יום חמישי, 27 במרץ 2014

קבא"ב נושא פברואר - הקהילה הישראלית וכנס ההארוקון

שלום לכולם, אני סבי (ame_sama) כאן יחדיו עם נטלי (Crucio!) מגיעים אליכם בפוסט משותף שיכלול שני נושאים שמתקשרים אחד לשני, הנושא הראשון יתייחס לכנס ההארוקון שהיה לאחרונה וכתבנו היו בשטח, מכמה כיוונים נסקר את חוויתנו במהלכו. הנושא השני שנדבר עליו הוא לקבא"ב שנערך בחודש פברואר בנושא 'הקהילה הישראלית'.

הפוסט יחולק מעבר לשני חלקים שלו בשני נושאים, לחלקים פנימיים נוספים, בפוסט על הכנס האחרון תהיה חוות דעת מכל כתב שישתתף בפוסט ובחלק על נושא הקבא"ב לחודש פברואר נכתוב אותו יחדיו. אז שנתחיל...?


נטלי (!Crucio):
הנושא של הקבא"ב הנוכחי (כן, הוא תקף ל-3 חודשים עכשיו) הוא הקהילה הישראלית. אני יחסית טרייה בקהילה הזו, התחלתי עם התחביב רק ב-2010, אבל עדיין ייצא לי לראות עד כמה היא השתנתה ב-4 השנים האלה. כשרק נכנסתי אליה רוב הקהילה היתה בפורומים (בעיקר אנימה איי-אל שאני נמצאית בו גם היום, אבל היו עוד כמה כמו ישראטאקו). באותם ימים הפורומים היו מלאי חיים ופעילות והיה נדמה שהקהילה פרחה, גם אם הכנסים והאירועים היו הרבה יותר צנועים ומצומצמים אז. כמו כן, בלוגי האנימה הישראליים היו במגמת עלייה אז, ספינצ'אן היה פעיל (ואשכרה התעסק באנימה ולא בקוריאנים) והיו עוד כמה בלוגים אקטיביים. רוב הבלוגים שהיו פעילים אז כבר נטושים היום, ובכללי סצנת הבלוגים הישראלית נהייתה יבשה מאוד. אם תסתכלו על הבלאג, לא תראו אפילו 10 בלוגים פעילים עם פוסטים חדשים לפחות פעם-פעמיים בחודש. כמו כן, גם הפורומים דועכים - נשארו רק אנימה איי אל וFXP, וגם בהם יש פי כמה פחות משתמשים פעילים מתקופת השיא שלהם.

אז לאן נעלמו כל האנשים? כפי שרואים מהכנסים האחרונים, הקהילה רק הולכת וגדלה, אז לא רק שכמות חברי הקהילה לא פחתה, אלא גדלה, ובהרבה. עכשיו רוב הקהילה נמצאית בקבוצות שונות בפייסבוק, ונהייתה פחות מסודרת מבעבר - עכגשיו היא פשוט מורכבת מקבוצות של אנשים שבדרך כלל גם קשורות במידה כזו או אחרת זו לזו. מהבחינה הזאת, אני בכלל לא חברה בקהילת האנימה הישראלית הנוכחית - במיוחד שבכל קבוצות הפייסבוק האלה מדברים בעיקר על אנימות כמו שינגקי שאין לי הרבה עניין בהן (או אנימות כמו SAO שאני בכלל לא רוצה לראות כל אזכור שלהן), וגם אין כמעט שיחות על מנגה. בצורה כזאת אני נשארת עם קבוצת החברים שלי מאנימה איי אל ולא באמת קשורה לשאר הקהילה.

ועכשיו נגיע לפצצה הגדולה - כנס הארוקון שהתרחש ביום ראשון, האירוע שחיכינו לו שנה שלמה אחרי שלא היה כנס כאמ"י בקיץ, אירוע שהתיר אנשים רבים מאוכזבים ורותחים מכעס. ביקורת אחת כזאת אפשר גם למצוא אצלנו בבלוג, היא נכתבה יום אחד אחרי הכנס ע"י דארק שנשאר בחוץ.

