יום שישי, 4 ביולי 2014

Off the Radar - חלק ב'




שלווווום שוב. מה קורה? :) כאן שוב אני, נסטיה, עם החלק השני של הפוסט שלי - Off the Radar.
למי שפספס, הנה קישור לפוסט הקודם. בקצרה, מדובר במקבץ של 10 11 אנימות ייחודיות, לפי סדר יציאתן, שלא קיבלו את מקומן באור הזרקורים (שלא בצדק, לדעתי) שהרגשתי צורך לחשוף כאן בפניכם. דאגתי גם למגוון ז'אנרים כדי שלא לשעמם ולקבע אתכם. אז יאללה. שנתחיל?




The Good Witch of the West
מס' פרקים: 13
תאריך יציאה: 08.04.2006
סטודיו: Hal Film Maker, Mellow Head
ז'אנר: דרמה, רומנטיקה, קומדיה, מסתורין, פנטזיה

פירייל היא בחורה בת 15 שגרה עם אביה, פרופסור די, העוסק באסטרונומיה, ומתלמדיו. כאשר היא מוזמנת להשתתף בנשף יוקרתי בארמונו של הרוזן, היא מגלה שעברה יותר מסובך משהיא חשבה. מסתבר ששרשרת אשר אביה הביא לה מוכיחה כי היא בעלת דם מלכותי והינה מתמודדת לתפקיד המלכה הבאה.


אהיה כנה איתכם, לא מדובר ביצירת מופת. אין באנימה הזאת תחכום מדהים, תפניות עלילתיות מיוחדות, עולם ייחודי או אנימציה יוצאת מן הכלל. אבל מה שכן יש בסדרה הזאת זה שוג'ו איכותי ומהנה עם דמויות חמודות שקל להתחבר אליהן. אם אתם מחפשים משהו כבד ומתוחכם, התקדמו לאנימה הבאה.
ממש נהנתי בצפייה של הסדרה הזאת, שכולה הנאה צרופה ורומנטיקה חמודה וכייפית. מדובר באנימה קלילה שאפשר לסיים ביום אחד ולא להיבן איך הזמן טס.בשנים האחרונות לא מייצרים סדרות מהסגנון הזה וזו אחת ההזדמנויות שלכם לטעום את "השוג'ו של פעם" באנימציה לא רעה בכלל (לא אמרתי שהיא מרהיבה, אבל היא בסדר גמור יחסית לשנה). 


Red Garden
מס' פרקים: 22
תאריך יציאה: 04.10.2006
סטודיו: Gonzo
ז'אנר: דרמה, מסתורין

לאחרונה בניו יורק מתרחשים יותר ויותר מקרי התאבדות מוזרים. יום אחד, ארבע בנות, הלומדות באותו בית הספר, מתעוררות כאשר כל אחת מהן מרגישה מסוחררת ולא זוכרת דבר מהלילה הקודם. כאשר הגיעו לבית הספר, ארבעתן גילו כי חברתן לספסל הלימודים התאבדה. אך לאחר ביטול הלימודים להמשך היום, במקום ללכת הביתה, ארבעתן מובלות ע"י פרפרים אותם רק הן רואות לפרק. גבר ואישה ניגשים אל הבנות לפתע ומכריזים בפניהן שארבעתן מתו בליל אמש.


מה שמיוחד בסדרה הזאת הוא קודם כל שהיא מתרחשת בארצות הברית, ואין לה כל אזכור ליפן, שמות יפניים או תרבות יפן, וזה דבר שאני באופן אישי מצאתי כמאוד מרענן. כל האווירה של האנימה היא קודרת ומיוחדת, הדמויות עמוקות ולא סטריאוטיפיות שכל אחת ואחת מהן זוכה לפיתוח משלה וקו העלילה מעניין ומקורי. הויזואלים של הסדרה די מרשימים ומיוחדים גם הם (ברגע שמתרגלים לאף של הדמויות), ובתור אחת שלא מתעניינת ב-OST זכור לי שממש נהנתי ממנו כאן. בסופו של דבר מדובר בסדרה מיוחדת עם קו עלילה מקורי ודמויות ריאליסטיות שהייתי ממליצה עליה בחום. מכל הסדרות פה, זו אחת האהובות עלי. 



Himitsu: Top Secret - The Revelation

מס' פרקים: 26
תאריך יציאה: 04.10.2006
סטודיו: Madhouse
ז'אנר: מד"ב, מסתורין, פסיכולוגיה

פותחה טכנולוגיה חדשה המאפשרת להציג את זכרונותיהם של אנשים מתים. שיטה זו משומשת לצורך פתרון מקרי רצח מסובכים, איך באיזה מחיר? מה לגבי הזכות לפרטיות של המת כאשר אדם זר מחטט בזכרונותיהם הפרטיים ביותר? ומה לגבי השפעותיו של הנראה במסך על האדם שצופה בו, כאשר הוא רואה בדיוק את מה שהאדם חווה כאשר הוא נטבח באכזריות? 

עוד אנימה לא אופיינית, ואחת האנימות הבודדות המתייחסות לנקודת המבט של המשטרה. אודה שלא סיימתי את סייקו פאס, אבל לדעתי מי שראה את סייקו פאס יהנה גם מהסדרה הזאת.
באופן כללי מדובר ברעיון מעניין ולא כל כך מקורי. זו סדרת משטרה אופיינית שאפשר לצפות מסדרות מערביות, אבל כמובן עם טאצ'ים יפניים. סה"כ מדובר באנימה מהסגנון שכל פרק שלה משלב מקבץ סיפורים שונים על מקרים שונים שמה שמאחד בניהם הוא הדמויות הראשיות של הסדרה, שחוקרות את המקרים. אין פה ייחודים ויזואליים והדמויות לא נראות מי יודע מה, אבל מדובר בסופו של דבר בסדרה חביבה שמעבירה את הזמן לא רע בכלל.


  Allison to Lilia

מס' פרקים: 26
תאריך יציאה: 03.04.2008
סטודיו: Madhouse
ז'אנר: אקשן, הרפתקאות, שונאן

הסדרה מתרחשת בעולם בעל יבשת אחת בה כבר מאות שנים מתנהלת מלחמה בין 2 עמים, רוקסה וסו-בל, שנהר הלוטוני מפריד בין שיטחם.
הסדרה עוקבת אחר טייסת מצבא רוקסה בשם אליסון וחבר הילדות שלה, וויל. המשימה של אליסון היא להגיע לשטחה של סו-בל ולאתר את האוצר ששיתכן ויסיים את המלחמה בין שני העמים. 

מקריאת התקציר הסדרה נשמעת יומרנית למדי, אבל מהצפיה בה מתגלה עולם מיוחד עם דמויות מעניינות, ייחודיות יחסית ומעמיקות. הדמות הראשית, אליסון, היא אחת הדמויות האהובות עלי באופן כללי כשלצידה יש עוד מגוון דמויות שמקבלות התפתחות והתייחסות ולכל אחת אופי ייחודי משלה. העלילה היומרנית למראה מתפתחת לכיוונים רציניים ומעניינים ומספרת סיפור מיוחד יחסית המתגלגל על גבי שנים רבות (מי זאת ליליה? תגלו בהמשך). מבחינה ויזואלית לא מדובר בסדרה מיוחדת, שכן, גם האנימציה די לוקה בחסר (ותקציב) ועיצוב הדמויות הוא רגיל ביותר. 
מבחינת אווירה, מדובר בסדרה מיוחדת במינה. לדעתי היא מה ש-Toaru Hikuushi e no Koiuta ניסה להשיג אבל נכשל. מדובר באווירה רגועה וכייפית, לצד שילוב מעולה של קטעי אקשן ודרמה. 


  Toshokan Sensou

מס' פרקים: 12
תאריך יציאה: 11.04.2008
סטודיו: Production I.G
ז'אנר: אקשן, קומדיה, רומנטיקה

בעתידה הקרוב של יפן, חוק שיפור התקשורת ניכפה על האזרחים וצינזר את כלל הספרים וכלי התקשורת במדינה. במטרה להתנגד לחוק זה, כלל הספריות הגדולות במדינה ייצרו את כוח המשימה של הספריה, כוח צבאי מצויד לכל דבר, במטרה להתנגד לועדת יישום החוק ולהגן על הספרים וחופש הביטוי של העם.
טושוקן סנסו מספרת על סיפור של קאסהרה איקו, הבחורה הראשונה שהצטרפה לכוח המשימה של הסיפריה, וחיילים נוספים.

עוד אנימה די ייחודית (ולא מערבית!) שאולי מהתקציר מזכירה את הסדרה הזאת, אבל שתי הסדרות שונות לגמרי. התקציר אומנם נשמע מוזר ואף הזוי, ואולי אפילו לא כ"כ מעניין. זו אכן אנימה עם קו עלילה תמוה, אך כל זה מהווה רק את הבסיס לסיפור שמתמקד הרבה יותר בדמויות עצמן ובקשרים בניהן. אני לא אומרת שאין התקדמות עלילתית, כי יש אחת כזו ויש התעסקות עם כל העניין הצבאי, אני פשוט אומרת שזה לא עיקר ההתמקדות של הסדרה. סה"כ מדובר פה בסיפור אהבה ממש חמוד בין שתי הדמויות הראשיות ובאופן כללי דמויות מאוד חמודות שקל להתרגל אליהן. זו לא יצירת מופת כלל, אך מי שמחפש אנימה קלילה ומהנה זו הסדרה עבורו. 


  Bounen no Xamdou
מס' פרקים: 26
תאריך יציאה: 15.07.2008
סטודיו: Bones
ז'אנר: אקשן, מד"ב, דרמה

האי סנטן הינו אי קטן המוקף בים יודן. הוא מתקיים במעין שלוה חלומית, מנותק לגמרי מן המלחמה בין הממשל הצפוני ליבשת הדרומית.טקהרה אקיוקי, המתגורר על האי, חי ביחד עם אימו וחיי את החיים השלווים שעל האי עד שיום אחד הוא מוצא את עצמו נלכד לתוך פיצוץ בבית הספר ביחד עם חבריו, הארו ופורואיצ'י. מתוך הפיצוץ נוצר אור מסתורי אשר נכנס לידו של אקיוקי מה שגורם לו לכאב אדיר. ללא זמן להבין מה קרה, בחורה בעלת שיער לבן מדריכה אותו לעבר כוח שלעולם לא הכיר.

מדובר פה באחת מאותן סדרות שמרוב אירועים בשלב מסוים ניתן לאבד את קו העלילה. סצנות האקשן מושקעות להפליא עם אנימציה מיוחדת וכייפית, שלפחות לאותה תקופה, הייתי מגדירה כיוצאת מן הכלל. אבל עיקר הסדרה הוא לא בסצנות האקשן (המרהיבות ללא ספק), אלא בכל מה שמסביב ובאווירה הייחודית שמתפרסת לאורך כל האנימה. מוצגת כאן עלילה מעניינת המועברת בצורה טובה ומאלצת  את הצופה לחשוב. שלל הדמויות (ואכן יש פה לא מעט) הוצגו כמעניינות וייחודיות וקיבלו פיתוח והתייחסות במהלך הסדרה. אפילו הגיבור הראשי, שבתחילה נראה כמו עוד בחור-רגיל-שמקבל-כוחות.


 וזהו, עד כאן להיום. באופן כללי בחרתי ב-10 סדרות שסה"כ מאוד אהבתי, אבל האהובות עלי ביותר הן ללא ספק רד גארדן, אליסון וליליה והאיבנה רנמיי. שלושתן השאירו עלי רושם מאוד מיוחד ועד כה נראות לי כבעלות אווירה וקו עלילה ייחודי יחסית.למרות פתיחת העונה החדשה כרגע, ורקיבוי האנימות הכללי השנה, תמיד נחמד להתסכל כמה שנים אחורה ולגלות סדרות שלא יצא לכם לראות עדיין. :)אז נתראה בפוסט הבא! (אם יהיה)

4 תגובות:

  1. פוסט מקסים של כתבת מקסימה.
    בכ"א, הרוב כאן לא נשמע כזה מעניין, אבל האמת שסקרנת אותי לגבי אליסון וליליה...
    נראה כבר לגבי זה

    השבמחק
  2. גם אותי סיקרנת עם אליסון וליליה, אבל אני עדיין יותר מדי בטראומה מטוארו היקושי הנוראי כדי לנסות משהו עם מטוסים שוב, זאת היתה אנימה מזעזעת.
    מה שכן, היה אחלה פוסט, נקווה שביום מן הימים תכיני גם חלק ג~

    השבמחק
  3. מלחמת הספרייה זכתה לפופולאריות רבה ביפן, ובצדק.
    Bounen no Xamdou היא לדעתי סדרה שפרצה בזמנו כמה גבולות חדשים באנימציה, לא בטוח איך זה יראה היום, אבל אני בהחלט נהנתי ממנה.
    Red Garden סדרה מעניינת, נראה שזכתה לחמש דקות התהילה שלה ונעלמה. באמת חבל, כי אני חושב שלמרות כל הקלישאות היו בה הרבה אלמנטים מעניינים. השאיפה האדירה של הסדרה לריאליזם (לדוגמא הדיבוב נעשה לפני האנימציה, והאנימציה הותאמה אליו), לצד סצנות לגמרי סוריאליסטיות יצרו שילוב ממש יפה לדעתי.

    The Good Witch of the West היא סדרה מזעזעת, ועצוב לי שהיא קיימת ושמישהו עדיין זוכר אותה.
    אליסון וליליה לא הרגשתי שהיה משהו מיוחד...

    לצערי את הסדרה האחרונה לא ראיתי, אבל אני בהחלט אשקול לבחון אותה.

    השבמחק
  4. אגב, לגבי מלחמת הספרייה אני גם ממליץ לראות את הסרט שיצא לפני שנתיים, מאוד מרשים לדעתי וסוגר כמה קווים חשובים.
    אם יש זמן להשקיע ונקשרתם לדמויות אפשר להמשיך הלאה לספרים, הם קלילים וכיפים, אפשר לגמור ספר בביקור אחד בים.

    השבמחק