יום שלישי, 15 באוקטובר 2013

מיאמוטו מוסאשי- האיש, האגדה ואמן הלחימה



מיאמוטו מוסאשי- האיש, האגדה ואמן הלחימה
בתרבות היפנית קיימים לא מעט שמות גדולים מהעבר, בניהם דאטה מאסאמונה, סאקאמוטו ריומה, טוקוגאווה אייאסו, אודה נובונאגה, היג'יקאטה טושיזו ורבים אחרים. אחד מהשמות הגדולים הנוספים הוא מיאמוטו מוסאשי הרונין (סאמוראי ללא אדון) אשר נולד בשם "שינמן טקזו" (Shinmen Takezo). מוסאשי קיבל לא מעט הופעות של דמותו במשחקים, סדרות טלוויזיה וכ'ו. וכך גם יריבו המושבע, סאקאקי קוג'ירו. בין הופעתיו במדיה:
·        * מוסאשי מופיע כדמות ראשית במשחק של סדרת יאקוזה- Ryu Ga Gotoku Kenzan
·         *שמה היפני והמקורי של ג'סי מפוקימון הוא מוסאשי. באופן אירוני, שמו היפני והמקורי של שותפה, ג'יימס, הוא קוג'ירו
·         *מיאמוטו מוסאשי גם מופיע בסנגוקו באסארה במשחק השני, והוא הדמות היחידה במשחק ללא אלמנט על טבעי בהתקפות שלה
·         *קוג'ירו מקבל הופעת אורח בפייט סטיי נייט, כאשר אסאסין מכנה את עצמו "סאסאקי קוג'ירו" ומשתמש בהתקפה "טסובאמה גאשי" שהיא חלק מסגנון הלחימה של קוג'ירו
·         *שמו של הקארה של קאירי משוגו קארה הוא מוסאשי והוא בדמות סאמוראי. כמו גם היכולות המשותפות שלהם קשורות זה בזו.
·         *מוסאשי מהמשחק לפס1 "Brave Fencer Musashi" מבוסס באופן רופף על מיאמוטו מוסאשי

אך למרות כל זה, יש שתי סדרות שמבוססות באופן הוגן למדיי על חייוו של מיאמוטו מוסאשי. שתיהן מבוססות על ספרו של יושיאקווה אייג'י, שפעמים רבות נחשב בטעות לספר תיעודי אחד לאחד על חיוו של מוסאשי. את הספר הזה לא קראתי, אך יש שתי סדרות שמבוססות עליו. הראשונה היא הסדרה בת 49 הפרקים של NHK הנקראת "Musashi". השנייה היא המנגה של אינואה טאקהיקו, היוצר של סלאם דאנק שכתב את המנגה Vagabond. הנושא הזה הוא סיקור משולב לשתי הסדרות האלה, מוסאשי ו-ואגובונד. על אף השוני בין המדיומים, זה יהיה סיקור משולב לשתי הסדרות האלה. הסיקור עלול לכלול ספוילרים רבים, כך שמומלץ לקרוא\ לראות לפחות אחת מהסדרות לפניי קריאתו. תהנו!


Musashi
סוג: ג'יי דרמה
הפקה: NHK
מס' פרקים: 49
תאריך יציאה: ינואר 2003 עד דצמבר 2003

Vagabond
סוג: מאנגה
יוצר: טאקהיקו אינואה
מס' פרקים: עדיין יוצא (לעת כתיבת הנושא, אוקטובר 2013 קיימים 318 פרקים)
תאריך יציאה: מרץ 1999 עד... ?

ואגאבונד ו-מוסאשי, שניהם מבוססים על אותו הספר, ובכל זאת יצאו מהם שתי סדרות שונות. שתיהן שומרות על אותם מוטיבים, אך יש לציין שאינואה לקח לעצמו יד חופשיה בכתיבת הסיפור של ואגאבונד. הוא כן לקח כמה דמיות מרכזיות מהסיפור המקורי, שאין להם שום אזכור היסטורי, כגון אוטסו, מאטהאצ'י, אוקו, אקמי, ג'וטארו וכ'ו, אך עדיין הסיפורים שונים על אף שהעלילה המרכזית היא אותה אחת, כם שינווים בדרך. למרות זאת, אינואה כן מוסיף דברים שלא קיימים במוסאשי, כמו הצגת דמותו המאוד גדולה של איטו איטוסאי וקאמקאי ג'יסאיי שליווי את קוג'ירו לאורך חיווי. גם במוסאשי קיימות כמה דמיות שלא מופיעות בואגאבונד כגון קוטו, אושינו, איה וכ'ו, שחלקן גם דמיות היסטוריות אמיתיות. תחילת הסיפור דומה למדיי.


הסיפור מספר על שינמן טקזו, והונידן מאטהאצ'י, השניים יוצאים לבחון את כישוריהם, ומשתתפים בקרב בסקיגיהארה ההיסטורי, בו הם נמצאים בצד המפסיד של צבא טויוטומי. השניים שורדים בקושי את הקרב, פצועים קשה. הם פוגשים בשתי שודדות נשקים, אם ובת בשם אוקו ואקמי שמתפרנסות משדידת נשקים ושיריונות מלוחמים מתים. הם נמצאים אצליהן כמה ימים, עד שיוכלו להתארגן כדי לחזור אל כפר מיאמוטו שבמימאסאקה. למאטהאצ'י מחכה בכפר ארוסתו, אוטסו. אלא שבדרך מאטאהאצ'י קצת מאבד את העשתונות, ושוכב עם אוקו. בדרך גם מתגלה שיש אדם שמטריד את אוקו, טזוקיקאזה טנמה, ומבקר אצלה מפעם לפעם. טקזו נלחם בו ומביס אותו. האירועים האלה זהים למדיי בשתי הסדרות, אך שיש דברים שונים בדרך. הנקודה הסופית יוצאת בזה שמאטהאצ'י מחליט לבגוד בארסותו אוטסו, ולהישאר עם אוקו. גם באותו הרגע שטקזו מביס את טנמה, הוא מקבל מעצמו רושם של אדם חזק וחייב לתת לעצמו את ההרגשה הזאת, כי אחרת הוא ירגיש רע עם עצמו כל חיוו, בעקבות זה שאביו כינה אותו "חלש" ובכללי היה בלתי נסבל לשאר הסובבים אותו.

גם בואגאבונד וגם במוסאשי, טקזו חוזר למימאסאקה, ללא מאטהאצ'י שעכשיו נהנה מחיי שכרון וסקס עם אוקו. רק לחשוב שהבת שלה, אקמי קטנה ממנו רק בשלוש שנים, מטריד למדיי. בכל מקרה, טקזו חוזר לכפר ופוגש באימו של מאטהאצ'י. על אף ששמה לא נאמר בואגאבונד, שמה מצוין במוסאשי והוא אוסוגי (Osugi). נראה שאף אחד בכפר לא אוהב את טקזו, פרט לאוטסו (ומאטהאצ'י שכבר לא איתו). מאז ותמיד שנאו את טקזו וכינו אותו "שד" ושנאו אותו עוד יותר מהרגע שנלחם והרג בגיל 13 בלבד סאמוראי מוכשר בשם ארימה. אוסוגי היא זו ששונאת במיוחד את טקזו. כשחוזר ללא מאטאהאצ'י אוסוגי נכנסת לבהלה. בעוד שבדרמה היא חושבת שטקזו הרג את מאטהאצ'י, זה לא המצב בואגאבונד שטקזו מספר לה ברגע הראשון שמאטהאצ'י בגד באוטסו. הנקודה הסופית של זה, זה שאוסוגי מארגנת לטקזו התנקשות על ידי כל אנשי הכפר, בעודו מרגיעה אותו שהוא מתקלח להנאתו.


בעוד שמוסאשי נשארת די ממוצעת ברגע הזה, ואגאבונד משנה מעט את התבנית ומביא לנו קטע מדהים במיוחד ומרגש בטירוף. טקזו נלחם בכל כוחו והורג אנשים רבים מהכפר. בעוד שזה המצב גם במוסאשי, בואגאבונד זה הרבה יותר דרמטי וטקזו הורג הרבה הרבה יותר אנשים באופן יחסי. מיד בסופו של דבר הוא נלכד הודות לאוטסו וטקאואן, הנזיר של הכפר. אוסוגי קושרת אותו לעץ, ומחכה למותו. כל הקטעים האלה נמשכים על פרקים רבים בואגאבונד, אך די קצרים במוסאשי. בנוסף לזה שבואגאבונד רואים עד כמה טקזו עומד לגסוס ומייחל לעצמו למות כבר, אבל לא בדרך כזאת, הוא רוצה את זה בדרך סאמוראי מכובדת, ולא בדרך מעליבה שכזאת. בסופו של דבר טאקואן משחרר אותו בואגאבונד, ונותן לו שיעור על החיים. ברגע הזה הוא משנה את שמו ל"מיאמוטו מוסאשי" ונותן לטקזו להתאמן בדרכים במשך כמה שנים, אך זה לא המצב בדרמה. בדרמה טאקואן מאמן אותו בטירת הימג'י, שכן הוזכרה בואגאבונד, אך לא באמת נעשה לה שימוש. טאקואן מאמן אותו במשך כמה שנים בטירה, ונותן לו את השם מיאמוטו מוסאשי (אלא שטקזו לא יודע את זה בדרמה כרגע, אני תוהה למה)

ארבע שנים אחרי, טקזו, מיאמוטו מוסאשי כעת, רוצה להיות סאמוראי מפורסם עם שם גדול אשר נודע בכל יפן. לאחר כמה שנות אימונים (כל הסדרה והדרך שלה), טקזו מחליט ללכת אל בית הספר המובחר לסייף בקיוטו, יושיאוקה. הוא יודע שאם יביס אותם שמו יהיה מפורסם במהרה ביפן. בעוד שבמנגה טקזו הוא חתיכת בעל בטחון עצמי גבוה, בדרמה הוא הרבה יותר מאופק, בסופו של דבר, טקזו מפסיד בשתי הסדרות. הוא מתכנן להתאמן ולהתארגן בהתאם כדי להילחם בהם.

באותו הזמן, אוטסו שברחה ממימאסאקה מוצאת את מקומה אצל משפחת יאגיו. אני מניח שבטח שמעתם עליהם מסדרות אחרות, סביר להניח שמגינטאמה(על אף שזו תקופת אחרת בגינטאמה) ומאטאהאצ'י? מה בדיוק קרה איתו בזמן הזה? הוא הופך לחתיכת בדיחה גדולה. גם בואגאבונד הוא ממש ממש בדיחה וגם במוסאשי הוא חתיכת אחת, אך כל אחת עם הדרכים שלה.מאטהאצ'י כבר לא מקבל סקס חופשי מאוקו והיא רואה בו אדם ממש עלוב שלא מסוגל לפרנס את עצמו ודי זורקת אותו. בשתיהן הוא מוצא מגילה שרשום עליה "סאסאקי קוג'ירו" בזמן העבודה. הוא מחליט לקרוא לעצמו "סאסאקי קוג'ירו" שאינו יודע מיהו בכלל. בעוד שבמוסאשי הוא עושה את זה רק פעם אחת, בואגאבונד הוא עושה את זה בערך כל הסדרה ואומר כל פאקינג משפט שני "אני סאסאקי קוג'ירו!" ו"כבר אמרתי שאני סאסאקי קוג'ירו?!!!!" ומזיין כל דבר אפשרי שנע בדרכו. הוא הופך להיות דמות בלתי נסבלת בואגאבונד. לעומת זאת במוסאשי הוא נשאר די סביר, אבל עדיין חוטף לא מעט ובדרך מרומה ללא סוף ונמכר לעבדות (על אף שמצליח לברוח במהרה)

מכאן ואגאבונד ומוסאשי יחסית די משתנים. זה מתבטא בעיקר בהתרחשות של הקרב החוזר עם סג'ורו ודנצ'ירו, מבית הספר יושיאוקה. בואגאבונד זה אחרי כמה ארקים, בעוד שבמוסאשי זה ישר אחרי שטקזו מגיע להוזוין, אזור של נזירים בודהיסטים. טקזו נלחם באינשון, נזיר שנלחם בעזרת חנית. בעוד שבמוסאשי הוא מנצח אותו בלי בעיות מיותרות, בואגאבונד הוא מפסיד לו ובורח מהקרב נואש על חיוו. הוא מארגן קרב חוזר בואגאבונד ומנצח.





ואגאבונד די לא נאמן היסטורית של לשים את הקרב נגד יושיאוקה הרבה יותר מאוחר, כיוון שזה היה אחד הדברים הראשונים שקרו בהיסטוריה בתחילת דרכו. בדרמה (ובמציאות) טקזו מארגן קרב נגד סג'ורו ומאחר לקרב בשביל לעצבן את סג'ורו, כדי שלא יהיה מרוכז בקרב. טקזו מביס אותו ונעשה לו שם גדול ביפן. אחיו הקטן של סג'ורו, דנצ'ירו, רוצה לנקום בשם של אחיו, ומזמין את טקזו לקרב, שגם בו טקזו מאחר לקרב במהלך אסטרטגי כדי לעצבן עוד יותר את דנצ'ירו, ומביס גם אותו. נואשים, בית הספר יושיאוקה ממנים את האח הקטן, בן ה12 לראש יושיאוקה. טקזו נאלץ להרוג אותו, ומקבל שלל תגובות זועמות מהאנשים ביפן. יש לציין שאותו אח קטן אפילו לא קיים בואגאבונד, שכן דנצ'ירו מציין שהוא האח הכי קטן. כפי שאתם יכולים לראות, ואגאבונד די לא נאמן היסטורית. הוא כן נאמן הרבה יותר מסדרות היסטוריה אחרות (נניח סנגוקו באסארה), אך ואגאבונד לא נאמן היסטורי בהשוואה למוסאשי, שדי עושה אחד לאחד את המציאות, רק עם תוספות שאין דרך לסתור אותן.

בואגאבונד הקטעים האלה מתרחשים הרבה אחרי כמו שאמרתי, וגם יש שינווים רבים. מוסאשי אכן מארגן קרב עם סג'ורו, אך הוא לא מאחר אליו. האמת ההפך זה מה שקורה, סג'ורו מגיע אל טקזו לפניי זמן הקרב, ונלחם בו, ומפסיד. דנצ'ירו רוצה לנקום, וכן, שוב אין את הקטע של האיחור לקרב, הקרב מתרחש כרגיל. יש לציין שואגאבונד אמנם כן עשתה את הקטע של האיחור לקרב, בקרב אחר- הקרב החוזר נגד אינשון. למרות זאת, טקזו פשוט נרדם לפניי הקרב ולא עשה את זה במכוון, אך עדיין אינואה מקבל קרדיט קטן של השימוש באיחורים המפורסמים של טקזו. בנוסף, כמו שציינתי אמנם אין את האח הקטן בן ה12, אבל כן יש את המפלה של יושיאוקה, שטקזו נלחם ב70 מהתלמידים שלהם. זה נעשה בצורה הרבה הרבה יותר טראגית והרבה יותר טובה.

עם הזמן מגיע הארק של שישידו באיקן. בעוד שבואגאבונד הוא די ארוך, במוסאשי הוא פרק שניים. הם די שונים, אבל על אף אחד מהם אי אפשר להגיד "הקרב הזה נכון היסטורית" יותר מאחר, כי הכתובים מציינים רק קרב בניהם ללא פרטים נוספים. כך שדי אפשר לפתח את זה איך שנרצה. גם במוסאשי וגם בואגאבונד, שישידו באיקן הוא למעשה אחיו של טנמה, אותו מוסאשי הרג, והוא רוצה נקמה בו. אם כי הסיבות שלהם בואגאבונד ובמוסאשי מאוד שונות. במוסאשי באיקן רוצה נקמה רק כי הוא אח שלו. בואגאבונד לעומת זאת, זה הרבה הרבה יותר מעניין. באיקן שנא למוות את אחיו, ורואים בפלאשבקים עד כמה טנמה היא רע. הוא פשוט שנא את העובדה שמוסאשי הרג אותו ולא השאיר לו את טנמה להרוג אותו. הארק הזה משני למדיי. יש לציין שכאן, גם ואגאבונד נגמרת מבחינת אירועים היסטורים בהווה. ואגאבונד עדיין לא הסתיימה, ועדיין נשארו דברים פתוחים. יש ארק שבו מוסאשי פוגש את איורי, ילד שהוא מאמץ אותו מאוחר יותר במציאות, והארק הזה לא נמצא בדרמה, אבל בזה זה מסתכם. למרות זאת, קיים ארק מאוד ארוך, והארק הטוב בסדרה, שמציג את חיוו של סאסאקי קוג'ירו כילד. אין כמעט התייחסות לעברו של קוג'ירו בדרמה, והארק הזה עושה המון. YOU'VE DONE WELL INOUE .שינוי מעניין של אינואה, זה שקוג'ירו בואגאבונד הוא... חירש. שינוי כזה הולך להשפיע באמת על כל העלילה, אבל יצר ככ הרבה מקום לפיתוח ולדברים מעניינים. קוג'ירו נראה כמחפש קרבות להנאתו ולא יודע מזה "מסוכן" עד לרמה שקאמקאי ג'יסיי ואיטוסאי נאלצים לפצוע אותו בכוונה, שיידע מהו כאב. גם אנחנו רואים בו את הכשרון המדהים של קוג'ירו. אבל היות וקוג'ירו חירש בואגאבונד, לא קיימת שום התייחסות לסגנון שלו "טסובאמה גאשי" שקשור בסנוניות (טסובאמה זה סנונית, טוב לדעת). גם בואגאבונד אין שום התייחסות לקוטו ואושינו שאני לא באמת יודע אם הן "הושמטו", כי הן לא דמיות היסטוריות אמיתיות וייתכן שבכלל לא היו קיימות בספר המקורי. צריך לקרוא את הספר המקורי בשביל זה.

הדמיות:
אין ספק, לשתי הסדרות יש דמיות מעניינות בטירוף. למרות שהן כיביכול אותה הדמות, הם עדיין שונות. גם מעניינת בחירת העיצובים שנתנו להם שאתם יכולים לראות אותה מייד בתמונה למטה בהשוואה בניהן. משמאל לימין: טקזו, אוטסו, טאקואן, קוג'ירו ומאטאהאצ'י. 
 


שתי הדמיות המרכזיות בשתי הסדרות הן אוטסו וטקזו. שהם זוג פשוט מקסים. מאטהאצ'י הזה שבגד באוטסו כנראה שמעולם לא היה מתאים לאוטסו, כי למעשה הסיבה שהיא אהבה אותו זה בגלל שהוא היה חבר של טקזו למרות שכולם שנאו אותו. רוב הזמן כשאנו רואים את אוטסו זה כאשר היא במסע אחרי טקזו, במיוחד בואגאבונד שכמעט והם לא נפגשים. על אף שואגאבונד נוטה להיות הסדרה היותר אלימה מהשניים מבחינה גרפית, זה לא ככה מבחינת מה שקורה לדמיות, שאוטסו ברוב המסע שלה כמעט נאנסת, פרק אחר פרק. בשלב מסוים זה כבר נהיה מעט מעיק לראות את זה, שזה ככ הרבה פעמים. מה שכן, זה מציג היטב את התקופה. ואגאבונד פשוט עושה את זה על ניצבים. טקזו ואוטסו זוג מקסים. שניהם חושבים זה על זו רבות, ועל אף שהם מופרדים זה מזה, נראה שלבבם ביחד. הם רוצים להיות זה עם זה. מה שכן, כיוון שואגאבונד לא הגיע מבחינה עלילתית לתקופה בה מוסאשי הפסיק לנוע, ולהתיישב, הוא עדיין לא היה ביחד עם אוטסו, בעוד שבדרמה כן. אוטסו לא מבוססת על אדם אמיתי במפורש, אבל ייתכן שכן היה אדם שמוסאשי האמיתי אהב, שכן בספר חמשת הטבעות (שקניתי אותו ואני עדיין קורא אותו), מוסאשי נותן רשימת חוקים שלוחם צריך לקחת על עצמו, ואחד מהם הוא "לעולם אל תתאהב", כך שנראה שמוסאשי אהב מישהי. ומה קרה לה? סביר להניח שלא יכל להיות איתה.

מאטהאצ'י בואגאבונד הוא אפס מוחלט ובלתי נסבל, אני מציע לו להיחנק. למרות זאת, אינואה עשה דבר דומה בעבר כדי להעצים את הדמיות האחרות, ואותו הדבר קורה עם מאטהאצ'י. כמו עם הארוקו בסלאם דאנק שהייתה בלתי נסבלת ונועדה לפתח את הדמות של סאקוראגי, נראה שאינואה הקצין את מאטהאצ'י כדי לעשות דבר דומה. "אני סאסאקי קוג'ירו" כל פאקינג שני פאנלים. תיחנקקקקקקקקקק. מאטאהאצ'י מפתח בעיקר את הזוג שאני מאמין שרובנו רוצים שיהיה קיים, אוטסו וטקזו שהם פשוט 3> על שהם מופרדים, הם בליבנו בואגאבונד, וכך גם בדרמה, שבדרמה אני מניח שאנחנו יכולים להנות מזה שהם ביחד (אבל לא ראו אותם מתנשקים אפילו פעם אחת אוף >: )

 אקשן:
מסדרת סאמוראים כמובן שהיינו מצפים לאקשן, נכון? קרבות היסטורים מרשימים והכל. גם במוסאשי וגם בואגאבונד הקרבות מאוד מאוד מרשימים. על אף שהם במוסאשי קצרים למדיי, כי הם רוצים להיות אמינים והגיוניים. קרבות במציאות לא נמשכו שעות על גבי שעות ובלי סוף, אלא הסתיימו די מהר. ובכל זאת במוסאשי הם מצליחים להיות מעניינים בטירוף, וממש רואים שאימנו את השחקנים היטב לזה. אל תצפו לקרבות סופר מדהימים שנמשכים שעות על גבי שעות. אבל בשביל זה יש לכם את ואגאגבונד שהקרבות בהם די ארוכים. ומרשימים בטירוף. הקרב של קוג'ירו ומוסאשי עוד לא התרחש בואגאבונד. בעוד שבדרמה הוא ממש אמין למציאות, נגמר תוך כמה שניות, אני מאמין שזה לא יהיה המצב בואגאבונד, אלא שנקבל שם קרב ממש ארוך ואפי. זה קצת בעייתי לעשות את הקרב שכולם מחכים לו נגמר תוך כמה שניות, אבל זה מה שקרה במציאות, אז מעניין מה אינואה יעשה.


ציור בואגאבונד\ משחק במוסאשי:
אוקי הגענו לתחום בו שתי הסדרות ממש ממש שונות בהן. שני דברים שהם מדיומים שונים לחלוטין. בג'יי דרמה אין ציור אלא יש שחקנים ומוזיקת רקע, מה שאין במנגה. זה שונה לגמריי שבמנגה הכל עובר דרך הציור.

הציור בואגאבונד מדהים וראילסטי, ממש מה שציפיתי ממנגה שהיא ממש ראילסטית. הציור לעיתים ברוטאלי למדיי, עם עריפות איברים וכ'ו, אבל לא יותר מידיי. קיימים סייננים אחרים עם יותר ברוטאליות. יש לציין שאינואה גם ממש יודע לעשות את מה שנקרא "קומדיה לא ישירה" שזה קטע שאמור להיות רציני, אבל מרגיש קומי למדיי וזה מתבטא דרך בציור שלו לעיתים.

המשחק במוסאשי די טוב, למרות שהליהוק קצת מוזר. מטאהאצ'י קיבל שחקן בן פאקינג 40 שמשחק דמות בת 17, לא שאכפת לי כי זה מאטהאצ'י ואני לא סובל אותו וזה מצחיק רצח שהוא קיבל את הטרול הזה, זה משעשע למדיי. שאר השחקנים כוללים את אבה הירושי, שבטח תכירו אותו כלושיוס מת'רמאה רומאה, שהוא אחד השחקנים הכ אהובים עליי. הוא משחק את גיון טוג'י. אני די מתחיל לחשוד שהשאירו את טוג'י ככ הרבה זמן בחיים רק כי זה אבה הירושי, אבל נו טוב, אבה הירושי אוסום. המוזיקת רקע פשוט נהדרת, אבל יש ככ מעט לחנים, בהחלט לא מתקבל לסדרה של 49 פרקים, אבל נו טוב.

לסיכום, שתי הסדרות חולקות מכנה משותף בניהן, מבוססות על ספרו של יושיקאווה אייג'י. שתיהן לוקחות את זה למקומות שונים. ואגאבונד נפלא בתור מאנגה, אך די לא נאמן היסטורית באופן יחסי. אם אתם רוצים לראות סדרה באמת היסטורית על חיוו של מיאמוטו מוסאשי, הדרמה של NHK זה המקום ללכת אליו.

תגובה 1:

  1. יש דרך להצטרך לבלוג ככותב? (בתקווה שהפעם תאשרו את התגובה...)

    השבמחק