החוויה שלי בכנס היתה שונה משל רוב האנשים - בפעם השלישית ברציפות העברתי את הטריוויה בכנס ביחד עם עדן (Kirakishou) ורחל שלא בלוגרית בסויקה (אם נכחתם, מוזמנים להביא הערות בתגובות!). מאחר והייתי מעבירת תוכן, קיבלתי תג בתור הקצר של הכרטיסים שהוזמנו מראש, ונכנסתי לתוך היכל התרבות. עם זאת, מאוד הופתעתי מהכמות המפלצתית של האנשים, במיוחד בשעה כה מוקדמת.

אם לרגע נתעלם מהבעיות הגדולות של הכנס שנחרשו מאוד בשבוע שעבר מאז, לי הפריעו התכנים בכנס. ההרצאות הפעם הרגישו לי יותר בנאליות ופחות מעניינות מכנסים קודמים. בדרך כלל העברתי לפחות חצי מהזמן שלי בכנס בהרצאות שונות, אבל הפעם הן לא נשמעו לי מסקרנות בכלל. בהכנות לכנס היו לא מעט הצעות ופניות של אמא"י בבקשה להעביר אירועי תוכן, אז אני מבינה שהיתה בעיה לאסוף כמות מספיקה של תוכן הפעם, כך שלא מפתיע שהאיכות שלו היתה פחות טובה.

עם זאת, הרעיון של תחרות השירה שבוצע בפעם הראשונה היה טוב, גם אם זכיתי לראות רק את 3 המתחרים הראשונים בגמר שנערך באירוע הפתיחה. הזוכה שרה ממש טוב, אבל לדעתי אליה (שעלתה ראשונה על הבמה) שרה טוב יותר, יותר טוב מההקלטה איתה היא נרשמה לתחרות. מאוד שמחתי לראות אנשים ניגשים אליה במהלך הכנס ומשבחים את השירה שלה. 3>

עוד נקודה טובה (חלקית) בכנס היא ההקרנה של הסרט "Patema Inverted" עליו עוד תשמעו הרבה מסבי כאן אחריי. מסתבר שההקרנה הראשונה לא עבדה בכלל והרבה אנשים יצאו מאוכזבים. אני הגעתי להקרנה השנייה שהיתה עם כתוביות באנגלית, חבל רק שהמקרן לא איכותי, לסרט היו ויזואלים מרשימים במיוחד (מה אי אפשר כל כך לומר על העלילה שלו) שהיה קצת חבל לראות בצורה כזאת. העיקר בשבילי הוא שאמא"י הקרינו בארץ סרט שעוד לא ייצא לבלו ריי ביפן והוצג באותה התקופה בכמה מקומות בארה"ב בלבד. זה צעד ענק בשביל הארגון ובשביל קהילת האנימה הישראלית, ובקצב הזה אנחנו יכולים לזכות בעוד ועוד הקרנות כאלה כמו עוד מדינות בעולם כמו ארה"ב ובריטניה, וגם לזכות ליותר התייחסות מצד היפנים.

כמו כן, אנשי הסגל היו מאוד תומכים בהכנת הטריוויה ומאוד עזרו לנו למרות שהם היו בלחץ מטורף, אז ח"ח ענק להם. בכללי לכל המתנדבים בכנס מגיע ח"ח על ההתמודדות שלהם עם מצב כה עגום, אני לא חושבת שהייתי יכולה לעשות את זה בלי להישבר באמצע וללכת משם בעצבים. אני לא אכנס לפרטים על ראשי אמא"י ומה שקרה עם בעלי המקום, עיריית ראשון לציון והמשטרה, רוב מה שאני יודעת על זה בא משמועות (גם אם ממקורות שאני בד"כ כן סומכת עליהם), כך שאשאיר את זה בצד, במיוחד שזה נחרש מכל כיוון כבר. נקווה פשוט שיימצא פתרון מתאים עד הארוקון הבא ושלא יהיו בעיות בכאמ"י השנה.


סבי (ame_sama):
אני אתחיל מההכנה האישית שלי לכנס שהחלה כמה חודשים לפני. כמו בכל שנה אני מקבל הצעה מאמא"י לחזור ולקחת חלק בתוכן הכנס כמו שעשיתי בשנה שעברה והעברתי הרצאה בנושא "שונן ג'אמפ", נענתי לבקשה וכבר התחלתי לעבוד על רעיון להרצאה חדשה שהתקבלה אך עם הזמן שמתי לב שאני לא אוכל להכין את ההרצאה וגם ההגעה שלי לכנס הייתה בסימן שאלה לכן יצא שלא הגשתי את הטופס ולא היה את ההרצאה בסוף. הזמן חלף, עמדתי מול הלוח שנה במרחק מספר שבועות מהכנס, התוכנייה פורסמה ועם קבלת לוח המבחנים האחרון שלי במסגרת העתודה הדגשתי בחוזקה את ה16 לחודש מרץ כיום מיוחד וגם יום שאין בו מבחן, אמנם הרצאה לא תהיה אבל לפחות אוכל לבוא ולהנות, נכון?

במהלך העיון לתוכניה קרץ לי משהו לעין, "Patema Inverted" היה כתוב שם באנגלית, השם המאוד מוכר לי אך לא זכור לי מאיפה הריץ אותי לגוגל במהירות והתוצאה השאירה אותי עם עניים ממש גדולות, אישונים קטנים וחסר לסת שבטח נפלה איפשהו בתהליך. זה היה סרט, אחד מאוד פופלרי שמגיע מאדם מאוד פופלרי, הסרט הוקרן רק ביפן ולפי הלו"ז בארה"ב הוא היה אמור להיות מוקרן רק במרץ שם, הבלוריי בכלל יצא באמצע אביב 2014 אז בכלל שלא לדבר כמה גודל ההפתעה הייתה. הדבר הראשון שעשיתי זה פשוט לפרסם אותו בכל מקום, בין אם זה כאן בבלוג דרך הפודקאסט שהעברנו כאן לאחרונה, בין אם זה בפייסבוק, בין חברים, ואפילו בקהילות בינלאומיות כמו Myanimelist ואף ניסתי לדווח את זה לAnimeNewsNetwork כמו שהצליחו לפני כמה שנים לפרסם שם הקרנה מיוחדת נוספת שהייתה בכנס לפני כמה שנים אמנם אחרי יציאת הבלוריי אבל עדיין רלוונטית, זה לא ממש הצליח לי לצערי. בסופו של דבר הצלחתי להרים חיוך אצל מספר אנשים בסגל וגם קיבלתי "תודה" לא קטנה ממתרגם הטרילר שנתתי לו מוטבציה גדולה לעבוד על הטרילר. ממש שמחתי שהצלחתי לעשות דבר שכזה.

לאחר כל הפסקות המקדימות, נלך לכנס עצמו. אני אקצר את תהליך "המצב שבוא אני קם בבוקר ולדעת שאין קו 351 יותר ולפספס את 353 בכמה דקות, לנסות להספיק לרכבת ולפספס אותה בשניה אחת כי הכרטיס לא טעון ואז להגיע לאזור הכנס מאוחר יחסית, אם כי המאוחר לא היה די מאוחר, אבל כמות האנשים הלא נורמלית בצורה מוגזמת משנים קודמות כבר העלו לי חום. אני לא רואה טעם להגיד כמה חם, עמוס, ואי ידע על מתי אני אכנס ואם כבר מכרו את כל המנגות שרציתי לקנות כי בטח כבר שמעתם על זה בכל חור אחר באינטרנט. היה מבאס, כבר די נכנעתי בסביבות השעה 14:30 למרות שבזמן ההמתנה יצא לי לפגוש כמה חברים כמו נסטיה שגם כתבת בבלוג הזה (ולא כתבה כאן הרבה זמן >: ) ולאחר מכן שאר חבריי שחלקם גם כתבים כאן כמו נטלי (Crucio) ניב (Bakeneko) שיצאו לאכול הארחו חברה כזאת או אחרת בזמן המייגע להמתנה לכניסה. בשעה 14:30 כבר מצאתי את עצמי על אוטובוס בדרכי לכיוון רכבת מערב עד שקיבלתי הודעה מחברי הטוב שנמצא בסגל הכנס שיש כניסה מחודשת של אנשים, מיהרתי להיכנס והתמזל מזלי ומצאתי את עצמי בפנים בסביבות השעה 15:00.

אחרי שעברנו על החלק הרע של הכנס, אספר על החלק הטוב, חוץ מזה שכבר הרגשתי שיש  לי חום כנראה מכל ההמתנה הארוכה והחשיפה הארוכה לשמש עם רוחות חזקים וחולצה קצרה עדיין המשכתי לנסות להנות ממה שאפשר. בכניסה לכנס נמצא דוכן היד שניה של אמא"י בניהם מצאתי כמה כרכים מעניינים כמו נאנא ורורוני קנשין אבל לא בטווח המחירים שבדיוק רציתי, נכון לעכשיו שניהם די זמינים במחירים זהים באינטרנט ואני לא נוטה לקנות מדוכנים אלא אם כן זה משהו שיצא מהדפסה או יקר בעותקי יד שניה בחו"ל. אז יצא שקניתי 2 גליונות של מגזין New type המכיל מלא מידע על אנימות שיצאו באותו החודש שהגליון יצא, ינואר 2011 ופברואר 2013 היו אלו שקניתי, בתוכם התלוו פוסטרים של הסדרות צ'יהיפורו (מצידו השני היה אאו נו אקסורסיט שלא מעניין אותי) וגם פייט זירו (שמצידו השני יש את קייאון שאני מעדיף לשרוף לפני שאתלה על הקיר שלי). בהמשך המעבר על הדוכנים הדי ריקים של CNV וקומיקאזה, או מלאים בדברים שאני לעולם לא אקנה/יש לי כבר אותם במקרה של קומיקאזה, ניסתי לחפש משהו זול ובהנחה כמו שהם עושים בכל שנה, לא נשאר כלום מהם אבל התפטתי לקנות את כרך 2 ו-3 של סדרת REAL שיצא לי לכתוב עליה בפוסט אחר שלי בבלוג, על נכות פיזית במנגות, לכו לקרוא אותו! אגב יחסית קניתי אותם בזול זה היה ב70 שקל בהתחלה והצלחתי להוריד ל57.5, תודה למוכרים האדיבים שהסכימו למחיר הזה.

לאחר סיום מסע הקניות הכי קצר שהיה לי אי פעם בכנס השתלבתי עם חבריי שרובם נכנסו עוד ממוקדם בבוקר לפני כל הכאוס שהיה בחוץ, וחלקנו המשכנו להרצאה בנושא 'שטיינס;גייט והבחירות האחרות של אוקבה', הרצאה מדהימה מבחור מדהים שנתן לי השראה והרבה רעיונות שלא חשבתי לנצל בהרצאה הקודמת שלי בשנה שעברה, כמו שילוב הקהל תוך כדי הרצאה, אני מקווה מאוד שבאחד הכנסים הבאים שיצא לי להיות, לעשות הרצאה טובה כמו שלו. ההרצאה סה"כ הייתה מאוד טובה וממש גרמה לי לרצות לשחק במשחק של שטיינס;גייט, שאני מקווה שיצא לי אפילו לשחק לפני שאתגייס. משם חיפשנו דרכים לשרוף את הזמן עד להקרנת הסרט 'פאטמה', בין היתר הלכנו לקראוקה, יצא לנו לשמוע את חברתנו, אליה, שרה בצורה מדהימה, וגם כמה אנשים שמנגנים באוויר בצורה ביזארית, היי היה שם זאפלי בעצם אם מדברים על ביזאריות! הגענו לסרט, ראינו את הסרט, המקרן היה עקום והרגיש שלא היה מספיק פוקוס בו, תודה לבחור שתיקן אותו (שעכשיו אני יודע שזה אור פרלמן מאמא"י) אבל זה עדיין הוריד טיפה מאיכות הצפייה בסרט אבל בכל זאת אני שמח שיצא לי לראות אותו עכשיו חודש וחצי לפני שבכלל יצא לי. לא אדבר עליו יותר מדי אבל אגיד שהוא לא היה מדהים כמו Eve no Jikan שנכתב, בוים ותוסרט על ידי אותו בן אדם, אבל נתן את אותה ההרגשה של "מה זהו הסרט נגמר?" ושניה אחרי זה המשיך, בדיוק כמו בסרט הקודם שלו זה פשוט חזר על עצמו ויותר שיעשע שהקהל סתם מחאה כפיים בכל קטע כזה שהיה. סרט הפוך ומומלץ, למי שפיספס, תחכו שיצא לקניה ותקנו, נקודה.

לאחר סיום הסרט, הכנס כבר היה בשלבי קיפול ואני כבר הייתי בדרכי לבית, אחרי יום נורא מעייף, רגלים קרועות ותיק ממש ריק ביחס לשנה שעברה (פוסטר ו-13 מנגות בשנה שעברה), אה וגם איבדתי את הרב קו שלי בתורות בהתחלה אז לא היה נסיעה חינם בחזרה ושילמתי עוד כסף. התחיל רע והשתפר עם הזמן, אמא"י כבר את הביקורת שלי שמעו על הדבר הספיצפי שרציתי שישמעו, את השאר כבר שאר הקהילה תעביר להם בצורה כזאת או אחרת, זה הכנס האחרון שלי לפני הגיוס ואני שמח שהוא לא נגמר גרוע יותר בשבילי, אבל חבל לי שלאחרים הוא כן ומקווה שזה לא יקרה יותר. אני אשמח אם אוכל לבוא ולעזור ובכלל לקחת חלק בכאמ"י 2014 שמקווה שיצא לפועל, רק נשאר איכשהו לקחת חופש כי זה קורס בצה"ל ולא הדבר הפשוט לצאת ממנו ליום אחד באמצע.

12 תגובות:

  1. מאוד שמחתי לקרוא שכתבתם לקבא"ב, תודה.

    נטלי: מאוד התחברתי לתגובה שלך ואני מאוד מסכים עם מה שכתבת. כמו שכתבתי בעצמי גם אני לא ממש מרגיש חלק מקהילת האנימנגה הישראלית.

    סבי: שמח לשמוע שלבסוף הצלחת להכנס לכנס (לול) ושנהנת. הייתי רוצה לראות את ההרצאה על שטיינז;גייט ולצפות בסרט, אבל בגלל ששאר התוכניה לא קרצה לי במיוחד (וגם עבדתי באותו יום) החלטתי שלא לבוא וככל הנראה גם טוב שכך.
    בהצלחה בגיוס.


    נ.ב. מה הבעיה עם קייאון? אני יכול להבין איך מישהו לא נהנה מזה במיוחד, אבל נשמע שיש פה משהו קיצוני.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני באמת שלא צפיתי בקייאון אבל אני גם לא מתכוון לצפות, זה סוג הדברים שפשוט לא קורא בהם כלום ודי יסד את קטגורית ה"בנות חמודות עושות דברים חמודים" שאני ממש אבל ממש לא מתחבר אליו, אם כי יצא לי כבר להנות ממשהו בסגנון כמו LOVE LAB אבל באמת שקייאון זה מסוג הדברים שאני ממש לא אוהב, להיות בלהקה, לשבת ולאכול כל היום במקום וכמובן דגש על ענק על תצוגת הMOE של הדמויות שלרוב גורמות לי להקיא. זה הזרם עכשיו ביפן לצערי ואני פשוט לא מתחבר אליו, סדרות עם סתם בנות חמודות שלא עושות כלום מרגיש כמו בזבוז זמן ועצוב לי שדווקא דברים כאלו מצליחים ולא סדרות שנכתבו מכל הלב ובצורה פשוט מדהימה כמו אוצ'וטן קאזוקו וקיוסוגיגה.

      מחק
    2. כשהכריזו על היציאה של קייאון מאוד התלהבתי כי חשבתי שזו תהיה סדרה שמתמקדת במוזיקה ולאחר שצפיתי בכמה פרקים התאכזבתי והפסקתי לראות. לאחר כמה שנים המשכתי את הסדרה והיה דיי סבבה., בין היתר כי ידעתי למה לצפות. אני חושב שזה חבל לשפוט משהו בלי לראות אותו (ובמיוחד לפתח כזו סלידה ממנו).
      למרות שיש הרבה סדרות מהז'אנר בנות חמודות עושות דברים חמודים שלא התחברתי אליהן (לדוגמא לאקי סטאר וניצ'יג'ו) יש סדרות מדהימות שנכנסות לקטגוריה שהן דווקא בין הסדרות האהובות עלי ביותר (הידאמארי סקץ'). להגיד שהן לא נכתבו מכל הלב זה ממש לא נכון.

      בקיצור, בפעם הבאה אתה מוזמן להביא לי את הפוסטר.

      מחק
    3. כמו שאמרתי, או שנראה לי שלא, יש בצידו השני של הפוסטר, פוסטר של פייט זירו שכבר תליתי אז לא אוכל לתת אותו XD

      אני לא יודע אם להגיד שזה נכתב מהלב, אבל זה מסוג הדברים שאני באמת לא חובב, כל אחד והטעם שלו אחרי הכל אבל אלו סדרות נורא מוזרות בעניי, גם בתור אוטאקו שראה מלא דברים מוזרים כבר. דרך אגב הידאמארי סקץ' זה משהו שאני כן הייתי רוצה לראות מתישהו, למרות האורך שלו שכנראה מונע ממני לראות אבל אני רוצה בהחלט לנסות גם כשאני ממש לא חובב את עיצוב הדמויות שם (וגם במאדוקה שזה אותו העיצוב)

      מחק
    4. לגבי האורך של הידמארי, כן גם אני ממש הייתי רוצה שיהיו לזה יותר פרקים.

      מחק
    5. מה שמזכיר לי כי קודם שחכתי, אם אתה עדיין מחפש סדרה טובה שמתמקדמת במוזיקה וכוללת קאסט ממש לא רע של בנות תנסה לראות את TARI TARI, ממש אחלה של סדרה.

      מחק
    6. המלצה מצוינת. תודה :)

      מחק
  2. נטלי וסבי 333>.
    יצא לכם ממש אחלה D:
    ובכללי אני גם ממש מסכימה עם כל הנושא שקשור לקהילה, אבל טוב זה רק אומר כמה רשתות חברתיות כמו פייסבוק השתלטו לכולנו על החיים.(ולא, זה לא רק בגלל שמדברים בקבוצות האלה על אנימות אוברייטד שאני לא מחבבת את העובדה הזאת ככ).
    ובכללי אני חושבת שההחלטה שלכם לא להיכנס לפרטים לגביי כל הקטע של הכניסה היה נכון.
    אה... ושכחתי להגיד שאתם מקסימים?3> אם הייתי טיפה פחות צרודה ומתה בכנס הייתי שרה יותר טוב אבל >:.
    בכל מקרה ח"ח.

    השבמחק
  3. נטלי, ממש הזדהתי עם מה שכתבת לגבי הקהילה.
    גם אני מאותם אנשים שמרגישים עכשיו כמו איזה 'רונין' של ה"קהילה", שפעם היו מאוד פעילים בפורומים (תפוז במקרה שלי), ועכשיו בכלל לא רואים איפה כל האנשים האלה שרק מתרבים, כאילו הם איזו "קהילת רפאים".

    לכנס בכלל לא ניסיתי להגיע, ככה שאין לי ממש מה להגיד עליו, אבל מה שכתבת על פאטמה ההפוכה וזה שאמא"י הביאו לפה סרט שרק יצא לבתי הקולנוע גרם לי לחשוב שהלוואי והיינו זוכים להקרנה של הסרטים של מאדוקה כשאלה רק יצאו, יחד עם כל העולם :)

    השבמחק
  4. סבי: אני שמח שנהנת בהרצאה שלי על שטיינס;גייט :) אם יש לך עוד דברים להגיד על ההרצאה (הצעות לשיפור או ביקורת יותר מפורטת) אני אשמח לשמוע.

    השבמחק
    תשובות
    1. שיו, לא ציפתי להפתעה כזאת שתגיע כאן.
      כמו שאמרתי בפוסט מאוד נהנתי מההרצאה והיה ממש כיף, משהו שהייתי רוצה להוסיף ולתת טיפ קטן. היה בקהל כמו ששמת לב הרבה אנשים שלא שיחקו בויז'ואל נובל של שטיינס;גייט, וזה משהו שנורא לא נפוץ, לא הרבה משחקים בויז'ואל נובל ואלו שכן לא הרבה מדברים על זה גם, לכן אני מאמין שגם בין הקהל היו אנשים שלא הכי מתמצאים באינטרנט והיו רוצים לשחק במשחק אך לא יכולים, יכולת להוסיף בסיום ההרצאה או אפילו לחלק דפים, קישורים נלווים שיוכלו לעזור לקהל כשיגיע לבית, בין אם זה הורדות של המשחק, או אפילו קניית המשחק שעכשיו יוצא באופן רשמי בעותק פיזי, או יותר נכון אמור לצאת כי הוא כל הזמן נדחה ביציאה. גם להפעיל ויז'ואל נובל לא דבר פשוט אחרי שאתה מתקין לרוב זה לא עובד בגלל שצריך להחליף את מקור המחשב ליפן בהגדרות של המחשב, אז גם להוסיף את זה כדי לחסוך לאנשים את ההתסבכות בבית גם יכול להועיל.

      אה ושאלה שרציתי לשאול אותך לאחר סיום ההרצאה ולא ממש יצא כי כבר מלא אנשים הקיפו אותך וחשבתי לשאול אחר כך במהלך הכנס ושחכתי, מה הקשר בין כאוס;האד, שטיינס;גייט, רובוטיק;נוטס והמשחק החדש שאמור לצאת השנה (נראה לי) כאוס;צ'אילד? כלומר אני ידוע שהם כולם נכתבו על ידי אותו בן אדם ונעשו באותו סטודיו (ניטרו+) והם קשורים בצורה כזאת או אחרת למדע, אבל האם יש קשר עלילתי או משהו בסגנון בניהם? יצא לי רק לראות את שטיינס;גייט עד הסוף וכל דבר שקשור אליו, בשאר אני מעדיף לא לדעת ספוילרים אז גם משהו קצר יהיה נחמד לדעת, תודה ומקווה להיות בקהל של עוד הרצאות מוצלחות שלך אם יהיו עוד כאלו בעתיד (:

      מחק
  5. תודה על הפידבק! מצאתי את הפוסט הזה דרך הקבא"ב. אכן יהיה מגניב אם נצליח לגרום לאנשים לנסות לשחק במשחקי ויז'ואל נובל בזכות הרצאות. לשאלתך: שטיינס;גייט, רובוטיק;נוטס וכאוס;האד מתרחשים באותו עולם, ויש קצת רפרנסים בין הסדרות, אבל אין קשר עלילתי. בלי ספויילרים - נאה משטיינס;גייט היא דמות משנית ברובוטיק;נוטס, ויש פוסטרים של דמות מכאוס;האד שמופיעים ברקע בשטיינס;גייט.
    אני עדיין שוקל על מה לעשות את ההרצאה הבאה - אשמח לשמוע אם יש לך המלצות.

    השבמחק