יום שבת, 18 ביולי 2015

התרשמויות ראשונות מקיץ 2015


הנה הגיעה העונה הלוהטת של השנה, העונה שבדרך כלל נחשבת לאחת היבשות בשנה. עם זאת, העונה תמיד יכולה להפתיע~ בינתיים בואו יחד עם חברי סויקה סאן לבחון את הרושם הראשוני שקיבלנו מהסדרות בפרט ומהעונה בכלל! (:




אנימה שמשלבת מדע בדיוני עם חלק מהחיים - האנושות התפשטה ברחבי מערכת השמש, וחברות ענק השיגו כל כך הרבה כוח שהן מגדלות את העובדים שלהן עוד מגיל בית ספר. יש מסעות בין כוכבי לכת ואסטרואידים, וגם מירוצי חלל. עם זאת, הפוקוס שלנו הוא על כיתת מחוננים בחברת ענק, ובכך שחוסר התועלת וזלילת התקציב שלהם גוררת תוכנית לסגירתם. 
הסטינג די מעניין, אבל לא עפתי על הביצוע - הדמויות מאוד טיפיקליות, כאילו פשוט הוציאו אותן מהשבלונה והשאירו ככה, מה שלא משך אותי יותר מדי. עם זאת, הראשי (אם אפשר לקרוא לו הראשי...), קיריו נאגיסה (Kiryu Nagisa), הוא כן מעניין, במיוחד עם המטרות שלו כלפי הכיתה וכלפי החברה בכלל. עם זאת, עם הטון החיובי-אידאליסטי של הסדרה, אני רואה גם אותו נכנע לשאר בשלב מסוים. אבל היי, זו רק ההתחלה, יש לי עוד הרבה הזדמנויות להיות מופתעת~ ובינתיים אני כן נהנית (אחרי הכל, אני חולת מד"ב), גם אם אין סיכוי שאקרא לזה AOTS.


נכתב ע"י: Crucio!



Brain's Base חזרו עם ארפטציה למנגת שונן העוסקת באיירסופט, או איך שהם קוראים לו ביפן - Survival Games. הדמות הראשית היא טומבוי אידאליסטית ואלימה במיוחד שנגררת לתחום על ידי השכן החתיך שלה, שבכלל חושב שהיא בן. ולא, אין רומנטיקה, אם אתם שואלים.
מה שלא תגידו על הסדרה הזאת, אי אפשר לומר שהויזואלים לא מרשימים - האנימציה מושקעת וזורמת עם לא מעט סאקוגה, מתחרה רק עם Akagami no Shirayukihime בעונה הנוכחית, צבעים מרהיבים וחזקים, אך לא יותר מדי, בדיוק במידה שתדביק אותי למסך (למרות שגם הצבעים המאוד חזקים של Tsuritama הדביקו אותי למסך, אבל זה יותר הפריקיות שלי), וגם עיצובי דמויות אטרקטיביים. לפחות מהבחינה הזו אנו רואים את Brain's Base ברמה הקודמת שלהם, ואולי אפילו שיפור שלה, למרות שרוב הכישרונות של הסטודיו עזבו (האם זה אומר שלא יהיה עוד Natsume Yuujinchou? ;_; ).
מבחינת ההומור, כאן הכל הרבה יותר סובייקטיבי. אני אישית חיבבתי אותו, למרות שאלמלא הויזואלים והאיירסופט כנראה לא הייתי ממשיכה עם האנימה. אבל לכל אחד יש את הטעם שלו, כך שתיאלצו לנסות כדי לדעת. :)

 

נכתב ע"י: Crucio!



השליש השני של העונה השנייה של Durarara!! שאמורה לסיים לעבד את הנובלים. הפופולאריות של הסדרה ירדה דרסטית יחסית לעונה הראשונה מלפני 5 שנים, עם לא מעט סיבות, כשאחת העיקריות היא שלא מעט אנימות העתיקו את הפורמולה מאז, לכן דורהרהרה כבר לא מרענן ומחדש כמו שהוא היה פעם. עם זאת, אני עדיין מחבבת את הסדרה, גם אם אני לא מתלהבת ממנה כמו פעם (במיוחד שבעונה הראשונה צפיתי בכלל בגיל 14, אי שם ב-2010, כשהיא עוד יצאה - האונגואינג הראשון שלי!). 
כמו כן, היציאה מסטודיו Brain's Base והקמת סטודיו חדש בהחלט לא השפיעו לטובה על הויזואלים. בשליש הראשון היו כמויות כל כך גדולות של QUALITY שהובטחו תיקונים דרסטיים בבלו ריי, למרות שאני לא חושבת שהם יוכלו להתמודד עם הכל, כי זה לא רק פרצויפם עקומים, זה גם ידי ורגליי נודלס, כאילו CLAMP ציירו את זה. בשני הפרקים שיצאו מהשליש השני בינתיים נרשמה רמה סבירה של איכות, אבל זאת עוד רק ההתחלה, וכנראה מחכות לנו לא מעט זוועות לעיניים. אבל גם איתן, עדיין לא יימאס לי לחלוטין מדורהרהרה.


נכתב ע"י: Crucio!



שרלוט היא סדרה מיוחדת בשבילי. ישר שראיתי שזו עבודה של KEY, העליתי ספקות. בהתחלה התחלתי את הסדרה רק כדאי לרדת עליה. אבל האמת? אין צורך, כי הסדרה שינתה את דעתי הראשונית של "אוי לא קיי" תוך כמה דקות, ולטובה. במקום לעבוד על הנוסחא של השילוש הקדוש של קיי (קלאנד, אייר, קאנון) היא עובדת על סגנון יותר דומה לשל Angel Beats, רק עם יותר סמים וטירוף.
הסדרה מציגה עולם שבו לאנשים נבחרים יש יכולות מסוימות. כבר על ההתחלה רואים כמה דברים מעניינים. הדמות הראשית שלנו, אוטוסוקה יו, הוא בעל יכולת להיכנס לגופם של אנשים לכמה שניות. הוא מנצל את זה לשלל שטויות שעשווית די אדיר. לדוגמא, להיכנס לתוך גוף של בחורה ולהסתכל על החזה שלו, להעתיק במבחן, וגם את המטרה שלו- לגרום לכך שהציל באופן מפוברק את הבחורה שהוא רוצה לצאת איתה, כדי שתיפול לרגליו. אלא שבסופו של דבר, הוא מתגלה והוא נשלח לבית ספר מיוחד של אנשים עם יכולות מיוחדות. שני הפרקים האלה הראו לנו הצגה די מעניינת על אנשים עם אותן יכולות, תוך כדי שימוש בהומור מוגזם ואדיר. ככה שאני מרוצה.


נכתב ע"י: Daakkuu Sama




דרגון בול סופר הוא ההמשך לדרגון בול קאי. הפרקים הראשונים היו די קומיים והציגו דברים די כיפיים האמת. הראו לנו איך וידל וגוהאן מתחילים את חיי הנישואים החדשים שלהם, וגם קצת משאר הדמויות. קיבלנו הומור די נחמד ממאסטר רושי, כאשר מר שטן נותן לגוקו 100 מיליון זני, ואז מר רושי רץ לגוקו ומבקש ממנו את הכסף כדי שיוכל לקנות לעצמו פורנו. הפרק השני כבר, התעסק בטיול משפחתי של וג'יטה, בולמה וטראנקס, שהיה ממש חמוד, מצחיק ונהדר. גם מהרקע, בירוס הוצג לנו. ממה שנראה טואי די הולכים לעשות מעשה אכזרי למי ששילם על כרטיס קולנוע ל"באטל אוף גודס" ו"רזורקשן אף". בירוס מדבר על הסופר סאייה גוד, באופן נורא מקביל לבאטל אוף גודס. גם בפתיח ראינו את גוקו משתנה לגוד סאיין וע"פ מידע שקיבלנו, הארקים הראשונים בדרגונבול סופר יהיו כנראה רימייק הרבה יותר מפורט לשני הסרטים האחרונים שיצאו. קצת מבאס למי ששילם כרטיס, נכון?
וגם כיף לראות את דרגונבול שנראת סופסוף באיכות של אנימה משנות 2010 ומעלה. לא שזי נראה רע (אחת הסדרות הויזואליות הכי טובות לשנות ה90), אבל עדיין כיף לראות את זה.


נכתב ע"י: Daakkuu Sama



אחת לכמה דורות, אל השדים הנורא מתעורר מתרדמת ומאיים להשמיד את העולם. לשם כך, אלת הגורל בוחרת בשישה גיבורים ראויים, "גיבורי ששת הפרחים", על מנת שיביסו אותו עד הפעם הבאה. הבעיה? בפעם הנוכחית, כאשר כל הגיבורים מתאספים הם מגלים שהם בכלל שבעה אנשים.
בבסיסה, האנימה נראית כמו סדרת פנטזיה הרפתקאות קלאסית, אבל זה כך רק על פני השטח. אלמנט המסתורין הוא חלק חשוב ומונע מזה להיות סתם עוד רעיון לעוס. בכל מקרה אנחנו עוד קצת רחוקים מהרגע שבו העניינים מתחממים באמת, אז קודם נדבר על מה שכן ראו.
כמו שבטח שמתם לב קראתי את חומר המקור, אז קשה לא להתייחס לסדרה מנקודת מבט של אדפטציה. סטודיו Passione הוא סטודיו חדש יחסית, ומה שיש באמתחתו לא... מרשים במיוחד, בלשון המעטה. למרות זאת, הם הפתיעו את כולם כאשר יצרו אדפטציה בקצב טוב וראוי שמציגה את כל הפרטים הנחוצים ואפילו מוסיפה עליהם. על פי הפרק השני לא נראה שיש תקציב טוב במיוחד, ויש הרבה שימוש ב-CGI, אבל בסופו של דבר זה לא קריטי כשהם מעבירים את כל השאר בצורה נכונה. עוד דבר ראוי לציון מצד הסטודיו זה השינוי לסטינג לא סטנדרטי - סטייל אצטקים\בני המאיה. היתרון? ייחודי מאוד, אין הרבה אנימות (אם בכלל) שעושות בזה שימוש. החסרון? זה לא מותאם לסדרה עצמה שנבנתה על בסיס יותר דמוי אירופאי. כך או כך, אם הכל ימשיך כמו שצריך, הסדרה בהחלט עלולה להוות מתחרה רצינית לתואר אנימת העונה.

נכתב ע"י: Kirakishou



נראה שז'אנר השוג'ו פנטזיה תופס תאוצה מחדש לאחרונה, וכך גם הגיעה לנו האדפטציה למנגה של Akizuki Sorata מבית סטודיו Bones. שיראיוקי היא נערה בעלת שיער אדום נדיר, מה שגורם לנסיך הממלכה לרצות שתהיה פילגשו. כתוצאה מכך שיראיוקי בורחת לממלכה השכנה, ושם היא פוגשת את הנסיך השני, זן, ויוצא שהם מצילים זה את זה. שיראיוקי נשארת בממלכה של זן, ממלכת קלרינס, וממשיכה את דרכה כרוקחת.
השיער האדום של הגיבורה והעובדה שמדובר ספנטזיה כנראה הזכירו לכם את Akatsuki no Yona, אך מבחינת תוכן הסדרה היא הרבה יותר מזכירה את Soredemo Sekai wa Utsukushii - הרבה יותר רגועה, יותר אגדתית ופחות היסטורית. אחד המאפיינים העיקריים של המנגקה (חוץ מהציור המדהים שלה) הוא הרוגע של היצירות שלה, מה שאפשר לראות כיתרון וכחיסרון בעת ובעונה אחת. מצד אחד, אין קונפליקטים מיותרים ודרמה מאולצת, היצירה זורמת, אך מצד שני, זה יכול ליצור סטגנציה וחוסר עניין ביצירה מאחר ואין קונפליקט גדול. אני אישית מחבבת מאוד את המנגות שלה, ורואה את הרוגע כמשב רוח מרענן, אך זה הגיוני שיהיו גם אנשים שימצאו את עצמם מתחילים להשתעמם בשלב מסוים.
בתור קוראת של המנגה, האדפטציה לא הרסה בינתיים דברים בעלילה, כך שפה אביא להם את הקרדיט בינתיים. כמו כן, נראה שהסטודיו משתמש בכמויות מפתיעות של סאקוגה בסדרה, וזו בהחלט תאווה לעיניים. לצערי רק עיצובי הדמויות נראים די עקומים לפעמים, וזה מאוחד חבל, במיוחד שהציור במנגה מרהיב. למרות זאת, עיצובי הרקעים והסצנות באנימה הם פשוט מקסימים - הם נותנים אווירה אגדתית ורעננה, ובחירת הצבעים היא בכלל אורגזמה לעיניים. כל זאת בתודה לארט דיירקטור, Okazaki Erika, שעבדה על אנימות כמו Sora no Woto, Kamisama no Inai Nichiyoubi ו- Fate/Zero. ואפרופו Sora no Woto, את הסאונדטרק הלחינה Ooshima Michiru, כך שגם כאן אני מצפה לגדולות.
בקיצור, אני ממליצה לכולם לפחות לנסות לצפות בזה, הגיע הזמן שאנשים (ממין זכר בעיקר) יפסיקו לפחד משוג'ו, במיוחד ששוג'ו פנטזיה הוא ז'אנר שמביא במה למקוריות, כך שלא תראו פה דברים דומים ל Ao Haru Ride.


נכתב ע"י: Crucio!



סטודיו Manglobe קמו מהקבר עם אדפטציה למנגה בול בסטייל שלהם. אמנם אין להם תקציב גדול והאנימציה נראית די שבורה רוב הזמן כתוצאה מכך, הם עדיין מצליחים לגרום לה להיראות אטרקטיבית למדי.
אז מה יש לנו כאן? בעיר ארגסטולום בה נאספו כל הפשע והרשע במדינה, חיים ועובדים להם שני "Handymen" - ווריק וניקולאס החירש, שניהם בשנות ה-30 לחייהם. הם עושים את כל העבודות השחורות שאף אחד אחר לא מוכן לקחת, וכך נשארים כגוף נטראלי בין המשטרה לבין המאפיות. באחד הימים הם מצילים זונה בשם אלכס בנדטו והופכים אותה למזכירה שלהם.
אם תביאו לאנימה את הלייבל 2edgy4me אתם לא תיטעו, אבל לדעתי להיות אדג'י זו לא בהכרח תכונה רעה, ואני חושבת שכאן היא דווקא עובדת בלי לגרום לי לרצות לזרוק את זה לכל הרוחות - לא רק זה, אלא שגם יש לי את 3 הווליומים הראשונים של המנגה בבית. אני אישית מאוד אהבתי את שיטת האקספוזיציה בה נקטו כאן - אנו רואים הכל דרך עיניה של אלכס, חדשה בעיר שלא מודעת לסודותיה הרבים, וגם ניק וווריק לא ממהרים לגלות לה אותם. אנו מגלים דברים מרמיזות קטנות ולא מ-info dump. האמת שגם אחרי 3 פרקים, יש לא מעט פרטים חשובים על יקום הסדרה שאלכס עוד לא גילתה, מה ששומר על אווירה שמאוד מתאימה לגנגסטה.
מה שכן, אני אציין ששיר הפתיחה פשוט מזעזע, ברמה של לדמם מהאוזניים, וזה חבל, כי הסרטון לא רע בכלל, והסיומת גם נחמדה ממש (באסה שהיא יוצאת רק באוגוסט).


נכתב ע"י: Crucio!



סדרת אולדסקול נוספת העונה - הפעם אדפטציה מחדש של מנגת שונן משנות ה-90 מאת סטודיו MAPPA המוכר והאהוב.
אושיו, תלמיד כיתה ח, חי במקדש בודהיסטי וסובל כל יום מחפירות של אביו על חנית המוחבאת במקדש. באחד הימים הוא נתקל באותה חנית ובשד אותו היא כולאת, טורה, ולאחר שרשרת אירועים משחרר אותו לחופשי.
האנימה מיחצנת אלמנטים שנהיו נשכחים באנימה בשנים האחרונות, ואפילו שימרה את סגנון הציור המקורי, בניגוד לפרזייט. אפילו הפתיח ה-GAR במיוחד נראה כאילו ייצא הישר משנות ה-90.
האמת שבהתחלה לא ממש תכננתי לצפות בסדרה הזו, מאחר ואני לא חובבת גדולה של שונן מהסוג הזה, אבל האמת שהופתעתי לטובה, במיוחד מאושיו וטורה עצמם. מצד אחד, אושיו הוא גיבור שונן די סטנדרטי מבחינת האישיות שלו, אך מצד שני, הוא חובב גדול של אמנות ומשקיע זמן רב בציור, למרות שהוא לא טוב בכך, שזה אלמנט מרענן למדי. וכמובן יש את הכוכב של הסדרה - השד טורה, שמרגיש אפילו טיפה דומה לניאנקו סנסיי מנאטסומה יוג'ינצ'ו (3>) באספקטים מסוימים. טורה הוא גם מקור ההומור העיקרי בסדרה בינתיים, ואציין שהוא לא רע בכלל.
בקיצור, ח"ח לסטודיו MAPPA על המהלך הנועז הזה, ונקווה שהוא ישתלם להם, כי בהחלט מגיע להם להמשיך עם פרצי המקוריות שלהם גם בעונות הבאות.


נכתב ע"י: Crucio!


ואלה הן ההתרשמויות הראשונות שלנו מסדרות העונה (לפחות חלקן - לא תצפו שנראה עכשיו 20+ סדרות, נכון?). ברוב הסדרות הקיץ הוא סטנדרטי למדי, אבל מצד שני יש מספיק יוצאות דופן בשביל לייחד את העונה הזאת ולהביא לה את הפוטנציאל להיות אחת מהטובות השנה.

ועכשיו אחרי שחפרנו את נשמתנו אנחנו - הגיע תורכם!

2 תגובות:

  1. עונה נחמדה, akagami no shirayuki זו סדרה טובה בנתיים ממה שאני רואה, לא קראתי את המנגה ,אבל shirayuki היא דמות חזקה וגם kiki למרות שהיא דמות משנית היא דמות טובה מאוד (:

    השבמחק
    תשובות
    1. שיראיוקי חלשה פיזית, אך עדיין עצמאית ועומדת על שלה, שזה בהחלט מבורך~

      מחק