יום שלישי, 28 באוקטובר 2014

מקורא לבלוגר - פוסט פרידה מסויקה

לפני שאתחיל אדגיש שסויקה ממשיך לפעול וימשיך לפעול, זה בסך הכל הפרידה האישית שלי מהבלוג. אז הינה שוב כאן אני, סבי (ame_sama) מגיע לפוסט האחרון שלי ונפרד מסויקה. אולי בעתיד עוד נשוב אבל מי יודע.

אבל אל דאגה, זה לא שאני מפסיק לכתוב אלא אני ממשיך רק במקום אחר, בבלוג משלי. סויקה שליווה אותי ואת לא מעט הכתבים והקוראים שלנו במשך למעלה משנה כבר היה חלק בלתי נפרד ממנה ומאוד קשה לי להיפרד ממנו לכן החלטתי להדגיש פוסט מיוחד שיסכם שנה כאן, שנה על מהמעבר שלי מקורא בלוגים על אנימה מנגה ושאר תרבות יפן לכותב בעצמו, השנה של סויקה ובכללי על התחום האוטאקו שאנחנו כל כך אוהבים, ומשם גם פרסומת קטנה לבלוג החדש שאני מאוד אשמח שתעקבו אבל אני עוד יותר אשמח אם תמשיכו גם לעקוב אחר סויקה ואחר הפוסטים שכאן, כי אחרי הכל, זה התחיל מכאן!

אז... שנתחיל?






אז היי לכולם, למי שמכיר או לא אני סבי. לפני קצת יותר משנה בספטמבר 2013 כשרק חשבנו על לפתוח בלוג משותף עם חבריי הטובים, הייתי בסך הכל ילד בן 19, עתודאי בשנתו השניה (והאחרונה) לתעודת הנדסאי אלקטרוניקה, חובב אנימה ומנגה עם סוני 3 חדש, איזה 2 סרטי אנימה של הבמאי האהוב עליי ועוד איזה 150 מנגות חביבות על המדפים. הכתיבה שלי אז התאפיינה בשתי מקומות, בפורום Anime-IL שאני בטוח שרוב הקוראים מכירים, שם סיקרתי ובעיקר דנתי עם אנשים ובמקום השני היה בפייסבוק בכמה מקומות שונים שדנו בקשר לאנימה, שניהם היו די מוגבלים, אמנם בפורום יכולתי לפתח את זה יותר אבל לא ראיתי את זה בתור המקום המתאים. ואז הגיע הרעיון לבלוג, האמת שאצלי זה הגיע עוד לפני כמה שנים כשהתחלתי לקרוא כתבות בANN ופוסטים בבלוג אנימה מאוד מפורסם בשם RANDOM, ואפילו הייתי חבר בבלוג ספין צ'אן למי שמכיר אבל לא באמת כתבתי שם עקב עצלנות וחוסר ביטחון, ופתחתי בלוגים וכתבתי דברים, אבל שחכתי את הכתובות והסיסמאות שלהם מהר מאוד, במיוחד כשהפעם הבאה שנכנסתי אחרי פוסט היה כמה חודשים טובים. הרעיון של סויקה היה לשלב מספר כותבים לבלוג אחד ככה שלמקרה שאחד עצלן, אין לו כוח, או שלוקח לו זמן לכתוב משהו, האחר יכול למלא את החלל ולפרסם משהו במקום, וככה בעצם להמשיך להפעיל בלוג על אנימה, מנגה ותרבות יפן כללית לאורך זמן. כמו שאתם יודעים בלוגי אנימה ובכלל בלוגים בכללי ירדו במספרם בצורה דרסטית בעקבות הפייסבוק, אותו הדבר קורה לפורמטים אחרים של דיונים כמו פורומים, צ'אטים וכו'... ונכון לזמן שחשבו על סויקה, היה בערך רק 2 בלוגים פעילים בארץ בתחום (אנימנגה) וגם רק אחד היה פעיל באופן קבוע שכמעט כל שבוע היה שם פוסט. אז סויקה לדעתי הביא איזה פוש לא קטן, גם לשאר הבלוגים, גם לעצמו, וגם בכלל לבלוגרים הרדומים שהיו והתעררו זה היה מהנה לראות איך במשך הזמן גם אנחנו וגם אחרים התפתחו והחזירו לאט לאט את עניין הבלוגים לתודעת הציבור (תמיד רציתי לרשום את זה).

כיום אני כבר בן 20, עוד מעט בן 21 אפילו, משרת בחיל האוויר והדרך לסיום השירות עוד ארוכה, וכמות הפוסטים הלא בדיוק גדולה שלי התחילה לרדת אך גם היו שלבים שעלתה, כמו בתקופה האחרונה שעשיתי 2 פוסטים נחמדים שאני מקווה שיצא לכם לראות. המעבר הזה בשנה הזאת מקורא לכתב התחיל אצלי בדי שאננות שאני חושב שאני יכול לכתוב הכל וזה יצא לי בסדר, אבל ככל שכתבתי וכתבתי התאכזבתי מעצמי יותר, כי אני מרגיש שזה לא ירתק אנשים לקרוא, אני יכול לכתוב בצורה ובדרך שאני רוצה, אבל כמה באמת זה יעניין אנשים? צריך לדעת לעניין אותם, זה שאתה מבין את זה וזה מעניין אותך אישית לא אומר שכל אחד יבין ויתעניין בזה. מראשית פתיחת הבלוג ובעצם עד לאחרונה לא טרחתי לבקר דברים כי זה לא הסגנון שלי, כל פעם שניסתי לבקר משהו הרגשתי יותר רע ורע עם עצמי ואמרתי MEH, אולי עדיף שאכתוב על משהו אחר, מאשר לבקר על משהו לעניין אנשים במשהו אחר, ללמד, לפתח, לגרום להם להתעניין בדברים שהם לא חשבו, להמליץ, לגוון ומה לא. אל תטעו, גם לבקר זה לא רע, זה אפילו יותר טוב ממה שאני עשיתי פשוט אני פחות התחברתי לזה ובעצם הדרך החדשה שאני כרגע סולל לעצמי היא בעיקר כדי להשתפר בקטע הזה, זה משהו שאני כן רוצה להתמודד איתו ולקבל כל חוות דעת שיש לקוראים כדי להשתפר, ואם צריך לפגוע ולהגיד שזה גרוע, אז אני מקווה שיגידו כי רק ככה אדע להשתפר.

הינה רשימת הפוסטים שלי עד כה בסויקה למקרה שטרם עברתם עליהם או כלל לא ראיתם, לחצו על הלוגואים כדי להגיע אליהם.




נכות פיזית במנגות



4 פוסטים כללים על מגוון נושאים, 2 ביקורות (וכן, אני לא מרוצה מהם אם אתם שואלים), וכמובן שהיו פוסטים נוספים אבל הם בעיקר קשורים לפודקאסט שניסתי להרים כמה וכמה פעמים אך הצליח לנו רק במעט מהם ופוסטים משותפים שכללו בעיקר סיכומים עונתיים וביקורות כלליות כמו על כנס ההארוקון האחרון.


אז מה עבר על התחום שאנחנו כל כך אוהבים בשנה האחרונה? אפשר להגיד מה לא קרה, יהיה יותר קל לענות. מאז תחילת הבלוג ועד היום שינגקי נו קיוג'ין היה הצעקה האחרונה שידוריו הסתיימו ממש באותו השבוע שהבלוג נפתח ונרשמה לה עוד סדרה רבת מכרת לתוך 10 האנימות הנמכרות ביותר במאה ה-21, ואני אציין רק את המאה ה-21 מיכוון שפרטים לפני כן די מעורפלים וחסרים אז רוב הקהילה ביפן נוטת לספור רק דברים מודרנים. אבל זה לא החזיק מעמד להרבה, אמנם זה עדיין שם בתוך העשירייה, אבל משהו שם נכנס, משהו יותר נכון בעט את כולם ועלה למקום הראשון, לאב לייב העונה השניה עם הבלוריי הראשון שלו שיצא במהלך חודש יוני, בדיוק בטירונות שלי שמכרה לא פחות מ115 אלף עותקים, 35 אלף עותקים יותר מבאקמונוגאטרי שהיה במקום הראשון מאז 2009 ומאז לא הצליחו להזיז אותו, ובסביבות ה-100 אלף, לא סגור על זה מהאנימה הפופלרית והנמכרת ביותר בכל הזמנים, גם מהישנים, שדווקא לו כן יש פרטים מדויקים, נאון ג'נסיס אוונגליון שמכר בסביבות ה170-200 אלף, אני לא זוכר במדיוק ועכשיו לא הכי פשוט ללכת לאתרים יפנים ולחפש את זה.

השנה מזה הרבה שנים מגזין שונן מאגזין, היריבה הגדולה ביותר של ג'אמפ נהיית במגמת עליה כאשר המון מנגות של המגזין ובכלל של השותפים שלה קיבלו אנימה (כמובן שאת כל הכסף לממן המון דברים שהיה להם קשה קודם לכן הגיע משינגקי שבמקרה שייכת לאותה חברה, קודאנשה), במקביל ג'אמפ המשיך להיות שאנן עד הנקודה שהוא הבין שאפילו המנגה של שינגקי מאיימת על המכירות של וואן פיס, לא קידם יותר מדי דברים עד לאחרונה שנודע שאחת המנגות של ג'אמפ סקוור, בשם Owari no Seraph תקבל אדפטציה אנימה מאותו הסטודיו ומאותו הצוות (מלבד הבמאי אני מאמין) של שינגקי, האם זה התשובה שלהם? עוד נראה בקשר לזה. 

דנגקי בונוקו, חברת הענק שמייבאת את הלייט נובלים המצליחים ביותר גם המשיכה לכבוש את השטח, חגגה 20 שנה להקמתה ועל הדרך אנימות לכמה מהנובלים שלה, וכאן אני שואל את השאלה, למה לא עונה שלישית לאינדקס וקיוקאי סנג'ו נו הורייזון? שתיים מהסדרות המצליחות ביותר שלהם, שאם אני לא טועה, SAO הוא היחיד שמעליהם מבחינת הצלחה. מצד שני גם דברים לא רעים בניהם, Yahari כבר בדרך לעונה השניה באביב הקרוב, דורהרהרה עם עונה שניה, שלישית ורביעית בתכנון, כאשר הקרובה ביותר אלינו תתחיל בעוד חודשיים בדיוק. אה ואם כבר ציינתי, הנובל של דורהרהרה הסתיים השנה אבל כבר מיהר ריוגו נאריטה להמשיך לעונה שניה לנובל, ואם כבר ריוגו נאריטה הוא ניסה את מזלו בשונן ג'אמפ אחריו שכותבי לייט נובלים אחרים הצליחו שם, אך לא ממש הלך לו, אתם מוזמנים לקרוא את היצירה שלו שתורגמה במלואה, Stealth Symphony. 

האמת שקרו עוד מלא דברים במשך השנה שאי אפשר עכשיו לגרום לכם לקרוא הכל ובטח רובכם כבר לבד התעדכנם באתרי החדשות או דרך חברים, סדרות ישנות ומגה פופלריות שהיו בעבר בתחום המנגה ביפן פתאום מקבלות אנימה, בניהם פינג פונג ופרסייט שעד אני ממש ממש ממש ממש ממש ממש מרוצה ממה שעשו לשניהם ומחכה כבר לעוד דברים מהסוג הזה בעתיד. נארוטו עומד להסתיים בקרוב, ואם כבר סיומים, דנגקי דייזי והאנימה של האנטר X האנטר גם בין הסיומים שנכתבו השנה. מושישי חזר אחרי שנים למסך הגדול, האנטר קיבל כמה פרקים למנגה ואז נעלם, ויז מדיה חברת התרגום הענקית למנגות בארה"ב הדפיסה מחדש מאות כרכי מנגות ישנים שהדפיסו החל מדברים שיצאו ב2001 ועד 2010 וכבר מזמן לא במלאי. ועוד המון דברים, אולי בדצמבר כבר נעשה סיכום שנתי כזה, נראה כבר.

אני חושב שבעיקרון זהו, מצטער על החוסר תמונות בפוסט וכל קיר הטקסט שבטח  לא הכי מעניין אתכם אבל אני לא חושב שיש עוד על מה להוסיף או לחפור. סויקה הוא חלק ממני וישאר חלק ממני כמכת הפתיחה שלי ככתוב, בין אם זה בבלוג, ובין אם זה סתם לחיים זה די חשוב לדעת לכתוב. אם ירצה הבחור שלמעלה ששומר עלינו, משמו, עוד אחזור לעשות פוסט אורח כאן. אני אישית נהנתי בשנה הזאת, גם כשהכי התעצבנתי על הדברים שאני כותב והיו פוסטים שלמים, שלמים שהייתי פשוט זורק לפח ולא טורח לפרסם, אין ספור רעיונות שנגזמו עקב חוסר זמן וטחינות צהליות אבל בתמונה הכללית, נהנתי ושמחתי לקרוא תגובות של אנשים ולראות את הבלוג הזה מתפתח ומתפתח. מה דעתכם על השנה הזאת בבלוג? השנה הזאת בתחום (בערך מסתיו 2013 ועד סתיו 2014 אם לדייק למי שרוצה)? ובכלל על בלוגי אנימה בכללי, גולשים? קוראים? נהנים? 

הבלוג האישי שלי, קאקומיקי (מהפכה ביפנית, למי שרוצה לדעת) כבר נפתח אבל כרגע חסר פוסטים, אז לעת עתה תוכלו להוסיף למועדפים וכבר בסוף השבוע אני מבטיח שיהיה פוסט ראשון, הוא יהיה די שונה ממה שעשיתי עד עכשיו ואף כמה דברים יחזרו לשם כמו הפוסטים המגוונים שאני אוהב, אבל יהיה גם ביקורות מסוג אחר, פשוט חכו ותראו.


תודה לכל מי שקרא את הפוסטים שלי, הגיב, הפיץ, מה לא עשה איתם, תרמתם לי הרבה. סויקה ימשיך לפעול כרגיל עם פוסטים חדשים משאר הכותבים שנשאר בבלוג, תמשיכו לתמוך בסויקה, ובשאר הבלוגים, לא רק הבלוג שלי חשוב ובאתי רק לפרסם אותו אלא גם מהמקורות שבאתי וקיבלתי השראה מהם. להתראות~

אה כן למי שתוהה, כן אני לא אוהב את מה שכתבתי כאן, שוב אין לי בטחון כתיבה D":

3 תגובות:

  1. זאבי לאאאאאאאאאא פארקריי EA לאאאאאאאאאאאא
    בהצלחה בבלוג החדש

    השבמחק
  2. היה כיף לקרוא תכתבות שלך ושל כולם בעיקרון <:
    בהצלחה בבלוג החדש ונעקוב אחרייך גם שם~

    השבמחק
  3. בעיקרון הגבתי לך כבר בפוסט שלך, אבל אגיב גם פה ואומר לך שלמרות חוסר הביטחון שלך, לדעתי אתה אחלה כתב ותמיד מוצא רעיונות מעניינים ומגניבים לפוסטים, וגם הביקורות שלך סבבה לגמרי. בכלל קבל ח"ח ענקי על זה שאתה מצליח לכתוב בכזו תדירות כשאתה נטחן בצהל, זה ממש לא מובן מאליו!

    השבמחק