יום חמישי, 9 באוקטובר 2014

Off the Radar Review: Hell Teacher Nube

Off the Radar Review: Hell Teacher Nube

בעודי משחק בג'יי סטארס ומחפש את האנימה הבאה שאצפה בה, אמרתי לעצמי "למה לא, אקח אנימה שנמצאת בג'יי סטארס, כך אכיר עוד דמיות משם". הסדרה שבחרתי לעצמי הייתה "הל טיצ'ר נובה", או בשמה היפני "ג'יגוקו סנסיי נובה". יחד עם שאר סדרות המורים שראיתי שכוללות בניהן את גרייט טיצ'ר אוניזוקה, כיתת ההתנקשות, רוקיז ודראגון זאקורה (אחח דראגון זאקורה זה מאסטרפיס, צריך מתישהו לעשות על זה ביקורת), הגיעה הל טיצ'ר נובה אליי. פנינה חבויה משנות ה90 שמעטים צפו בה, והיא בעלת 49 פרקים וOVA של 3 פרקים שממשיכים את האנימה (וגם 3 סרטים). הרושם הראשוני של הסדרה נותן מין הרגשה של שילוב גרייט טיצ'ר אוניזוקה ו"מאג'ין טנטיי נונוגאמי נאורו", אבל היי, הל טיצ'ר נובה יצאה לפניהם.

כיוון שזו ביקורת שנועדה לפתוח קהל חדש לסדרה הנהדרת הזאת, אני לא הולך לכלול בה ספוילרים. אכן יהיו דברים שאציין לצורך הסברים, אבל ברמה הכללית חסר ספוילרים. קדימה, בואו נצא אל הל טיצ'ר נובה!




~עלילה ורקע~
הסיפור מתרחש בבית הספר היסודי דומורי (Doumori) ומתמקד בכיתה ה' 3 של בית הספר. מורה חדש מגיע לבית הספר הזה, ושמו הוא נואנו מייסוקה (Nueno Meisuke) או בפשטות "נובה" (Nube). הוא לא זוכה לאהדה רבה מתלמידיו החדשים במיוחד. בעולם של הסדרה קיימים שדים רבים שדי מסתובבים חופשי בעולם של הסדרה. למעשה, מרבית האנשים לא ממש מתכחשים אליהם. כן יש שמכחישים אותם, אבל לא ממש נראית הצגה מבחינת הדמיות שהן לא ממש מאמינים ברוחות ומיתוסים. בכל מקרה, מלבד היותו מורה, נובה גם בעל ידע גדול בנוגע לטיהור שדים, רוחות וכדומה. גם ידו השמאלית היא יד של שד בעקבות מקרה בעברו. הוא אכן מסתיר אותה עם כפפה, אבל לא לגמריי בפועל. הוא מסתיר רק את היד ה"בעייתית" ולא את שתי הידיים כדי למנוע מראה מוזר (בשונה מדמיות עם יד אחת בעייתית שמסתירות את שתי הידיים כדי להראות שהכל בסדר, לדוגמא אדוארד מFMA), עוד דבר שמראה שהסדרה לא ממש מראה אי התכחשות לרוחות. הסדרה בכללי עוברת אחרי ימיהן של נובה עם כיתתו בנוגע למקרים שונים בבית הספר ומחוץ לו. שדים, אך לא רק זה. רוחות אבודות, גלגול נשמות, קללות וכדומה. גם יאמר לטובת הסדרה שלא כל השדים והרוחות בסדרה הם שדים רעים, מוצגים הרבה מהם שהם למעשה טובים, ונוצרת בעיה אחרת בסיפור הנוכחי.


סה"כ הסדרה מצליחה להיות נורא מעניינת בסיפורים שלה. דבר מעניין לטובתה, זה שהיא עוקבת אחר תלמידי יסודי, משהו שלא הרבה סדרות עושות. רוב אנימות בז'אנר "בית ספר" עוקבות אחרי תלמידי תיכון, ואז יש כמה שעוקבות אחרי תלמידי חטיבה (לדוגמא גרייט טיצ'ר אוניזוקה), אך תלמידי יסודי זה גיל נדיר למדיי, וזה כבר מצליח להיות מעניין ולקבל אצלי הערכה. הסדרה בפועל היא מז'אנר האימה, ויש בה סיפורים די מאיימים, אך היא אף פעם לא משתמשת בGORE וזה בהחלט מקבל אצלי הערכה, כי היא עושה את האימה נהדר.

כמעט כל הפרקים בסדרה הם בפני עצמם, ללא המשך ישיר בעלילה לפרק נוסף בסיפור הנוכחי שהפרקים מציגים. רק פעם אחת היו פרקים שהמשיכו אחד את השני באופן ישיר, וגם אז אלו היו שני פרקים בלבד. אישית, בנובה זה לא הפריע לי (אם כי יש סדרות שבאופן קסם זה עולה לי על העצבים ומשעמם אותי), אז קחו את זה בחשבון. אני אישית נהניתי מהם בכל רגע ורגע, ועל אף שזה לא מתאים לכל אחד אני לא רואה בזה כפגם ביקורתי בסדרה, אבל עדיין, תחליטו אם המבנה הזה להעדפתכם.

בדרך אנחנו מקבלים קאסט דמיות רחב ונהדר, שזה הולך להיות הנקודה הבאה שלנו.



~דמויות~
קאסט הדמוית רחב למדיי. יש לנו את הדמות הראשית שלנו, נובה, אז בואו נדבר עליו קצת. אם ראיתם גרייט טיצ'ר אוניזוקה, אז נובה הוא פחות או יותר כמו הדמות של אוניזוקה (אבל היי, נובה היה קיים לפניי אוניזוקה אז ננננ). מורה אדיב שיגן על התלמידים שלו בכל מחיר, ובדרך מנסה להתחיל עם אחת המורות האחרות בבית הספר (במקרה של נובה, ריטסוקו). סה"כ היחסים בניהם מתפתחים לא רע, רק שנובה די מפשל את זה בכל פעם שהוא מספר לריטסוקו סיפור אימה שריטסוקו שונאת את הדברים האלה. גם בשונה מאוניזוקה, נובה הוא... איך נקרא לזה, לא ערס. הוא אשכרה מורה לכל דבר ולא בתפקיד של "מורה מחליף" שלא יודע כלום (די בולשיט שGTO תקע לעצמו, אה?). הוא גם מצליח לעזור לשאר התלמידים באופן כיפי ומעניין.

שאר הדמיות כוללות את התלמידים שלנו, שני התלמידים הראשיים בסדרה- קיוקו והירושי. בת ובן בכיתתו של נובה עם קרבה גדולה זה לזו, אם כי הם עדיין רבים עם שטיות של כיתה ה'. אבל הם באמת מרגישים כמו ילדים בכיתה ה', וכאלה ממש כיפים, אז זה עשוי ממש טוב. מנגד לזה, יש את מיקי, שהיא הבעייתית בכיתתו של נובה. היא לרוב מפיצה שמועות וכדומה ועושה די צרות. היא מצליחה להיות דמות די מעניינת ומוסיפה הרבה לסדרה, אבל דבר אחד די מציק לי איתה. הסדרה די מציגה אותה באופן מיני, עושה לה חזה גדול, והיא אפילו מודעת לזה. אומרת הרבה פעמים שהיא די קאפ ושטיות כאלה. זה לא היה בעיה ממש אם היא הייתה בכיתה ח'+, אבל אני מזכיר לכם שמדובר פה בילדה בגיל 11, וזה די מטריד. מצד שני... אני יכול לראות ילדה שבאופן קסם שיש לה חזה גדול חופרת על זה לכל העולם, אז היא עדיין מצליחה ליצור רבדים שונים בסדרה.

 

דמויות נוספות כוללות את קאטסויה, תלמיד בכיתה של נובה שלעיתים גונב דברים בעיקר כדי לקנות לאחותו הקטנה והתמימה דברים ולרצות אותה, מאקוטו- ילד שגם נראה קטן לגילו וגם מתנהג כך, וגם דמיות נוספות כמו נורו- תלמידה חכמה שמבלה את רוב זמנה בספריה וכ'ו.

גם יש לנו את יוקימה, שדה שהיא לא אחרת מהיוקאי- "יוקי אונה", ואם לא שמעתם עליה, אז לכו לחקור קצת (למרות שהסדרה הולכת להסביר לכם את הכל בעצמה). גם בנוסף אנחנו מקבלים דמות שהיא אישית האהובה עליי בסדרה, את טאמאמו, שד שהוא יריב די גדול של נובה. על אף שהוא מופיע לא הרבה במיוחד, הוא מקבל ממש פיתוח עצום בכל פעם שהוא מופיע, ולומד יותר ויותר את בני האדם, והתוצאה זה שאנחנו מקבלים קטעים ממש באדאסים איתו וממש מספקים יחד עם נובה.



~עיצוב~
ביחס לשנה, הסדרה לא ממש מביאה משהו "מיוחד" ויזואלית, אך היא עדיין מצליחה להיות די מוצקה. כן יש כאלה שעקפו אותה והיא לא שיא היופי של התקופה (1996), אבל עדיין יש ויזואלים די הוגנים לשנות ה90. העיצובים של הדמיות והשדים מגניבים למדיי וזה עשוי טוב מאוד.

הקרבות, על אף שלא מופיעים הרבה מצליחים להיות די מעניינים עם יכולות מעניינות (במיוחד של טאמאמו), גם הסדרה לא מתמקדת באקשן, אלא בעיקר בסיפורים.

כמו שאמרתי, נובה לא משדרת שום GORE בהעברת האימה שלה, וזה עדיין יוצא טוב. ראיתי כבר מספיק אנימות אימה עלק ששידרו GORE בשביל לעשות את הסדרה שלהם יותר מאיימת ו... לא, זה פשוט לא עבד להן. זה סתם היה מגעיל ודבילי. יחד עם סיפורים די מאיימים, נובה מצליחה להחזיק את האימה שלה כדי טובה. אך לא רק זה, אלא גם בעזרת סאונדטראק מצוין ומאיים, הסדרה פשוט מצליחה להיות נהדרת.

כצפוי מסדרות שנות ה90, הפתיח לא משתנה ולו פעם אחת במשך ה49 פרקים בסדרה. קיימים שתי סיומות לסדרה, ששתיהן די נהדרות.



~לסיכום~
על אף שהסדרה לא מושלמת, היא כן מצליחה להיות פשוט נהדרת. זוהי פנינה חבויה של שנות ה90 שממש מומלצת. הסיפורים שלה נהדרים, ובאמת מצליחים להיות מעניינים. אם צפיתם בסדרות כמו "כיתת ההתנקשות" או "גרייט טיצ'ר אוניזוקה" תוכלו להנות מנובה מבחינת הקטע של המורה ובית הספר. לעומת זאת, אם אהבתם סדרות כמו "נוראהאריון נו מאגו" ו"מאג'ין טאנטיי נונוגאמי נאורו" תוכלו להנות מהקטע של הסיפורים המפורטים למדיי עם השדים. אני באמת שמח שיצא לי לצפות בהל טיצ'ר נובה.


*עמכם הסליחה על התמונות בקקה איכות*

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה