יום שני, 7 במרץ 2016

Love Hina- Review

בעודי מחפש את האנימה הבאה שבה אצפה, ואחרי כל היותר מידי סדרות הארם שראיתי לאחרונה שכוללות את יאמאדה סבן וויטצ'ס, נו גיים נו לייף, פריזינג, ו-האגאנאי, החלטתי לחזור אחורה יותר. כן, ללכת לסדרת ההארם שביססה את תרבות ההארם כיום. כן היו סדרות הארם לפניי לאב הינה, כמו למשל Tenchi Muyou וSaber Marionette J, אך לאב הינה נחשבת בעייני רבים למבססת התחום. ועל כן, החלטתי לבדוק את הסדרה, ואכן כך, ביקורת.

אז קדימה, נחזור אחורה לשנת 2000, לפניי 16 שנים, איפה שהכל התחיל עם לאב הינה!





הסיפור מספר על אורשימה קייטארו (Urashima Keitarou) בן ה20. כאשר היה קטן, הבטיח לילדה ששכח את שמה שיכנס יחד איתה לטודאי (האוניברסיטה הגדולה של טוקיו), אך הנה הוא עושה את המבחנים לטודאי ונכשל קשות במבחן ולא מצליח להיכנס. נואש, מחליט קייטארו ללכת לבית המלון של סבתו כדי ללון שם עד למבחן הבא, רק כדי לגלות שכעת המלון הפך לבית מגורים לבנות בלבד. לא עובר זמן רב עד שהוא מסיבות כאלה ואחרות, הופך למנהל בית המגורים הזה. יחד איתו, בבית המגורים הזה גרות איתו יחד חמש בנות נוספות: נארוסגאווה נארו (Narusegawa Naru) בת ה17 שגם היא רוצה להתקבל לטודאי, קונו מיטסונה (Kono Mitsune) היותר ידועה בכינוי "קיטסונה", אויאמה מוטוקו (Aoyama Motoko)- אמנית לחימה ודי הסאמוראית של החבורה, קאולה סו (Kaolla Su)- הודית שמייצרת נשקי קרב מתקדמים ומוזרים, ומאהארה שינובו (Maehara Shinobu)- תלמידה בחטיבה שיודעת לבשל. אכן כך, הבנות האלה מקיפות את קייטארו כמין הארם שכזה.

רוב הפרקים עוסקים במין עלילות חד פרקיות שכאלה, בהם קייטארו וחבורת ההארם שלו עוסקים בכל מיני דברים, ועם הרבה קומדיה. העובדה שקייטארו ונארו (וקיטסונה) כבר סיימו את בית הספר, ומנסים להתקבל לטודאי, מצליחה להפריד את לאב הינה במעט מרוב סדרות ההארם האחרות שמתרחשות בתוך תבנית של בית ספר. למרות שיש הרבה קומדיה, רובה לא טובה במיוחד. היא נחמדה מינוס ודי בסיסית. רוב הקטעים הקומים עובדים על התבנית שבה קורה משהו עם קייטארו, ונארו מחטיפה לו שוב, ושוב, ושוב, סטייל "צוות רוקט שוב מתפוצץ". לא הצחיק אותי במיוחד, אבל כן היה נחמד, לפעמים.


למרות שלאב הינה נחשבת למבססת האצ'י הארם המודרני, לא תמצאו בה הרבה אצ'י למען האמת. למרות שיש הרבה סצנות אונסן, עירום לא תראו כאן. סצנות מקלחת הן עם מגבת. לא תראו בלאב הינה פאנטי שוט אחד לאורך כל הסדרה, ועיקר הפאנסרוויס מסתכם ב... רגליים. זה מעט משתנה בפרקים היותר מאוחרים של הסדרה, ששם תראו פעם אחת את אחת הדמויות בעירום, אם כי גם זה בצורה מאוד מינמלית. זה דווקא עושה את לאב הינה ממש נוחה לצפייה. בעוד שהרבה הארמים יותר מודרניים מתעסקים בהרבה אצ'י ודי מביכים לצפייה, לאב הינה די נוחה למען האמת. אתם יכולים לבוא אליה יותר כסדרת קומדיה- סלייס אוף לייף (זה לא באמת סלייס אוף לייף, ממש לא, אבל אני מניח שאתם מבינים את הנקודה), מאשר סדרת אצ'י הארם.

בנוסף לכך, שקייטארו כבר משלב מוקדם מאוד בסדרה יודע את מי מהבנות הוא אוהב בצורה רומנטית, וכן, זו נארו. לשאר הבנות אין לו באמת יחס בצורה רומנטית בכלל. זה שהן טיפה הארם שלו זה סיפור אחר (גם אז, ביחס לסדרות הארם אחרות, הן מאוד צנועות ביחס אליו). קייטארו הוא אמנם סופר אפס, אבל הוא דווקא דמות די נוחה לצפייה. הוא מרגיש בכלל לא רע בתור דמות, גם אם הוא חוטף בכל רגע שוב ושוב.


למרות שבדרך כלל, בהארמים אני לא מסוגל לסבול את קאסט הבנות מרוב שהן בלתי נסבלות (למעט יאמאדה סבן וויטצ'ס שאהבתי את הדמויות שם), דווקא בלאב הינה הדמויות היו לא רעות בכלל. אמנם אין בהן משהו מבריק במיוחד, אבל הן כן העבירו את הסדרה טוב. למרות שנארו מחטיפה לקייטארו כל רגע, מצאתי אותה דמות די נחמדה. קיטסונה גם הייתה דמות טרול די כיפית. מוטוקו לעומת זאת גם הייתה משעשעת למדיי. אבל הבת הכי כיפית בסדרה זוהי קאולה סו. כל השימוש שלה במכונות קרב היה מאוד משעשע, ובכללי היא דמות מאוד צבעונית וכיפית. היא גם מקבלת מספיק פרקים משלה שמוסיפים לה עוד קטעים כיפים ומשעשעים.

ללאב הינה גם לא חסר דמויות בנים כיפיות. יש את החברים של קייטארו שמופיעים פה ושם שהיו משעשעים למדיי, ויש את סאקאטה קנטארו (Sakata Kentarou), בחור קומי משעשע שגם הוא מאוהב בנארו ומוסיף לקייטארו אתגר במעט. זה שהוא מדובב על ידי אחד המדבבים הקומים הגאונים של התעשיה, אוקיאיו ריוטארו (שדיבב דמויות קומיות מוצלחות כמו אקיו מקלאנד), מוסיף הרבה. יש גם את המורה הפרטי של נארו מהעבר, סטה (Seta) שגם הוא דמות לא רעה בכלל.

לאב הינה היא לא סדרה שצוחקים בה בקול גדול מהדמויות שלה, היא בסיסית, אבל הדמויות עצמן לא רעות בכלל וכן נותנות אוירה טובה.


~לסיכום~

אז למה לכם בעצם לצפות בלאב הינה? הארמים יותר מודרניים מתוחכמים מעט יותר עם הבדיחות שלהם. כמו למשל Haganai וסדרות רבות אחרות שעושות הרבה בדיחות אוטאקו וגיימינג, לאב הינה די צנועה. כן יש לה פה ושם את הבדיחות גיימינג למינהם, וכמה רפרנסים קטנים (למשל, זכור לי רפרנס לסיילור מון), היא עדיין די מינמלית. היא פשוט סדרה מאוד נחמדה ולא יותר מזה. אז למה כן לצפות בזה? הדמויות שלה ביחס להארם אחרים לא רעות בכלל, אבל זו לא באמת הסיבה שאתם צריכים לצפות בלאב הינה. הסיבה העיקרית שאתם צריכים לצפות בה, גם אם היא נראת לכם לא משהו בכלל, זה כדי לראות איך התחום הזה היה בעבר. לאב הינה די ביססה את תרבות ההארם, וביחס להארמים יותר מודרניים, היא די צנועה. אני חושב שזה די חשוב שאם אתם אוהבים אנימה (ואני יודע שאתם אוהבים אנימה), כדאי שתראו את זה. זה כמו שאני קורא לאנשים לקרוא Hokuto no Ken שאמנם זה לא משהו, אבל כן חשוב להבנת התעשייה. אפילו 3-4 פרקים יספיקו, ואם תהנו ותרצו להמשיך, בכיף. אהיה כנה אתכם? שהתחלתי את לאב הינה חשבתי שזה יהיה אסון מוחלט, אבל הנה, היא לא סדרה נוראית. לא גאונית או משהו, אבל כן כיפית. 

2 תגובות:

  1. מאז כל הארם היה צריך למצוא משהו מקורי להוסיף לפורמולה, וכך הגענו למצב הנוכחי של כמויות אצ'י נכבדות ובחירה רומנטית בבת רק בסוף, אם בכלל. קצת עצוב שסדרה כה תמימה (יחסית) הובילה להתפתחות ההארמים המודרניים, אה?

    השבמחק
  2. הרבה זמן שאני רוצה לראות את זה וכנראה שיקח עוד כמה שנים עד שאתפנה לזה אבל בהחלט גרמת לי להוריד מזה כמה שנים מתוך התכנון הגדול (:

    השבמחק