יום שלישי, 25 בפברואר 2014

משפחה והבאת ילדים ביפן

משפחה והבאת ילדים ביפן

טוב אני מניח שהנושא הזה די ידוע לכם. מצב הילודה ביפן הוא בכלל לא דבר קל, ובעיקר בטוקיו. תהיתם אי פעם למה לדוגמא הבלוריי של האנימות ביפן כל-כך יקרים? או זה שאני רוצה לקנות את סנגוקו באסארה 4 ויאקוזה אישין והם עולים איזה 80 דולר? (לעומת מחיר של משחק חדש באמריקה שעולה 60 דולר, ובאירופה 36 פאונד). מחיר יקר למדיי לכל הדעות. התשובה לזה היא פשוטה. צריך למכור ביותר יקר כי יש פחות קונים. למה יש פחות קונים? כי יפן היא פאקינג מדינה חסרת ילדים, זה למה. המצב ביפן לא קל בכלל. עכשיו קבלו עובדה מעניינת. רבע מהאנשים ביפן הם מעל גיל 65, נתון מטריד בצורה שלא תיאמן של האוכלוסיה הממש ממש זקנה. קבלו עוד עובדה מעניינת עכשיו. פחות מרבע מהאנשים ביפן הם ~מתחת~ לגיל 15. אתם מבינים את המצב כן? מצב הילודה ביפן רע למדיי. אך ממה זה נובע? זה נובע מכמה סיבות, אבל שהראשית מתחילה בהן במערכת הלימודים הקשה של יפן, והכלכלה המוצלחת של יפן. לא מבינים ממש? אני אסביר. ביפן לומדים אותו מספר שנים כמו בישראל. 6 שנות יסודי, 3 שנות חטיבה, ו3 שנות תיכון. בזמן התיכון והחטיבה המטרה העיקרית היא להשיג ציונים טובים, על מנת להגיע לאוניבריסטה טובה, ואז להגיע לעבודה טובה. בעקבות מערכת הלימודים הקשה, הרבה מהתלמידים נושרים מלימודיהם מתוך תסכול. הרבה מהם מוצאים את נחמתם באנימה ומנגה, יחד עם דמיות קוואי מואה וכאלה, ומגיעים למצב של אובססיה אהבתית לדמיות האלה, ויורדים לגמריי מעניין הבאת ילדים, או יצירת קשר אמיתי עם בחורה. כמו גם יש את המצב ההפוך של פוג'ושי שאוהבות יאוי וכ'ו, וזה די אותו הדבר. בנוגע לשאר שכן צלחו בדרכם ולא הפכו לאוטאוקואים עם אובססיה, רבים מהם עתידים לקבל אובססיה אחרת, אובססיה לעבודה. הרבה מהם משקיעים את חייהם בהשגת קריירה טובה, ולא באמת מעוניינת בהבאת ילדים. בסופו של דבר, נשאר אחוז קטן של כן אלו שמתחתנים ומביאים ילדים. המצב ביפן מחמיר ומחמיר, ואחוזי התמותה גדולים מאחוזי הילודה. תיאורתית, יפן בדרך להכחדת העם שלה בדרך איטית. קיימות מספר אנימות, מנגות ומשחקים שעוסקים במשפחה והבאת ילדים, אז קדימה, בואו נעבור על כמה.  




Yakuza (Ryu Ga Gotoku) Series
על אף שלא שיחקתי בעצמי ביאקוזה 1 עד 3 ושיחקתי ב4 בלבד, יאקוזה 4 כן מביא תקצירים מעולים לשלושת המשחקים האלה, כך שפחות או יותר אני יכול להבין את העלילה בהם. המשחקים מספרים על קיריו קאזומה, חבר יאקוזה לשעבר שמשחורר מהכלא לאחר שהות ארוכה בו. הוא מחפש את ידידיתו, סאוומוארה יומי שנראה שנכלאת לתסבוך עם היאקוזה. הוא מגלה שהאחיינית שלה, הארוקה, מחפשת את אמה, מיזוקי. בסוף המשחק הראשון קיריו מאמץ את הארוקה, והם גדלים יחד כאב ובת עם מערכת יחסים מקסימה ואוהבת. עם הזמן, הוא והארוקה פותחים בית יתומים באוקינאווה. עם הזמן, המערכת יחסים שלו עם הארוקה גדלה וגדלה. הארוקה אמנם אף פעם לא קוראת לו "אבא" אלא "דוד" מתוך הערכה לאביה המנוח, אך מערכת היחסים שלהם בהחלט כמו של אב ובת. סדרת יאקוזה ידועה בעלילה המדהימה שלה, אמנם החלק של המשפחתיות של קיריו והארוקה לא גדול במיוחד ביחס לעלילת מותחן המדהימה, אבל זה בהחלט ראוי לציון כאן. איך אתם אמורים להשיג את המשחק? WELL... זה בעייתי. הוא יצא בפס2 בלבד בשאר העולם. ביפן הוא יצא גם על הפס3 ועל הווי יו, כך שאם אתם רוצים לקנות עותק יפני... זה יהיה די בעייתי. השפה בסדרת יאקוזה מאוד גבוהה, אז קחו את זה בחשבון.

Bitter Virgin

העלילה בביטר ויריג'ין מספרת על אייקאווה הינאקו, נערה שעל כל פניו נראת ביישנית ומפוחדת למדיי. אלא שהיא חובאת בה סוד. בעברה הלא רחוק, אמה של אייקאווה התחתנה עם גבר, שהפך כיביכול לאביה החדש. בעודו מצא את הזמן, הוא אנס ברוטאלית את אייקאווה, ואם זה לא מספיק, פעמיים. בעוד שבפעם הראשונה ההריון התגלה מוקדם, אז הפלה הייתה אפשרית, בפעם השנייה זה התגלה מאוחר מידי, ואיווקווה נאלצה ללדת את התינוק שהיה ברחמה. מה בנוגע אליו? היות והיא חסרת היכולת לטפל בו, התינוק נשלח לאימוץ, ואייקאווה מעולם לא ראתה את התינוק שלה. נואשת להוציא את הסוד שלה לעולם, היא מספרת את הסוד בכנסיה למשמע האל. אך שתלמיד בכיתתה, סווה דאיסוקה היה שם ושמע את זה. דאיסוקה מתחיל להתאהב באייקאווה, אך היות והוא מתקשה לדעת מה עובר בעולמה של אייקאווה הוא נשאר חסר אונים עם הידע המזעזע הזה. הסדרה מתמקדת בפחד של אייקאווה מגברים, אך לא רק זה, אלא בעיקר בחוסר האונים שלה כנגד הילד שאיבדה, וכאשר שהיא רואה תינוק הרגשות האימהיים שלה מוצפים. מדובר באחת המנגות הכי מבריקות שקראתי, שמביאה דרמה בצורה מדהימה. היא גם ממש קצרה, 32 פרקים בלבד שמתפרסים על 4 ווליומים בלבד, וסיימתי את המנגה תוך כמה שעות שקראתי בלי הפסקה. מנגה שממש מומלצת לקריאה. היא יכולה להיות מעט קשה, אבל היא ממש הולכת להציף את הרגשות שלכם במבריקות שלה.

Major: Message

זוהי הOVA שסוגרת את סדרת הבייסבול הארוכה מייג'ור, לאחר 6 עונות של הסדרה. כך שאם לא צפיתם בכל ה6 עונות האלה, אין לכם מה לצפות בOVA. מה שכן, גם בתחילת העונה הראשונה יש גם לא מעט קטעים מחממים של משפחה, אך די לא כמו שבOVA, ככה או ככה, מייג'ור היא סדרה נהדרת ששווה צפייה לאורך כולה. בכל מקרה, הOVA מתמקדת בשני ההורים הטריים, קאורו וגורו (שנישאו בסוף העונה השישית) מתמודדים עם שני ילדיהם, איזומי ודאיגו. לאחר הפציעה של גורו בכתף, הוא כבר לא מסוגל לתפקד כפיטצ'ר. את רוב זמנו הוא מבלה בביתו. הבת שלו, איזומי, די מתקשה לקבל את העובדה הזאת. היא רואה באביה בטלן, ומתוסכלת מהעובדה שהוא לא עובד, בשונה מהוריהם של חבריה לכיתה. למרות זאת, הוא וקאורו מסתירים ממנה את העובדה בחוסר אונים, שגורו עדיין לא ויתר על החלום שלו להיות שחקן בייסבול. גורו מתאמן ומכין את עצמו לעבוד כחובט. הOVA מראה את הקשיים של קאורו כיצד להתמודד עם זה שבעלה רוצה להפתיע את ילדיהם, אך בדרך הם אינם יודעים מיהו באמת אביהם. באמת שנהניתי מהOVA הזאת, כנראה יותר מכל דבר אחר שהיה במייג'ור. זה היה פשוט ככ חמוד ויפה, וכיף לראות את חיי המשפחה של קאורו וגורו וכיצד שהם מתמודדים עם ילדיהם. מה שעוד יותר קסום כאן, זה מאיך שזה נובע שראינו אותם לאורך כל הסדרה ועד עכשיו. החל מזה שהם היו בני 9, ועכשיו כהורים צעירים שהתפתחו נפלא לאורך כל הסדרה, והOVA הזאת בהחלט מסכמת את זה.

Wolf Children Ame and Yuki

סרט של שעתיים, שהוא אחד הסרטים הכי מבריקים שראיתי אי פעם. די התחלתי אותו בשביל להכניס אותו לכתבה הזאת, וגיליתי סרט בהחלט מדהים, שאתם באמת חייבים לצפות בו. איך זה קשור לכתבה? אני מניח שהתמונה והשם כבר אומרים. הסרט מספר על האנה, סטודנטית צעירה. היא פוגשת בתלמיד אחר באוניברסיטה, ומשם מערכת היחסים שלהם מתפתחת. התלמיד ההוא מגלה לה את הסוד שלו, הוא חצי אדם וחצי זאב. אך למרות זאת, היא שומרת לו אמונים בשל אהבתם הגדולה והם מביאים שני ילדים, שכן, הם חציי אדם וחציי זאב, וחולקים תסביך מאפיינים של שני המינים. אך בעלה מת, ומכאן מתחיל הסרט באמת, כאשר הבת שלה יוקי בת שנתיים, ובנה אמה בן שנה. האנה מתמודדת עם הקשיים של להיות אם יחידה לשני ילדים, יחד עם זה שיש להם מאפיינים לא רגילים בכלל. בסופו  של דבר הסרט בא להראות יציאה לבגרות קיצונית למדיי, וחיי משפחה קיצוניים שעושים טמטום שכל לרמת המבריקות. אני עדיין יוצא  עם רגשות מעורבים מהסרט. בסופו של דבר הסרט מתפרס על 13 שנים שבהם הילדים שלהם גדלים, יחד עם תמיכתה הגדולה של האנה. סרט מבריק לגמריי שבאמת הולך לשחק לכם עם הלב, ובהחלט חובה צפייה.  

WitchBlade

מבוסס על הקומיקס האמריקאי בעל אותו השם ומביא עלילה חדשה לגמריי, שיוצר הקומיקס האמריקאי המקורי מחשיב אותה כחלק מהסדרה שלו. העלילה מספרת על מאסאנה וריקו, אם ובת שבורחות מהרשיות שרוצות לקחת את ריקו ממאסאנה. לאחר כמה אירועים, מאסאנה מקבלת כוח מיוחד שמוענק רק לנשים חזקות במיוחד, והוא נקרא וויטצ'בלייד. מאחר ומאסאנה מחזיקה בכוח הוויטצ'בלייד, היא נאלצת לעבוד תחת הרשיות, שכן זו הדרך היחידה שלה להגן על הבת שלה, ריקו. תחסכו ממני להביא לכם את התמונה של מאסאנה בצורת הוויטצ'בלייד שלה, זה מטריד וחושפני למדיי. אך למרות זאת, על אף הפאנסרוויס הרב והמטריד, הסדרה פחות מתעסקת באקשן (כמעט שאין קרבות בסדרה) והרבה יותר ביחסים של מאסאנה וריקו בתור אם ובת. אמנם לא מדובר בסלייס אוף לייף אלא במותחן מדע בידיוני, אך הסדרה פשוט נהדרת אם מצליחים להתעלם מהפאנסרוויס המיותר, ובאמת מצליחה להביא יחסים נהדרים של אם ובת. הסדרה מעט מזכירה לי את באיונטה עם כמה דמיות דומות (שהמשחק יצא 4 שנים אחרי), ובאמת, וויטצ'בלייד נוצר על ידי גונזו שלא מזמן עשו אדאדפציה לבאיונטה. בכל מקרה, הסדרה הזאת לא ממש מוכרת, אך היא בהחלט מצליחה להביא סיפור נהדר, ואפילו מעט מרגש.

Clannad After Story

קלאנד אפטר סטורי היא העונה השנייה של קלאנד. להגיע לאפטר סטורי המעולה ולקטעי המשפחה המעולים שם זה די לא קל, כי שכן בדרך מקבלים לא מעט את החרא הג'נרי של קיי עם דמיות קאווי לולי מואה שיט תיחנקו אמן וכ'ו. לא לכולם זה תקף, והרבה נהנים מזה, וגם אני צלחתי את המשימה, ולא ממש בסבל האמת. אך עדיין זה בעייתי. בכל מקרה, אפטר סטורי די ממשיך איפה שהעונה הראשונה עצרה, שגם בסופה היו בהחלט קטעי משפחה מחממים את הלב לגמריי. מערכת היחסים של טומויה ונאגיסה מתפתחת, וגם מערכת היחסים של טומויה יחד עם ההורים של נאגיסה, אקיו וסנאה, והם מקבלים אותו יותר ויותר כחלק מהמשפחה. בלי לספלייר ממש, אני הולך להגיד שיהיו כאן קטעי משפחה מחממים לגמריי. אמנם אפטר סטורי עושה את הטעיות שלו, ואפילו עושה מזה דברים מטופשים לגמריי, אך עדיין הוא מצליח בהרבה בקטעים מסוימים ומביא הרבה קטעים מרגשים. רק בהצלחה לשרוד את העונה הראשונה...


Usagi Drop


כאשר סבו של דאיקיצ'י בן ה31 נפטר, המשפחה מתאספת ללווייתו. אך הם מגלים שהסבא התיר מאחוריו ילדה לא חוקית מאם לא ידועה. לילדה הזאת קוראים רין. בעוד ששאר בני המשפחה מחפשים למצוא מישהו שיגדל את רין, וגם נמנעים מלגדל אותה בעצמה, דאיקיצ'י מחליט לקחת את הצעד הזה ולאמץ את רין. בעודו חסר ידע לגמריי בגידול ילדים. כאביה החדש הוא עתיד לגלות את הבעיות בגידול ילד ויחד עם זה לשלב את זה בעבודה שלו. בסופו של דבר אוסאגי דרופ היא סדרה די... בסדר. אין בה באמת משהו מדהים בסופו של דבר. כן הנושא טוב ובאמת מחמם לי את הלב בעצם הנושא שלו, אבל אוסאגי דרופ לא מצליח לעשות את זה בעצמו מתוך העלילה שלו ולא הרעיון הכללי. לעומת שאר הסדרות שהבאתי למעלה, אוסאגי דרופ די יורד ברמה מזה. אוסאגי דרופ היא לא אנימה רעה, אפילו די טובה. אבל חסר בה את הרגש שהיא אמורה להעלות מתוך נושא כזה רגיש. בסופו של דבר לא קיבלתי תחושה באמת שונה מנניח סדרת סלייס אוף לייף על תיכוניסטים. להצעתי, תפנו לכם את הזמן לזה רק אחרי שצפיתם\ קראתם\ שיחקתם בדברים שבתחילת הרשימה. 

דברים נוספים שיוכלו להיכנס לרשימה, אך לא מכילים מספיק מהנושא בשביל שיכנסו כוללים את Bayonetta, Fullmetal Aclhemist, Nana, Air. וגם Dragon Ball שמביא את אחד קטעי המשפחה הכי מחממים שיצא לי לראות. יש לציין שהדברים ברשימה חייבים לכלול דמות הורית מסוימת, כך שאל תתהו למה סדרות אחים לא נכנסו לכאן. לוודאי לא ידועות לי כמה סדרות על הנושא, כך שאתם מוזמנים לספר עליהן, בתגובות למטה. ולסיום, צפו בדוקומטרי הזה על המצב של יפן. 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה