יום שבת, 29 במרץ 2014

סיכום חורף 2013/2014 - חלק א'

אחד החורפים הקרים ביותר שהיו בישראל בשנים האחרונות (או לפחות ככה הוא התחיל) מגיע לסיומו ויחד איתו גם מגוון ענק של אנימות מעונת סתיו 2013, ואפילו סדרות וותיקות שהחלו לפני שנים, כמו טוריקו, סיינט סאיה אומגה ועוד. נראה שהשפן הפעם כן זכר לסגור את הדלת ולא קיבל נזלת, הרבה סופים מרתקים היו לנו העונה ועם זכרונם בראשנו אנחנו נפתח עונת אביב חדשה מלאת הפתעות, תוכלו לעיין בפוסט הציפיות שכתבנו כאן לפני מספר ימים למקרה שעדיין מתלבטים מה לראות בעונה הבאה. אז שנתחיל? אה כמובן כמעט שחכתי, סבי כאן (ame_sama) וזה הפוסט הרביעי שלי ככתב בודד ולא כקבוצה, עבר הרבה מאוד זמן מאז הפוסט האחרון שלי ומקווה שגם הפעם תהנו, הפוסט יכלול רק דברים שיצא לי לצפות עד הסוף, לא אכתוב על סדרות שזרקתי באמצע.


הפוסט הבא מכיל ספוילרים לסדרות, סרטים, אובה ודברים נוספים ששודרו או יצאו במהלך החורף האחרון, דצמבר 2013-מרץ 2014, כולל אף דברים שהחלו לשודר לפני כן בעונות או שנים קודמות ואני אסכם כאן רק את הפרקים ששודרו במהלך העונה גם אם הסדרה לא הסתיימה ואמורה להמשיך לעוד עונה/ות. לכל סדרה יהיה לוגו גדול ובולט ואם לא סיימתם לצפות פשוט תדלגו ללוגו הבא על מנת שלא תקבלו ספוילרים. המשך קריאה מהנה. הפוסט לא יכיל תקצירים או מידע על הסדרות, אך ילווה בקישורים לאתרי מידע שיוכלו לסייע לכם בזאת.

מיכוון שיש מספר סדרות וסרטים רבים לעבור עליהם הפוסט יחולק לכמה חלקים.

MyAnimeList / פרקים 1-10 / הסתיים

אני זוכר את עצמי בתחילת העונה מנסה לשכנע אנשים לראות את זה למרות שזה לא בדיוק הדבר הכי מושך, ובמיוחד אלו שראו את הפרק הראשון ולא התחברו לראשית ובצדק, היא לא בדיוק דמות ראשית שכולם יתחברו אליה, אבל בכל זאת ניסתי לשכנע עוד ועוד שימשיכו, לא ציפתי לקבל תוצאה די מאכזבת בסוף. אינארי מבוססת על מנגה בעל אותו השם שיצא לי לקרוא לפני האנימה, מדהימה אולי לא המילה הטובה אבל ממש טובה זה כן וגם מאוד חמודה, לא ציפתי ליותר מדי מהאנימה כי אחרי הכל זה סטודיו חדש וזה הפרויקט הראשון שלהם וגם 10 פרקים זאת כמות נוראית של פרקים מעבר לכך שאני לא אוהב דברים שאמורים להיות ארוכים שהופכים לקצרים, אני גם לא אוהב שמנסים לדחוס מה שאי אפשר לכמות כזאת. הם לא בדיוק הצליחו גם, מהפרק הראשון, שאני פחות שמתי לב, הם החלו להוריד קטעים, לערבב את סדר האירועים ולעשות סלט גדול, גם כאלו שרק צפו באנימה שמו לב שמשהו כאן מבושל לא טוב וזה היה די מאכזב בסופו של דבר. לא היה נוראי או משהו, אבל לא יותר ממשהו ממוצע ונחמד לדעתי, אם לא הייתי קורא את המנגה כנראה שהייתי אוהב את זה פחות, אבל מי שחושב שמשהו כאן לא הלך טוב, משהו חסר לו והוא רוצה לדעת עליו, פשוט לכו לקרוא את המנגה, היא באמת טובה ובאמת מספקת. אגב דבר אחד שאני אתן לו +1 לאורך כל הסדרה, ויזואלים ואנימציה ממש לא רעה לסטודיו חדש.

MyAnimeList / פרקים 14-25 / הסתיים

חלקו השני של לוג הורייזון המשיך ללא מעצורים, ללא שום הפסקה לכבוד השנה החדשה לוג הורייזון המשיך איתנו לאורך כל שלושת החודשים האחרונים. סדרת האנימה המבוססת על ידי לייט נובל בעל אותו השם מיוצר, ענק ואוהב מעריצים שאהב לקפוץ לבקר ב4chan ולדבר עם המעריצים שלו, לענות על שאלות ואפילו לספר על חיי היום יום שלו, לחלק הזה של הסדרה הוא לא קפץ לבקר עד סיום הסדרה ומבטיח שיחזור גם בעונה השניה, שהכורזה לאחר סיום הפרק האחרון של הסדרה. כאחד שלא חובב כלל את SAO, אני מקבל כאן תוצאה של איך עושים סדרה של "אנשים תקועים במשחק מחשב", שוב פעם סדרה שמגיע ללא תקציב גבוה, ללא ציצי שקופץ, ללא הארם ענק ואין סופי, ללא אקשן מדהים וללא ויזואלים מרהיבים, פשוט סדרה מדהימה שמציגה דמויות, עלילה והכי חשוב, משחק בצורה הכי טובה שרק אפשר, בצורה כזאת שאחרי כל סיום פרק אני מחפש לעצמי משהו לשחק אחרת לא אוכל לישון, מה שיותר נורא זה גם יצא ביום שבת בערב אז כדי לקום בראשון בבוקר השתדלתי לשחק לפחות שעה באחד הקונסולות שלי ואז לישון מסופק. הסוף אכן לא היה אחד הדברים המדהימים לדעתי, הרגיש טיפש "פילרי" אבל הוא בסך הכל היה הכנה גדולה למשהו גדול שיקרה בעונה השניה. העונה הראשונה סיכמה לנו 5 כרכים מסדרת הלייט נובל, נכון להיום יש 7 כרכים ועל פי היוצר הוא עובד על סיום כרך 8 בימים אלו אני מאמין שעד תחילת העונה השניה נזכה גם לכרך 9 כבר ואולי במהלך העונה השניה גם 10 יצא ולא נצטרך להסתפק בסוף פילרי בסופו. לסיכום, סדרה מומלצת ומעולה, גם מומלץ למי שלא חובב גדול של משחקי רשת או משחקים בכללי, הנאה מובטחת, גם אם לא אונסים את הדמות הראשית אפשר להנות, תאמינו לי.

MyAnimeList / פרקים 88-99 / הסתיים

כולנו ידענו שזה הולך להיגמר השנה, ההתקרבות לחומר המקור מצד אחד ומצד שני עליה חדה נוספת בפופלריות השאיר את הסטודיו ואותנו ללא ידיעה לגבי העתידה עד ההודעה המפתיעה, שבוע לפני הפרק האחרון, שזה הולך להיגמר. אבל זה לא הסוף, בקיץ הקרוב נזכה לסרט מלא שיכתב על ידי יוצר הסדרה בכבודו ובעצמו וכנראה בעתיד, מתישהו כשהפערים יהיו ענקיים יותר, נזכה לעונה נוספת. כמו כמעט כל סטודיו, סטודיו A-1 גם הוא מחזיק בסדרה רייטינג, סדרה שההכנסה שלה מגיעה מרייטינג ופרסומות ולא ממכירות כמו שאר האנימות הקיימות, אבל להם היה משהו מיוחד, לא משהו שהוא רק לילדים, אלא משהו משפחתי, חם ואוהב, אוצ'ו קיודאי התאים פשוט לכולם, לילדים, לנערים, להורים, לזקנים, פשוט לכולם וגם לי, הצופה הישראלי. הפרקים האחרונים העסיקו אותנו בנסיון האחרון של היביטו לחזור להיות אסטרונאוט, עם תחילת העונה היה פרק שחיכנו לו מאוד, על כך שהיביטו יספר למוטה על מצבו, פרק שאני אישית פשוט התאהבתי בו, לאחר מכן הוא המשיך לאימוניו של מוטה בתור מחליף למשלחת על הירח ובמקביל היביטו עבר את המבחן שהציבו לו על מנת להתגבר על ההפרעה שנבע מהמסע שלו בירח אך נראה שזה לא הספיק לו, והוא נעלם. שתי הפרקים האחרונים קרעו אותנו מבפנים וסיימו עם טעם לא מסופק לדעתי, אני רוצה עוד, ומהר. לצערי המנגה לא בקצב של האנימה מבחינת תירגום, אז אצטרך לחכות, גם כשהסרט יצא בקיץ נצטרך עוד לחכות עד כנראה לשנה הבאה שנזכה לראות אותו, אני נשאר כאן ללא אחת הסדרות הכי טובות שיצאו בשנים האחרונות וללא ערב שבת חסר האחים האהובים עליי. המסע שלי אם הסדרה הזאת לא היה ארוך, עקבתי במשך 18 שבועות ראשונים של הסדרה ומאז לא טרחתי לראות עד לפני כמה חודשים שטרחתי להשלים הכל, אז אחרי שממש התאהבתי בסדרה והשלמתי הכל לקבל סיום כזה היה נורא עצוב. כמו שאמרתי קודם, מומלץ לכולם, ותעבירו את ההמלצות האלו הלאה, שעד שנגיע לעונה חדשה יהיו עוד אנשים שיצפו לה.

MyAnimeList / פרקים 1-12 / הסתיים

באופן מפתיע, זאת הסדרה שממש יש לי הרבה לדבר עליה, אמנם אחסוך כאן אבל למרות שלמשך כל העונה אני וכנראה הרבה כמוני אמרו "קונספט חרוש, זה מוכר לנו, ראינו את זה לפני" ובכל זאת נהנו בכל פרק של זה, גם מהפילרים שבסוף, איך? ביצוע טוב, זה הכל. אמנם הרעיון מוכר לנו, ראינו את זה במקומות אחרים, אבל הביצוע כאן זה מה שעשה את העבודה, נהנתי מכל רגע, יצא לקרוא את המנגה לפני אז כבר כל העלילה הייתה לי בראש וגם ככה נהנתי ממנה אז רק השארתי את סטודיו בונס עם ביצוע, בחירת מדבבים, מוזיקה וכל השאר רק שיהיה טוב ולא התאכזבתי. אני אתחיל מהמוזיקה שמגיע מאיווסאקי טאקו (גורן לאגן, גאטצ'אמן קרוודס, ג'וג'ו פארט 2) הוא עשה סלט במונחים של מוזיקה, ראפ, טראנס, רגאיי, רוק, קלאסי, מה לא היה באלבום הבודד שיצא לפסקול של הסדרה הזאת מוקדם יותר העונה, פשוט הכל וזה היה מדהים, ח'ח גם לבמאי המוזיקה שבחר בפסקולים הטובים לרגעים הנכונים. העלילה הועברה ב-10 וחצי הפרקים בצורה מעולה, אמנם שונה בהרבה מהמנגה, שינו סדר האירועים שכנראה היה הכרחי לדעתם שבהתחלה השאיר אותי בתור קורא מנגה מבולבל ודואג שלא הכל יהיה כאן וירגיש ריקנות פה, אבל בסופו של דבר זה הסתדר ואף יצא שקיבלנו פילרים, כי 12 פרקים אף פעם לא הספיק לסיפור נהדר שכזה. הפילרים לא היו בדיוק הניצוץ של הסדרה, אבל גם לא משהו נוראי כמו שאתם זוכים לראות בסדרות כמו נארוטו למשל, היו אחלה, לא סבלתי אבל גם לא הכי נהנתי, ממליץ בחום להמשיך למנגה, אפשר לקרוא מההתחלה או להמשיך מפרק 12 של המנגה שמשם כבר העלילה מתפלצת בפרק 10 של האנימה, אפשר גם להזמין מראש את המנגה שתצא בעוד כמה חודשים בארה"ב למי שאוסף מנגות, אני כבר את ההזמנה שלי עשיתי, מה איתכם?

MyAnimeList / פרקים 13-24 / ממשיך לעוד עונה נוספת. יסתיים ביוני.

אנימות ספורט אף פעם לא היה ואו מספיק בשבילי במיוחד כשכמעט 95% מהם מבוססים על מנגות שכבר קיימות אני תמיד מוצא את עצמי לא מסופק מספיק מאנימה ואז כשאני קורא את המנגה לפני או אחרי הסדרה אני מרגיש שם הרבה יותר מסופק, האם כאן זה גם המקרה? חוששני שכן. כנראה שזה כבר די סריטה אצלי, מאוד נהנתי מסדרות כמו סלאם דאנק, איישליד 21 היא סדרת הספורט האהובה עליי ועוד הרבה סדרות ספורט אחרות אבל המנגה שם הייתה כל כך הרבה יותר טובה מהאנימה, כאן העדפתי שלא לקרוא את המנגה, כי יש לזה פרקים טובים יחסית, אני יודע שאם אני יעבור למנגה אני סתם אתחיל לשנוא את האנימה אז החלטתי להמשיך, אני לא כל כך מתלהב מהסדרה אבל אני יחסית נהנה ממנה. אחרי החלק הראשון של הסדרה שהכיר לנו את הדמויות פה ושם וקישר את הדמות הראשית לספורט מסוים ואיזן לנו את כל הדברים אנחנו נכנסים לחלק השני של הסדרה שהפך להכנה ענקית למשהו גדול עוד יותר,"האינטר האיי", כמו כל ספורט ביפן ככה נקרא הטורינר הארצי של כל תחום ספורט שהוא כאשר הטובים ביותר מנצחים בו. אונודה סקאמיצ'י, גיברנו החלשלוש (כמו בחצי מסדרות הספורט למניהם) עושה את מיטב יכולותו במהלך החלק הזה של העונה על מנת לשאוף גבוה וכמה שאפשר ואני חייב לציין שכל פרקי האימונים ל-1000 קילומטרים ב-4 ימים היו אינטסיבים ומעולים, אולי הדבר הכי אהוב עליי בסדרה הזאת עד כה, בהמשך עוד הספקנו להתחיל את האינטר האיי, שימשיך גם לעונה הבאה, הסדרה עתידית להסתיים בפרק 38, אני לא יודע מה יהיה הלאה אבל אני יודע שהם לא יסיימו את האינטר האיי, יש לזה 19 ווליומים רק לסאגה הזאת אז אני מאמין שיהיה צורך בעונה שניה ויש תחושה חזקה לזאת עקב פופלריות שלא הייתה צפויה, אני אישית ירוץ לקרוא את המנגה לאחר סיום האנימה כי זה בטח יסתיים בקליפהאנגר מטורף.

MyAnimeList / פרקים 111-122 / ממשיך לתאריך לא ידוע.

התמונה למעלה מציגה סטירת לחי שהמלך נותן לפיטו, אני מניח שזאת תמונה טובה שגם מציגה איך מעריצי האנימה הרגישו בתחילת העונה הזאת, אני אישית לא חלק מהם, חיכתי לזה וידעתי שזה יגיע. השינוי הגדול בכתיבה של טוגאשי הגיע אחרי שהוא חזר מאחת ההפסקות שלו עקב היותו "חולה", רוב הדיאלוגים של הדמויות שונו והפכו את הקריין לדיאלוג הראשי והקבוע לרוב הפרק, מה שיותר נפוץ בספריים ולא במנגות או אנימה, אבל זאת הייתה דרך מקורית ומעניינת להעביר את אחד הארקים הכי טובים בתלודות האנימה, היו כאלו שהתחברו והיו כאלו שלא, עם הזמן שמתי לב שיותר ויותר אנשים התחילו כבר להבין את הסגנון ולהתחבר אליו וגם בפרק האחרון כבר בקושי מרגישים את זה. סאגת הנמלים נכנסת לשלבה האחרון שבה חברינו גון, קילואה ושאר החבורה נכנסים לטירה של המלך ומפרקים כל מה שבדרכם, או לפחות ניסו לעשות זאת אך כל התוכניות השתבשו וקיבלו סלט אחד גדול ומעניין, באחד הפרקים, 116 לפי מיטב זכרוני, היה פשוט עבודה מדהימה של תסריט ודיבוב של האן מגומי, המדובבת של גון, פשוט פרק ענק וכנראה האהוב עליי בכל רשימת הפרקים הזאת, פרק שרגיש אותי מאוד ואני מניח שאני גם לא היחיד. אנחנו נכנסים עכשיו לשלב האחרון והסופי של הסאגה הארוכה הזאת ובתקווה שסטודיו מאדהאוס מתכנן להמשיך לארק הנוסף שהמנגה סיימה לאחר מכן אנחנו אמורים לסיים את האנימה לפני שהיא תחגוג 3 שנים על הטלווזיה, כלומר בסביבות ספטמבר, תאמינו לי שאתם תקבלו סוף מספיק מספק שלא תרצו לראות המשך לבנתיים, לא שיש מה להמשיך הרי טוגאשי שוב, "חולה".

MyAnimeList / פרקים 1-12 / הסתיים.

למה הדמויות הראשיות לא בלוגו בכלל? ככה, פאקינג עונה שלמה מבוזבזת על כלום, פשוט לא קרה כלום למשך כל העונה הזאת, אז הכנסתי את הדמויות החביבות עליי העונה ללוגו, כן אני מעודד יורי/לסביות, זה ז'אנר טוב. צ'וניביו הייתה אחת האנימות החביבות עליי מכל הדברים האלו שהם עשו לאחרונה, אם ידעתם או לא, סטודיו קיואני (קיוטו אנימישין) עוסק לאחרונה בכתיבת לייט נובלים פנימיים, כלומר תסריטים וכותבים שהם מכירים כותבים סדרות ומוציאים אותה להדפסה והפופלריות או האהובות ביותר על ההפקה זוכות לאנימה, צ'וניביו הייתה הראשונה מבניהם במהלך הפרויקט הגדול הזה והעונה הראשונה הייתה המוצלחת ביותר לדעתי, משם זה המשיך לכישלון שנקרא טאמקו מארקט, אני אומר כישלון כי אני גם שונא זה וגם זה מכר בפח, ואיכשהו הם עושים לזה סרט, שלא נראה כל כך נורא מהטרילר, משם לפריי, שבאמת אני מנסה לא להתייחס ברצינות לחבורה של גברים מזיעים חתיכים עם שרירים שוחים יחדיו ב-... לא חשוב, הבנתם. קיוקאי נו קאנטה היה הדבר הכי מאכזב ואם לא אתחיל לדבר על זה לא אסיים אז משם לעונה השניה של צ'וני שפשוט המשיכה מה שהעונה הראשונה עשתה, לא התקדמת כלל עלילתית, הכנסת דמות מפתח חדשה שאמורה כביוכל להיות יריבה של ריקה, והיא פשוט נזכרה שהיא אמורה להיות היריביה רק בסוף הסדרה מה שיותר מצחיק שזה נגמר תוך פרק אחד בלבד, וכמובן שהם לא התקדמו רומנטית בניהם בסופו של דבר, אם כל המלדורמה הזולה מסביב אם מסתכלים טוב, אפשר לראות שסיום העונה הראשונה והשניה פשוט זהות, לא התקדם שום דבר, בעצם יש כימארה 02,03,04,05,06,07 וזהו, השאר אותו החרא בערך. קיוטו אנימישין, עונה שלישית להארוהי וסרט להיוקה, זהו, לא יותר מזה, תודה.

MyAnimeList / פרקים 1-12 / הסתיים.

מכירים את זה שמשהו גרוע מצליח ובמקום זאת הסדרה שאתה אוהב בקושי מוכרת ומעולם לא זוכה להמשך גם זה מגה פופלרי בכל חור שאתה מכיר? אז הינה עוד דוגמא, מיקאקונין, מאורסת אל הלא נודע, איך שתרצו תקראו לזה, אני אסתפק ב"גרוע". טוב זה לא היה -כזה- גרוע, אבל זה בהחלט לא מסוג הדברים שאני אוהב לשבת ולראות, בגלל זה גם לא טרחתי לראות את זה עד לפני ... שבוע? התפנה לי די הרבה זמן כי נשאר לי רק ללמוד למבחנים הסופיים אבל בין לבין אני נוטה לעשות הפסקה ונגמרו הדברים לעשות, במיוחד שההפסקות שלי קצרות ואני מעדיף לא לקרוא או לשחק במשהו אלא במשהו מוגבל כמו פרק אנימה, ומיקאקונין בה בדיוק במקום, עם ביקורות נחמדות שקיבלתי על זה חשבתי לשבת ולנסות, עכשיו אני די מצטער על זה. לא סדרה מעניינת כלל, היו לזה פרקים נורא נחמדים בין לבין אבל מסוג הדברים המעצבנים, מאשירו היא הלולי, כרגיל כלא חובב לולי כלל (חוץ מאחת שאדבר עליה בחלק הבא של הפוסט) היא הייתה סופר מעצבנת ואשכרה גרמה לי לשנוא דמות כל כך, מה שלא בדיוק קורא לי עם דמויות דו-ממדיות, גם שאר הדמויות לא היו חביבות עליי, אני לא חושב שאפילו אהבתי אחת מהם... אז מה כן אהבתי בזה? לא הרבה אבל בעיקר האנימציה המדהימה שהייתה לזה, למה הייתה לזה אנימציה כזאת? אין לי שמץ, וזה אחד הדברים המוזרים שהפכו לטרנד לאחרונה, סדרות של חיי יום יום שכלל לי מציגים דברים מדהימים זוכים לאנימציות שסדרות אקשן בכלל לא מקבלות. אני כנראה יבירח כל מי שיקרא את זה עכשיו מהסדרה, אבל אם אתם אוהבים סדרות יומיום רומנטיות עם נגיעות מטומטות טיפה וסיפור מאוד "טראשי" לכו על זה, אני בנתיים אשב לי בצד ואחכה למג'סטיק פרינס 2, שגם בא מאותו סטודיו.

MyAnimeList / פרקים 1-12 / הסתיים.

בדיוק כמו אורך הסדרה אקצר כאן בכמה מילים. אם לא הספיק לכם עד כמה שירדתי על צ'וני 2 ומיקאקונין בפוסט הקודם של הסיכום הזה, אז הינה אני יורד על הסדרה הבאת הכי גרועה לשנת 2014, או לפחות תהיה כזאת עד הקיץ כי SAO 2 יקח את מקומו. סטודיו דין הידוע לשמצה בסדרות הנוראיות ביותר בתחום האנימה וגם אף אחד פשוט לא מבין איך הוא עוד קיים כשהוא בקושי מוכר משהו, אה רגע, היגוראשי, לכאן רציתי לחטור, כולם אוהבים את היגוראשי? למה כולם אוהבים היגוראשי? אימה! זה מה שדין עושים כאן, זה מה שמביא קהל זה מה שמביא כסף, ומה עם רוצים לעשות תחליף להיגוראשי? עושים את פופה, לא נותנים לפופה תקציב, פופה נדחה לעונת חורף 2014 במקום סתיו 2013, התקציב יורד ל-5 דקות וחייבים צנזורה כבדה אף על פי שזה משודר ב-2 וחצי לפנות בוקר למשך פאקינג 5 דקות, זהו, אין טעם להוסיף עוד 1/10 וזה הציון הסופי לסדרה השניה הכי גרועה בהיסטורית הצפייה שלי. אל תשאלו למה ראיתי עד הסוף.

MyAnimeList / פרקים 1-11 / הסתיים.

במהלך כתיבת הביקורות הקצרות והפשוטות שלי לעונה הזאת אני נוטה לכתוב את רובם אחרי סיום הצפייה בפרק האחרון, במקרה הזה ידיי רועדות תוך כדי כתיבה, למה? כי אני ממש עצוב שזה נגמר. 22 פרקים, 2 עונות וזהו, ככל הנראה שלא נראה מזה עוד לעולם בתחום האנימה, לא בדיוק הפנינה הזוהרת של יפן השנה או שנה שעברה, ALL THE LOVE GOES TO MOE.  עם כל היגון שבתוכי אני בכלל שמח מאוד שזכינו לכמות גדולה של פרקים, ביצוע פשוט משגע של סטודיו A-1 שבמשך שנה שלמה היה תקוע לי בראש "זה הגרועים שעשו את SAO" ועם הזמן והחשיפה לדברים חדשים או ישנים שלהם, גם הדעה האישית שלי עליהם משתנה, ואחרי הכל, כל סטודיו עשה את החרא שלו, מייפל סטורי במאדהאוס מישהו? גין נו סאג'י סיכם כמות נכבדת מהמנגה הכתובה על ידי אותה יוצרת מדהימה, מקסימה, ולאחרונה גם אמא לשלושה ילדים, הירמו אראקווה. העונה השניה עסקה בהרבה חלקים שלה בקומאבה, חבר הילדות של אקי שנאלץ לפרוש מלימודי בית הספר לאחר סיום טורניר הבייסבול בקיץ בגלל שהחווה של משפחתו פושטת רגל, יתום מאב ועם שתי אחיות קטנות שהוא רוצה לשלוח לאוניברסיטה קומאבה הולך לעבוד ופורש מהלימודים. סצנות הדרמה המדהימות של גין נו סאג'י כבר הראו לנו כמה טוב הם יכול להיות כמו בעונה שעברה שהאצ'יקן נאלץ להיפרד מהחזיר שגידל ונתן לו את השם וקרע את הלב לכל הצופים, גם כאן נקרע לנו הלב חזק. קבוצה מדהימה של דמויות, אשכרה בית ספר שעושה משהו ולא סתם עוד קונספט של בית ספר, אנשים והיי יש גם עלילה בין לבין, למדתי המון על חקלאות בין אם זה במנגה או באנימה שהציגה דברים בצורה הרבה יותר ויזואלית, כיף מאוד היה לעקוב אחר הסדרה הזאת בכל שבוע והאנימה נורא תחסר לי אבל אל דאגה המנגה עוד ממשיכה ומקווה שיום אחד חברת ויז מדיה הארורה תחליט לעשות לה רשיון ולאפשר לנו, האספנים האהובים לקנות את יצירת המפות הזאת. אה ומי שאומר שזה לא ברמה של FMA שילך לפינה ויחשוב על מה שהוא אמר.

MyAnimeList / פרקים 13-24 / הסתיים.

רכבת שלא ידעה מתי לעצור בזמן, זה בדיוק המשפט הכי מתאים לסדרה הזאת. גולדן התחיל עוד סתיו 2013 ונמשך איתנו לעוד עונה, החלק הראשון של הסדרה היה פשוט מצוין, טרם יצא לי לצפות בטורהדורה אז הגעתי לסדרה הזאת באפס צפיות ויחסית די נהנתי ממנה אחרי פרקים ראשונים פשוטים למדי ואז מגיע טוויסט נורא מעניין הלהיב אותי וממש גרם לי לחכות לזה כל שבוע, החלק השני לדעתי פשוט בא והרס הרבה ממנו. טאדה באנרי, הדמות הראשית שלנו סובל מאיבוד זיכרון וחיי חיים חדשים באוני' בטוקיו, אפילו מוצא לעצמו חברה מוזרה והם הופכים לזוג עוד יותר מוזר מה שלדעתי גרם לי לאוהב אותם זה שהם פשוט מוזרים, מי אם לא אני חובב דברים מוזרים (ג'וג'ו 3>). בחלק השני זיכרונותיו של באנרי התחילו לשחק איתו, לא בטוח אם פוקר או סתם הימורים מטומטמים אבל אחרי שהזיכרון שלו בעצם "התאבד" כבר חשבנו שהכל מאחור ואז זה פשוט בא והכה כל פעם, לא משנה כמה זה הרגיש מעוס וחוזר על עצמו זה פשוט חזר וחזר וחזר, עד שלבסוף זה באמת חזר... זה היה נורא מעצבן ודי שיגע אותי העובדה שאחרי כל מה שזה בנה זה פשוט נהרס לו לאט לאט, האינטרקציה בין הדמויות המשניות הפכה להיות הרבה יותר מעניינת בחלק השני של הסדרה לעומת החלק הראשון שלה, מקבל חיסרון מהראשים ויתרון מהמשניים, ממש החלפה שווה. פרק אחד שדי מצא חן בעניי בחלק השני של הסדרה, למרות שהיו לא מעט מהם למרות כל האכזבה בחזרה על דברים מעצבנים, היה הפרק שהם נסעו לחוף הים והדרך חזרה שהייתה נורא מעניינת ומותחת, וכמובן הסתיימה בסיום הפרק כשאנחנו שואלים את עצמו במתח, מה הולך לקרות בפרק הבא שהיה טוב לא פחות מהקודם. לסיכום, סדרה מאוד חמודה ומשעשעת להעביר איתה את הזמן בחצי שנה האחרונה, חבל שקצת נהרסה בדרכה האחרונה.

MyAnimeList  / פרקים 13-24 / הסתיים.

גורן לאגן, הייתה ותהיה לנצח אחת האנימות הכי טובות והכי אהובות עליי, לא משנה כמה שנים יעברו, קבוצת האנשים שהביאו לחיים את גורן לאגן עזבו את סטודיו גאינקס לפני מספר שנים והקימו סטודיו משלם, סטודיו טריגר, האנימה הראשונה שלהם שרצה בטלווזיה הייתה קיל לה קיל שהחלה בסתיו 2013. אני לא תמיד נותן ציון דו מספרי לסדרה, אבל כשאני נותן, תמיד מגיע לזה הציון הזה.  קיל לה קיל אמנם להרבה אנשים לא תהיה משהו מאוד מדהים, ואנשים פשוט זרקו את זה על הפרקים הראשונים בגלל האנימציה? אתם צוחקים נכון? אתם מצפים מסטודיו חדש לגמרי, ואני מדבר על סטודיו ממש חדש מהשורש והוא לא תת סטודיו כמו WIT שעשה את שינגקי או MAPPA ששיך למאדהאוס, טריגר הוא סטודיו חדש וקטן ובכל זאת הוא הצליח למשוך קהל ענק ולהרוויח מלא כסף כי מגיע להם, גם אם האנימציה לא משהו צריך להבין את זה שאין להם, או יותר נכון לא היה להם את האמצעים ועם הקטעים של מאקו זה זרם בצורה מהנה ככה שאם פרשתם לכו לראות את זה שוב עד הסוף. החלק השני של הסדרה קצת הפתיע אותנו, לעומת סדרות אחרות שבחלק השני שלה נוטות לשנות שיר פתיחה או סיום לרוב ואז גם העלילה עוברת שינוי דרסטי בקיל לה קיל זה המשיך להיות ענק ואדיר אבל השינוי הגדול קרה רק אחרי פרק 16, החל מפרק 17 החל החצי השני של הסדרה או יותר נכון השלישי, והחל מאותו פרק המעריצים פשוט לא ידעו איך לעצור את הרכבת שעליה הם עלו, כל פרק מסתיים בקליפהאנגר מטורף שגורם לנו לחשוב בלי הפסקה וחוסר סבלנות מטורף ליום חמישי הבא. עם קאסט ענק של דמויות מהנות, מאקו, שהייתה הג'וג'ו שלי בתחילת הסדרה עשתה גם את הקאמבאק שלה בהמשך ורשמית אחת הדמויות הכי אהובות עליי והאהובה עליי משנת 2013, אני כבר הולך להזמין את הפיגר החדש שלה. אמנם הרבה יגידו שזה בסך הכל עלילה על... בגדים, הרבה עירום ואצ'י שלא תמיד מושך תשומת לב מהמין הנשי אבל איכשהו מצאתי כמות מטורפת של בנות שמתתות על זה וממש לא אכפת להם שלפעמים הבנות ערומות או ערומות למחצה, THATS THE GIRLS I LIKE ונורא נהנתי לדון ולדבר עם כולם על הסדרה בכל שבוע למצוא עוד מעריץ או מעריצה חדשים ולהפוך את החוויה הזאת שנקרא קיל לה קיל למשהו גדול יותר. הסדרה עתידת לצאת באירופה בסוף השנה ואם אתם בעלי מכשיר בלוריי או סוני 3 אירופאי אתם מוזמנים לקנות ולראות שוב את הסדרה לקראת 2015, מה שיותר משעשע שאמריקה עוד לא החליטה אם להוציא את הסדרה ואנחנו באירופה כבר יכולים להנות מזה. מחכה בקוצר רוח לOVA שתצא לסדרה במהלך חודש ספטמבר הקרוב יחד עם הבלוריי ה-9 והאחרון של הסדרה ביפן ולא אתנגד לעוד המשכים כמו עונה שניה או סרט, זה תמיד יבוא בברכה, טריגר גם הספיקו להכריז על העבודה הבאה שלהם שתהיה אדפטציה ללייט נובל עם קונספט משעשע, יש למה לצפות מהם תמשיכו לעקוב ולהנות (:


זהו הסוף של החלק הראשון של סיכום החורף, מקווה שנהנתם לקרוא, 
אשמח לשמוע מה דעתכם על הסדרות שדיברתם עליהם בחלק הזה, נהנתם? סבלתם? תגיבו יהיה נחמד,
החלק השני של הסיכום יצא בעוד שבוע, יש למה לצפות.

3 תגובות:

  1. לגבי קיל לה קיל - כשיש סדרה שהבנות בה הן לא סתם קרטונים ואשכרה מראות לכולם מי הבוס, לא פלא שבנות יאהבו אותה.
    ואישית, אני לא הרגשתי שהעירום שם, וגם ה"אצ'י", היו מיניים, אלא פשוט... עירום, so what.
    (אולי אני חלק מנודיסט ביץ' עמוק בלב)
    ללא ספק מה שקורה החל מפרק 16 מעלה את הסדרה בכמה וכמה רמות, זה נהדר.

    השבמחק
  2. אינארי - התחלתי לקרוא את המנגה (שעדיין יוצאת) עוד בקיץ, ובהתחלה האנימה די ענתה לציפיות שלי ממנה כאדפטציה. אך ככל שהיא התקדמה קפצו על יותר ויותר חלקים מהמנגה, מה שגרם לאנימה לצאת ריקנית מאוד. מה שכן, יש לה סאונדטרק טוב שייצא לפני כמה ימים.
    אוצ'ו קיודאי - אחת הסדרות האהובות עליי אי פעם, תמיד הקפדתי להיות מאחורי קצב היציאה של האנימה ולכן עדיין לא סיימתי אותה. רק התחלתי את הפרקים ששודרו בחורף הזה, אז בינתיים לא אגיב עליהם.
    נורגאמי - די הוצאת לי את כל המילים מהפה לגבי הסדרה הזאת, אז אני רק אציין שBONES כרגיל שיפרו מאוד את עיצוב הדמויות מהמנגה ועשו ויזואלים מגניבים מאוד לאנימה, במיוחד בולט הפתיח שלה. נקווה שהיא תמכור מספיק בשביל עונה שנייה.
    יווואמושי פדאל - בניגוד אליך, אני מאוד מתחברת לאנימות ספורט, וזאת אחת מהאהובות עליי בז'אנר. היא לא קונבנציונלית בכלל (בניגוד לדאיה נו אייס, שגם אותה אני מאוד אוהבת) ומועברת טוב. היא הולכת וצוברת פופולאריות רבה ביפן (בגללה גם עלו המכירות של אופניים ספורטיביים), לכן נקווה לעונה שנייה עם ויזואלים מושקעים יותר (למרות שהם כבר מתחילים להשתפר).
    צ'וניביו 2 - ראיתי פחות מחצי מהאנימה עד עכשיו, וכן, גם אני התאכזבתי, אבל אולי לא עד כדי כך. מבחינת הקומדיה, העונה השנייה מתעלה על העונה הראשונה לדעתי. מצד שני, חוץ מהקומדיה אין שום דבר באנימה הזאת, שום פיתוח עלילתי, פיתוח דמויות, כלום. היא מיותרת לחלוטין. לא פלא שהיא גם מוכרת הרבה פחות מהעונה הראשונה. וכן, שינקה ודקומורי הן בהחלט הדמויות האהובות גם עליי (לחשוב ששנאתי את דקומורי בתחילת עונה 1!) ואני שמחה שהן מקבלות יותר פוקוס כאן.
    גין נו סאג'י 2 - אדפטציה נהדרת למנגה מקסימה. אני מאוד מאוכזבת שכנראה לא תהיה עונת המשך מאחר והאנימה גורמת למנגה לקרום עור וגידים ומוסיפה קסם משלה. אני אוסיף גם שבעונה השנייה היתה השקעה רבה מאוד ברקעים, ובתור חובבת רקעים נורא נהנתי מזה. אפילו הבאתי לעונה הזאת 10 מאחר והיא מעבדת את החלקים האהובים עליי במנגה עד עכשיו, ועוד בצורה כל כך טובה. אני גם לא מבינה את כל האנשים שאומרים שהיא משעממת, אבל טוב, על טעם וריח אין להתווכח, אה?
    גולדן טיים - ראיתי את פרק הסיום היום, אני עדיין לא מאמינה שזה הגיע מהיוצרת של טורהדורה. זה כמו סמוראי פלמנקו של הטלנובלות, רק זה לוקח את עצמו ברצינות והדמויות גרועות. לפחות לפעמים היה מהנה לראות את כל השיגעון על המסך אני מניחה.
    ...ממש חפרתי את נשמתי, אה?

    השבמחק
    תשובות
    1. זה תמיד טוב לחפור את הנשמה, ככה יש לנו יותר דברים לקרוא על דעות של אחרים 3>
      נחמד לדעת שאופניים ספורטביות מוכרות עכשיו יותר בזכות יוואמושי פדאל, מזכיר לי את מה שסלאם דאנק עשה לפני 20 שנה, רק בקטן יותר, סלאם דאנק בערך הפך את ליגת הכדורסל של יפן מליגה סוג ז' שבעולם לא חשבו שבכלל ביפן יודעים מה זה כדורסל (גם לא היה דבר כזה כדורסל ברחוב!!) ואחרי סלאם דאנק היא הפכה לאחת הליגות המובחרות בעולם וגם יש מגרשי כדורסל כל כמה מטרים בטוקיו.

      מחק