הציון הוא...

10\6

כפייטר הוא לא משחק טוב, וגם בתור RPG הוא לא טוב. בנוגע לRPG אתם בטח יודעים לאן אפנה אתכם, סדרת טיילז שאני כ"כ אוהב- זיליה, גרייסס, סימפוניה וכ'ו. ואם אתם ממש רוצים פייטר שבו אתם יכולים ליצור את הדמות שלכם, אני מפנה אתכם לSoul Calibur 5 שמעבר ליכולת ליצור דמות, הוא גם פייטר בעל הרבה עומק. אם אתם עדיין חושבים שתהנו מכל הפגמים של זינוברס, אז כן, הוא הולך להיות חוויה כיפית. בסופו של דבר, נהניתי ממנו.

2 תגובות: