יום רביעי, 23 ביוני 2021

נינטנדו סוויץ'- שנה אחרי שאני משחק בו- מה אני חושב על הקונסולה עד כה?

 

אז כן, עברה שנה (וחודש אם להיות מדויק) מאז שקניתי את הסוויץ' כשגברת קורונה נתנה לי הזדמנות לקנות אחד בגלל כסף שנחסך. שיחקתי במהלך השנה הזאת בכמה מהמשחקים הכי טובים ששיחקתי אי פעם, ספציפית סדרת זינובלייד. אז מה אני חושב עד עכשיו על הסוויץ' ועל המשחקים שלו? את כל זה נראה בפוסט. את כל המשחקים שקניתי עד עתה תוכלו לראות בתמונה הבאה.

 


הכשלון הטראגי של הWiiU היה לא צפוי בכלל לנינטנדו. הם היו בטוחים שבגלל שיש לו את הכותרת "ווי", אחת הקונסולות הכי מצליחות שלהם, יביא קונים חדשים לווי יו. אך הם שכחו לחלוטין את הסיבה שהווי הצליח- לא בתור קונסולה ל"גיימרים" אלא בתור קונסולה לאנשים שלא מתעניינים במיוחד בגיימינג. כמובן שלא תטעו, לווי היו כן משחקים לגיימרים, כגון Zelda Twilight Princess, Red Steel 2, Metroid Prime, Okami, ואחד האהובים עליי (ששיחקתי על הפס3 אבל נזרום)- Tales of Symphonia 2. אך רבים מהמשחקים היו משחקי ספורט או משחקי מושן פשוטים שניצלו את השליטה המלהיבה של השלט המיוחד של הווי לזמנו. נינטנדו מצד אחד ניסו לכוון גם אל האנשים האלה, וגם לגיימרים, ונתקעו באמצע. כשהווי יו יצא זה כבר לא היה 2006, שאז לא היו טלפונים חכמים למשחקים למשחקים הפשוטים האלה. וזו רק אחת מהסיבות הרבות לכשלון של הווי יו. סיבה נוספת היה אפקט הדומינו שנוצר- חברות צד שלישי לא רצו להשקיע בווי יו. ולמה זה? בגלל מכירות נמוכות להחריד. ולמה היו מכירות נמוכות? הבא נסתכל על המשחקים שיצאו לווי יו ביום הראשון: Darksiders 2, Assassin Creed 3, Ninja Gaiden 3, וTekken TT2 (ועוד כמה שאני לא הולך לטרוח לרשום את כולם). מכולם היה רק משחק בולט שנינטנדו יצרו- New Super Mario Bros U. שגם הוא, "טוב נו, עוד מריו?" בזמן שהיו מספיק משחקי מריו על ה3דס, והווי. זו בעיה שהייתה גם ל3דס, אך הוא הצליח להתגבר עליה בבוא הזמן. עכשיו בואו נשווה את היציאה של הווי והסוויץ'? שניהם קיבלו את שניים ממשחקי הזלדה הכי מצופים (ואף נהפכו למבין האהובים), טווילייט פרינסס וBreath of the Wild. ברת' אוף דה ווילד לבדו גרם לכמות לא נתפסת של צרכנים לקנות את הסוויץ'. וכן, הוא יצא גם לווי יו, אבל למי כבר היה ווי יו???

זו בדיוק חלק מהסיבה שהסוויץ' הצליח- הכשלון של הווי יו. הוא בעצם היה פס3\ אקסבוקס 360 חלש שיצא רק שנה לפניי המכונות מגה- הפס4 והאקסבוקס וואן ששם החולשה שלו הראתה את אותותיה. וכן, היו לו משחקים טובים שנינטנדו יצרו, בניהם Bayonetta 2, Mario Kart 8, Pokken, Captain Toad וSplatoon. נינטנדו השכילו והוציאו אותם משחקים טובים שאף אחד לא שיחק בהם אל הסוויץ'. וכך למשל, Bayonetta 2 היה אחד הSystem Seller בשבילי- משחק ווי יו במקור. אך נינטנדו עם הסוויץ' לא עצרו בזה, הם דאגו לתמיכה מחברות צד שלישי שהוציאו משחקים אקסקלוסיביים לסוויץ'- למשל Octopath Traveler וDaemon X Machina. וכבר השנה הראשונה של הסוויץ' בלטה בכמות מרשימה במיוחד במשחקים בולטים שאפשר לשחק אותם רק על הסוויץ' (והווי יו, אבל למי היה ווי יו???). ובואו נראה את הדוגמאות; Zelda Breath of the Wild, Mario Kart 8, Street Fighter 2 Final Challangers, Arms, Splatoon 2, Pokken Tournament, Super Mario Odessey, Xenoblade 2, Fire Emblem Warriors, וBayonetta 2. כל זה רק תוך שנה אחת. גם חלק מהמשחקים האלה שהיו במקור משחקי ווי יו הוסיפו דברים חדשים. ספיציפית מאריו קארט 8 ופוקן טורנאמנט שהוסיפו דמויות פופולאריות. כך למשל, פוקן טוראמנט שהיה משחק מכות לפוקימון הוסיף חמש דמויות, כולם הם פוקימונים שאני אוהב, ושניים מהם הם מבין הכי אהובים עליי אי פעם- סיזור ודארקראי.



עכשיו בואו ניקח בתור השוואה את סוני והפס4. מה היה לשחק שם רק על הפס4 בשנתו הראשונה? פשוט מאוד- פאקינג שום דבר! חוץ מInfamous Second Son לא היה שום משחק גדול לשחק בו. כן, היו משחקים קטנים כגון Resogun שאנשים כן אהבו, אך עדיין מדובר רק בזה. וגם אז, אינפמוס הוא משחק של כעשר שעות, ויצא כמעט חצי שנה אחרי הפס4. לעומת ברת' אוף דה ווילד לבדו אין מה להשוות- יצא יחד עם הסוויץ' וכן מספיק ל50 שעות לפחות בקלות. לפחות אגיד לטובת סוני שכבר עכשיו הם עושים עבודה טיפה יותר טובה עם הפס5. כן, אין ממש מה לשחק עליו, אך כן יש גישה כבר עכשיו אל Ratchet and Clank, Returnal, והרימייק לDemon Souls. רוב הפס4 בשנתו הראשונה היה מורכב מפורטים של משחקי פס3 שאנשים כבר שיחקו בהם. זה גם איפה שנינטנדו הראו כמה מבריקים הם עם הסוויץ'- הם הצליחו בקלות לגרום לאנשים לקנות משחקים שהם כבר שיחקו בהם. בעקבות זה שהסוויץ' הוא גם נייח וגם נייד באותו הזמן, אנשים רצו לחוות משחקי קונסולה כבדים מחדש כניידים. והסוויץ' חזק באופן מפתיע כנייד. ובואו נראה את הדוגמאות למשחקים ישנים שיצאו מחדש לסוויץ' רק בשנה הראשונה, הפעם על ידי חברות צד שלישי: Disgaea 5, Lego City Undercover, Minecraft, Rayman Legends, Dragon Ball Xenoverse 2, L.A Noire, Resident Evil Revelations 2, Yooka Laylee, וDragon Quest Builders.

וזה רק בשנה הראשונה. בהמשך יצטרפו אל הסוויץ' פורטים למשחקי קונסולה כבדים שיזכו לראות אור בפעם הראשונה כניידים. למשל Dragon Quest 11, Tales of Vesperia, Ni no Kuni, Assassin Creed 4, Kingdom of Amalur, ואפילו The Witcher 3. ועוד כמה דברים נחמדים שהם לא משחקים כבדים בכלל- הסוויץ' הוא הקונסולה היחידה מלבד הפס1 שזכה לקבל עותק פיזי של Final Fantasy 7. משחק שכמובן לא יכלתי לקנות לפס1 כי הייתי אז בן 4. וכן זכיתי לשחק במשחק אקסקלוסיבי לאקסבוקס, Ori and the Blind Forest שאיכשהו קיבל הוצאה לסוויץ'. ואני חייב להודות, כשיש לי את האופציה בין בחירת קונסולה למשחק שאני רוצה שיש אותו גם לפס4 וגם לסוויץ'- לרוב אלך על גרסת הסוויץ' אם אצליח להשיג עותק. יש לזה כמה סיבות. הראשונה היא סיבה שרלוונטית רק אליי, גודל הקופסאות לסוויץ'. הן באופן מקרי מותאמות באופן מושלם למדפים שלי. שנית, הסוויץ' הוא גם הקונסולה שהכי זוועתית לאחסון משחקים בה מכל קונסולה אחרת מודרנית, אך גם זו שהכי אדיבה לאחסון באותו הזמן. בדרך שבה אני קונה את המשחקים שלי, היא רק אדיבה. איך זה קורה? הסוויץ' מכיל מקום אחסון של 32 ג'יגה בלבד (בפועל אחרי משקל המערכת, 25). משחקים כגון Xenoblade, Witcher 3, וTales of Vesperia שוקלים 13 ג'יגה לא כולל עדכונים. ו... הופה, תוך משחק אחד גדול ומשחק קטן נגמר המקום בקונסולה! אלא שזה תקף רק למשחקים דיגיטלים. משחקים פיזים לא שוקלים שום דבר על הקונסולה (מלבד עדכונים). מעבר לכך, נינטנדו טורחים להוציא הדפסות חדשות של משחקים שלהם כבר עם כל העדכונים שיצאו על הכרטיס החדש. את מאריו קארט 8, וזלדה למשל, קיבלתי כבר לחלוטין עם כל העדכונים שלהם.

אך לא הכל מושלם כאן. בסוויץ' לא ניתן להסיר עדכונים. בכלל. ברגע שעדכנתם משחק, גם אם הוא פיזי, הוא יהיה חייב להישאר עם העדכון הזה לנצח. למה זה בעייתי? זה לא עד כדי כך נורא, אך עדכונים כן יכולים לעשות דברים לא טובים לפעמים. למשל, במשחק של בובספוג, כל מה שהעדכון (ששוקל כמו המוות, 5 ג'יגה לסוויץ) מוסיף זה אופציה לדיבוב יפנית. אני לא צריך יפנית בבובספוג. אם ניקח דוגמא אחרת, בNew Pokemon Snap אחד העדכונים יצר באג שבו לא ניתן לסיים משימה כלשהי. ואילו אם נעבור אל הפס4, ששם כן אפשר למחוק עדכונים, אז במידה ולא היה ניתן למחוק אותם, זה היה בלתי אפשרי להשיג Platinum בSenran Kagura Estival Versus. אפשר להשיג בו פלאטינום רק כשהמשחק לא מעודכן.



בעיה נוספת זו בעיה שלא קשורה בנינטנדו עצמם, אלא בחברות צד שלישי. יש לרובן טרנד מוזר שזה נוגע לסוויץ', במיוחד אלו האמריקאיות. מה הטרנד? כשהן מוציאות משחק פיזי לסוויץ' לא כולו יהיה על הדיסק. אלא יהיה צורך להוריד אותו עם קוד\ עדכון שמצורף אל הקופסא. הופך את המשחק ללא ניתן להפעלה בשום צורה ללא עדכון ששוקל כמו המוות (בשונה מעדכונים "רגילים" שהם לא מונעים את האפשרות למשחק בלעדיהם). על משחקים שעל עמוד השדרה של הקופסא יהיה רשום שהמפיצה זו "נינטנדו" אין מה לדאוג, זה די בטוח. אך במשחקים מחברות אחרות? כן, פה זה שווה בדיקה וחקירה רצינית לפניי שקונים את המשחק פיזי. כך למשל הייתי צריך לעשות עם הקנייה האחרונה שלי לCaptain Tsubasa שישבתי כמה דקות בחנות, חוקר בטלפון לגבי זה, ועל כן מחליט אם לקנות אותו לפס4 או לסוויץ'.

ואם כבר החלק של האספנות למשחקי סוויץ'? אני חייב להגיד שלא ראיתי מעולם בארץ תמיכה כה טובה לקונסולה של נינטנדו כמו זו שקיבל הסוויץ'. למעשה, הסוויץ' זו הקונסולה היחידה שלי אי פעם (מתוך שש הקונסולות שברשותי) שלא הזמנתי לה שום משחק מהאינטרנט, זה מתוך 29 המשחקים שיש לי לקונסולה. לפס2, הקונסולה הראשונה שלי עם 23 משחקים הזמנתי משחק אחד מהאינטרנט (יוגיאו טאג פורס מדהים אגב), לWii מתוך 11 משחקים שיש לי, הזמנתי באינטרנט חמישה משחקים, ואילו רוב אוסף ה3דס שלי שכולל 34 משחקים הוזמן מהאינטרנט. חלק מהסיבה זה שדואר ישראל נהיו בלתי נסבלים, אך גם זה שחנויות בארץ שופעות במשחקי סוויץ' עם סופסוף מפיצה רשמית בארץ לנינטנדו. וכן, הצלחתי להשיג לסוויץ' כמה משחקים סופר מגניבים.

בנוסף, נראה שהסוויץ' הוא העתיד למשחקים יפנים. היפנים מטורפים על הסוויץ'. אם תיכנסו לרשימת "טופ 20 משחקים הכי נמכרים באופן שבועי ביפן" (שמפורסמת באופן קבוע באתרים כמו Anime News Network) לא תראו שם שום משחק לאקסבוקס. עוד יותר מפתיע זה שנדיר לראות ברשימה מעל ארבעה משחקים לפס4\ פס5. כל שש עשרה המשחקים הנותרים הם לסוויץ'. שזה כמובן מעודד מפתחים יפנים להשקיע קצת יותר בסוויץ'.

ועוד דבר שאני ממש אוהב בגללו לאסוף משחקי סוויץ'- הכריכות הפנימיות. לכל משחק שמפורסם על ידי נינטנדו תהיה כריכה פנימית עם ציור צבעוני ויפה. חברות צד שלישי עושות את זה קצת פחות, אך עדיין יש כמה משחקים שכן עושים זאת. למשל Monster Hunter Rise (רק באירופה, משום מה), Captain Tsubasa, וDarksiders Genesis. הדבר הזה כן קיים בפס4, אך הוא נדיר, ומוגבל בעיקר למהדורות "סטיל בוק" מוגבלות. הנה לכם דוגמה לארבעה כריכות פנימיות מהמשחקים הבאים: Captain Tsubasa, Astral Chain, Daemon X Machina, וOctopath Traveler.



בין המשחקים המגניבים שצברתי לעצמי באוסף כוללים את Daemon X Machina- משחק יריות מכה שהוא אמנם לא טוב במיוחד אך בגלל שיש כל-כך מעט משחקי מכה הוא שווה את היחודיות שבו. הוא לא מהסס לרגע להראות את חיבתו לאנימות מכה קלאסיות. כך למשל במשימה מסוימת מגיעים שני חיילים בכירים שמצילים את המשימה. המדבבים שלהם הם אלו של שאר ואמורו מגאנדאם הראשון, וקשה לי להאמין שזה לא במכוון.

Captain Tsubasa הוא משחק כדורגל אנימה מבוסס על האנימה של קפטן טסובאסה. גם אנשים שלא נהנים מFIFA יוכלו ליהנות ממנו. כי הוא מגוחך לחלוטין בקטע נהדר. אין פאולים ואתם הולכים לשבור רגליים בלי הפסקה (וזה למה הפיפא היחיד שאהבתי היה פיפא סטריט הראשון) וכשתשחקו בשחקן על הוא יכול לטעון בעיטה מיוחדת עם אפקט מיוחד כמו זימון טיגריס או עיט, יבעט אותו מחצי המגרש כמו קסאם, ואף יבעט את השוער לתוך השער יחד עם הכדור. זה קורע מצחוק, כל פעם מחדש.

Astral Chain הוא האק אנד סלאש נהדר עם שליטה מעניינת. אתם בעצם משחקים בשתי דמויות באותו הזמן. השחקן שתיצרו, ודמות נוספת, ה"לגיאון" שהוא בעצם פרסונה\ סטאנד עם מגוון מהלכים מטורפים שתשלבו בין שתי הדמויות האלה שתשחקו אותן יחד. אסטרל צ'יין הוא משחק מאוד יצירתי, ואף אגיד דבר נוסף- יש לו את הגרפיקה הכי טובה מכל המשחקים שיש לי על הסוויץ'.

Street Fighter 2 The Final Challangers נהדר. הוא פשוט משחק מכות טוב. אך קאפקום הוסיפו כמה דברים נחמדים בו. למשל, דבר מאוד יעיל שהם עשו זה לתת למפות את כל המהלכים במשחק. כולל המהלכים שדורשים פקודה מיוחדת, זה לתוך כפתור אחד. סטריט פייטר 2 סובל אצל רוב הדמויות (מלבד בודדות כמו קיימי, ריו, וקן) מפקודות מסובכות למדי לביצוע. הדבר הזה מקל במעט את הסיבוך. עוד דבר נחמד זו האפשרות לצבוע את הדמויות שלכם כרצונכם. זה אולי לא טוב כמו הגישה המפורטת של King of Fighters 13, אך עדיין זה נהדר.



Pokken Tournament DX הוא משחק החלומות שלי. משחק מכות לפוקימון. על אף שהרוסטר בו יחסית קטן, רק 21 דמויות, הוא הצליח ליצור את הרוסטר המושלם רק עם המספר הזה. הוא מכניס לתוכו כל-כך הרבה פוקימונים נהדרים. צ'אריזארד, האגדיים האהובים עליי- סוויקון ודארקראי, גארדוויר, גארנצ'ומפ ואפילו שאנדלור שאיכשהו עובד מדהים. הכפתורים בו סופר פשוטים והוא משלב מעולה פייטרים דו מימדים ו"ארנה פייטרים" לתוך מערכת אחת שעובדת מעולה.

DC Super Hero Girls Teen Power הוא אחד המשחקים הכי נידחים שיש לי באוסף. אף אחד לא רוצה לשחק בו. אבל אתם יודעים שאני היפסטר, אז קניתי אותו בכל זאת. עד כה ממה ששיחקתי הוא סופר חמוד ומרגיע. מראה את בנות דיסי כמו וונדר וומן מתנהלות בחיי הבית ספר שלהן. מעלות תמונות לאינסטגרם ומקבלות לייקים ותגובות. המערכת קרב סופר בסיסית, אך עדיין עובדת לא רע בכלל. ועוד דבר מפתיע- על אף שהוא מבוסס על סדרה אמריקאית, הוא משחק שנוצר ביפן. ועל כן המשחק נותן אופציה לדיבוב יפנית, שבו טומאטסו הארוקה מדבבת מדהים את וונדר וומן. זה פשוט משחק ילדותי, אך עדיין אני ממש נהנה ממנו.

ואם נדבר על דברים סופר פופולארים לסוויץ'- Mario Kart 8 וSmash Bros Ultimate. מאריו קארט 8 נהדר. המסלולים לנהיגה כל-כך יצירתיים ולא משעממים לרגע. מאריו קארט 8 הוא מסוג המשחקים שהם כיפים בגלל שהם לא הוגנים. כי השחקן שמוביל- הוא זה שיסבול את הכי הרבה זבל משאר השחקנים שאוטומטית מקבלים חפצים שבורים שיהרסו לו את החיים. וזה פשוט כל-כך כיף, גם כשמשחקים לבד.

סמאש אולטימייט הוא בדיוק מה שאפשר לצפות מסמאש ברוז. כמות מטורפת של דמויות. 76 ללא הDLC שכוללת כל-כך הרבה דמויות נהדרות. סנייק, באיונטה, לוסינה וכרום, אינסנרור, רידלי, קלאוד, ונינטנדו לא חוסכים בהפגזות מכיוון הDLC. ג'וקר מפרסונה 5, טרי מקינג אוף פייטרז, פאירה ומיתרה מזינובלייד 2, ספירות', ועכשיו גם קאזויה מטקן. יש כל-כך הרבה מפות נהדרות, וכל-כך הרבה חפצים. מלבד זינובלייד 1 ו2, סמאש אולטימייט הוא המשחק ששיחקתי בו הרבה זמן על הסוויץ' עם למעלה מ95 שעות. וזה כשאני לא משלם על האונליין או קונה DLC.   



נינטנדו ממש שיפרו את החלק של קניית המשחקים עצמם, בכמה היבטים. כן, נינטנדו עדיין ילדי קקה שלא מורידים מחירים, אך עדיין יש דברים אחרים טובים. ראשית אין על הסוויץ' שום חסימה אזורית (בשונה מה3דס והווי יו). תודה רבה, סופסוף. אך מעבר לכך, אין אפילו חסימה אזורית בקניית משחקים דיגיטלית. לצורך השוואה, ברגע שתיצרו משתמש בחנות הפלייסטישן של סוני, הוא יהיה מקובע לנצח על פי אותו אזור. בE shop של הסוויץ' לעומת זאת, זה לא משנה. גם כשבטעות יצרתי משתמש ישראלי, יכולתי לשנות אותו בכל רגע לאחד אמריקאי, בריטי, ואפילו יפני. זה יוצר דבר מעולה שכן במידה ואתם לא מרוצים מהמחירים הדיגיטלים באזור מסוים, תוכלו מיד לעבור לאזור אחר כדי לבדוק את המחירים שם לטעמכם. וכן לקבל גישה למשחקים אקסקלוסיביים ליפן, גם אם אין הרבה כאלה בשנים האחרונות.

כמות הדמואים שיש בחנות הסוויץ' מסחררת. ושוב אני חוזר אל החנות הדיגיטלית של סוני- יש שם דמואים, אך הם מעטים באופן יחסי. על הסוויץ' יש כל-כך הרבה דמואים להתנסות בהם. מMonster Hunter, אל Pokemon Let's Go, ועד לOctopath Traveler. וסופסוף יש אפשרות לכמה משתמשים על קונסולה של נינטנדו. למה זה חשוב? מילה אחת- פוקימון. לא חסרים משחקים שלא נותנים אופציה ליותר משמירה אחת בהם. המשתמשים הנוספים פותרים את הבעיה הזאת. סדרת פוקימון היא זו שזה הכי בעייתי בה. פוקימון בעייני הוא המשחק הכי טוב לפליית'רו שני, ואף שלישי. בגלל הרעיון שבו לשחק כל פעם עם שישייה שונה. קודם לכן, הייתי צריך למחוק באופן טראגי את השמירה הקודמת עם כל הפוקימונים שהשגתי, רק כדי לשחק בזה שוב...

למרבה הצער, בדור הזה נינטנדו נגררו אחר השיטה המחורבנת של סוני ומיקרוסופט כשזה נוגע לאונליין. אונליין הוא בתשלום. גרוע לא פחות, זה שבתחילת הדרך של הסוויץ' האונליין היה חינם. ואז נינטנדו החליטו "טוב, לכו לעזאזל. אנחנו רוצים לראות את נתן אלתרמן בשיא יופיו" מיד אחרי כשהם כבשו שחקנים שנהנו מהאונליין של ספלאטון 2. ואם זה לא מספיק, אם סוני ומיקרוסופט יכולים לתרץ את זה ב"אבל אנחנו מביאים לכם משחקים בחינם!" (תירוץ דבילי אגב, כי על אף שהפלייסטישן פלוס כן מעולה שמרוויחים ממנו משחקים, הוא לא אמור להיות מפתח לאונליין), נינטנדו כן, גם נותנים משחקים. ואני לא רוצה לזלזל חלילה במשחקי SNES, אך זה מה שהם מביאים. סוני ומיקרוסופט לפחות נותנים משחקים מודרניים. סוני לא היססו לתת כחלק מהתמורה את הרימייק לFinal Fantasy 7, רק שנה אחרי היציאה שלו.

לפניי שאני מדבר על כמה באמת כיף לשחק בסוויץ', הנה כמה דברים קטנים שאני רוצה לדבר עליהם שלא ממש משנים את החוויה, אבל למה לא לדבר עליהם. הסוויץ' סופר יעיל כשזה נוגע לצלם Footage לתמונה בודדת. זה קל להשיג תמונה טובה יחסית על ידי מעיכה פשוטה של כפתור הצילום. זה בדיוק איך שקיבלתם Footage לכל הביקורות משחקים סוויץ', כולל הפוסט שאתם קוראים עכשיו. צילום סרטונים לעומת זאת, עובד נוראי. ניתן להקליט רק 30 שניות רצופות, וגם זה רק כשלוחצים על כפתור הצילום הלחיצה ארוכה. דבר רע, כי אני מנסה לשחק ו... לא באמת יכול. בפס4 לעומת זאת זה יעיל הרבה יותר- הוא מקליט את השעה האחרונה ששיחקתם על דעת עצמו כל הזמן, ואם אתם רוצים לשמור את זה ולערוך את זה, רק ללחוץ כמה כפתורים פשוטים.



כן היה נחמד במידה והיו אפליקציות נוספות מלבד יוטיוב בסוויץ'. אין נטפליקס למשל. לא דבר נוראי, אך קצת חבל. כמו כן אי אפשר להיכנס לטוויטר דרך הסוויץ', שזו הדרך שבה מעלים תמונות, אל הטוויטר. אבל נופ... אני צריך להיכנס אל הטוויטר דרך המחשב או הטלפון כדי שמה ששלחתי שם יהיה רלוונטי לי. שיטת התקשורת עם חברים נוראית. לא ניתן לשלוח להם שום הודעת טקסט, ולצרף אותם זו שיטה מטומטמת כמו ב3דס- דרך קוד ראנדומלי שמצורף למשתמש שלכם. על אף שלא טוב כמו ב3דס, הסוויץ' כן רושם לכם כמה זמן שיחקתם בכל משחק. אך רק ל20 המשחקים האחרונים ששיחקתם, וכן בקפיצות של חמש שעות לכל פעם.

אז עד כמה כיף לשחק בסוויץ' כמכשיר? אשווה את זה אל ה3דס כנייד, ואילו אל הפס4 כנייח. נתחיל מלטעון את המכשיר, ביחס אל ה3דס. זה לא זוועה! הטעינה של הסוויץ' בשונה מה3דס לא היפסטרית ויש לו חיבור נפוץ לטלפונים של זמננו ולא, אתם יודעים, הזוועה הייחודית ההיפסטרית של ה3דס. גם טעינת השלטים אפקטיבית, שכן כל מה שהם דורשים זה להיות מחוברים אל הסוויץ' בזמן שהוא פועל, או מחובר לחשמל במצב שינה. השלטים מספיקים למספיק זמן משחק, ונטענים מספיק מהר. היה נחמד אם הייתה דרך כלשהי להטעין אותם בזמן שהסוויץ' מחובר אל הטלוויזיה, אבל לא הייתה לי שום בעיה עם זה. כל מה שאני צריך לעשות זה להטעין אותם בזמן שאני הולך לישון ונפתרה הבעיה.

דבר שאישית לא קרה לי (ולא רוצה לפתוח פה כדי שיקרה חלילה) זה דבר שהרבה אנשים דיברו עליו- השלטים של הסוויץ' לא טובים במיוחד. אפקט הDrift, כשהשלטים חשופים הרבה זמן לאבק, הסטיקים שלהם נהרסים, ונעים על פי דעת עצמם. אז על אף שזה לא קרה לי, כן קרה לי דבר אחר- זה שהשלטים מתנתקים על דעת עצמם. זה קורה רק לשנייה אחת ומיד הם חוזרים אל עצמם. אך השנייה הזאת יכולה לחסל מקטעים קשים במשחקים שדורשים תזמון בזמן אמת כגון Monster Hunter או בMario Galaxy. על משחקים בתורות כמו Final Fantasy 7 זה לא מפריע בכלל, אך רוב המשחקים שיש לי מתרחשים בזמן אמת. מה שכן טוב בשלטים, זה ששלט אחד יכול להפוך לשניים על ידי הפירוק שלו לשני שלטים נפרדים. לא מעט משחקים מנצלים את זה מעולה, ובכך נותנים לשני אנשים לשחק יחד ללא שום קנייה נוספת של שלט יקר נוסף. לסוויץ' יש גם שליטת Motion וכן כנייד המסך הוא מסך מגע. המסך מגע לא הכרחי בכלל, אך הוא כן הופך את Mario Maker לחוויה שונה לגמרי ומקלה בהרבה על יצירת השלבים בו. שליטת המושן רוב הזמן לא משומשת, אך למשל Pokemon Let's Go מבוסס על זה לחלוטין, והוא נהפך לחוויה נהדרת בזכות זה.

רוב הזמן אני משחק בסוויץ' כנייח, אך לפעמים אני עובר לנייד. גם חלק מהדבר היעיל בו שהוא טוב משני העולמות זה הפסקות חשמל. לא רק שאפשר מן הסתם לשחק בסוויץ' בזמן שכל המכשירים האחרים דוממים, הסוויץ' גם לא באמת מחובר לחשמל אף פעם. כשיש הפסקת חשמל בזמן משחק, הוא מיד עובר אל ניידות, ללא שום בעיה. והנה אשתף אתכם באירוע הטראגי שהיה לי עם Yakuza 5 על הפס4. אני במקטע האחרון של המשחק, מנצח את הבוס האחרון, זה כבר הקאטסין האחרון ו... בום הפסקת חשמל בייבי! גרם לכך שהייתי צריך לשחק את כל השעתיים האלה שוב. ואני שמח לדעת שבסוויץ' אין דברים כאלה. זו כמובן לא נקודה רעה נגד קונסולות שמחוברות לחשמל, אלא רק אחת חיובית לטובת הסוויץ'. וכן, ביחס אל ה3דס, הסוויץ' עדיין עובד נהדר כנייד. הוא לא כבד ביחס לגודלו, המסך מספיק גדול, והכפתורים והפינות של המכשיר לא כואבים.

עד כה אני ממש מרוצה מהסוויץ'. כן, לא חסרות לו בעיות, אך עדיין, אני בהחלט מרוצה ממנו. בואו נקווה שההנאה שלי ממנו תמשיך עוד ועוד.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה