יום שבת, 1 בנובמבר 2014

Super Smash Bros for Nintendo 3DS (SSB4)- Review

Super Smash Bros for Nintendo 3DS (SSB4)- Review

הולישיט, ההנאה הצרופה הזאת הגיעה אלינו באושר גדול. סופר סמאש ברוס 4 ל3DS שיצא ב3 לאוקטובר 2014. לאלו שלא יודעים, סדרת סמאש ברוס היא סדרת משחקי פייטר נורא יחודיים של קרוסאובר בין הדמיות השונות של נינטנדו, החל ממריו, פוקימון, זלדה, מטרויד, פייר אמבלם וגם כמה סדרות מעט יותר נשכחות. אז בשונה ממשחק הקרוסאובר האחרון שביקרתי פה, הלא הוא ג'יי סטארס, לסמאש אין באמת צורך לבוא מוכן מראש עם ידע על הסדרות במשחק, אלא זה אפשרי להתחיל לשחק בלי להכיר כלום (ואני בטוח שאתם לפחות, שיחקתם פוקימון או מריו אי פעם או לפחות ראיתם את האנימה של פוקימון). למה זה? כי המשחק מביא מערכת כ"כ מקורית, מיוחדת ושעובדת נפלא, ככה שגם אם לא תכירו אף אחת מהדמיות במשחק, די בטוח שתהנו במשחק עם התוכן העצום שבו.

דרך אגב, שמעתם על זה שהידאו קוג'ימה השועל הערמומי הצליח להיכנס לשני משחקי הסמאש?! אחד לשל נינטנדו, ברוול עם סנייק, ולשני של סוני עם ריידן. הממ...


קדימה לביקורת!



~מערכת הקרב~
סמאש הוא פייטר דו מימדי, שכמו בכל פייטר, נלחמים עם דמות מול דמות, אבל פה מסתכם הדמיון של סמאש עם פייטרים אחרים. במקום שיהיו נקודות חיים שיורדות ככל שנזק נעשה, סמאש עובד בשיטה אחרת. במקום מד שהולך ויורד, סמאש מביא מד שהולך ועולה, עם אחוזים. ככל שלדמות יש אחוזים יותר גבוהים, ככה יש לה יותר סיכווים לעוף מהזירה ולהפסיד. זה עובד עם זה שלכל דמות יש מגוון התקפות שטעינה שלהן תביא להתקפת סמאש, מה שיביא יותר סיכוי להעיף את האויב מהזירה. עם שלל התקפות, שדרך אגב, מתבצעות על ידי כפתור התקפה אחד, בהתאם לכיוון ולתנועה, אנחנו מקבלים שלל התקפות, שזה די מדהים, על סמך כפתור אחד בלבד. כמו גם יש כפתור נוסף, כפתור להתקפות מיוחדות של הדמיות. כמו גם יש כפתור נוסף לתפיסת היריב. בסמאש הקרב יכול להתנהל לא רק דמות אחת נגד אחרת, אלא קרב של שלוש דמיות בזירה, וגם ארבעה, כאשר כל שחקן דואג לעצמו.



בנוסף לזה, ראנדומליות זה שם המשחק בסמאש. המשחק תלוי גם הרבה במזל. זה בעקבות העובדה שהזירות בסמאש הן זירות פעילות. זירות מסוימות יתקפו אתכן, זירות מסוימות יתמוטטו לרגליכם וככה תיפלו אל ההפסד. אם זה לא מספיק, חלק משמעותי נוסף במזל זה שלל החפצים שיש במשחק. במהלך הקרב יפלו אל הזירה מגוון חפצים שתוכלו להשתמש בהם. החפצים האלה ממש יכולים לשנות את מזלכם, לטובה, או רעה. אפשר להפסיד תוך שניות וזה רק בגלל שחפץ חזק במיוחד כמו הפטיש הגיע לידיים הלא נכונות, ורק בגלל שהוא היה יותר קרוב ליריב שלכם. חפץ נוסף, ולא פחות חשוב, זה הסמאש בול. מידי פעם החפץ הזה ישוטט לו באויר, ברגע ששחקן הכה אותו מספיק חזק, הוא מקבל התקפה אחת חזקה במיוחד שמשתנה מדמות לדמות, שיוכל להשתמש בה בזמנו החופשי.

כל הראנדומליות הזאת, זה דבר שאני נורא אוהב בסמאש. אין כמו הקטעים האלה שהסמאש בול מופיע וכולם מפסיקים לעסוק במה שהם מתעסקים רק כדי לתפוס אותו, כי השחקן שיתפוס אותו יהיה ביתרון משמעותי על פני שאר השחקנים. לאלה שמעוניניים בקרבות הוגנים, כלומר בלי הזירות הפעילות והחפצים, המשחק נותן את האופציה הזאת, אבל אני אישית מתנגד לאופציה הזאת, כי בלי הראנדומליות, כל מה שנשאר מסמאש זה די קרבות בינוניים למדי.



~הדמויות~
סמאש מביא מגוון דמיות למשחק. 49 דמיות, בניהן 7 דמיות מריו (9 אם מחשיבים את יושי ו-וואריו) שכוללות בניהן את רוסלינה ממריו גאלאקסי ובאוסר ג'ר. 5 דמויות פוקימון, 5 דמיות זלדה, 4 דמיות פייר אמבלם, 3 דמיות קיד איקרוס, 3 דמיות קירבי,  שתי דמיות דונקי קונג, 2 דמיות סטאר פוקס ו2 דמויות מטרויד. השאר כוללים בניהם כמה דמיות די מעניינות- מגהמן שבא ככוכב אורח למשחק, שולק מזינובלייד, ליטל מאק מפאנץ' אאוט וגם... מאמנת הכושר של הווי. כמה דמיות הושמטו מהמשחק הקודם, ברוול, אך לי אישית היחידה שעצוב עליה זה סנייק. מה שכן, דמיות ישנות קיבלו שיפור משמעותי. קודם כל, זלדה ושיק הן דמיות נפרדות עכשיו, והן קיבלו התקפות חדשות ומעניינות, כולל רפרנס טוב מצד זלדה לספיריט טראקס. זירו סוט סאמוס קיבלה התקפה חדשה של בעיטה לאויר, מה שעושה את זה לנורא יעיל ומתחבר טוב. צ'אריזארד גם חוזר למשחק, אבל הפעם כדמות משלו, ללא סקווירטל ואייביזור מברוול, והתוצאה זה שהוא קיבל שיפור די משמעותי, כולל פיינל סמאש חדש שהוא לא אחר מההתפתחות מגה שלו בXY שעובדת נהדר. למרות שלא כל השינווים בדמיות טובים. לוקאריו לדוגמא, קיבל גם את המגה שלו כפיינל סמאש חדש, אבל בשונה מצ'אריזארד הוא לא מביא גיימפליי חדש לו, אלא סתם תוספת כוח משעממת למדיי.



הדמויות החדשות גם נורא מעניינות. מגהמן דמות כיפית במיוחד עם שלל התקפות מעניינות. מנגד לזה, רובין, הדמות הראשית בפייר אמבלם אוויקינג, מקבלת תלבושות שלה גם כזכר וגם כנקבה, כמו שקיים במשחק עצמו. בנוסף לזה, יש לה מכניקה די מעניינת של התקפות עם שימוש מוגבל עד לטעינה הבאה שלהן. ליטל מאק לעומת זאת, יכול לצבור אחוזים כאשר הוא תוקף ואז לבסוף הוא מקבל התקפת KO עוצמתית. גם שולק מזינובלייד, בעל יכולת לשנות סטאטים במהלך הקרב, והוא דמות די מעניינת.  אז כן, יש כמה דמיות קלון כמו לוסינה, דארק פיט וד"ר מאריו, אבל רק ד"ר מאריו הפריע לי שהוא במשחק. גם ככה אני לא אוהב את איש הרשע מאריו (תודה לך מאט מגיים ת'יאורי), אז לקבל עוד דמות מאריו שיש יותר מידי במשחק, זה לא כיף לי.

אם זה לא מספיק, לכל דמות ניתן להשיג עוד שתי התקפות נוספות שניתן להחליף בכל התקפה מיוחדת, מה שנותן לכם מגוון רחב של איך שתרצו להתאים את הדמות שלכם. גם תוכלו לחזק אותן בהתאם על ידי ציוד שתשיגו במהלך המשחק. מה שכן אני חייב לציין, זה שההשגה של ההתקפות האלה ראנדומלית באופן אכזרי. אין נוסחה על איך להשיג אותן, אלא פשוט לקוות לטוב ולשחק הרבה בסינגל. לי אישית זה דווקא טוב, כי אני בחור של סינגל אז זה מביא לי המון תוכן ושעות משחק.

ולבסוף, יש דמות נוספת במשחק. דמות הMII. דמות שתוכלו לעצב על פי רצונכם ע"פ האופציות שיש ביצירת MII, שאמנם די מוגבלת אבל מהנה. נינטנדו באו עם הגישה הזאת ל"היי, תוכלו לשחק עם עצמכם כאן!", וזה סבבה והכל... עד שאתם יוצרים את האדם השנוא עליכם ומתעללים בו בקרבות, למרות שזה כ"כ כיף.

והיי, הצלחתי ליצור כאן את אנגרי ג'ו וגם את קפטנית נטלי! (שאני אומר קפטנית נטלי, אני מתכוון לראש הבלוג שלנו, אז קיבלתם הצצה לאיך היא נראת בערך הוהו)


~יש לנו פה מספיק תוכן?! אחרי הכל... זה פייטר...~
בטח שיש. סמאש מביא כ"כ הרבה מודים שבהם אפשר לשחק. יש לנו את ה"קלאסיק מוד" שהוא סוג של ארקייד מוד שבו תילחמו בכל מיני סוגי קרבות. זה יכול לנוע בין קרב רגיל לסמאש, קרב נגד דמות ענקית, קרבות זוגות ושאר דברים מעניינים. בסופו תילחמו נגד הבוס הנחמד למדיי, מאסטר האנד.

בנוסף, המוד שהוא אישית האהוב עליי זה ה"סמאש ראן", מוד שהוא בעצם בכלל לא פייטר, אלא הולך על השיטה של סייד סקרולר- ביט אמ' אפ. בו תשיגו שלל חיזוקים ותילחמו נגד שלל אויבים, בין אם אלו אויבים מפוקימון, מריו, זלדה, מטרויד וכ'ו. אני מאוד אוהב את המוד הזה והוא פשוט כיף טהור.

קיימים כמה מודים נוספים, כמו קרבות נגד מספר מרובה של אויבים, או מוד שדי מזכיר אנגרי בירדס, שהוא די טוב להעביר את הזמן ולהשיג כל מיני פסולני דמיות וירוטאלים. זה גם עובד טוב בהתחשב שהמשחק על קונסולה ניידת.

וגם, יש לנו במשחק אונליין. כאשר משחקים בסינגל פלייר, המשחק עובד באופן נהדר במהירות של 60 פריימים לשנייה, שזה מקסים למדיי. אבל כאשר משחקים באונליין, הוא די מפוצץ בלאגים. המשחק נתקע די הרבה פעמים והחווית אונליין לא כיפית במיוחד. למזלי, אני בחור של סינגל פלייר ולא של אונליין, ככה שזה לא מפריע לי אישית יותר מידי. בנוסף, סמאש נותן לכם להנות ממנו גם בלי לשחק בו למעשה, ניתן לצפות בקרבות אונליין ולהמר בכסף של המשחק על המנצח. זה הביא אותי לקטעים די משעשעים, והיו לי אותן תגובות כמו צופי כדורגל שרואים שהקבוצה שלהם מפסידה, או במקרה שלי, שהשחקן שהימרתי עליו, הפסיד לי את ה20 מטבעות.



~לסיכום~
באמת נהניתי (וממשיך להנות) מסמאש ל3DS. הוא עשוי טוב וממש כיפי. הכל זורם טוב ונהדר, והוא באמת שיפור גדול מהמשחק הקודם לו, ברוול. מספר הדמיות גדל באופן משמעותי, המשחק זורם במהירות של 60 פריימים לשנייה, והכל כ"כ מהנה. הדבר היחיד שבעייתי בסמאש 4, זו הקונסולה עצמה שבה הוא נמצא. המסך של 3DS קטן מאוד, ודי קשה לעקוב אחרי המשחק, אך בבוא הזמן די התרגלתי לזה, אם כי עדיין יש לי קטעים של "רגע, איפה אני", אבל סהכ המשחק נהדר.
ולכן.... הציון הוא....


10\9.5

תגובה 1:

  1. ח"ח
    שכחת להזכיר את הווילג'ר, שהוא התוספת הכי מעניינת "מכאנית" במשחק הזה, לפי דעתי.
    בניגוד לאחרות הוא הרבה יותר מסתמך על "להכין את הזירה", ממלא אותה במלכודות וכך בעצם יוצר את הקאמבואים שלו בניגוד לפשוט לחבר כמה מתקפות ביחד.

    השבמחק