יום חמישי, 29 במאי 2014

Mobile Suit Gundam Unicorn

 
היי לכולם, שוב סבי (ame_sama) כאן. כרגיל תקופת הזמן בין הפוסט האחרון שלי לפוסט החדש עכשיו די גדול, אם להתעלם מעט מהפוסט הקודם שיותר כלל סירטונים ולא טקסט, לא עשיתי אחד מאז תחילת אפריל, שזה די הרבה זמן, מקווה שתסלחו והינה הפוסט החדש שלי שיעסוק בסדרת הOVA הסופר מפורסמת שבשעה טובה הסתיימה לאחרונה אחרי ריצה של 4 שנים, גאנדם יוניקורן.

גאנדם הוא פרנצ'יס בסדר גודל שאי אפשר לסכם במילים, שורות טקסט או תקצירים קצרים, צריך לראות הכל, במיוחד כשאתה מתמקד בציר הזמן המרכזי של הסדרה, שנקרא המאה האוניברסלית (Universal Century). גאנדם יוניקורן הוא סדרת לייט נובלים שרצה בין השנים 2006 עד 2009 והיא בעצם מסכמת את החלק האחרון של העידן הזה, פותרת לנו הרבה שאלות ודברים שמעריצים נשארו ללא תשובות בעונות שקדמו לו וכמובן משכה אותי, חובב אנימה פשוט שמעולם לא העז לראות דבר מהפרנצ'ייס והיום במצב שנשאר לו חצי מהפרנצ'יס והוא סיים את הכל.

הפוסט מכוון לכולם, ראיתם גאנדם? יופי זה בשבילכם, לא ראיתם גאנדם? גם בשבילכם, לא יודעים בכלל מה זה גאנדם? גם זה כאן, הפוסט מחולק לשני חלקים, הסבר כללי על העולם ומה צריך לראות לפני יוניקורן וביקורת על יוניקורן שלא כוללת ספוילרים בכלל בעיקר כדי לשכנע אתכם לצפות. אז.... שנתחיל?



גאנדם, או בשמו המקורי והמלא Mobile Suit Gundam היא סדרת אנימה מצליחה משנת 1979 שהופקה על ידי חברת BANDAI והוצאה לפועל על ידי סטודיו Sunrise. הסדרה נכתבה על ידי יושיוקי טומינו (Yoshiyuko Tomino) ופותחה על ידי קבוצת אנשים המזוהים בשם יאטאטה האג'ימה (Hajime Yatate). בזמנו כאשר הסדרה הראשונה של גאנדם שודרה היא הפכה להצלחה שלא ניתן למדוד אותה עד היום בערב, ההשפעה שהיא עשתה לתרבות האנימה ויפן בכלל הייתה ענקית. אנימה קיבלה יחס שונה לגמרי ממה שהיה לה קודם לכן, אנימה הפכה ללא רק לילדים אלא גם למבוגרים, לאנשים מכל הגילאים, ז'אנר המֶכה התפתח בצורה ענקית והפך לסמל ענק שעדיין היום ניתן לראות שיש בכל עונה ועונה אין ספור סדרות מכה, חלקם פופלריות יותר, חלקם פחות, ותמיד יש את גאנדם מעבר לפינה שנותן כל פעם דחיפה לזה.

הסדרה המקורית של גאנדם התעסקה בעידן שנקרא המאה האוניברסלית (Universal Century), קו העלילה הזה המשיך עם הסדרות הבאות בפרנצ'יס, Mobile Suit Gundam Zeta שהתרחש 8 שנים לאחר העלילה בגאנדם המקורי, Mobile Suit Gundam ZZ שהתרחש שנה לאחר האירועים בזטא ולסיום קופסאת הפנדורה שנתפתחה,  Mobile Suit Gundam: Char's Counterattack היה סרט סיכום לעידן הזה ובעצם עד 2010 כל אזכור לקו העלילה הזה היה בסדרות ספין אוף שהתרחשו במקביל לאירועים של העונות האלו אך מעולם לא ממש התקשרו ישירות ואז הגיע גאנדם יוניקורן.

22 שנים אחרי CCA סטודיו סאנריז מחליט לחזור לעידן הזה והפעם ללא שום שיתוף של טומינו או האג'ימה בכתיבה, הם מתבססים על לייט נובל שנכתב ואויר על ידי אנשים שונים לגמרי. גאנדם יוניקורן או בשמו המלא Mobile Suit Gundam Unicorn מתרחש בשנת 0096, כ-9 שנים לאחר אירועי הסרט, מחזיר הרבה נוסטלגיה, דמויות וקו עלילה שכל כך הרבה אנשים ברחבי העולם אוהבים.





עכשיו אני אסדר לכם את סדר הצפיה הכי מומלץ שאפשר בשביל לראות את יוניקורן לפני שאתחיל לחפור בכללי על יוניקורן מבלי לספיילר לכם. יש מספר אופציה אשר אפשר לראות את הפרנצ'יס, לכו על מה שתבחרו שמתאים לכם, אם יש לכם זמן ממליץ ללכת על הארוכים יותר, אם אין לי לכם זמן אבל עדיין רוצים לראות, תנסו את הקצרים יותר ואולי באיזשהו שלב מאוחר בחיים תחזרו לראות את הארוכים, מה שבא לכם, אני כאן בסך הכל להמליץ ולא לכעוס על הבחירה שלכם או משהו, אוסיף מעט ביקורת שתוכלו קצת לקבל רקע ואולי ללכת לכיוון שאתם חושבים אליו.


Mobile Suit Gundam
שנה בעלילה: 0079
עד כמה הוא חשוב: 100%, לא תבינו כלום ביוניקורן אם לא תראו את זה.
דברים שרצוי לשים לב אליהם: די הכל, בעיקר על הדמויות הראשיות מצד הטובים והרעים, מושגים - תשימו לב לזה ותפנימו טוב הרבה מושגים שיזרקו בסדרה, לא טורחים לחזור עליהם אחר כך.


אפשריות צפייה;

http://cdn.myanimelist.net/images/anime/5/12453.jpgMobile Suit Gundam
סוג: TV
פרקים: 43
תקופת שידור: 7 לאפריל 1979 - 26 לינואר 1980

הסדרה המקורית מסכמת כל דבר שאתם צריכים באופן נרחב ודי ארוך.












http://cdn.myanimelist.net/images/anime/9/29313.jpgMobile Suit Gundam I / Mobile Suit Gundam II: Soldiers of Sorrow / Mobile Suit Gundam III: Encounters in Space

סוג: סרט
פרקים: 3
תקופת הקרנה: 14 למרץ 1981 - 13 למרץ 1982

סיכום של הסדרה המקורית לשלושה סרטים די ארוכים שאכן מסכמים כל מה שאתם צריכים לדעת עליו.









Mobile Suit Gundam: The OriginMobile Suit Gundam: The Origin
סוג: מנגה
פרקים: 107
כרכים: 23
תקופת פרסום: 26 ליולי 2001 - 26 ליולי 2011

סדרת מנגה המספרת את סיפורי העונה הראשונה בצורה מצוינת ונאמנה בנוסף מוסיפה קטעי פלאשבאקים רבים שלא היו בסדרה המקורית ורוב הסיפור נכתב מנקודת המבט של הנבל.










המלצה אישית:
לכו על הסרטים, אם כל האהבה שלי לסדרות ישנות הסדרה המקורית ממש לא עשתה לי את זה מהמעט שיצא לי לראות לכן עברתי לסרטים, שגם בסופו של דבר זה לא בדיוק הדבר הכי גאוני או טוב שתראו אבל זה בהחלט היה משהו יוצא דופן ונחמד, אני אישית לא הולך לראות את הסדרה כי אני לא רואה סיבה כשאני לא כל כך אהבתי את זה והסרטים סיכמו לי את כל מה שהייתי צריך לדעת ליוניקורן, אבל אני בהחלט הולך להעיף מבט על המנגה שציינתי כאן למעלה. בנוגע למנגה, אין את כל הפרקים באינטרנט, תצטרכו לקנות, וגם זה לא הפתרון הכי טוב כי עדיין לא סיימו לתרגם לאנגלית את כל הסדרה אז רק אם אתם ממש עשירים וסבלנים לכו על הצד הזה, או שתלמדו יפנית, או אופציות אחרות, מה שבא לכם.




