יום שישי, 4 באוקטובר 2013

נבלים במדיה היפנית



נבלים במדיה היפנית- אנימה, מנגה ומשחקים
בכתבה הקודמת שהבאתי לכם דיברתי על דמיות חזקות במיוחד באנימה ומנגה. טוב בשביל שיהיה בכלל סיבה לקיום כוחות כאלו מאוד מומלץ שלדמיות יהיה עם מי להילחם כי אחרת... עולה השאלה, בשביל מה?!!! לכן רוב אנימות האקשן כוללות קבוצה של אויבים, שבניהם אויב ראשי. אמנם לא תמיד זה קיים, כך לדוגמא בהייסקול אוף דה דד אין שום נבל והאויבים הם זומבים ללא דבר שמניע אותם במקור. בהרבה אנימות ומנגות אקשן יהיה נבל ראשי מסוים, או מרכזי לחלק בסיפור, ויש לזה הרבה דוגמאות כגון פריזה בדרגון בול ואייזן בבליץ'. נבלים לרוב יופיעו בסדרות אקשן, אך לא תמיד כמו הדוגמא של זירו מוירצ'וז לאסט ריוורד (שלא כולל שום אקשן) או נאנאמינה מבאקומאן. אך נבל לפעמים הוא עניין של נקודת מבט. זאת אומרת, אקאינו מוואן פיס על כל פניו נראה נבל, אבל אם נסתכל מנקודת מבט אחרת, ייתכן שלופי הוא הנבל האמיתי כי הוא פיראט שלא שומר על חוקי הממשלה של העולם של וואן פיס. דוגמא נוספת לזה, והיותר ידועה היא לייט מדת' נוט שעושה דברים רעים ומתמודד נגד L שמחפש את הצדק. דמיות כאלו מקבלות לרוב את המושג "אנטי הירו". אך מה עושה נבל למעניין? את זה תראו ברשימה של נבלים שבעייני מעניינים הדגש על בחירתם יהיה על הדמות שלהם ושימושם לעלילה, וגם מטרותיהם. זה יכלול אנימה, מנגה, ומשחקים. כיוון שהבלוג שלנו הוא בלוג ליפן, לא תראו כאן נבלים אמריקאים וכ'ו. כן מצטער ג'וקר, אתה אוסום רצח, אבל אתה לא לפה.  מקווה שתכירו כמה סדרות מעניינות. הנבלים לא מסודרים עפ ההעדפה שלי אליהם.
 ואזהרה! העמוד עלול לכלול ספוילרים רבים על הסדרות של הדמיות, אז הקריאה באחריותכם.


 Kira Yoshikage



שם: קירה יושיקאגה
מקור: Jojo's Bizarre Adventure
אני מודה שבהתחלה רציתי לעשות רשימת נבלים גרועים אבל הבעיה שלא היו לי יותר מידי נבלים שלא אהבתי או שנאתי חוץ מנבלי דרגון בול. אבל האחד הנוסף שכן רציתי לכלול, זה דיו שהוא חרא נבל. מופיע פארט אחד אחריו, קירה הוא הנבל הטוב ביותר שידעה ג'וג'ו ביזאר אדוונצ'ר, והוא אחד הטובים בכללי. על אף שמופיע רק אחרי האמצע של הפארט, קירה מצליח להיות מספיק מעניין. קירה סהכ רוצה לחיות בשקט, אבל יש לו הפרעה קלה, שבשביל השקט הזה הוא יהרוג גם אנשים. לאחר שנלחם כנגד ג'וסקה ושאר החבורה, הוא מחפש לעצמו מקום מסתור בשביל השקט שלו, ועושה את זה בדרך מעניינת. קצת לפניי שקירה הופיע, הופיעה קוסמטיקאית עם סטאנד לשינוי פנים בצורה מושלמת, שהיה ארק איתה ועם יוקאקו צ'אן. קירה משתמש בה ומחליף את זהותו עם אדם בשם קאוואג'ירי קוסאקו, ומנסה לחיות חיים כמה שיותר שקטים במקום קוסאקו, שהרג. אך שעם הזמן בנו של קוסאקו, האיאטו מתחיל לחשוד באביו. קירה לא מהסס ומתמרן אותו לשתוק, רק כדי לשמור על חיוו השקטים, גם אם זה צורך הרג. בנוסף לזה שהיכולת של קירה היא אחת המעניינות. קירה בהחלט מקבל מקום איתנו כנבל ממש מעניין.

Nanamine Touru
שם: נאנאמינה טורו
מקור: Bakuman
מי אמר שאתה צריך להיות נבל בסדרת אקשן בשביל להיות נבל. רבים לא יסכימו איתי על הבחירה של נאנאמינה, ואני יכול להבין למה. מבחינת הצלחה בפשעים? נאנאמינה הוא אחד הנבלים הכי כושלים, אמת. אבל הוא היה פשוט ככ כיפי. אני מאוד אוהב נבלים עם כניעה מסוימת בהם. כל העניין שהוא מעריץ פסיכופת של אשירוגי מוטו היה ממש מגניב ונתן אור מיוחד לבאקומאן, והפך את הארק שלו לארק האהוב עליי בסדרה. בדרך עם הכשלונות שלנו אנחנו מקבלים הבעות אדירות שלו וגם דיונים על "לא כל מאנגאקה מתאים לעורך". זה גם הראה את השפעת האינטרנט על ג'אמפ והדלפות וכדומה. לאחר שהובס, נאנאמינה חזר לארק נוסף, שלעומת הקודם לא הצליח במיוחד (הראשון היה עם דירוגים טובים למדיי), אבל אני אישית ממש ממש נהניתי ממנו. למרות זאת, בעקבות הדירוגים האלו, הארק הסתיים מהר בהפסד של נאנאמינה שראו שבירור היו לאובה ואובטה תכנונים לעוד, אז זה די חבל.

King Bradley
שם: קינג בראדליי
מקור: Fullmetal Alchemist
הוא מירושעעעעעעעעעע! זה בראדליי שלנו. דמות רצינית ואפלה. העלם של פמ"א מתבסס על גרמניה של מלחמת העולם השנייה. הצבא שלה הוא הצבא הנאצי הגרמני והמנהיג שלה הוא בראדלי, הפירהר שהוא... היטלר! כן, בראדלי מבוסס על היטלר. אז לא, בגלל שהוא היטלר זה לא אומר שאני לא אאהב אותו. להפך, זה חלק ממה שעושה אותו ככ מעניין. העיצוב האפל והרציני שלו, עם הרטייה והשפם הזה והסנטר הרציני. בראדלי לא מהסס בהריגה, והוא רציני לחלוטין במה שהוא עושה. הוא אחת הדמיות החזקות של פמ"א ובהחלט מרגישים ממנו רוע, אך עם זאת, הוא עושה את זה בסתר, כך שמבחינת הדמיות בסדרה הוא נראה כמו המנהיג האמין והרציני שאפשר לסמוך עליו, אותה אשליה שהיטלר נתן. במיוחד בסוף הסדרה שרואים ממנו באמת חוסר רגש ורצינות, ובראדלי שלנו פשוט נפלא. בהחלט מה שצפיתי מדמות שמציגה את היטלר.

Jabo (Shadar
שם: ג'אבו (שאדאר בתרגום ובדיבוב האנגלי)
מקור: Ni No Kuni
ג'אבו, הוא הנבל הראשי במשחק "ני נו קוני", נוצר על ידי סטודיו ג'יבלי ולבל פייב והביאו לנו נבל חתיכת מעניין למשחק. כן אמנם אני לא אוהב את ג'יבלי אבל ני נו קוני זה בשבילי אחד המשחקים הטובים ביותר, מכל הבחינות. ג'אבו הוא הנבל הראשי בני נו קוני, אך לא הסופי שלו, כי הוא נשלט על ידיי ריינס, המכשפה הלבנה (קאסופיה בדיבוב האנגלי). מוצג לנו כרשע הנורא, עוקב אחרי אוליבר וחבורתו. הקרבות נגדו אפים בטירוף (טוב גם בגלל הבאטל סיסטם המצוינת של ני נו קוני), וגם נותנים לך להפסיד בקרב הראשון נגדו. בתחילת המשחק הוסבר לנו שלכל אדם יש ישות מקבילה. בקרב הסופי נחשפים לנו כמה דברים מעניינים לגבי ג'אבו. הוא היישות המקבילה של אוליבר, הדמות הראשית בני נו קוני. מה שאומר שאם ג'אבו יובס גם אוליבר. קרב סופי בעייתי למדיי. גם מה שמסתבר לנו זה שג'אבו תמיד דגל בשלום, אך הגיע לזממיה של ריינס ששלתה עליו, והוא שכח כבר את מטרתו. אלא שג'אבו הוא לא הבוס האחרון (כן בגרסאת הדיאס המקורית) אלא ריינס ששלטה עליו ופגעה באישיותו. ג'אבו פשוט נפלא.

Aizen Sousuke
שם: אייזן סוסקה
מקור: Bleach
איך מעלילה כל כך רדודה יוצא נבל כל כך כיפי ומהנה איךךךךךךךךךך?!!! אייזן הוא חתיכת טרול, ואני כל כך אוהב אותו. לא מעט שונאים אותו בגלל הטרולים האלה, אבל אני אישית ממש אהבתי. אין לו באמת מטרה מיוחדת שעושה אותו ל"וואו" מבחינת נבל, אלא הטרוליזם זה מה שעושה אותו לכל כך כיפי, ומה שעשה את סאגת המלחמה בבליץ' לכל כך כיפית. כבר בהתחלה קובו לא ידע מה לעשות עם אייזן, הוא היה סתם קפטן בסול סוסטיי אז... הוא הרג אותו, סתם כך. אח"כ בא לקובו רעיון מעניין, שאייזן יהיה זה שהרג את עצמו, כלומר זייף את המוות שלו. זה אלתור מוחלט לנבל הראשי בסדרה, אבל אחד טוב. אחכ עם היכולת שלו השבורה שלו, שנותנת לו לשלוט בחושים של כל אדם, הוא עושה כמה דברים משעשעים ונורא כיפים. אייזן די יודע הכל על הדמיות, ותחמן מאוד. עם כל הדברים המשעשעים כמו שגרם להינאמורי להילחם במשך כמה זמן נגד הקפטנים שלא ידעו, זה דבר שעושה אותו לנהדר ונורא כיפי. חתיכת טרול מוצלח.

Dartz
שם: דארטז
מקור: Yu-Gi-Oh! Duel Monsters
יוגיאו היא סדרה אחת גדולה עם כמה תת סדרות, והיא מביאה כמות נבלים מטורפת, שרובם ממש ממש טובים. דיווין פאקינג מעולה, סאיו ממש טוב, גודווין מדהים, טרון ממש מעולה וגם וקטור פשוט מדהים בדרך יש כמה גם כמה נבלים שהתפקששו ויצאו חרא, כמו מאליכ (מאריק) וד"ר פייקר, אבל רובם פאקינג טובים והכי טוב מהם זה דארטז. מופיע כדמות פילר ביוגיאו דול מונסטרס, ומביא את הארק הטוב ביותר שידעה כל הסדרה. זה כל עוד אתם צופים כמובן בגרסא היפנית, כי הגרסא האמריקאית שחטה אותו. דארטז מחזיק בקלף בשם "חותמת האורליקלקוס" שמשנה את הזירה ונותן לה כמה אפקטים. אך הוא גורם לזה שנשמתו של המפסיד בקרב תיחתם במקדש של דארטז, שבבוא הזמן הנשמות האלה יוקרבו בשביל זימונן של לוויתן. אמנם זה לא מה שעושה את דארטז לככ אוסום, השימוש שלו בנתינים שלו, והתכנון הככ רחוק שלו לזה, עושה אותו למעניין. הוא פאקינג חיסל עולמות שלמים והרג ככ הרבה אנשים בשביל כמה נתינים שתמרן אותם בצורה מושלמת. כמו גם הרקע שלו פשוט מצוין ומעולה. מעבר לזה, דארטז לא חלש בכלל בעצמו ומצליח להתמודד יפה מאוד נגד קאיבה ויוגי יחדיו (לא כמו מאריק שהיה צריך לרמות כדי לנצח את ג'ונוצ'י ומאי). והעיצוב הזה... ככ אוסום. 

Hyoudou Kazutaka

שם: היודו קאזוטאקה
מקור: Kaiji
אם כי אני אישית יותר נהנה מאיצ'יג'ו סאייה, הכתובת על הקיר, היודו הוא הנבל הטוב ביותר של קאיג'י. נתחיל מהעיצוב, העיצוב הפאקינג מטריד הזה. טוב בלי קשר לעיצוב דמיות המיוחד של קאיג'י, היודו עם עיצוב מעניין. הנקודות המטרידות האלה על האף והעייניים האלה... והשפם והזקן! והכל! היודו הוא מליין עם כסף רב, וכדי לשעשע את עצמו הוא מארגן תחריות שיצילו אנשים בתחתית. הוא גם מזלזל בהם בטירוף, אך יש לו את האפשרות לזאת, כי כפי שראינו הוא גאון למדיי ויודע לקרוא את היריב בצורה מושלמת. לא באמת אכפת לו מהכסף שלו, אבל יודע להרוויח עוד יותר ממנו. הוא גם פאקינג חסר רגשות מוחלט. כפי שראינו בסוף של קאיג'י כאשר קאיג'י וטונגווה שיחקו בE קארד. לאחר שטונוגווה הפסיד היה עליו להתנצל בפני קאיג'י, אך היודו לא הסתפק בזה, וגם לו להתנצל תוך כדי שהוא משתחווה על תנור אש. זה פשוט מזעזע, מטריד ומדהים. אם זה לא מספיק, הוא גרם לקאיג'י להמר על האצבעות שלו ו... אאוץ'. הבנאדם פשוט חסר רגשות. נבל למופת באופן קיצוני. למרות שבגלל שהוא עד כדי כך קיצוני, זה על הגבול של לשנוא אותו מכך שהוא כ"כ אדם רע.

Zero III

שם: זירו השלישי
מקור: Virtue's Last Reward
"סיגמה קוןןןןןןןןןןן! פיי קוןןןןןןןןן! מה אתם עושים?!!!! אנחנו עומדים להכריז על התוצאות!!!!!!". אוי זירו, כמה שאתם מקסים. וירצ'וז לאסט ריוורד,  ויז'ואל נובל שמשלב פאזלים שיצא ל3DS ולפס ויטה. זירו הוא נבל פאקינג מעולה, עם הקול המיוחד שלו (על אף שהוא נשמע נוראי באנגלית, ביפנית הוא מצוין ויש את האופציה לדיבוב יפנית במשחק). זירו הוא למעשה תוכנת מחשב, שנוצרה על ידי אחת הדמיות במשחק (שהיא לא ידועה כי זה חלק מהעלילה). הוא לוכד תשעה אנשים וגורם להם לשחק משחק על חיים והמוות, משחק שכולל בגידות ופאזלים. זירו מופיע רק בתחילת המשחק, ולא בסופו, לא בשני סופים הראשונים במשחק שעשיתי לביינתיים בכל אופן. הוא תוכנת מחשב ולא בדיוק דמות, אז כך שרצונו הוא של דמות לא ידועה, אבל הקרדיט הולך לארנב הזה שמזכיר את קיובייי ממאדוקה. הוא גם מכנה את הדמיות בכל מיני כינווים מעליבים, או חמודים, לדוגמא את דיו הוא מכנה BO ואת סיגמה הוא מכנה "סיגי" (רק בתרגום, ביפנית הוא קורא לו פשוט "סיגמה קון), ומוני ללונה וכ'ו. הוא משעשע בטירוף, ומרושע, אך בסופו של דבר הוא רק תוכנת מחשב מעניינת בטירוף עם קול מקסים ומעולה.

Beatrice

שם: ביאטרצ'ה
מקור: Umineko no Naku Koro ni
לא קיימים הרבה נבלים ממין נקבה שהן הנבל המרכזי, ובטח עוד פחות כאלו שהן באמת מעניינות. ביאטרצ'ה היא אחת היחידות שאני כן מסוגל לחשוב עליהן לצד קאסומי אלפה מדד אור אלייב והמכשפה הלבנה מני נו קוני, אבל ביאטרצ'ה... פאק היא אוסום רצח. כן לא קראתי את הנובל וראיתי רק את האנימה ההרוסה של DEEN אבל ממש ממש נהניתי. האגדה שעל האי של משפחת רוקנג'ימה מספרת סיפור בו כל כמה זמן ירצחו אנשים שיוקרבו בשביל ביאטרצ'ה, המכשפה המוזהבת. כאשר ביאטרצ'ה מזומנת ורוצחת את כל האנשים ההם, באטלר נשאר בחיים (ובסופו של דבר גם מת). ביאטרצ'ה מחייה אותם על ידי קסם, אך באטלר מסרב להאמין שקסם קיים, ומנסה להוכיח שהכל נעשה על ידי רצח אדם. הוא מתמודד מול ביאטרצ'ה בשביל להכחיש אותה. ביאטרצ'ה מביאה עניין חקירות מעניין, ומשחק עם באטלר עם דברים כגון "האמת האדומה". היא טרולית אסטרטגית וחכמה, וגם סאדיסטית בטירוף שהיא רוצחת את כל האנשים בדרכים אכזריות למדיי (להוציא את המעיים ולשים במקום ממתקים? פסיכי). היא דמות מעולה ואדירה, ונבלית נהדרת, על אף שאפשר להחשיב אותה יותר ליריבה.

Katsuragi Isao

שם: קאטסוראגי איסאו
מקור: Ryu Ga Gotoku 4 (Yakuza 4)
נבל מדהים, ראילסטי, למשחק עם עלילה מדהימה וראילסטי שיותר נוטה להיות ג'יי דרמה מדהימה מאשר באמת משחק, זהו קאטסוראגי מיאקוזה 4! יאקוזה 4 הוא משחק אקשן וממשיך את העלילה של שלושת המשחקים הקודמים בסדרתו, אך נוטה להיות נפרד מהם, וגם קאטסוראגי מופיע לראשונה ביאקוזה 4. הוא ראש היאקוזה בקאמורוצ'ו, חלק קטן מטוקיו. כמה שהוא אקטיבי בעלילה מאחורי הקלעים. בקיצור, אחת הדמיות הראשיות ביאקוזה 4, סאיג'ימה שמה, נשלחה להרוג אותו, אך הוא שרד וסאיג'ימה נשלח לכלא למעצר של 25 שנה. בדרך הוא הציע לאחותו הקטנה של סאיג'ימה, לילי שיעזור לה לשחרר אותו בתנאי שיעשה כמה דברים, אחד מהם הוא לשלם לו סכום נכבד של כסף. עם כל זה, אביו של דמות ראשית נוספת, טאנימורה, נרצח במקרה של 25 שנה, ומשלב את כל הדמיות האלו בדבר אחד מהפכני, שהוא שולט בכולו. הוא נבל ראילסטי והגיוני, עם מטרות של להשיג כסף. הוא רשע בצורה נפלאה וראילסטית, אך הוא לא עושה את עם "רושם" של להיות רשע, אלא זה פשוט הכל מרגיש נורא נורא טבעי.

THAT'S IT, רשימה של 10 נבלים מצוינים בעייני. נהנתם מהכתבה? נפלא! שתפו אותנו בתגובות למטה איזה נבלים מהמדיה היפנית אתם אוהבים, וציינו את הסיבה. נשמח לדעת על עוד נבלים נפלאים.
*רק לי זה נראה מוזר שאמרתי שרוב הנבלים זה מאקשן וכמעט חצי מהרשימה זה לא מאקשן? HEH

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה