יום שבת, 5 באפריל 2014

סיכום חורף 2013/2014 - חלק ב'


שבוע חלף לו מאז פירסום החלק הראשון של סיכום החורף ועכשיו כשכל הסדרות הסתיימו ניתן לפרסם את חלקו השני, החלק הזה מסכם את כל הסדרות האחרונות שיצא לי לראות העונה, 22 במספר מסכם של שתי הפוסטים, יהיה חלק שלישי לסיכום אשר יכלול סרטים, אובה ושאר הדברים הזוטרים מהעונה, השבוע עקב עומס יצא שכתבתי את הרוב היום או אתמול לכן מצטער מראש על כך שירגיש שהדעה שלי פחות טריה ומקווה שעדיין תהנו לקרוא, תודה לניב ונטלי שכתבו כמה חלקים מהפוסט כשלא ממש יכולתי.



MyAnimeList / פרקים 12-22 / הסתיים.

החצי השני של סמוראי פלמנקו מתחיל עם סאגת הפלמנג'רים, בה חלק נכבד מהצופים זרקו את הסדרה. אני גם לא חיבבתי אותה אז, אבל נשארתי והמשכתי לצפות בכל זאת, ולקראת סוף הסאגה (פרק 14 בערך) התחלתי להתחבר לשיגעון שנהיה מסמוראי פלמנקו וליהנות. החצי השני של סמוראי פלמנקו הוא הסדרה המטורפת ביותר שאי פעם יצא לי לראות, עם בדיחות וטוויסטים לא מהעולם הזה. חבל לי מאוד על האנשים שזרקו את הסדרה קודם לכן ולא חוו את הנפלאות שאני חוויותי כשצפיתי בזה, לא צריך אפילו להבין בטוקוסאטסו או קאמן ריידר כדי להישפך מצחוק וליהנות מכל פרק ופרק. בשבילי סמוראי פלמנקו היתה חוויה נהדרת ואני כבר מאוד מתגעגעת אליה שבוע אחרי הסוף שלה. למרות שהסטודיו פשט את הרגל באמצע הסדרה והויזואלים הלכו והידרדרו, שום דבר לא יכל לעצור את הטירוף של הכותבים ואת הרכבת שלא רק ירדה מהפסים, אלא המריאה לחלל!
(נכתב ע"י Crucio!)


MyAnimeList / פרקים 1-13 / הסתיים.

באדי קורנפלקס (הכינוי האהוב עליי מהסדרה הזאת לעומת הכינויים המטרידים האחרים) הייתה סדרת מכה, הרגישה כמו חיקוי נוסף של גאנדם ובמקביל גם לא הרגיש כמו אחת כזאת, אחרי הכל, אותם אנשים כתבו את שתי הסדרות האלו חוץ מהחלק שטומינו לא לקח חלק בקורנפלקס. כאן כמו סדרה אחרת שאני אוהב יש לנו דיו, בלונדיני, עם מדובב טוב, ואפילו מרגיש טיפה גיי, זה לא ג'וג'ו אבל זה עדיין היה כיף לצפייה בכל שבוע. התחלה איטית הייתה לזה וכנראה גרמה להרבה פשוט לא להתחבר לזה כל השאר שכן התחברו גם ניסו כל הזמן לחפש מה רע פה, אני לא משני הסוגים האלו, אני מהזן הנדיר שישב בצד ופשוט נהנה מהסדרה, היא לא הייתה מדהימה אבל גם לא נוראית, סדרת מכה ממוצעת וחביבה. הסוף היה מרתק וכבר כמה פרקים לפני הסוף אמרתי לעצמי שזה לא יכול להיגמר בכמות קטנה כזאת של פרקים, ובדיוק הוכרז עונה שניה שאמורה לצאת השנה, מחכה לה בקוצר רוח ומקווה שזה לפחות ינסה לעלות רמה ולהיות קצת יותר טוב, אחרת להישאר ממוצע פלוס לא ממש יועיל לה.


MyAnimeList / פרקים 1-13 / הסתיים, עונת המשך בקיץ.

אחרי כמעט עשור בו וואטאנבה שיניצ'ירו לא ביים סדרות מקוריות הוא חוזר עם ספייס דנדי בסטודיו בונז. הסדרה שווקה כקומדית חלל קלילה עם פאנסירביס. האם זה מה שקיבלנו? לא בדיוק. האם זה לטובה? ועוד איך! כל פרק היה שונה לגמרי בסגנון מקודמו, ולכן לכל אחד מהצופים היו פרקים שהם יותר התחברו אליהם, ופרקים שהם פחות אהבו. אני אישית ממש לא התחברתי לפרק הראשון, כל המלצריות במסעדת Boobies שלא הפגינו אפילו שמץ של אינטיליגנציה גרמו לי מאוד לסלוד מהפרק ומהסדרה בכללי. אבל המשכתי, ונחשפתי להמון פרקים מדהימים וביזאריים שלא פעם ולא פעמיים גרמו לי להישפך מצחוק, וכמה אפילו גרמו לי להיות קצת סנטימנטלית. בסך הכל נורא נהנתי מהסדרה ומהמקוריות שלה, ואני מצפה בכיליון עיניים לעונת הסתיו בה ישודר החצי השני של הסדרה. לבסוף, אציין שהאנימציה, הסינמטוגרפיה ועיבוד הצבעים בסדרה הזאת פשוט גאוני, ואם אתם שמים לב לדברים כאלה אז תקבלו חתיכת EYEGASM. כמו כן, הסאונדטרק הוא אדיר ברמות על, ואני ממליצה לרוץ להקשיב לו גם אם לא צפיתם בסדרה.
(נכתב ע"י Crucio!)


MyAnimeList / פרקים 13-25 / ממשיך לתאריך לא ידוע.

במחצית השנייה של דאיה נו אייס נחשפנו ליותר משחקים כשהגיבור אייג'ון התקדם במעמד שלו בתוך קבוצת הבייסבול של סיידו. כמו כן, בזמן העונה הזאת התחיל טורניר הקיץ שכנראה יימשך עוד זמן רב, זה הטורניר החשוב ביותר של השנה וגם ההזדמנות של הקבוצה להגיע לקושיאן. על הדרך גם הכרנו יותר לעומק את חברי הקבוצה האחרים והכרנו אותם טוב יותר כדמויות משנה (ג'ון ויוקי 3>). כמו כן, נחשפנו למציאות הקשה של שחקני הבייסבול, למשל דרך כריס-סנפאי (3>) או דרך הפציעה של טאנבה. כל העונה הזאת היתה יותר רגשית מהראשונה, וזה עשה לה רק טוב. אני עדיין ממש אוהבת את הסדרה, אולי אפילו יותר מאשר בחלק הראשון, וגם עכשיו היא נהיתה הרבה יותר מעניינת כשהגענו ליריבים ראויים לסיידו בטורניר הקיץ. עכשיו נשאר רק לאחל לסיידו להגיע לקושיאן ולהמשיך לצפות!
(נכתב ע"י Crucio!)


MyAnimeList / פרקים 13-25 / הסתיים.

והינה חזרנו לדבר שלא חשבנו שנחזור, האג'ימה נו איפפו מכה בשלישית. אחרי 5 שנים הפסקה מאז העונה הראשונה האג'ימה נו איפפו חוזר לעוד סיבוב ולסכם עוד חלקים באנימה, האם הוא היה טוב כמו הקודמות? לא ממש. פחות אדבר על החלק הראשון שדי איכזב אותי על דילגו חלקים מהמנגה ואנימציה ממוצעת ופשוטה, בחלק השני קיבלנו ניפוח של אנימציה ואפשר היה לראות שזה נראה יחסית טוב, עדיין לא ברמה שהיה לעונה השניה למשל שנראתה הכי טוב. מעבר ליופי גם הכל התחיל יותר לזרום, פחות דילוג על דברים ויותר התרכזות במה שנשאר, אפילו בסוף הסדרה זכינו ל-4 פרקים מדהימים, שבאמת היה שווה לעקוב כל העונה רק בשביל לראות את אותם פרקים שבויימו על ידי הבמאי של העונה הראשונה שהדגיש כמה חסרה הייתה לעונה השלישית מישהו כמוהו שהדהים אותי בעונה הראשונה איך הוא לא רק שלא דילג על כלום אלא גם דחס כמות ממש טובה ובקצב ממש טוב של פרקים מהמנגה. הפסקול היה סביר, שילוב מעצבן של שתי הפסקולים מהעונות הקודמות שהם בכלל סגנונות שונים והרגישו נורא מוזר בתוך האנימה בין לבין שמתי לב לפסקולים חדשים גם, אבל לא משהו שהדהים אותי. סה"כ עונה ממוצעת עם סיום אדיר, מבחינתי כל הארקים האהובים עליי מהמנגה כבר היו כאן אבל אני לא אתנגד לעוד עונות בעתיד גם אם פחות אצפה להם מאשר העונות שקדמו להם.


Nisekoi / פרקים 1-12 / ממשיך לעונה הבאה, יסתיים בפרק 20.

אני אוהב את קומי נאושי, יוצר ניסקוי, הוא יודע לכתוב פנטזיות טובות ולכן אני תומך גם בניסקוי שיצלך, גם אם אני לא אוהב את הסדרה בכללי, אני מאוד רוצה שהיא תצליח ותאפשר לו להיות יותר חופשי בכתיבה בהמשך הסדרות ולחזור לז'אנר הפנטזיה המעולה שלו. ניסקוי קיבלה אדפטצית אנימה מסטודיו שאפט שאני מאוד אוהב ומעריך עקב יצירות מהנות ומאוד מוזרות שיצא להם בשנים האחרונות, והבמאי הגדול אקיוקי שינבו (מונוגאטרי) מביים גם כאן את הסדרה. ויזואלית כמו כל הסדרות של שאפט תמיד נראה טוב, צבעים טובים והרבה השקעה, על העלילה כבר יש לי פחות להגיב, היא טובה בהתחלה גם במנגה וגם באנימה שעושה לה חסד ההמשך יעצבן אותי כמו המנגה. לא חובב גדול של הדמויות כאן, אפשר לשחק משחק ולהגיד מי יותר מטומטם מהשני אבל לא לכאן באתי לכתוב את זה. אם תשאלו אותי מי תנצח בסוף? כנראה אונודרה, יש לה קטעים מאוד חמודים בהמשך העלילה שגרמו לי לרצות שהיא תנצח, אבל כבר הבמאי הודיע שיהיה סוף פילרי והוא יבחר איזה בחורה תנצח, אולי דעתו השתנתה מאז עברו כבר כמה שבועות וכרגע ניסקוי הפכה לאנימה הכי נמכרת בעונת חורף 2014, לא שיש לה הרבה מתחרים, העונה הזאת כשלה מבחינת מכירות כמעט לכל הסדרות בעונה הזאת. אוהבים רומאנס, הארם, לא בדיוק עלילה טובה? אז לכו על זה, אני אשאר בצד בתור חובב קטן ותומך אבל לא יותר מזה, עוד כמה שנים אראה דברים הרבה יותר טובים ממנו, אני מקווה לכך לפחות.

 MyAnimeList / פרקים 1-12 / הסתיים.

A-1 Pictures, עיצוב דמויות מיוחד וצבעוני, הבימאי שעבד על Darker Than Black, עם עזרה מכותב של Type-Moon, בביצוע של מאיה סאקאמוטו בשיר הפתיחה... אלו שלמרות כל אלה בחרו לוותר על הצפיה כנראה פספסו את אחת אנימות הקומדיה היותר טובות שיש. עם קאסט דמויות מעולה והומור כיפי קשה שלא להנות. האמת שבהתחלה באתי לאנימה במחשבה שמדובר במשהו רציני, אבל מהר מאוד הבנתי את הקטע של האנימה. אפילו קיבלנו פרק שלם נגד עישון! אני בטוח שכל הלא מעשנים שראו את הפרק מאוד הזדהו עם מה שהלך שם והפרק גרם להם לאהוב את זה פי כמה וכמה. אני יודע שאצלי לפחות זה כך. יש באנימה הזאת כל מה שצריך כדי להיות כיפית ומצחיקה ואני ממש נהנתי ממנה.
(נכתב ע"י Bakeneko)

MyAnimeList / פרקים 1-13 / ממשיך לצאת באינטרנט פרקים 14-21

טונארי נו סקי-קון היא אמנם תרגיש לכם סדרה ילדותית, אבל היא רק 6 דקות ומאוד חביבה אז למה לא? בנוסף לכך שאני גם קורא את המנגה החלטתי לראות את האנימה הקצרה והמשעשעת של אחד הדברים שהכי הזכירו לי את תקופת בית הספר, החל מהיסודי ועד בית הספר תמיד חיפשתי מה לעשות בשיעור ורק לא ללמוד, סקי קון כמובן קצת נסחף הרבה יותר ממה שאני עשיתי, אבל עדיין זה היה משעשע וטוב. ממליץ לעבור על זה או לפחות לצפות באנימה לפני, הרגשה נוסטלגית די בטוח שתהיה לכם, כזאת או אחרת.

 MyAnimeList / פרקים 1-12 / הסתיים

WUG התחיל כסרט ששודר ממש לפני תחילת האנימה וסיכם את תחילת דרכן של הבנות כאיידולס. בשונה מאנימות אחרות שמספרות על קבוצת איידולס, WUG מציגה בצורה מאוד מורחבת את עולם האיידולס. אחת הדברים המפתיעים שהוצגו באנימה הוא דווקא הצד של המעריצים הראשונים של הבנות שמראים תמיכה מאתרי אינטרנט ועד הופעות חיות, אפילו כשאין אינטרקציה אמיתית בניהם לבין האיידולס. דבר נוסף שהאנימה בוחרת להציג זה ההתחלה הקשה של האיידולס כשהיחס היחד שהן מקבלות הוא כשהן סוג של מוכרות את עצמן. האנימה מצליחה לתת לכל בת את זמן המסך שלה ומראה המון מהאימונים והקשיים שהן עוברות, כך שהאנימה מצליחה לצופה להתחבר ולהנות מרגעי ההצלחה יחד עם הבנות. מעבר לכך שתכלס אין להן שירים בכלל גם כשהן כבר מצליחות, מה שנראה טיפה מופרך, חוסר התקציב הוא החיסון העיקרי פה. כל קליפ הפתיחה מורכב מקטעים מהסרט והאנימציה לא ברמה גבוהה במיוחד אפילו בהופעות, שם הוויזואליות מאוד חשובה באנימות כאלה. סך הכל האנימה עושה את שלה והיא לא רעה בכלל.
(נכתב ע"י Bakeneko)

MyAnimeList / פרקים 14-26 / הסתיים.

נאגי נו אסוקארה היא אנימה שנכתבה ע"י אוקאדה מארי, ולכן היה צפוי שהיא לא תצליח להישאר שפויה במשך כל זמן הריצה הארוך שלה. החצי הראשון של הסדרה ששודר בסתיו היה איכותי ומהנה למדי, הציג קונפליקטים וקווי עלילה שונים ובנוסף גם פוליגון אהבה על הצד. לעומת זאת, כשהחצי השני החל עם טיימסקיפ, כמעט כל מה שלא קשור לפוליגון האהבה טוטא אל מתחת לשטיח ונשכח עד הפרקים האחרונים. ככה קיבלנו סדרה שונה לגמרי ממה שקיבלנו בסתיו. הטלנובלה הלכה והתעמקה, ועל הדרך גם הרסה דמויות אחת אחרי השנייה, בעיקר את צ'יסאקי ואת מיונה (שלא היתה דמות טובה מלכתחילה). כמו כן, פיתוח הדמויות נעצר, מה שהיה הכי בולט במקרה של היקארי, שבמחצית הראשונה של הסדרה פיתוח הדמות שלו היה מדהים ומעמיק, וכאן פשוט עזבו אותו לגמרי. כצפוי מאוקאדה מארי, היתה אובר דרמטיזציה ובכי, במיוחד בפרק 25 שאני לא רוצה להיזכר בו. הצליחו לרסן אותה רק בחצי הראשון של הסדרה, וכך היא הצליחה להוציא תוכן איכותי ומהנה. כאן נתנו לה להתפרע, וזה נגמר רע מאוד בשביל הסדרה לדעתי. מסדרה מצוינת היא הפכה להיות הטלנובלה השבועית לא בהרבה רמות מעל גולדן טיים (!), מה שהיה מאוד מאוד חבל כשנזכרים בחצי הראשון. אוקאדה מארי תמיד תישאר אוקאדה מארי, אה? אזהר ממנה יותר בעתיד כנראה אחרי מה שהיא עשתה כאן ובסדרות אחרות (וחבל, כי היא יכולה לעשות גם דברים טובים, למשל עיבוד האנימה של הורו מוסוקו). לפחות הפרק האחרון היה טוב, אבל זה לא היה מספיק כדי להציל את נאגי נו אסוקרה.
(נכתב ע"י Crucio!)


מקווים שנהנתם מהפוסט גם הפעם, החלק השלישי והאחרון לעונה יצא בעוד שבוע בדיוק, עד אז שיהיה לכם שבוע מעולה (;

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה