יום שבת, 14 במרץ 2015

לא מפסיק לצחוק- חשיפה לעולם חדש. סיטקומים יפנים בג'יי דרמה.

לא מפסיק לצחוק- חשיפה לעולם חדש. סיטקומים יפנים בג'יי דרמה.

שלום חברים, כאן שוב דארק. אתם יודעים, יש לי ווידוי. אני כמעט ולא צופה בסדרות ישראליות, אני צופה רק בז'אנר אחד מהם. כן פעם שהייתי ילד הייתי צופה בדרמות הבולשיט כמו "השיר שלנו" ו"ראש גדול", אבל לא היום. מה שנשארתי איתו היום זה הסיטקומים הנורא כיפים האלה שאני מאוהב בהם. החיים זה לא הכל, רמזור, עבודה ערבית (אני כ"כ מת על זה) ושאר דברים. "אבל רגע דארק מה ביקורת על עבודה ערבית פה זה בלוג ליפן ופויה מקומות אחרים". כן, פויה למקומות אחרים, בזה אתם צודקים ידידי (כאילו שלא הבנו מהכותרת). עד שיבוא איזשהו סיטקום מוצלח נוסף בערוץ 2 אני נשאר עם הסיטקומים היפנים שלי שמצליחים להיות ממש ממש טובים. אז כן, ביקורות קצרות לכמה סיטקומים יפנים כדי לפתוח אתכם לעולם חדש, לאחר כל הניסיונות שלי לפתוח אתכם לג'יי דרמה.
אז מה הסדרות שבכתבה?

Kekkon Dekinai Otoko
Bitter Blood
My Boss My Hero

וכן תסלחו לי מקצועני הג'יי דרמה מבניכם שאני נוב נוראי ששם את "ביטר בלאד" ו"מיי בוס מיי הירו" שהם מוכרים רצח, אבל עם זאת, הם לא מוכרים למי שלא צפה כלל בג'יי דרמה. נכון?
אז קדימה, נתחיל!


~~~~~~~~
Kekkon Dekinai Otoko
תרגום פשוט של שם הסדרה יהיה כ"האיש שלא יכול להתחתן". העלילה מספרת על קוואנו שינסוקה (Kuwano Shinsuke), מעצב דירות מקצועי שעובד יחד עם עוזרו הנאמן והמתחיל, מוראקאמי אייג'י (Murakami Eiji). קוואנו כבר בן 40 ועדיין רווק, מה שגורם הרבה פעמים לאימו לחפש לו אישה, ונואשת מהעובדה שהיא תלך לעולמה בלי לראות את הנכד שלה. למרות זאת, קוואנו לא מעוניין בנישואים ומעדיף את הסטאטוס קוו הנוכחי שלו בתור רווק, מבלה את יומו לאחר העבודה המספקת שלו בחנות הוידיאו, במסעדות, בבר וכמובן שהכל לבד. שעם זאת לאנשים הוא לא נחמד במיוחד. עם זאת, לצידו של קוואנו גרה שכנתו הצעירה, טאמורה מיצ'ירו (Tamura Michiru) יחד עם כלבה החמוד במיוחד, קן. ועם זאת, הרופאה של קוואנו, בת 40 ורווקה, היאסאקה נאטסומי (Hayasaka Natsumi).

אז איך הפרקים עובדים בתכלס? בסדרה יש כמה סטים קבועים שמתרחשות בהם הסצנות. בכל פרק תוכלו לראות את היציאה הקבועה של קוואנו אל בית החולים כי הוא היפוכנדר ברמות הזוויות ושם פוגש את היאסאקה. השיחה מתנהלת עם דברים קומים, בדרך מעביר את זמנו בבר שם הוא פוגש את קאנדה (Kaneda), מעצב דירות שכל פעם תוכלו לראות אותו בבר עם אישה אחרת. יש את הבילוי הקבוע של היאסאקה ומיצ'ירו במנגה קפה, שם הן משוחחות על בעיותיהן, בעיקר אלו שקוואנו גורם להן, בגישה הלא נחמדה במיוחד שלו.


מעבר לסטים הקבועים, פה נכנסת הכתיבה של הפרק עם כמה נושאים בהם ומשם העלילה מתגלגלת. אני מניח שאם ראית כבר סיטקומים אחרים אתם מבינים את העניין. הפרקים מצליחים להיות די מצחיקים, ועם כל העניין של הרווקות בסדרה, שכן קוואנו, היאסאקה ומיצ'ירו נמצאים במין משולש אהבה מסוים, שאף אחד מהם לא באמת יודע איפה הוא. אך עם זאת, הסדרה נותנת יותר מקום להאיסאקה מאשר מיצ'ירו. גם עם זאת, קן, הכלב של מיצ'ירו תופס חלק די גדול בסדרה. הוא ממש מרגיש דמות עם אופי עם הדגש הגדול שהוא מקבל, והוא פשוט כ"כ מקסים וחמוד.

ואם נדבר על הפרטים הטכנים בסדרה? אז מבחינת צילום, שאנחנו יודעים שבהרבה ג'יי דרמות יש קטע כושל כזה. אז ב"קקון דקינאי אוטוקו" הצילום טוב, ובלי שום בעיות של מצלמה רועדת. ואם הולכים על המשחק בסדרה, השחקן של קוואנו, אבה הירושי (תזכרו את השם הזה, הוא אלוהים) משחק מדהים כרגיל, ללא שום אכזבה ממנו. גם שאר השחקנים עושים עבודה ממש טובה ומצליחים לעשות מכל דמות בסדרה חתיכת דמות כיפית ומעבירה את הסדרה טוב.


~~~~~
Bitter Blood
שתראו את אחד הז'אנרים הנוספים של ביטר בלאד תוכלו לחשוב שזה דרמה ואקשן אבל, זה לא באמת ככה. איך אני אסביר? ביטר בלאד היא דרמת משטרה, אבל במקום להיות סדרת משטרה רצינית עם דרמת שוטרים וכל השאר, היא הולכת לכיוון קומי, מאוד קומי.

העלילה מספרת על סאהארה נאטסוקי (Sahara Natsuki), שוטר מתחיל שאביו, עזב את הבית. הוא גר עם אחותו הקטנה בדירתו הקטנה, ונמנע מלהתקרב לאביו ודי שונא אותו בשל שעזב את הבית. בכל מקרה, ביומו הראשון לעבודה ממנים לו שותף, וכמובן שהכל לא יכול להשתבש יותר, שכמובן, אבא שלו הוא גם שוטר והוא השותף שלו במשטרה. מאז, אביו נשאר עם שמו המקורי בעוד שסאהארה לקח את שם המשפחה של אימו. שמו של אביו הוא אקימורה שימאו (Akimura Shimao).

בכמה פרקים הראשונים של ביטר בלאד, הסדרה קצת הולכת יותר לכיוון הדרמטי, מציגה נבל מוזר עם סיפור מסתורי עם אקימורה וטירונית יחד עם סאהארה, העונה לשם מאדה היטומי (Maeda Hitomi). בסהכ זה היה די מוזר אבל עם זאת הסדרה שמרה על פאן קומי די גדול בדרך. לאחר ההתחלה, פה מתחילה ההנאה הקומית האדירה, שוואו, כמה שצחקתי.



בעקבות העובדה שסאהארה ואקימורה הם גם בן ואב וגם קוהאי וסנפאי (חניך וסניור) נוצרים בניהם קטעים קומים משעשעים למדיי. כמו זה שסאהארה מתעקש לקרוא לאקימורה "סנפאי" אבל עם זאת אקימורה מעדיף שיקרא לו "אבא" אבל מצד שני הוא בשעת העבודה אז שיהיה לו "סנפאי". גם הסדרה ממש יודעת לנצל קטעים משטרתיים ולהפוך אותם לקומים. בלי לספלייר יותר מידי, בואו נראה מה יש לנו כאן. מעקב אחר אישה חשודה, אבל אז מגיע הקטע שהיא מפתה את סאהארה והוא נגרר לזה (כל זה יחד עם שלל תוספות קומיות) או רוצח שתוקף את תחנת המשטרה והורס את מקור החשמל ומביא את הסצנות הקומיות הידועות של המעלית התקועה.

עם הדרך המיוחדת שלה, ביטר בלאד ממש מצליחה להיות מהנה בתור דרמת שוטרים קומית אדירה במיוחד. גם שאר הדמויות המשניות מצליחות להיות ממש משעשעות. אני גם חייב לציין שהמשחק בסדרה פשוט מדהים. השחקנים של סאהארה (סאטו טאקרו, תוכלו לזהות אותו בתור קנשין מרורווני קנשין) ושל אקימורה (וואטבה אטסורו) תמיד שומרים על תיאום בניהם. תמיד התגובות שלהם מרגישות נורא זורמות וטבעיות אחת לשנייה. וכמובן, אני לא יכול שלא לציין את הפתיח הנורא ממכר של הסדרה. שתהנו, קחו אותו כאן


~~~~~~
 My Boss My Hero
זאת הדרמה שממנה רבים צופים בה שהם מתחילים לצפות בג'יי דרמה. וכן, גם אני שזו הייתה אחת הדרמות הראשונות שלי. אז העלילה מספרת על סאסאקי מאקיאו (Sasaki Makio), בחור בן 27, בן למשפחת היאקוזה של אביו. הוא עומד בקרוב לרשת את מקומו של אביו ביאקוזה, אבל יש בעיה אחת. מאקיאו הוא..... מטומטם. לא מטומטם בסוג הקומי אלא פשוט הציונים שלו בבית הספר היו כ"כ נוראיים, שזה יהיה דבר רע במיוחד בשביל ראש יאקוזה. במקום זה, אביו שולח אותו בחזרה לבית הספר, גורם לו להתחזות לבן 17, במטרה לגרום לו לצלוח ציונים טובים, שכן אם לא יצליח, אביו יוריש את מקומו לאחיו הקטן של מאקיאו- מיקיאו.

אז כן, לאחר הקדמה קומית מספיק, מאקיאו מגיע לבית הספר. על הדרך הוא פוגש תלמידה בכיתתו העונה לשם אוממורה היקארי (Umemura Hikari) שמוצאת חן בעיניו, וגם פוגש לעצמו חבר שלא מפחד ממנו העונה לשם ג'ון. מיי בוס מיי הירו מצליחה להיות די הזויה בקטע הזה. הבדיחות שלה ממש מוזרות (וכיפית ברמות מיוחדות) והיא משחקת על העובדה שמאקיאו מטומטם, וגם על העובדה שהוא צריך להסתיר את העובדה שהוא יאקוזה בן 27. כך תראו אותו מאבד את כספו בגלל העובדה שהוא מנסה להיות אובר נחמד ושלא להתעצבן.


באמת שלא שכחתי עדיין את הקטע הWATERRRR, או הקטעים של הפודינג בקפיטריה שנגמר תוך כמה שניות, זה היה פשוט הנאה אדירה. גם הקטעים בין מקיאו והיקארי ממש חמודים, עד שאתם נזכרים שזה חצי פדופיליה שהיא UNDER-AGE. שהיא בת 17 והוא בן 27. אבל עם זאת הסדרה מצליחה למצוא סוף הוגן לשניים האלה, כזה שלדעתי יספק את כל הצדדים בניהם, גם אלה שמתנגדים ליחסים הלא חוקיים בניהם, וגם לאלו שלא. סהכ במיי בוס הירו יש הרבה קטעי דרמה, אז לא יודע אם להחשיב אותה לסיטקום יהיה נכון ממש, אבל היא עדיין עשתה עבודה נהדרת בשבילי.


~לסיכום~
הבאתי לכם כאן שלוש סדרות מצחיקות במיוחד בשבילי. אם אתם רוצים עוד כמה שמות שלא הכנסתי לביקורת כאן, אני רק אאמר כמה שמות כאן שכוללים את: קיסאראזו קאטס איי (Kisarazu Cats Eye), האנה קימי (Hana Kimi) שמבוססת על המנגה שטוענים שהיא גרועה, אבל הדרמה הייתה בשבילי ממש מצחיקה, אבל רק מהדמויות המשניות (הראשיות חרא), וYankee Kun to Megane Chan.


באנימות אין הרבה סדרות שממש מצחיקות אותי לעומת ג'יי דרמה אבל..... זה מגיע... זה מגיע.... עונה 4 (?) לגינטאמה בקרוב. YESSSSS

תגובה 1:

  1. נשמע נחמד מאוד, אני שמעתי על מיי בוס מיי הירו ועל ביטר בלאד אבל על השלישי לא שמעתי.
    אני לא ממש צופה בג'יי דרמה אבל לפחות עכשיו יהיה לי ממה להתחיל אם אני ארצה.

    השבמחק