Mobile Suit Zeta Gundam
שנה בעלילה: 0087
עד כמה הוא חשוב: 80% - רוב הקאסט מהעונה הקודמת חוזר, אלו שנשארו בחיים לפחות, מן הסתם שחשוב שתצפו בו.
דברים שרצוי לשים לב אליהם: התפתחיות של דמויות עבר, פחות התייחסות להתפתחות של הדמויות החדשות, כלומר כן תתיחסו אליהם כחלק מזטא לא כצפייה שהם יופיעו ביוניקורן או משהו, רובם פחות חשובים. שאריות שנשארו מהעונה הקודמת ודמויות חדשות שיקחו תפנית בסדרה הבאה, שימו לב למה שהם עושים!
אפשריות צפייה;
סוג: TV
פרקים: 50
תקופת שידור: 2 למרץ 1985 - 22 לפברואר 1986

הסדרה המקורית של זטא, המשך ישיר של העלילה של הגאנדם המקורי ומכילה עלילה חדשה עם שילוב של העלילה והדמויות הקודמות.











 
סוג: סרט
פרקים: 3
תקופת הקרנה: 28 למאי 2005 - 4 למרץ 2006
סיכום הסדרה של זטא 20 שנים אחרי, 30% מהאנימציה חודשה לגמרי בצורה מדהימה ומהנה לצפיה, מוזיקה ומדובבים שנפטרו שונו. מספר שינוי לא קטן בוצעו בסרטים בניהם הסיום.









המלצה אישית:
הסדרה, אם יש לכם זמן ואם אהבתם או לא אהבתם את הגאנדם המקורי, גאנדם זטא שונה לגמרי לדעתי, במובן הטוב, אני אישית ראיתי רק את הסרטים שנחשבים להרבה פחות טובים מהסדרה בגלל שלא היה לי זמן לזה בזמנו, ועכשיו או באיזשהו שלב בעתיד אני מקווה לשבת ולראות את הסדרה כי זה בהחלט אחד הגאנדמים הכי טובים שנכתבו אי פעם לדעתי.


  
Mobile Suit Gundam ZZ
שנה בעלילה: 0088
עד כמה הוא חשוב: 50% - רובו די מיותר אני חייב לציין.
דברים שרצוי לשים לב אליהם: הנבלים בעיקר, שימו לב לרוב הדמויות בצד "הרשע" ולפעולות שלהם, דברים שהם פולטים מהפה, אזכורים לדמויות או הופעה של דמויות מהגאנדמים הקודמים זה די חשוב, הפרטים האלו לוקחים חלק נורא חשוב לאחר מכן ביוניקורן.
סוג: TV
פרקים: 47
תקופת שידור: 8 למרץ 1986 - 31 לינואר 1987

הסדרה השלישת בפרנצ'יס ובהחלט הכי פחות מוצלחת מבניהם, נסיון של להביא סגנון שונה די כשל בסופו של דבר, אין שום אלטרנטיבות ויש לראות את הסדרה במלואה.











המלצה אישית:
אין, כי יש רק אחד וחייב לראות אותו. אני אישית עדיין לא מבין למה הוא נוצר, סדרה שברובה כל כך מיותרת ורוב הזמן הרגשתי שאני פשוט מבזבז הזמן ורק כשסיימתי יוניקורן הבנתי למה הייתי צריך לראות אותו, אבל זה עדיין לא הצדיק את ה50% הנותרים של הסדרה שלא רק שלא תרמו כלום, גם היו משעממים ברמות. טוב שזה כבר מאוחריי, לכל פסגה מתוקה יש דרך תלולה, ZZ היא המכשול שעומד שם אבל צריך לעבור אותו ואני ממליץ לעבור אותו.


Mobile Suit Gundam: Char's Counterattack
שנה בעלילה: 0093
עד כמה הוא חשוב: 100% - הכל, תראו הכל.
דברים שרצוי לשים לב אליהם: דמויות ישנות שחוזרות לקאסט, מושגים שהם אומרים, מאוד מאוד חשוב לשים לב להכל זה מתרחש בדיוק 3 שנים לפני האירועים ביוניקורן והכי קרוב שמתקשר אליו אפשר להגיד.

סוג: סרט
פרקים: 1
תקופת הקרנה: 12 למרץ 1988
סרט שמסכם את העידן, מתקשר יותר לגאנדם המקורי מאשר לשאר הגאנדמים שאחריו אך גם להם יש תזכור קטן אבל פחות מאשר גאנדם 0079.

כמובן שאין המלצה אישית כי זה רק סרט אחד וטוב שאין לו רימייק, סרט שהקדים את זמנו, אנימציה, מוזיקה, דמויות, סיכום אדיר וקליפאנגר שהשאיר צופים במשך שנים ללא תשובות, ללא שום ספק, הסרט הכי טוב של גאנדם. (בהתחשב בכך שיוניקורן הוא OVA ולא סרט)


גאנדם יוניקורן כולל בתוכו מושגים, דמויות, שמות, אזכורים, אירועים, הכל פשוט מתקשר לכל הגאנדמים בקו העלילה הזה שנקרא המאה האוניברסלית, בלעדיו לא תבינו כלום. ביוניקורן לא טורחים להסביר מושגים שהסבירו אותם קודם לכן באחד הגאנדמים הקודמים, לא טורחים יותר מדי לחשוף מידע על דמויות שחוזרות מיכוון שזה מגיע ממסקנה שאתם הצופים כבר ראיתם הכל לפני, אחרי הכל ביפן מי לא ראה גאנדם? מעטים מאוד. 

גאנדם יוניקורן היא מסוג סדרות המכה שאמנם לא מצריך חשיבה גדולה אלא יותר זיכרון, מצריך את הצופה לחבר את הנקודות בעצמו ואז כשהוא מתחבר לו לפאזל אחד גדול להגיד "ואו, ענק". עם שילוב של אנימציה יוצאת מן הכלל שאתם לא תראו בכל מקום, זה אני יכול להבטיח לכם. אנימצית CGI למכות/רובוטים הפך לטרנד מאוד פופלרי בשנים האחרונות כי זה הרבה יותר חסכוני והקהל לאט לאט מקבל את זה במקום מכות שהם אנימציה, אבל כמה מהם ראיתם שעושים את העבודה כמו שצריך? כמה מהם יצא לכם לשים לב בצורה בולטת שגרמה לכם להגיד "ואו", אולי אחת שיצא רק לפני שנה, מעבר לזה לא יצא ואולי גם לא ממש תצא אנימה עם אנימצית CGI כל כך מדהימה למכות. כמובן שעיצוב הדמויות יהיה שונה מהגאנדמים שקדמו לו עקב כך שהלייט נובל המקורי מאויר על ידי אדם אחר לגמרי, לדעתי זה פלוס די ענק מיכוון שלא התחברתי מעולם לעיצוב הדמויות הקודם שנראה ממש מדהים מהפוסטרים של כל הסדרות הסייד סטוריז של גאנדם בזמנו אבל בפועל האנימה עצמה לא התקרבה לקרסול של אותם פוסטרים וחבל, הפעם עם הטכנולוגיה והעידן היותר מודרני באנימה, עיצוב הדמויות כל כך תואם וטוב לפוסטר שאני נשאר בלי תלונות כלל.



עכשיו שעברנו על הקטע הויזואלי נפנה לחלק הבא, המוזיקה והדיבוב. המוזיקת רקע בוצעה על ידי המלחין האגדי הירויוקי סאוונו, אותו אחד שעשה את המוזיקה של Shingeki no Kyojin, Kill la Kill, Ao no Exorcist, Sengoku Basara ועוד כותרים פחות מוכרים, שבטוח שיצא לכם להאזין לו לאחד הסדרות האלו שציינתי למעלה. כישרון יש לו אין שום ספק בכך אני ממש נהנה מהפסקולים שלו בכל סדרה וסדרה אבל אז מגיע החלק שאני מוריד את האלבום והפסקול מרגיש בחלקו מצוין ואדיר בדיוק כמו בסדרה, ובחלק השני פחות טוב, כאילו שבלי סצנה מתאימה הפסקול לא מתאים לשמיעה נפרדת, ביוניקורן הכל משתנה, המוזיקה כיפית, מהנה, לאורך כולה, 4 אלבומים שלמים הוציא סאוונו ליוניקורן כאשר האלבום הרביעי כולו מוקדש לפרק האחרון, אמנם רובו מלא ברימקסים של פסקולים קודמים אך מכיל גם לא מעט פסקולים חדשים ומגוונים. הדיבוב הוא שלצערנו סאנריז פספסנו אך לא הייתה להם ברירה, הרבה מדובבים נפטרו ולהחזיר את הדמויות שלהם למסך לא הייתה משימה פשוטה, אבל לדעתי סאנריז הצליחו, בהרבה מאוד מקרים החלופות היו כל כך טובות שלא שמתי לב עד שלא בדקתי בפרופיל של הדמות שהמדובב המקורי שלה נפטר מזמן וביוניקורן יש לה מחליף. בנוסף המדובבים החדשים שנוספו לסדרה עם הדמויות החדשות בניהם אוצ'יאמיה קואקי ופוג'ימורה איומי שדיבבו את הדמויות הראשיות היו בהחלט תוספת מדהימה. לסיום החלק הזה אני רוצה להגדיש לשירים, בסיום כל פרק נשמע שיר חדש כל פעם, כל השירים היו מיוחדים בניהם אבל אני רוצה להפנות את תשומת ליבכם לשתי השירים האחרונים, אם אתם מתים לראות את יוניקורן אני ממליץ לי להאזין להם, הרבה יותר כיף לשמוע אותם לראשונה בסדרה, אם אתם מסוג האנשים שאם אביא לכם שיר וזה יגרום לכם לראות את זה, לכו על זה.

שתי השירים הבאים מבוצעים על ידי הזמרת AIMER והלחן בוצע על ידי המלחין של יוניקורן עצמו, הירויוקי סאוונו.



על החלק הויזואלי דיברנו? יופי, על חלק הסאונד דיברנו? יופי, עכשיו מה שנשאר לסכם על העלילה והדמויות. אני אתחיל מהדמויות, באנרג' לינקס לא שונה כל כך מגיבורי המכה המודרנים, הייתי אומר שהוא יותר דומה לדמות מכה רגילה ולא גיבור של גאנדם שלרוב הולך לשני כיוונים, גיבור אצלי או רוצח קר, כאן יש לנו יותר גיבור מבולבל שכוח שמיימי אלוהי מביא לו את היכולת לנוע על מכה, או שיט אחר שהוא למד איכשהו איך להשתמש בו. ללא שום ספק בהרבה מאוד מקרים כאשר הופיעו דמויות מגאנדמים שקדמו לו, שהתפקיד שלהם היה כאן כל כך בולט וחשוב, שברגעים העצובים, השמחים ומרתקים של הסדרה הם פעלו, עשו דברים, ובפרק האחרון אני יכול להעיד שכולי הייתי צמרמורת וכמעט דמעתי ואמרתי לעצמי "זה היה שווה כל שניה, דקה, שעה, ימים שביזבזתי על צפייה בכל הפרנצ'יס שקדם ליוניקורן". הדמויות החדשות שהצטרפו לקאסט לא פחות טובים מאלו שכבר הכרנו, צר לי שפחות הכרנו מהצד "הרשע", אבל היי יש לנו גבר שהוא יאנדרה! בנות יאהבו אותו. ועכשיו לעלילה, אני לא מצפה מכולם להתחבר אליה, אני אישית לא חושבית שהיא כזאת גאונית אבל אני לא מבקש עלילה גאונית כדי להנות, מה שאני יכול להבטיח לכם שהיא הרבה יותר מהנה, בצורה כזאת או אחרת, מהגאנדמים שקדמו לה בקו העלילה הזה, יש בה יותר טאץ' מודרני, לא מבחינה ויזואלית אלא עליתית שלדעתי נותן לזה בוסט טוב יותר מאשר סדרות אחרות שאני יכול להגיד שהם מרגישות עם נושאים חרושים או שהם העתקים של גאנדם, כי פה זה גאנדם בעצמו, הם אלו שהתחילו עם השילוב החופר (והמעניין) של פוליטיקה בעלילה, הם אלו שהפכו את הקטע הזה שאין "טובים" בסדרות האלו, בעצם כולם רעים, הפדרציה, זיאון, כולם, אתם כבר לבד תשימו לב לזה בכל גאנדם שתראו לפני כן. כמובן שיש גם שטויות משעשעות של ניוטייפ (מושג מאוד חשוב שחשוב שתבינו אותו טוב בגאנדם המקורי הוא אחד הפרטים הכי חשובים בכל הסדרה הזאת) אבל הם פחות הפריעו לי, במיוחד שהיה פלאשבאק של כמה שניות לCCA שדי עשה לי את זה בפרק האחרון, ואפילו הסברים שאני מוכן לקבל אותם קיבלנו כאן וסגרנו המון פינות שנפתחו. אני די בטוח שגם אחרי יוניקורן נשארנו עם שאלות שטרם נענו אבל מבחינתי מה שאני רציתי לדעת כבר הוסבר, מעבר לזה פשוט לא מעניין אותי ולדעתי קו העלילה הזה עכשיו חתום סופית ומעבר לרימייקים קצת יותר מוצלחים אני לא חושב שיש טעם למרוח אותו יותר ממה שהוא עכשיו.


גאנדם יוניקורן הוא מהסוג השונה של אלו שבאו לפניו, יש בו שילוב נורא טוב של מה שהיה בעבר ומה שקורה היום שנבע בעיקר מדברים שהושפעו מגאנדם בסופו של דבר, שילוב שאותי הצליח להדהים ולגרום לי להתאהב בסדרה, לא צריך יותר מזה. אין שום ספק שויזואלית זה הצליח בכל מובן, העלילה והדמויות גם מצוינות אבל זה כבר יותר קטע של דעה אישית הייתי אומר, אין כאן משהו נורא או ממש טוב בהם, לכן אני מעדיף שזאת תהיה יותר דעה שאתם תביעו עליה מאשר שתקשיבו לאחרים.

אני לא גאון גדול של גאנדם וגם לא מעריץ שרוף שעוקב שנים, בסך הכל התחלתי לראות את הפרנצ'יס לפני שנה וחצי אבל אני נורא מחבב אותו בדגש ענק על כך שיוניקורן הוא אחד האנימות הכי אהובות עליי. מקווה שצדקתי ברוב הדברים שהסברתי, כלומר בעובדות שציינתי לפחות, בחלק של הדעות ומה שאני ממליץ זאת דעה שלי מן הסתם, מי שראה ומסכים או לא מסכים, זה לא ממש משנה לי, אבל תמיד אשמח לשמוע את דעתכם בתגובות גם, אולי לתת לקוראים עוד כיוונים מעניינים מנקודות מבט שונות שאני לא ניסתי.

אני מסיים כאן את הפוסט הנורא... חופר הזה, אם הצלחתי לגרום לכם לצפות בזה אני שמח, אם לא, מה לדעתכם עליי להוסיף כדי לגרום לכם? מה עליי לשפר בכללי לפוסטים הבאים? ראיתם כבר הכל ורוצים לספר? מחכה לכם בתגובות. 

אם אתם מסוג האנשים שפסקול זה מה שמושך אותם לאנימה, הינה האלבום הראשון מתוך 4 להאזנה ישירה!

 

2 תגובות:

  1. פוסט מעולה! כל הכבוד על ההשקעה(Y)
    ולא נורא גם אם קצת חופר, הפוסט מאוד מעשיר, וממצה במובן שהוא ממוקד על המטרה בכל חלק מההתחלה ועד הסוף.

    אני כמובן מת לראות את יוניקורן והתחלתי את התהליך (לא ממש מזמן האמת). החלק הקשה זה הסדרה הארוכה שאמרת שמשעממת. נראה איך נעבור את זה.
    בכלל, גאנדם תמיד נחשב קלאסיקה ואיזשהו אבן-פינה בעולם האנימה ועולם המכה. אני חושב שאוהבי המכה לפחות צריכים להכיר את הקלאסיקה הזו, כי ממה שיצא לי לראות מסדרת הסרטים הראשונה, זה בהחלט טוב.

    נ.ב
    מה עם אוריג'ין? P:

    השבמחק
    תשובות
    1. יאי עומר הגיב לי D:
      דיברתי על אוריג'ין בתור מנגה לא רציתי להפנות את תשומת הלב לסרטים הקרבים של אוריג'ין כי עדיין לא ברור מה הולך איתם, 4 סרטים שהסרט הראשון יסכם רק פלאשבאק שהיה באחד הווליום המאוחרים יותר, ועוד לא ברור אם הם יחזרו אחרי הפלאשבאק לתחילת האירועים של הסאגה הענקית הזאת לכן לא רציתי לבלבל יותר מדי ולחכות לפחות ליציאת הסרט בשנה הבאה בשביל לראות מה יהיה עם זה בעתיד שאני מקווה שיצא לי כבר לכתוב כאן סוג של ביקורת לסרט הראשון ומשם כבר לרמוז לאלו שטרם התחילו אם אפשר לראות את זה בתור חלופה לעונה הראשונה או לא.

      מחק