יום שבת, 12 ביולי 2014

Samurai Flamenco- SUUUPAAA HIIRO Review

Samurai Flamenco- SUUUPAAA HIIRO Review

מס' פרקים: 22
תאריך יציאה: 11 לאוקטובר 2013 עד 28 למרץ 2014
הפקה: Manglobe
ז'אנרים: אקשן, סלייס אוף לייף

תכירו, זה סאמוראי פלמנקו. אנימת סלייס אוף לייף עלק. בדיוק כמו באקומאן היא מתרחשת בעולם נורמטיבי לגמרי, בלי שום אלמנטים על טבעיים, ומספרת על אנשים נורמיטיבים לגמריי. רק שהעלילה שלה היא לא רגילה, כי כמו בבאקומאן שיש אנשים שמכינים מנגה, בסאמוראי פלמנקו יש משהו אחר. בחור שרוצה להיות גיבור על ועושה את כל יכולותו להיות כזה. "אז למה רשמת שזה אקשן, דארק?" אולי תעלה השאלה. התשובה לשאלה הזאת היא... ספוילר. ולכן, אני מזהיר מראש לקראת ספוילרים בביקורת הזאת, כי הולכים להיות בה ספוילרים רציניים למדיי. באמת שאני לא רואה איך אפשר לעשות ביקורת מקיפה על סאמוראי פלמנקו בלי ספוילרים. אז... קדימה.




היי תראו את הבחור הזה! הוא סאמוראי- פלמנקו! איש אדיב ועוזר!



~~~~~~~~~~~~~~~~~
אז הסיפור מספר על גוטו הידנורי (Goto Hidenori) , שוטר פשוט שחי חיים פשוטים. מתעסק עם דוחות וכדומה ולא מתערב ממש בפשעים שהם מחוץ לשעות העבודה שלו. הוא נתקל בבחור, עירום, בשם האזאמה מאסיושי (Hazama Masayoshi). גוטו כמובן נרתע מגופו העירום של האזאמה, וכתוצאה מכך זורק את הסיגריה שלו ששורפת בגד מסוים שהיה ליד האזאמה. הבגד הזה הוא חליפת גיבורי העל של האזאמה. האזאמה, מובך קורא לגוטו לביתו כדי לספר לו את כל הסיפור שמאחורי זה. האזאמה למעשה הוא דוגמן, אך הוא גם מאוד אוהב סדרות טוקוסאטסו (Tokusatsu) שזה בפשטות סדרות אפקטים מיוחדים יפניות. קאמן ריידן, גודזיליה, כל אלו מז'אנר הטוקוסאטסו שבארץ קיבלנו את עבודותו של חיים סבן לזה, "פוואר ריינג'רס". האזאמה תמיד חלם להיות גיבור על, והוא מצא את דרכו שלו. הוא שם לב להרבה "פשעים" קטנים שהמשטרה מעלימה מהם עין. לדוגמא עישון באזור שאסור לעשן בו, או הוצאת הזבל בשעה מוקדמת לפניי המותרת. אך גם לפשעים יותר גדולים שהמשטרה מעלימה מהם עין תמיד בזמן כדי להגן על האזרחים, כמו קבוצת ערסים בריונים שמציקים לילדים. האזאמה מאוס מזה, ולכן, הוא בזמנו הפנוי מתלבש כגיבור על, מכנה את עצמו "סאמוראי פלמנקו" ועוזר כנגד הפשעים האלה.

סאמוראי פלמנקו כבר בהתחלה לוקחת עמדה מעניינת וביקורת טובה על המשטרה ביפן, אך אפשר בכללי להתייחס לזה לכל העולם. האזאמה שלנו הוא חייט הכט. רק שאת התוכנית של "מה אתם הייתם עושים" הוא מלהק בעצמו את כל השחקנים, טוב חוץ מאלו את המנוולים שתוקעים לך 100 שקל על פלאפל שהוא בא לעצור אותם (ברצינות היה פרק על זה ב"מה אתם הייתם עושים"). ו.. טוב, אף אחד לא מביים כלום. רק שהאזאמה האמת, למעשה די חוטף ונכשל בהגנת התושבים המסכנים. לא רק שהוא נכשל בזה, הם צוחקים עליו. כי בואו נודה בזה, מישהו היה קופץ עליכם בתחפושת אדומה והיה צועק "אני סאמוראי פלמנקו! אני אציל אותך" לא היית יודע אם מצבך יותר גרוע ששודדים אותך או זה שאתה רואה את הבדיחה הזאת שאמורה לעזור לך.


אבל, כמובן בגלל שהאזאמה דוגמן צמרת, הוא לא רוצה שזהותו תיחשף. הסוכנת שלו, אישיהרה, לא יודעת על היותו מכור לגיבורי על. זה שידעו שהאזאמה מתעסק בשטות הזאת בזמן שהוא דוגמן באמת יכול לחסל לו את הקריירה. עם הזמן אנחנו מקבלים פרקים שבו לאחר שהאזאמה נהיה מגוחך, הוא דווקא מקבל את הצד ההפוך. הופך למיני סלב ברשת ונהיה פופולארי למדיי. גם מצטרפת אליו איידול נוספת שאוהבת טוקוסאטסו, מאיה מארי (Maya Mari), היא די תומכת בגישה של האזאמה, אך לוקחת את זה קיצוני למדיי. היא יוצרת לעצמה פרסונה משלה, דומה לסאמוראי פלמנקו בשם "פלמנקו גירל" (Flamenco Girl) שאיתה היא נלחמת בפשעים. אך במקום לפתור את הפשע וזהו, היא מענישה את הפושעים. מחשמלת אותם בשוקרים חשמליים, דורכת להם על האשכים (אאוץ', זה לא נעים) וכל זה כדי שימנעו מפשע עתידי. רק שהאזאמה נגד זה ורואה בה פושעת בעצמה.

האזאמה וגוטו ממשיכים להתחבר להיות יותר ויותר חברים טובים, למרות שאין הסכמה מוחלטת בניהם. אבל פה, סוף פרק 7, קורה משהו שישנה את כל הסדרה לנצח...


האזאמה וגוטו מתחתנים! והסדרה מתחילה לעבור לז'אנר הארדקור יאוי! טוב סתם לא. מה שקורה בסוף פרק 7 ייזכר בבירור לכל מי שצפה בסאמוראי פלמנקו. ואם לא זכרתם... אני מציע לכם לראות את הסדרה שוב. בסוף פרק 7, מופיעה גורילה, עם גיליוטינה בבטן שלה. היא רוצחת שוטרים רבים. האזאמה וגוטו מודהמים לעינהם וכך נגמר פרק 7, מה שמשאיר אותנו שבוע לחכות עד לפרק הבא. אם צפיתם בסדרה באופן שבועי, אני מניח שעלתה לכם המחשבה, או שראיתם אנשים עם המחשבה הזאת של "זה חלום של האזאמה? רגע הסדרה נהיית אקשן? מה לעזאזל הולך פה?!". ואז, סופסוף הגיע השבוע לאחר מכן ונוכחנו לראות שסאמוראי פלמנקו באמת הפכה לאקשן. בלי שום תקדים לזה. זה גרם להרבה אנשים, כולל אותי לעשות QUIT RAGE על הסדרה, ומסיבות מובנות. הרי כל הכיף בסאמוראי פלמנקו שזה היה על בחור שמתייחס על עצמו כגיבור על בחיים ראילסטים. ועכשיו הוא צריך להילחם במפלצות? לא היה שום תקדים לזה, שום דבר. לא ראינו במהלך הפרקים אנשים מתים מסיבות מסתוריות או משהו כזה. זה טוויסט קיצוני לגמריי. אחרי תקופה החלטתי לחזור לסדרה, וניסיתי להעמיק את השינוי הזה. האמת? היה כיף. אבל זוהי כבר טעות עצומה של הכותבים. לא שום תקדים לזה, הרבה מקהל היעד המקורי פשוט נעלם. השינוי כ"כ גדול וחסר תקדים לרמה שאפשר לחלק את סאמוראי פלמנקו לשתי סדרות בעצם. "סאמוראי פלמנקו: פרקים 1 עד סוף פרק 7", ו"סאמוראי פלמנקו: פרקים סוף פרק 7 עד פרק 22". זה מגיע לרמה כזאת. זוהי בנייה שהיא פשוט טעות מוחלטת.

אבל, במידה והצלחתם להבין שטכנית מדובר פה בשתי סדרות, ולעזוב את הסדרה הישנה שלכם לטובת סדרת טוקוסאטסו מגוחכת, ייתכן שאולי תהנו מהחלק הבא של הסדרה.


נבל ראשון לסדרה מופיע, קינג טוצ'ר (King Toture), הוא נחמד למדיי. אין בו שום דבר "וואו" במיוחד שראוי לציון, אבל הוא עדיין כיפי, בעיקר בגלל המדבב שלו, האיאמי שו. למה אני לא מפרט עליו בעצם? טוב, כי הוא מת בערך שני פרקים אחרי הרגע שהוא הוצג. וזה בערך מה שקורה כל הסדרה. "מאסיושי-קון, יש לך 1000 חיילים חייזרים להביס". ואז הוא כמובן מביס אותם בעזרתם של גוטו, מארי, החברות שלה וכמה נוספים. "אה כן, יש לך עכשיו 10 אלף גנרלים", שהוא מביס גם אותם אוף סקרין. "מה דעתך על 100 אלף סופר גנרלים?". האזאמה: CHECK. "אפשר מיליון... ?". אני לא זוכר את המספרים המדויקים, אבל האזאמה נלחם באינספור אויבים אוף-סקרין. לא יודע את מה זה משרת, אבל זה היה כיף. למה? לא יודע. ככה.

הסדרה ממשיכה עם טוויסטים אמנם מוזרים וטובים באופן משעשע, אבל לא משהו שיפתיע אתכם אם אתם כבר מכירים את הסגנון. אבל ראיתי מספיק אנשים שהופתעו, כנראה מחוסר ניסיון בסגנון, וגם שנהנו. אז לא רע, לא רע בכלל.

לאחר שהובסו אויבים חזקים במיוחד, נראה שלהאזאמה וגוטו יש אויב אחד אחרון, אדם פשוט בשם האיג'י, שכל מטרתו היא לגרום להאזאמה סבל. מדובר בדברים כ"כ קיטשיים, אבל, למה זה כ"כ כיף? וואלה אין לי מושג. אולי אתם תעזרו לי להבין.



~לסיכום~
סאמוראי פלמנקו סבלה מכמה דברים בעייתיים למדיי. חוסר ההכנסות של הסדרה, שכנראה נבע מהטעות מפרק 7 גרמו לכמה בעיות. התקציב מעשה לנמוך במיוחד, והתוצאה ניכרת שהציור גרוע במיוחד. הקרבות לא נראים מרשימים בכלל בעקבות חוסר ויזואלים מרשימים. אפילו כדי לחסוך, הפתיח השני של הסדרה היה למעשה בחציו ריקאפ של כל מה שהלך בסדרה, וכל זה בעקבות תקציב נמוך במיוחד. סאמוראי פלמנקו סובלת משינוי סדרה באופן כ"כ קיצוני, שזה עשוי בעייתי. אישית נהנתי מהחלק השני שבאתי אליו בגישה שונה, אבל, אני לא יכול לציין משהו מבריק במיוחד ביקורתית בו, בעוד שהחלק הראשון של הסדרה בהחלט מקבל ממני את מרבית ההערכה, גם ביקורתית, וגם להעדפתי האישית על הסדרה.


 .... לא הייתה פה תמונה אחת של גוטו כל הביקורת, אז הנה, קבלו, גוטו.


3 תגובות:

  1. סמוראי פלמנקו היתה סדרה נהדרת בשני החלקים שלה, גם אם לקח לי כמה שבועות להתרגל לחלק השני. מבאס רק שהיא מכרה ככ רע ושיש המון אנשים שלא מוכנים לצפות בחלק השני שהיה קורע מצחוק ונפלא. ולא, לדעתי פרק 7 לא היה טעות, גם אם היו מספיק אנשים שלא היו מוכנים לקבל את זה שהסדרה השתנתה. עדיין יש לסדרה פאנבייז די גדול במערב ואפילו הולכים לשחרר אותה באירופה.
    לפחות הפאנבייז שנשאר אוהב ואפילו ב/a/ השרשורים מלאים באהבה והתלהבות מהחתונה של גוטו ומסאיושי (גם אם היא עדיין לא קרתה באנימה, במשחק הסמארטפונים הרשמי של הסדרה אפשר לומר שאישרו את זה לחלוטין 3>).
    יחי סמוראי פלמוונקו ויחי סטודיו מנגלוב שהביא לנו את הסדרה המדהימה הזאת (ופשט רגל על הדרך)!

    השבמחק
    תשובות
    1. השינוי לא טעות. הדרך שבה הוא בוצע כן.

      מחק
  2. ויוה טורצ'ר
    פלאמן גירל
    מיאמוטו מוסאשי 34
    פלאמנג'רס
    האזאמה 2
    זה היה מוזררררררררררררר........ וכל כך כיף.

    קודם כל, הפתיח המושלם.
    הפתיח האהוב עליי מכל האנימות (ברגע שאני כותב את התגובה הזאת).

    גם הפתיח השני הוא מעולה, והסיומות גם טובות וממש נהנתי לשמוע אותן.

    סדרה שלא לקחה את עצמה ברצינות וזה היה כל כך כיף, היה מלא טווסטים יותר דפוקים אחד מהשני, וזה היה נהדר. הסדרה מורכבת משילוב של 10 סריקפטים לולולולולול'ים שונים

    אהה ועוד משהו שאהבתי, ממש אהבתי את המדען שהיה בחבורה של האזאמה, זה היה לול כזה כיף וגוטו סאן המלך ואת המואה החמודה הזאת מבין שלושת הפלאמנגירלס, ואת השישו הכי טוב אי פעם

    GOTO SAN, WILL YOU MARRY ME?

    השבמחק