יום שני, 4 במאי 2015

Tales of Graces F – Review

Tales of Graces F – Review
בואו נחזור שנייה לביקורת של טיילז אוף זיליה, ואני מצטט את עצמי מסוף הביקורת: "באמת ששני המשחקים האלה היו חוויה מדהימה, כזאת שאני לא הולך לשכוח הרבה זמן. ועכשיו, קדימה טיילז אוף זסטריה, אני... מחכה... עד אז אולי אשחק בשאר משחקי הטיילז שזמינים לי שזה גרייסס ואביס (מצד שני... לוק... אוי לא... )".

אז כן, כבר שיחקתי באביס וגרייסס. לוק דמות נוראית יותר משזכרתי והמשחק עצמו גרוע. אין סייד קווסטס ~בכלל~ (כמו סימפוניה 1, רק שהעלילה באביס לא קרובה לרמה של סימפוניה, ולוק לעומת לויד... טוב, אין מה להשוות). מנגד לזה, יש לנו כאן את גרייסס. יצא לראשונה על הווי ב2009 ביפן. לאחר מכן הוא קיבל חידוש שלו לפס3 שהוסיף עלילה נוספת למשחק עם כ15 שעות נוספות שלא היו בגרסאת הווי (ועל כן הF בשם). רק ב2012 המערב זכה לראות את גרייסס. זה בעקבות העובדה שטיילז אוף וספריה שקיבל ניסיון על יציאתו רק על האקסבוקס 360 במערב, חטף כשלון נוראי במכירות (כמובן). נאמקו באנדאי נתנו ניסיון נוסף אחרון לסדרת טיילז במערב לפניי שהם סוגרים את הבסטה. גרייסס זכה להצלחה במערב, מה שגרם לנאמקו באנדאי להמשיך עם טיילז ולהוציא גם את זיליה (המאסטרפיס). בואו נראה אם גרייסס הצליח להיות משחק טוב ושווה את ההצדקה שתוך פחות משנה הספקתי לשחק כבר שישה משחקי טיילז.


~עלילה ורקע~
העלילה בטיילז אוף גרייסס מתחלקת לשלושה ארקים מרכזיים. הסיפור מתחיל עם ארק הילדות. מספר על אסבל לאנט (Asbel Lahnt), ילד קטן בן 11 שחי באחוזה יחד עם הוריו ואחיו הקטן היוברט (Hubert). לצידו יש את חברת הילדות שלו, שריה בארנס (Cheria Barnes), הנכדה של הבאטלר של בית משפחת לאנט. יום אחד, אסבל והיוברט יוצאים לשעשועיהם הרגילים באחו הפרחים. הם מוצאים שם ילדה שנראת בת גילם. היא אינה זוכרת דבר על עצמה ואפילו לא את שמה. אסבל מחליט לקרוא לה סופי (Sophie), לפחות עד שתזכור את שמה האמיתי. לאחר כמה אירועים, מגיע לאחוזה של לאנט אורח חשוב, הנסיך ריצ'ארד (Richard), שהוא גם בגילו של אסבל. אביו של אסבל מתעקש שאסבל לא יתקרב לריצ'ארד, אבל כמובן שאסבל לא מקשיב לו כי הוא ילד בעייתי. לאחר כמה אירועים, אסבל מציל את ריצ'ארד והשניים נעשים לחברים. הם מאוחר יותר יוצאים לבלות יחד עם סופיה, שריה והיוברט במקום מסתורי, אבל אז תוקף משהו את החבורה. סופי בדרך נהרגת, ולאחר המקרה ריצ'ארד מקורקע לארמון המלוכה והיוברט נשלח למשפחה חדשה. אסבל מחליט להפוך לאביר ועוזב את ביתו.


כעת מגיע הארק המרכזי של המשחק. שבע שנים לאחר מכן, אסבל כעת (כמעט) אביר. הוא מקבל הודעה על כך שאביו נהרג במלחמה וחוזר לביתו. הוא פוגש את שריה והשניים מתחילים לעזור במלחמה. סופי מתגלה כחיה, ונראה שלא השתנתה בכלל במשך ה7 שנים האלה. ואחרי זמן מה, החבורה נפגשת שוב עם ריצ'ארד, אך משום מה הוא מחליט לבגוד בחבורה ולתקוף את העולם. העלילה מתעסקת בניסיון של אסבל להבין למה ריצ'ארד נעשה לכזה. הקטע המוזר זה שהוא ממש לא מוכן לוותר עליו בטענה ש"הם חברים", אבל הם היו חברים סה"כ רק למשך שלושה ימים לפניי שריצ'ארד עזב למשך 7 שנים. זה... מוזר, מאוד. אבל עם זאת, היחסים בניהם כ"כ חמודים. בדרך מצטרפים לחבורה גם שתי דמויות נוספות: מאליכ (Malic), המורה של אסבל באקדמיית האבירים. ופאסקאל (Pascal), מומחית בטכנולוגיה מתקדמת.

בארק העתיד, שהוא הארק הנוסף לגרסאת הפס3 (זו שקיבלנו במערב) המשחק מתעסק בעיקר ברומנטיקה וביחסים של אסבל ושריה. זה נובע בעיקר מהעובדה שאימו של אסבל מחפשת לאסבל כלה. המשחק נותן לאסבל ושריה סוף יותר ממספק, ופשוט כ"כ חמוד וכיפי. אסבל ושריה בקלות הופכים לאחד הזוגות האהובים עליי. על אף שהדמויות בטיילז אוף גרייסס נורא ג'נריות, היחסים בניהן עושים את העבודה כי הם כ"כ מספקים. אסבל וריצ'ארד, שריה ואסבל, שריה וסופי, והיוברט- פאסקאל- מאליכ, נותנים עבודה נהדרת ביחסים בניהם.


~משחקיות~
טיילז אוף גרייסס עובד על אותה פורמולה של שאר משחקי הטיילז. קרבות בזמן אמת, ארבע דמויות בזירה יחד, כאשר שחקן אחד שולט על אחת הדמויות, והשאר נשלטות על ידי המחשב (אם כי ניתן לצרף שחקן אנושי נוסף שישחק במקום המחשב). עם זאת, טיילז אוף גרייסס מביא כמה דברים שונים במערכת. דבר ראשון, המצלמה של הקרב היא לא מהצד בשונה מטיילז אחרים, אלא מהגב של הדמות. דבר שני, והיותר חשוב כאן זה שכבר אין מד מאנה. במקום זה, יש מד CC, כל התקפה צורכת מס' נקודות CC מסוימות, כאשר יגמרו לשחקן הCC, הן יטענו מחדש (די במהרה), אך עם זאת בזמן הזה השחקן לא יוכל לתקוף. זה אמנם שתי שניות, אך אלו זמן שעשוי להיות קריטי, מה שמביא לשיקול בקרב עצמו. כמו שאר הטיילז, המשחק מביא התקפות מיוחדות והתקפות קומבו רגילות, אלא שבטיילז אוף גרייסס, גם להתקפות הרגילות יש סיווג של אפקטים,, וגם אותן צריך להשיג דרך עליית רמה מסוימת, שזו מערכת הטייטלז, שאדבר עליה עכשיו.

מערכת הטייטלז תופסת חלק עצום במשחק, שכן זו הדרך היחידה ללמוד התקפות ויכולות חדשות, וגם לקבל חיזוק לסטאטים (חוץ מעליית רמה). מקבלים טייטלז על ידי עשיית משימה מסוימת, כמו קווסט מסוים, או להשתמש בהתקפה מס' פעמים ועוד כמה דרכים. לכל טייטל יש 6 דרגות שלו. מכל רמה תקבלו דבר מסוים, בין אם זו התקפה, יכולת, או חיזוק לסטאט ועוד. הרמה השישית היא שליטה מוחלטת בטייטל ממנה תקבלו יכולת חדשה. ניתן לצייד רק טייטל אחד ומקבלים נקודות שמעלות את את הטייטלז דרך קרבות (בנקודות נפרדות מעליית רמה). אבל פה זה איפה שטיילז אוף גרייסס יכול לתסכל שחקנים מסוימים, ודי בקלות. ככל שהרמת קושי יותר גבוהה, ככה מקבלים יותר נקודות לעליית רמות לטייטלז שזה בונוס טוב לאלו שמשחקים על הרמה הכי קשה. אבל הבעיה כאן זה שההפרשים בין הרמות גבוהים מידי. ברמה הכי קלה כמעט ולא מקבלים נקודות. ההפרש כ"כ גבוה שברמה הכי קשה המספר עשוי להגיע ליותר מפי 5-6 נקודות (לזכרוני) לעומת הרמה הכי קלה. אז כן, במידה ואתם לא מסתדרים עם הרמות קושי הגבוהות של המשחק, חבל. בצד הטוב, המשחק נותן לשנות את רמת הקושי בכל רגע במשחק (חוץ מבאמצע קרב). אני למזלי הסתדרתי עם הרמה הכי קשה במשחק, כי היא לא כזאת קשה בסופו של דבר (חוץ מבוסים מתקדמים במשחק). בסופו של דבר, כל מערכת הטייטלז ממש ממכרת, כי הפרסים היו ממש שווים את זה, ככה שחרשתי על גריידינג במשחק הרבה.


מערכת נוספת במשחק היא מערכת האלת' מיקסר (Eleth Mixer). המיקסר יכול לשמש לכמה דברים. אחד הדברים, שילוב חפצים ויצירת אחד חדש ויותר טוב. כמו לדוגמא יצירת אוכל יותר טוב. גם ניתן לשכפל חפצים מסוימים ולקבל מהם דברים נוספים. גם בזמן קרב האלת' מיקסר יפעיל אפקטים מסוימים ע"פ הדרישות של החפצים ששמתם. כמו לדוגמא לבצע קומבו מסוים ואז תקבלו אפקט לקרב. האפקטים נעים בין החזרת חיים, חיזוק סטאטים זמנים, וגם בונוס לנקודות למערכת הטייטלז ולעליית רמות.

גם המשחק מביא סייד קווסטס מסוימים, רובם הם פשוט למצוא חפץ מסוים, אבל הסייד קווסטס היותר טובים במשחק הם אלו שמפתחים את הדמויות. קטעים נוספים לנו על שריה וריצ'ארד, ועוד.


~לסיכום~
גרפית טיילז אוף גרייסס לא זוהר. הוא נראה די סביר בעקבות העובדה שהוא משחק לווי במקור. גם הקאטסינס אנימה שנעשו למשחק על ידי IG פרודאקשן נראים די רע.  אין אופציה לדיבוב יפנית במשחק שזה די חבל. לעומת זיליה, כמה מהמדבבים היפנים נשמעים יותר טוב. עדיין הדיבוב עצמו די טוב, והיי, יש לנו את לאורה ביילי בתור שריה שזה הרבה יותר טוב ממה שקיבלו היפנים עם המדבבת הנידחת הMEH של שריה. הדמויות בטיילז אוף גרייסס לא מקוריות, אבל הן עדיין כיפיות והיחסים בניהן מספקים במיוחד. הבאטל סיסטם עובדת נהדר והמשחק ארוך במיוחד שזה מצוין בשבילי. יש למשחק בעיות שעלולות לתסכל אנשים כמו מערכת הטייטלז ורמת הקושי שלה, אבל לא חושב שזה כזה קשה בכל אופן. ולכן הציון הוא.....
10\9 
הם כאלה חמודים יחד 3>

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה