יום שבת, 1 בפברואר 2014

מזל טוב באסטארד! נולדה לך בת! שמה הוא סאמוראי דיפר קיו!

אחת המטרות שלי בבלוג הזה זה לפתוח יותר ויותר אנשים לדברים לא ממש מוכרים, אבל עדיין ממש טובים. וזה בדיוק מה שהכתבה הזאת הולכת לעשות. בסוף שנות ה80 יצאה המנגה לאור, באסטארד (Bastard). יחד עם דרגון בול, סיינט סאייה, הוקוטו נו קן וג'וג'ו שלאט לאט כבר מובילים את שונן ג'אמפ לתהילה, ובניית עולם המנגה, וספיציפית סדרות האקשן, באסטארד גם הייתה לבנייתה. 11 שנים לאחר מכן, במגזין של היריבה של ג'אמפ, שונן מגזין, יצאה מנגה אחרת שנראה ששואבת הרבה מבאסטארד, ואפשר להגיד שבאסטארד היא די האבא הרוחני של הסדרה. המנגה הזאת הייתה סאמוראי דיפר קיו (Samurai Deeper Kyo) שחלקה סטינג דומה במיוחד, ומספר דמיות מרכזיות דמיות דומות במיוחד בין שתי הסדרות. סאמוראי דיפר קיו הסתיימה עם 307 פרקים. לעומת זאת באסטארד רצה החל משנות ה80, עברה לאולטרה ג'אמפ שהוא מגזין סיינן ויצאה להפסקה בשלב מסוים. הסוף של הסדרה לא נראה קרוב לצערנו הרב, שכן היא כבר בהפסקה כבר מספר שנים. מה הקטע של סייננים לצאת להפסקות?!

באסטארד מספרת כיצד אני, דארק, הכתב המדהים והכובש שלכם בבלוג, משכיב כוסיות על מכל רחבי היבשת, שבאו במיוחד בשבילי, כי הלא אני דארק המדהים והכובש. אבל יש לי אהבה אחת אמיתית, הלא היא יוקו אדומת השיער. התבלבלתם מעט? טוב זאת הייתה בדיחה כיוון שלדמות הראשית בבאסטארד קוראים גם דארק, בדיוק כמוני. חבל שבמציאות זה לא ככה. אבל אם אתן, מעוניינות להגשים לי את הפנטזיה, ובמקרה קוראים לכן יוקו, אתן מוזמנות להפוך את באסטארד למציאות! טוב סתם אני צוחק (למרות שאני רציני, למרות שאני צוחק, למרות שאני רציני).

הנושא הזה הולך להיות ביקורת משולבת לבאסטארד וסאמוראי דיפר קיו. כיוון שזוהי ביקורת שנועדה לפתוח אתכם כמה שיותר לשתי הסדרות האלה שמעטים מאוד קראו, אני אשתדל להימנע מכמה שיותר ספוילרים. ולכן, אני קורא לכם לקרוא את הנושא, גם אם לא קראתם את שתי הסדרות. למעשה ההפך יהיה נכון, אני קורא לכם לקרוא את הנושא ~בגלל~ שלא קראתם את שתי הסדרות. ואני אומר מראש, אל תתקרבו לאנימה של סאמוראי דיפר קיו. היא זוועה מהלכת שנעשתה על ידי אנשי הרשע בעולם הזה, סטודיו דין. את האנימה של באסטארד לא ראיתי, אבל היא מימלא רק 6 פרקים ומסכמת את הארק הראשון בלבד.

בגלל האופי המיני של שתי הסדרות, אני מזהיר מראש לגבי זה.

כדי לעשות סדר בין הדמיות לבאסטארד וסאמוראי דיפר קיו, תראו את אילן היוחסין בין שתי הסדרות.



Bastard!!

יוצר: האגיווארה קאזושי
מס' ווליומים: עדיין יוצא (לעת עתה 27)
מגזין פרסום: שונן ג'אמפ (אולטרה ג'אמפ משלב מסוים)
ז'אנרים: דארק פאנטאסי, אצ'י, רומנטיקה, אקשן, קומדיה




Samurai Deeper Kyo

יוצרת: קאמג'יו אקימינה
מס' ווליומים: 38
מגזין פרסום: שונן מגזין
ז'אנרים: אקשן, סאמוראים, היסטוריה, רומנטיקה, הרפתקאות






~סטינג~
הסטינג של שתי הסדרות דומה למדיי, ורואים בבירור שסאמוראי דיפר קיו מושפע מבאסטארד בקטע הזה. באסטארד מתרחשת בעולם פנטזיה, ומספרת על יוקו אדומת השיער, הלא היא הנסיכה בת ה15 של הממלכה של האיזור. היא חברת ילדות של לושה (Luuche), בן ה15 ומגוננת עליו רבות. לושה הוא תמים למדיי וממש ילדותי, לרמה כזאת שהוא מרגיש בן 10 בערך. אלא שלושה חובה בו סוד, גופו מאכסן בתוכו את גדול הקוסמים והלוחמים, הוא דארק שניידר בן ה400. דארק בחור חוצפן למדיי ומטרתו העיקרית ביקום הזה הוא להשכיב כמה שיותר כוסיות (אני יכול להבין אותך דארק, גם אני מת לעשות את זה). הוא די כנוע ליוקו ולא מסוגל לעמוד בפניה. מלבד העובדה שהיא במהרה הופכת לשאיפה העיקרית שלו להשכבה, הוא גם מאוהב בה קשות. דארק אמנם עדיין מחפש סקס עם נשים אחרות רבות, אבל יוקו היא עדיין האהבה האמיתית שלו. יוקו די מתקשה לקבל את העובדה שכעת לושה חברה האהוב הפך לדארק, אבל היא במהרה מקבלת אותו.

בסאמוראי דיפר קיו הסטינג מעט שונה, אך עדיין מאוד דומה. הפעם הסיפור מתרחש בתקופת אדו. מייד לאחר הקרב בסקיגיהארה האגדי. שינה יויה היא ציידת ראשים בת 16. היא מחפשת אחר האדם שהרג את אחיה הגדול. היא מוצאת במודעה של צייד על הלוחם האגדי, קיו בעל עייני השד, שנלחם בקרב בסקיגיהארה והרג למעלה מ1000 אנשים. היא פוגשת בסוחר תרופות בשם מיבו קיושירו. השניים מתיידדים. כפי שראיתם, יויה בבירור מבוססת על יוקו כאן. וקיושירו עוד יותר על לושה. ונחשו מה? לאחר קרב של יויה וקיושירו שהשניים מנסים להתמודד מול לוחמים רבים ולא צולחים, מתעורר מקיושירו אחד הלוחמים האכזריים ביותר. מיהו? ניחשתם נכון, זהו קיו. קיו מביס בקלות את האויבים ההם. קיו בחור חוצפן למדיי ומגדיר אנשים רבים כ"עבדים" שלו. הוא גם מקלל רבות אותם. כמו דארק, הוא שואף גם להשכיב נשים. הוא חוצפן עוד יותר מדארק בקטע הזה למעשה, שכן הוא אונס את יויה וממשש לה בחזה ונוגע לה בישבן וכמעט דוחף לה אצבעות ל... אתם יודעים לאיפה. ועוד מגדיר את הגוף שלה כ"גוף לא נשי ולא מפותח". אמנם, הוא בבירור מושפע מדארק. כן דמות לא חייבת להיות אחת לאחת זהה, ודארק וקיו מאוד דומים זה לזה.

מכאן שתי הסדרות מתחילות להיות נורא אקשניות, ומתמקדות בעיקר באקשן. העלילה בשתיהן די ירודה, ואל תחפשו עלילה טובה בשתי הסדרות האלה. מה שמרהיב בשתי הסדרות האלה זה הדמיות והיחסים בניהן, במיוחד בבאסטארד. עוד צד חזק של שתי הסדרות, במיוחד בסאמוראי דיפר קיו זה הרומנטיקה שמתפתחת באופן מדהים לאורך כל הסדרה.

באסטארד יוצר לעצמו רושם מגוחך לחלוטין. רושם כזה שגרם לי לפרוש מהסדרה פעם אחת. לעומת סאת בפעם השנייה חזרתי מאיפה שעצרתי, וממש ממש נהניתי. באמת העמקתי את הסגנון המוזר של המנגה, שלאט לאט הופך להיות ממש טוב. באסטארד מגוחך לגמריי בהתחלה. האגיווארה (המנגקה של באסטארד) מודע לזה שהמנגה שלו מגוכחת, ורק מעצים את זה. הוא משתמש בכל מה שניתן לו והוא עושה את זה היטב. לדוגמא, בתחילת המנגה, עוד שהיא פורסמה בג'אמפ, דארק מזמין לעצמו בחורה לחדר. מה הוא הולך לעשות איתה? כמובן, סקס חופשי, ואני לא צריך לפרט לכם את הביצועים המרשימים שלי אני מניח. אני מזכיר לכם שוב, המנגה עוד הייתה בג'אמפ בזמן הזה, מגזין לנוער. כן, בשנות ה80 הייתה הרבה פחות צנזורה לדוגמא עם הוקוטו נו קן, אבל עדיין. האגיווארה יודע שהוא נמצא בג'אמפ, והוא יודע שזה מגוחך, וכדי להעצים את זה, מה הוא עושה? הדרקון של דארק, לארס, אומר לדארק שיפסיק לעשות סקס עם הבחורה הזאת. מהסיבה הפשוטה שזה בג'אמפ, ויש ילדים קטנים שקוראים את המגזין. בואנה האגיווארה, שיחקת אותה כאן. זה כ"כ מטומטם אבל כ"כ משעשע וגאוני בקטע הזה.

דוגמאות נוספות לקיצוניות של האגיווארה בזה, זה המערכת יחסים של דארק וארשס. דארק אימץ אותה שהיא הייתה ילדה, והם מחשיבים את עצמם אבא ובת. אבל איך הם מראים את האהבה שלהם זה לזה?! בדיוק! סקס! זה פשוט מטומטם לגמריי, אבל עם זאת משעשע לגמריי. זה לא גורם לי לשנוא את זה משום מה, זה פשוט כ"כ כיפי. זה שובניסטי לגמריי וקיצוני בטירוף, אבל האגיווארה בהחלט יודע לעשות את הטמטום הזה לגמריי משהו כיפי בטירוף. טמטום שבמנגות כמו פיריי טייל אני שונא לגמריי. איך האגיווארה מצליח לעשות את זה? אין לי מושג, אבל כנראה יש לזה רמז אחד, וזה שהאוירה במנגה עם כל המפלצות האפלות והסטינג והכל, מרגישה למבוגרים, ולא ילדים עם פשוט הרבה אצ'י. זה כנראה מה שהאגיווארה מצליח בו וגורם לבאסטארד לעשות את זה כ"כ כיפי. הקיצוניות בבאסטארד, זה משהו מרהיב במיוחד. כמובן שאני לא יכול להאשים אנשים שפורשים מהסדרה, כי זה באמת מטומטם לגמריי, אבל אם אתם מצליחים להבין את זה, ולקבל את הטמטום הזה, אתם תגלו כיף אדיר.

סאמוראי דיפר קיו פחות לוקח סיכונים בקטע הזה. קאמיג'יו (המנגקה של סאמוראי דיפר קיו) די שומרת אמונים לבאסטארד, אך גם הרבה אמונים למנגה נוספת שהובילה אותה לעד כה, הלא היא המנגה של המורה שלה, של טאקאהאשי רומיקו, לא אחרת מאינויאשה. מלבד השפעה מבאסטארד, סאמוראי דיפר קיו גם מושפעת מאינויאשה. אפשר להגדיר את יויה כסוג של שילוב של יוקו וקאגומה, בעוד שסאקויה היא שילוב של שילה מבאסטארד וקיקיו מאינויאשה. סאמוראי דיפר קיו במהרה מביאה דמיות נוספות, אך בתור מנגה שמנסה להיות בסטינג היסטורי, היא פשוט מחסלת את העולם ההיסטורי ששם. דמיות היסטוריות בSDK שמופיעות כוללות את טוקוגווה הידטאדה, בנו של אייאסו, שמכונה "בניטורה" (טיגריס אדום). גם סאנאדה יוקימורה מופיע בדמות שלו של המנגה, אלא ש... מה? הוא צעיר. פחות מחצי מהגיל של אייאסו למרות שהם אמורים להיות באותו גיל פחות או יותר. גם דאטה מאסאמונה מקבלת את הופעתו במנגה, שהוא כבר יותר מבוגר כן. סאמוראי דיפר קיו לא מביאה יותר מידי דמיות היסטוריות (לא, סארוטובי סאסקה לא דמות היסטורית לאלו שתוהים), אבל את אלה שהיא כן מביאה היא די שוברת. סאמוראי דיפר קיו מתחילה להביא קרבות רבים. אלא שיויה, שאמנם הוגדרה כציידת ראשים מקצועית, לא מועילה כלל וכלל להם. כן היא מצליחה להביס את מאהירו שנחשבת ברמה בינונית, אבל מאז די כלום. אני תוהה מה הטעם לעשות את זה ככה. קאמיג'יו גם עושה את הטעות הזאת במנגה הבאה שלה, קוד ברייקר, שהיא מביאה דמות עם יכולות לחימה מינמליות, אבל שכלל לא יכולות להשפיע על העלילה. אמנם, זה שקאמיג'יו עשתה את הטעות הזאת, לא הופך את יויה לדמות רעה. אבל ניגע בזה מאוחר יותר.   




~אקשן~
בשתי הסדרות יש אקשן טוב למדיי. הוא מצויר טוב ועשוי כיפי. באסטארד יותר משתמשת בשיטה של להכות עוד ועוד בכוחות מרשימים. דארק הוא אחת הדמיות היותר חזקות באנימה ומנגה, עם כוחות שבקלות מחסלים את העולם של דרגון בול (שמתם לב שכל כתבה אנחנו מוצאים עוד ועוד דמיות שיותר חזקות מהעולם של דרגון בול?). גם בסאמוראי דיפר קיו הקרבות יותר מתבססים על להכות עוד ועוד, אך שיש בהם קצת יותר אסטרטגיה מאשר מבאסטארד. זה עדיין לא קרוב אפילו להיות האסטרטגיות של ג'וג'ו או מאדאקה בוקס, אך עדיין נחמד. היכולות שם הם יותר יכולות באמת מאשר גל אנרגיה. היכולת של שינריי לדוגמא די מעניינת ועוצמתית, וכך גם של אקארי. אבל בואו ניגע קצת ביויה ויוקו. שתיהן חלשות פיזית. יויה באונטי האנטר שיכולה לחסל לוחמים ברמה נמוכה בלבד ולא יכולה להתמודד עם אף אחת מהדמיות בסדרה (חוץ ממאהירו, שהיא הביסה אותה). אני תוהה מה הפואנטה בלעשות אותה ככה. זה עדיין מפתח את העלילה במובן מסוים, אבל עדיין היה אפשר בלי זה בהחלט. יוקו לעומת זאת, חסרת כל יכולת להילחם. אבל, האבל כאן מאוד גדול. ליוקו יש את יכולת הריפוי כנראה הכי עוצמתית שהייתה באנימה ומנגה מעולם (לפחות מאלו שראיתי), היא מסוגלת להחזיר אנשים לחיים באופן חופשי למדיי, וזה תוך כדי שהם מתים, תוך כדי ההתקפה שלהם. אמנם זה מקשה עליה, אבל זה ממש עוצמתי ומרשים, והיא בהחלט יעילה נגד מרבית האויבים בסדרה. אה ונחשו מה ידידיי, האגיווארה  שוב מוצא דרכים לעשות משהו מגוחך ואדיר, מעבר לכוחות המטורפים בסדרה. כמה פעמים, האגיווארה רושם קומבואים של הדמיות שהן מבצעות התקפה. הוא רושם את זה כאילו זה משחק פייטר כמו מורטל קומבאט או סטריט פייטר. זה משעשע לגמריי ובאמת באמת מוצלח. יפה האגיווארה.
 

~הדמויות~
הפסקה הזאת הולכת לכלול די ספוילרים. הדמיות זה הדבר החזק ביותר בשתי הסדרות האלה, ולכן אצטרך לפרט על זה. במידה ואתם לא מעוניינים בספוילרים האלה, עברו לפסקה הבאה של הציור.

יודעים מה? בואו פשוט נתחיל מהדמיות המשניות, שהן לא יוקו ודארק (בבאסטארד) ו-יויה וקיו (בסאמוראי דיפר קיו). 4 דמיות מופיעות בסגנון דומה למדיי בבאסטארד וסאמוראי דיפר קיו. הם ארבעת השותפים של דארק וקיו וחלק מהצוות שלהם שעבדו יחד בעבר, ושוב משתפים פעולה בימים הנוכחיים של המנגה. הוטארו ושינריי מסאמוראי דיפר קיו הם דמיות מעניינות למדיי. הם שני אחים למחצה, עם יכולות מנוגדות. הוטארו עם אש ושינריי עם מים. גם השמות שלהם מעניינים. הוטארו זה גחלילית ושינריי זה... טוב... דרקון מים. בכל מקרה, אחים שמנוגדים גם באופי וגם ביכולות, הם שניים שלא נועדו מראש להסתדר. אבל, עדיין קאמיג'יו מביאה קטע מאוד חזק בין השניים, שפשוט ריגש אותי למוות. כאשר קיו עומד להרוג את שינריי בשביל להציל את יויה, הוטארו מציל אותו. שינריי שואל למה הוא הציל אותו והוטארו משיב לו בזה שהוא לא צריך סיבה. הם פשוט אחים, אין לו סיבה אחרת מלבד זה. זה קטע חזק במיוחד שעשוי היטב, וקאמג'יו מקבלת את מלוא הערכתי על הקטע הזה. שאר הדמיות בבאסטארד אמנם לא מביאות קטעים מרגשים במיוחד, אך הן עדיין כיפיות במיוחד. גם בשלב מסוים הסטינג של באסטארד עובר להתעסק בהרבה דת, שהעיקרית בהן היא היהדות. דמיות רבות מקבלות את שמן על שם מלאכים מהיהדות, בניהם רפאל, גבריאל וכ'ו. גם האגיווארה ממש ממש מפרט על כל סוגי הזנים של המלאכים והשדים, במערכת מפורטת בטירוף, לצד כל הגיחוך המטורף שם. זה שילוב קיצוני במיוחד, ואחד מוצלח במיוחד. אבל בואו נעבור לגעת בדמיות המרכזיות שלנו: יוקו, דארק, יויה וקיו.

יוקו ודארק הם זוג שבקלות התחבבו עליי והם ממש ממש חמודים. על אף שיוקו רואה בדארק כלושה, היא כן נותנת לו צדדים אוהבים. דארק לעומת זאת פשוט מאוהב קשות ביוקו, ועל אף שאר הנשים הרבות שהוא רוצה לזיין, יוקו היא האחת והיחידה בשבילו. יוקו די מחזיקה את דארק בביצים אפשר להגיד. גם דארק מדמיין רבות איך הוא משכיב את יוקו, מה שלצערו עדיין לא קרה. כיוון שהמנגה עוד לא נגמרה, אנחנו לא יכולים לאשר מה יצפון העתיד בין השניים. אבל, האגיווארה עשה את העצירה של המנגה בצורה כזאת שאנחנו הולכים בדיוק לדעת מה יקרה בניהם, ע"פ הסגנון של סדרות כאלה, בשילוב הידע שלנו עם הסגנון של האגיווארה.

ועכשיו הגענו ליויה וקיו. אין אין השניים האלה... פשוט כובשים בטירוף. זוג חמוד בטירוף, שאני פשוט נהנה שוב ושוב לקרוא את הקטעים הרומנטים שלהם, פעם אחר פעם וזה מזכיר לי למה באמת אני אוהב את המנגה הזאת. עם כמה ששאר הדברים בסאמוראי דיפר קיו בהחלט טובים, בלי יויה וקיו המנגה הזאת לא הייתה אותו הדבר בשבילי. במשך רוב המנגה קיו מכנה את יויה בשמות גסים כמו "פני כלב". אלא שבפנים, קיו מאוהב ביויה עד לעמקי נשמתו. זו כנראה הדרך של קיו להכחיש את זה, שהוא לא במודע מאוהב ביויה. אמנם, קיו מציין שוב ושוב במהלך המנגה, שהוא "חייב" ליויה. חייב לה מה? לא באמת ידוע, אבל זו כנראה הדרך שלו להגיד פעם אחר פעם "אני מקבל אותך ואוהב אותך". קיו בפועל די מתכחש לרגשות שלו. אמנם את קיו כדמות אני לא אוהב כמו דארק שכן דארק הרבה יותר קומי ממנו והרבה יותר מגלה את רגשותיו. אך כקיו כחלק מזוג, הוא דמות טובה בהרבה מדארק. אבל בפני עצמו פחות. זה ממשיך לאט לאט עם קטעים מרגשים כמו שיויה מתוודה בפני קיו והשאר שהיא מאוהבת בו, ונראה שליבו של קיו נפתח. ואז היא מתעלפת לאחר הנזק שנעשה לה בקרב. אבל קאמיג'יו שוב ממשיכה להדהים אותי. ואז מה קיו עושה? צורח בנואשות את שמה של יויה. סימן ברור לזה שהוא מאוהב ביויה לאחר שכל הזמן הזה הסתיר את זה. אך עדיין לא אומר את זה במפורשות. אך עדיין הקטעים ממשיכים וגוברים עד שקיושירו לוקח את יויה כיוון שקיו חלש מדי מכדי להגן עליה, וקיו חוטף חתיכת טראומה מזה ומנסה לעשות הכל בשביל להחזיר אותה. אם כי הוא עדיין, לא אומר במפורש אף פעם שהוא אוהב אותה. לאחר מקרים רבים, השניים בסוף המנגה גרים יחד (כנראה נישאו זה לזה) ואני פשוט... לא עומד בזה. אני מת על רומנטיקה טובה וכאן זה פשוט כ"כ טוב... קאמיג'יו, את גאונה. זה בדיוק הסיבה למה אני ממש אוהב את המנגה הזאת.


~ציור~
גם באסטארד וגם סאמוראי דיפר קיו מתחילות עם ציור גרוע במיוחד. בעיקר בבאסטארד שהציור שם... אוי ווי זמיר... הצילו. אבל לאט לאט הציור משתפר ומהמעבר למנגה חודשי באסטארד מביאה ציור ממש ממש טוב. גם מבחינה עלילתית, הנתונים הפיזים של יוקו מאוד השתנו. בתחילת המנגה היא בת 15 בלבד, ועל כן אין לה חזה גדול ואגן יפה. אבל לאט לאט ככל שהמנגה מתקדמת, יוקו גדלה יחד איתה, עד שהנתונים שלה נעשים למאוד מאוד מרשימים. האגיווארה יודע טוב את החומר שלו, ומצייר עירום ממש טוב משלב מסוים. בבאסטארד יש הרבה עירום, וגם לא מעט סקס, כמו הפנטזיות של דארק שהוא מזיין נשים (ובעיקר יוקו) שמביאים קטעי סקס מרשימים למדיי שמצוירים היטב. גם עיצובי הדמיות בבאסטארד מאוד טובים.  דארק עם עיצוב שאני מאוד מאוד אוהב עם השיער הארוך הזה, כמו שאני אוהב את השיער הארוך שלי חוחו. אם חששתם מזה שיש הרבה עירום של נשים, אל דאגה! האגיווארה דאג גם לכן, פאנגילרס שלנו! רואים את דארק ערום לא מעט במהלך המנגה, ואפשר להגיד למעשה שדי הרבה. המעבר למגזין סיינן נתן להאגיווארה הרבה יותר חופש בעירום והסאדיסטיות בבאסטארד, שכן גופו של דארק מתפוצץ לא מעט פעמים בסדרה. אבל מה שבאמת חזק בציור של האגיווארה זה המפלצות שהוא מצייר באופן מפורט לאופן מדהים. גם האגיווארה בכלל לא מרחם עלינו מבחינת עמודים מרגע שעבר למגזין חודשי, ומרבית הפרקים הם בסביבות ה80 עמודים. חלק מהפרקים הם גם 100 עמודים והיה אחד שהיה בסביבות ה150. זה פשוט וואו. גם האגיווארה לאחרונה עשה סגנון חדש, שהוא די נראה כמו ציור של אנימה בHD רק בשחור לבן פחות או יותר. זה מאוד מרשים.

בסאמוראי דיפר קיו הציור מתחיל די גרוע, אם כי לא גרוע כמו של באסטארד. נראה שקאמיג'יו לא באמת תכננה את היחסים בין קיושירו וקיו, ורצתה לעשות אותם מין גרסא אפלה אחד של השני (כמו ביוגיאו). כך השניים מקבלים עיצוב מאוד מאוד דומה רק שהעייניים של קיו יותר שפיציות, זה הכל. אבל במהרה קאמיג'יו מתחילה להביא ציור מדהים במיוחד. הציורים של ההתקפות של קיו והוטארו מרשימים למדיי כמו הטיגריס של קיו. עיצוב הדמיות די מכיל בו הרבה בישים וכוסיות כמו קיו ו-יויה, בדומה לבאסטארד שיוקו קיבלה עיצוב מאוד מרשים (אם כי אני חושבת שיוקו יפה בהרבה מיויה). בסופו של דבר שתי המנגות מאוד מוצלחות בציור.

~לסיכום~
לסיכום, שתי המנגות מתהדרות בדמיות מרהיבות, ובעולם מרשים במיוחד בבאסטארד. לעומת זאת, בסאמוראי דיפר קיו הרומנטיקה חזקה בטירוף, וזה פשוט כ"כ טוב. ההומור של באסטארד לא מתאים לכל אחד, ועם כל העירום ששם והדברים המטומטמים אני באמת שלא יכול להאשים אנשים שפורשים מזה. אבל, ואל תשכחו את האבל הזה, אם אתם מצליחים לאהוב את באסטארד אתם עתידים לגלות מנגה כיפית במיוחד, עם שימוש בהומור וגיחוך גאוני בטירוף. סאמוראי דיפר קיו לעומת זאת עומדת בחזקה עם הרומטיקה המעולה שלה שלה יויה וקיו. באסטארד עוד לא נגמרה, ואין לדעת מתי האגיווארה ימשיך אותה. אבל האגיווארה עשה את זה בצורה שכבר נדע מה הסוף שלה שתגיעו לפרק האחרון שיצא, כך שלאלו שנמנעים מלהיכנס לבאסטארד בגלל שהיא לא נגמרה, החשש הזה יכול לרדת מכם. זה שום דבר לעומת ברסרק שנשארו מלא חורים פתוחים.

שתי המנגות האלה מקבלות את מלוא הערכתי, ואני באמת שמח שיצא לי לקרוא אותן. אם הן באמת בסגנון שלכם, אתם עתידים להנות בטירוף. עכשיו, לכו לקרוא!  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה