יום שלישי, 25 באוגוסט 2015

Yu- Gi- Oh! 5D's- King of Yaoi (?!) Review

Yu- Gi- Oh! 5D's- King of Yaoi (?!) Review
אז כבר הבטחתי לכם בעבר שאעשה ביקורת על יוגיאו פייב דיז, והנה אני מקיים. פייב דיז היא הסדרה השלישית ליוגיאו, לאחר GX ודואל מונסטרס. יש לנו כרגע גם שתיים אחריה, זאל (כבר קיבלתם ביקורת) וארק פייב שעדיין רצה. ארק פייב מחזיר לסדרה בשלב מסוים את הטרוריסט- אנס- רוצח- שוטר הידוע כקרו הוגאן, או בשמו האמיתי, הומו סאמה. וגם את ג'אק... קיבלתם בבלוג הרבה פעמים, אולי מבלי ששמתם לב, אזכורים להומו סאמה, שאולי במידה ולא הבנתם מיהו (או מהו) כי כנראה לא דיברתם איתי יותר מ5 דקות, אתם הולכים להבין עכשיו בביקורת על יוגיאו פייב דיז!

מומלץ לבוא לביקורת עם מעט חוש הומור. גם בשונה מפעמים אחרות, אני אהיה פחות נעים שזה נוגע לספוילרים. האם יוגיאו פייב דיז היא סדרה טובה, או סדרה רעה, או בכלל סדרת ההארדקור יאוי הכי טובה שיש, תגלו הכל בביקורת!



חשבתם על זה להיות אשפה? על להיות הומלס? אז בואו נתחיל מדבר ראשון, הראשי שלנו, פודו יוסיי (Fudo Yusei) הוא הומלס, הומלס שנון. הסיפור מתרחש באותו יקום שבו יוגיאו המקורי מתרחש. כ20 שנה בעתיד של יוגיאו המקורי, דומינו סיטי נהרסה. במקומה הוקמה נאו דומינו סיטי, עיר העשירים ובעלי המעמד הגבוה. אך מנגד לזה, קיימת את סטלייט. מין עיר שהתפצלה מנאו דומינו. עיר בה גרים כל בעלי המעמד הנמוך, רובם עבריינים, הומלסים, חיים באשפה (שאני חושב על זה... נאו דומינו וסטלייט נשמעות לי כמו תל אביב ודרום תל אביב... ). עם הזמן התפתח סוג דואל חדש. ריידינג דואל (Riding Duel), או בפשטות, דואל רכיבה. שני השחקנים משתמשים באופנוע ומתחילים לשחק תוך כדי רכיבה. כמו גם קיימים חוקים שונים לדואל הזה. בכל מקרה, הראשי שלנו, יוסיי (ולא יוסי) הוא הומלס מסטלייט. בעברו, חברו, ג'אק אטלס (Jack Atlas), בגד ביוסיי, לקח את קלף המפתח שלו, סטארדסט דראגון, ועבר לנאו דומינו. יוסיי מתחיל בדרכו להתעמת כנגד ג'אק.

סה"כ הסטינג הראשוני לא רע. יש מעמדות בסדרה. המעמד הגבוה, ואנשי האשפה, סטלייט. הסדרה גם יודעת להכניס כל מיני מוטיבים מעניינים לחפיסות של הדמויות. לדוגמא יוסיי, שבהתחלה מתחיל בתור אשפה, משתמש בקלפים עם המילה Junk בשמם, אמנם ככל שהסדרה מתקדמת ומעמדו גדל, כך הוא מתחיל להשתמש בקלפים מלכותיים יותר. גם האויבים משתמשים במפלצות עם כל מיני מוטיבים מעניינים. כך בארק השני, דארק סיגנר, האויבים משתמשים במפלצות שמקורן בקווי נזקה (דרך אגב, ככה למדתי על זה בפעם הראשונה) ואויב יותר מאוחר, משתמש בקלפים מבוססים על הקבלה.

האנטי הראשון של רבים מפייב דיז זה "אוי לא! משחק קלפים על אופנועים!", זה דווקא אחד הדברים שעושים את זה ליותר מעניין האמת. זה מוסיף יותר אקשן ו"ריגוש" לקרב. גם מה שהחוקים בו שונים אז עוד בונוס. ואל תדאגו, עדיין יש דואלים רגילים בסדרה, והם הכי נאמנים לחוקים של המשחק האמיתי יותר מכל יוגיאו אחר. בעוד שבזאל הסדרה מתעלמת מהחוקים מתי שנוח לה, וביוגיאו המקורי זה... אני לא רוצה לדבר על זה. בעוד שבGX אין בעיות עם החוקים, מה שפייב דיז זה יותר מעניין. הסדרה טורחת להתייחס גם ל-תת החוקים של המשחק. כמו לדוגמא ההבדל בין מחיר כתוצאה מהאפקט של קלף, והאפקט של קלף עצמו, שאלו דברים שונים. הדואלים גם ממש נהדרים.


לפניי שאגע בעלילה עצמה, בבעיות שלה ובדברים הטובים בה (שמשתנים דרסטית בין ארק לארק) מעבר לסיפור רקע, אני מעדיף להתייחס אל הדמויות, ויש הרבה מהן, אז הישארו איתי, כמו שהומו סאמה נשאר בתוך כל גבר לנצח. קדימה.

הסדרה אוהבת להכניס לנו כל מיני זוגות בה (שאף פעם לא תראו מהם נשיקה). בתור התחלה היא מכניסה את ג'אק, היריב של יוסיי. הבחור המתנשא והעילאי סטייל קאיבה. בשלב מסוים בסדרה, הוא מגיע למערכת יחסים מעניינת עם דמות בשם קארלי נאגיסה (Carly Nagisa), שהיא די ההפך הגמור ממנו. היא חנונית למדיי, אבל המערכת יחסים של השניים נעשת לממש חמודה והם נהיים זוג ממש חמוד. אפילו יש להם כמה פרקי דייט יחד (זה עד שגאלופ מחליטים להרוס הכל, אבל אגע בזה אחכ. שזה אחת הבעיות הגדולות של הסדרה משלב מסוים). המערכת יחסים שלהם עד לבוא הזמן שהיא נהרסת, מגיעה לקטעי שיא אקשניים ורומנטיים.

עם איזאיואי אקי (Izayoi Aki), הגיבורה של הסדרה, הסדרה מביאה מצב מעט שונה. היא מה שנקראת סייקיק דואליסיט. היא מאיימת, חזקה, ודי שרורה באימה שבעקבות הכוחות האימתיים שלה, הרבה מתרחקים ממנה. היא דמות די מעניינת ומגניבה. עם הזמן מערכת היחסים שלה עם יוסיי נעשת למעניינת יותר. הם יותר מתקרבים, מתחילים לקרוא אחד לשני בשמם הפרטי (שבעוד שבתחילת הסדרה, קוראים אחד לשני בשם המשפחה שלהם). הם גם מקבלים שיתוף מעניין בין שניהם בדואלים, ודי סומכים אחד על השני. בשונה מג'אק וקארלי, הסדרה לא הורסת אותם, אבל עדיין משאירה את הכל בגדר רמיזות. אנחנו יכולים להסיק שבעתיד הם יהיו יחד, כי הסדרה לא סתרה את זה ונתנה לזה רמיזות די גדולות (נניח באחת הסיומות, ראו אותם מחזיקים ידיים בצורה רומנטית). אבל זה עדיין נורא חבל. פייב דיז מראש הביאה דמויות מבוגרות (אקי ויוסיי בסוף הסדרה בערך בני 20), זה ממש חבל שיוגיאו תמיד נמנעת מלתת לנו סוף אמיתי לזוגות שהיא ככ מתעקשת לשים אותם שוב ושוב, אבל אף פעם לא מוציאה אותם סופית. (תכירו את החבר החדש שלכם, דאנבורו. שם אקי ויוסיי זוג)


ואז יש לנו את הומו סאמה. רבים יטעו קשות ויחשבו שקוראים לו קרו הוגאן, אך השם האמיתי זהו הומו סאמה (אני רציני לגמריי). איכשהו, מכל הדמויות, הוא מקבל את הקטע הכי רומנטי בצורה הכי לא קשורה. מראש אני אגיד, הוא דמות גרועה ומעצבנת, אך בעקבות אותו קטע ספיציפי הוא נעשה לי למין בדיחה רצה כזאת (שלא הפסיקה כבר איזה 6 שנים. עדן, הכתב הנוסף בבלוג, שותף לי לבדיחה הזאת כל הזמן הזה). באותו קטע הוא באופן לא קשור במיוחד, משחק נגד דמות בשם בומר. השניים נאבקים בקרב גברי, ובהפסד טראגי של בומר הוא מפקיד בידי הומו סאמה את כל הילדים שלו. הקטע שעם המוזיקה, והדרמה, וזה שהם מחזיקים ידיים הקטע הזה מרגיש נורא רומנטי באופן לא קשור כלל. גם זה שהומו סאמה מגיב לו בצליל גונח של "אעשה כל מה שתגיד לי" קיבלתם את הומו סאמה, שממשיך איתנו 6 שנים מאז. דרך אגב, הומו סאמה לא הציל את הילדים האלה, ונטש את בומר. הומו סאמה, רוצח. (ומאוחר יותר גם אונס זקן במקרר. סיפור אמיתי)

שאר הדמויות כוללות נבלים די מעניינים, בניהם דיווין (Divine) שהוא מעניין (שגם אותו הסדרה לא ניצלה מספיק. חבל. הוא היה נהדר), או הנבלים היותר מאוחרים של הסדרה שכוללים את ZONE ואפוריה (Aporia) וגם כמובן איך אפשר לשכוח את גודווין, קיריו, רודגר, ומיסטי. פאק, יש הרבה מהם.

יש גם את התאומים רואה (Rua) ורוקה (Ruka) שהם גם דמויות ראשיות, אבל די לא עושים הרבה. פה ושם הם מקבלים כמה דואלים, אבל לא הרבה מהם. כמה מהדמויות מקבלות טוויסטים על גבי טוויסטים, שהם, יאמר לטובת גאלופ, לא ממש צפווים.


עכשיו אני מגיע לחלק של העלילה והכל. פייב דיז תופסת שינוי דרסטי במהלך הסדרה בין כמה שהסדרה טובה, ולכמה שהיא גרועה. זה בערך כמו לראות גרף של חברה ממש לא יציבה.

בארק הראשון שלה היא די מעניינת, והארק השני (דארק סיגנר) נפלא, העלילה זורמת באופן נהדרת, וממש מעניינת. יש לנו קטעי דרמה טובים והסדרה שומרת על טון אפל וטוב. ואז..... מגיע הארק השלישי, שמתחיל בסיום פרק 65, שממנו אני יכול להגיד, שאני באמת רוצה להכחיש את הסדרה (אחרי הפרק הזה כלומר).

דבר ראשון, הומו סאמה, נהיה דמות ראשית. כבר אמרתי שהוא דמות גרועה? אמרתי. מביא אחלה חומר ל"בדיחות הומו סאמה" אבל עדיין גרוע. אם זה לא מספיק, הוא לקח את המקום מאקי, שהייתה בשלישיה הראשית המקורית (שכללה אותה, יוסיי וג'אק) והיא דמות הרבה הרבה יותר טובה ממנו. אם זה לא מספיק, כמה פרקים אחרי שהארק הזה התחיל, באנג! הרסו לנו את ג'אק וקארלי. הפכו את קארלי להארם לג'אק לא באמת אכפת ממנה. ראו שגאלופ רצו לעשות מהם משהו. הרי בכמה פרקים הראשונים הם היו יחד, ובפתיח ראו אותם יחד. אז מה קרה פה בעצם? מה שמסתבר זה שהמדבבת של קארלי, מיי לי צ'אן התגלתה בדיוק באותו הזמן כחלק מכת. גאלופ, שכבר סגרו איתה על חוזה (שכנראה רצו לעשות מקארלי דברים מעניינים) לא ראו בעין טובה את העניין (כמו שקרה בעבר עם מקרים דומים אחרים בתחומים אחרים, כמו המקרה של האורגיה של היראנו איה), ולא יכלו לפטר אותה, החליטו לקצץ בשעות העבודה שלה. הדרך שהם בחרו? לעשות מקארלי הארם גרוע שלא צריך יחס כמעט. לקח הרבה זמן עד שאותה מדבבת פוטרה, ואז, קארלי כבר הייתה בקבר עמוק שלא ניתן לכסות.

רגע, זה לא הכל. בארק השלישי? טוב, כמעט כולו פילרים. וכאלה די גרועים. גאלופ באותו הזמן עבדו על הסרט חגיגות 10 שנים של יוגיאו, ובזמן הזה? פילרים. מלא פרקים עם תקציב רע שלא מתקדמים לשום מקום. בסופו של דבר, נגמרו הפילרים (אחרי הרבה זמן. יותר מידי) ופייב דיז די חזרה לעצמה, אבל מה שקרה אז, שברגע שחזרו לעלילה, השתמשו באירועים הסרט כקאנון לעלילה הראשית בפייב דיז. דיברו לנו על פאראדוקס מהסרט בסדרה עצמה, ונשארו עם חור לא קטן. למה? כי לקח לסרט שנתיים לצאת לDVD. זמן ארוך לכל הדעות. הסרט אגב, היה רק 40 דקות, ולא שעה וחצי- שעתיים. אז באמת שאני תוהה למה היינו צריך לסבול ככ הרבה פילרים על סרט של 40 דקות.



פייב דיז היא סדרה שנהרסה מהסיבות הממש לא נכונות שבקלות יכלו להימנע מראש. אם זאל התחילה ממש גרוע ונהייתה מדהימה רק אחרי 71 פרקים, פייב דיז מתחילה מעולה, ופשוט קורסת. מקבלת ציור ממש גרוע בהרבה פרקים, הרבה פילרים מיותרים, והעובדה שזוג שלם נהרס בגלל דבר שהבסיס בו זה מדבבת נידחת, זה מעצבן. לפחות, בדיחות הומו סאמה נשארו איתנו עד היום, 6 שנים אחרי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה