יום שני, 24 בינואר 2022

Yu-Gi-Oh Master Duel- התרשמויות ראשוניות לאחר ארבעה ימי משחק מאז היציאה

 

יוגיאו מאסטר דואל יצא ממש לפניי כמה ימים. הורדתי אותו ממש כשהוא יצא, ומשחק בו במשך ארבעה ימים, בעיקר באונליין. אז איך החוויה במכלול? נדבר על זה מיד.


 

אחד הדברים הכי טובים במאסטר דואל קורים לפניי שהתחלתם לשחק בעצם. הוא משחק חינמי. הוא זמין כמעט לכל פלטפורמה מודרנית כלשהי. בין אם זה הפלייסטישן 4 ו5, המחשב, הסוויץ', וקונסולות האקסבוקס (ברצינות מיקרוסופט, מה נסגר עם השמות הדבילים האלה? אס ואקס? אתם באמת רוצים לבלבל את הלקוחות?). הוא כעת לא זמין לטלפונים הניידים, אך צפוי לצאת מתישהו בעתיד. הוא גם מאפשר משחק אונליין בין קונסולות נפרדות. למשל, אני משחק על הפס4, אך יכול לשחק עם אנשים שמשחקים בו על המחשב. הנגישות הזאת נהדרת. כמו כן למצוא משחקים באונליין לוקח כ5 שניות לכל היותר.

לפניי שתתחילו את המשחק, מאסטר דואל יבקש מכם לענות על סקר קצר. "האם צפיתם באנימה או קראתם את המנגה?", "כמה זמן אתם משחקים במשחק?", "שמעתם על יוגיאו דואל לינקס?", וכמובן שאלת השאלות "בדירוג של אחד עד עשר, כמה טעים הזין של הומו סאמה?". לשאלות האלה אין שום משמעות מבחינת השחקן. אין שום פרס מסוים על תשובות אחרות. שכן, בדקתי את זה גם על הפס4 וגם על הסוויץ' לאחר שעניתי תשובות שונות בכל פעם. כן מומלץ לענות על הסקר, שכן הוא ייתן לכם Gems לקניית קלפים.

מיד לאחר מכן, מאסטר דואל יכניס אתכם את הטוטוריאל של הסולו מוד. ש"טוטוריאל" זו מילה חמודה בשבילו. כן, הוא מלמד באופן בסיסי את המכניקות של המשחק. אך בסיסי מידי. שחקנים ותיקים לא יתייחסו אליו ברצינות (ויעשו אותו רק בשביל לקבל ממנו את הGems בחינם) ואילו שחקנים חדשים יבינו דבר או שניים. יתחילו לשחק באונליין בקרבות Ranked להשגת דירוג וישאלו את עצמם "למדתי פה משהו בכלל?" שכן הראנקד הוא אכזרי ביותר, עוד מהשעות הראשונות של המשחק. כבר בשעות הראשונות אנשים השתמשו נגדי בחפיסות אכזריות ומסובכות ששופעות במכניקות הLink המתקדמות. הסולו מוד כן בהמשך ילמד אתכם באופן קלוש ביותר על חפיסות מסוימות וייתן לכם להתנסות בהן בעצמכם באופן חינמי, אבל באמת שהוא לא נגיש בכלל לשחקנים חדשים. כי כבר בשלבים האלה היריבים במצב הסולו ישתמשו במכניקות מסובכות להחריד, בלי באמת שום הסבר אמיתי. ההסברים במצב הסולו עובדים כך: המשחק "מסביר" על החפיסה בשתי מילים. אומר לכם "זמנו את הקלף הזה ותפעילו את האפקט". "טוב הבנתם? סבבה" ואז זורק אתכם לעשות שחייה אולימפית בזמן שרק במקרה באותו הרגע בחוץ משתוללת סופה פלוס על הדרך רעידת אדמה זועמת בוקעת שיוצרת מגה צונאמי כשבשלב שלאחר מכן הוא מצפה מכם להשתמש בחפיסה הזאת שהוא "לימד" אתכם בזה הרגע בשליטת על.

למי מצב הסולו כן מעולה? לשחקנים שרוצים ללמוד את הקומבואים של החפיסות שלהם. בשלבים הראשונים שלו הוא למעשה לא כזה שונה ממצבי אימונים במשחקי מכות. שכן במידה ותשחקו בו שוב, המשחק ייתן לכם את האפשרות לבחור מי מהשחקנים יתחיל. זה אולי נשמע דבר קטן, אך הוא עושה המון. שכן הרבה חפיסות בונות את עצמן על התור הראשון של המשחק. למשל, בחפיסת ה"הארפי ליידי" שלי למדתי שלהתחיל ראשון זה הדבר המומלץ- האפקט של הסינכרו שלהן ממש מתבסס על זה. לעומת זאת, בחפיסת ה"רד ארצ'פינד דרגון" שלי, להתחיל שני זה דווקא מה שאני שואף אליו. האפקטים של מפלצות הבוס של החפיסה הזו בנויים על להשמיד את המפלצות של היריב, ולתקוף ישירות עם מקסימום נזק. והשלבים הראשונים של מצב הסולו קלים ברמת הבדיחה- מקום מעולה להתאמן בו על קומבואים. דבר מצוין נוסף שמאסטר דואל עושה זה שהוא נותן לכם לשמור קרבות לאחר שסיימתם אותם. וכן לעצור אותם, לסרוק את הקלפים, כל זה בצפייה חוזרת. זה דבר נהדר שכן הוא נתן לי לבחון טעויות שהיו לי בקרבות, ועל כן להשתפר בעתיד. בין אם זה לדעת איך לעבוד עם החפיסה, ואיזה קלפים מהחפיסה כדאי שאחליף כי הם לא מועילים במיוחד. וכן, גם למה לא לצפות בקרבות המגניבים הנהדרים שלי שוב, כי זה פשוט כיף. 



אז מלבד מצב הסולו, כל מה שנותר הוא האונליין. עד כה יש רק שני מצבים בו. משחק נגד חברים, והראנקד נגד אנשים ראנדומלים. בעתיד יהיה גם בו מצב האוונט, שאין לי מושג איך הוא יעבוד או מה בכלל יהיה בו, אז אני מחכה לו. ניסיתי את האונליין גם על הפס4 וגם על הסוויץ'. בשניהם הוא עובד טוב מאוד. בסוויץ' קצת פחות חלק כמצופה מקונסולה חלשה יחסית, אך מדובר בהפרש מינורי. על אף שחיבור האינטרנט שלי די גרוע (האינטרנט עצמו חלש, המודם נמצא במרחק של כשישה- שבעה מטרים מהסוויץ' והפס4, ונמצא בממד) עדיין זה לא גרם למרבית הקרבות שלי להתנתק ולהסתיים בהפסד אוטומטי. אך כן היו כמה (שזה כמובן לא אשמת המשחק בכלל). מאסטר דואל בהיבט הגרפי והביצועי נראה טוב. למפלצות אייקוניות כגון Stardust Dragon וDark Magician יש אנימציות משלהן (אם כי רחוקות שנות אור מהאנימציות המפורטות של Duel Links על הטלפון) וקסמים בולטים כגון Dark Hole יוצרים אנימציה לאפקט שלהן. כמו כן רק בשביל הכיף לכל שחקן יש אווטאר משלו בדמות מפלצות כגון Sangan, Rescue Rabbit או כדורגל (משום מה... ) שאת חלקן הוא יוכל לקנות בחנות המשחק (שנדבר עליה מיד). כאשר יש זימון מסוים כגון סינכרו, לינק, אקסיז וכ'ו יש אנימציה יפה כשזה קורה שמייצגת את האפקט באופן נהדר ויפה. כמו כן כאשר קורית Chain (מכניקה שבה קלפים מגיבים זה לזה) האנימציה נראית נהדרת ואפילו תשיגו גביע במידה ותגיעו לצ'יין ברמה 5. אז כן, בהיבט הגרפי מאסטר דואל נראה מצוין.

בשונה מDuel Links על הטלפון, החוקים של מאסטר דואל זהים לחלוטין לזה של המשחק במציאות בחוקים האחרונים שלו (מאסטר רול 5, או כמו שאחרים אוהבים לקרוא לו "מאסטר רול 4.5"). החוקים האחרונים של הלינקים תקפים. אך גם החוקים שהגיעו מאוחר יותר, כשהאנימה של Yugioh Vrains הסתיימה. כלומר, החוקים של לינקים שחייבו שימוש בלינקים בשביל לזמן כמה סינכרו, מיזוג, ואקסיז כבר לא תקפים. אתם תוכלו להשתמש בכמה סינכרו, אקסיז, ומיזוג שתרצו. זה עזר לי במיוחד, כי כמה מהניצחונות המשמעותיים שלי התבססו על כך שיכולתי לזמן שש מפלצות וכמה סינכרו שרציתי. לכל שחקן יש מגבלת זמן לכל תור. די ארוכה למען האמת; 480 שניות. שמונה דקות זה די והותר זמן בשביל לבצע את כל המהלכים המסובכים בדואל מודרני. אך זה איפה ששוב מאסטר דואל מראה שהוא ממש לא מעוניין בנגישות לקהל חדש. כמצופה מקרבות יוגיאו מודרנים, שחקנים יצפו במשך דקות ארוכות ביריב שלהם עושה אורגיית לינקים עם סינכרו ואז משם לאקסיז מטורפים עם מיליון ואחד אפקטים שיחסמו את היריב בתור הבא, ואיכשהו אחרי כל זה עדיין יש לו יותר קלפים ממה שהיה לו בתחילת התור?! יוגיאו מודרני בשבילכם. כמובן, במידה וקונאמי ירצו להנגיש את המשחק לקהל יותר קאזואלי, כל מה שהם צריכים לעשות זה דבר פשוט;  להוסיף מוד שחותך את מגבלת הזמן לכל תור. כנראה לשתי דקות לכל היותר.



ואיך הקלפים עצמם במשחק? מאסטר דואל יצא עם כמות קלפים אסטרונומית מהיום הראשון שלו במשחק; למעלה מעשרת אלפים קלפים. זה כבר דבר שהופך את המשחק לעוד יותר מבלבל לשחקנים חדשים. לעומת זאת, לשחקנים ותיקים מדובר בחגיגה מטורפת. הם יוכלו לבנות את מרבית החפיסות שירצו שיש להם איתם ניסיון במשחק הקלפים הפיזי. אני עד כה הצלחתי לבנות שלוש חפיסות שאני מרוצה מהן; סינכרון משולב עם סטארדאסט, הארפי ליידי, ורסונאטור רד דרגון ארצ'פינד, וחפיסת הדארק מאג'ישן שלי בתהליכי בנייה. את כל אלו הצלחתי לבנות בלי שימוש בשום כסף אמיתי. כמובן שמוקדם להגיד שמאסטר דואל באמת נדיב בהיבט הזה, אך העובדה היא שביחס למשחקי גאטצ'ה אחרים ששיחקתי, כגון Genshin Impact שלא נדיב בכלל, ובמשחק אחר דומה למאסטר דואל, יוגיאו דואל לינקס, מאסטר דואל נדיב בהרבה. ביוגיאו דואל לינקס לקח לי חודשים לבנות חפיסות שאני איכשהו בסדר איתן שכן להשיג קלפים נדירים היה סיוט. במאסטר דואל לעומת זאת, הצלחתי לשלוף תוך כמה גלגולים קלפים טובים בולטים כגון Stardust Dragon, Harpie Feather Duster (ולמעשה את כל החפיסה שלהן) ואחרים בולטים נוספים. מאסטר דואל גם ייתן לכם קלפים אחרים בולטים די בקלות. למשל על ביצוע השלבים הראשונים של מצב הסולו תקבלו את Raigeki, Reinforcement of The Army שהוא קלף מדהים לכל חפיסה שמשתמשת במפלצות לוחמים. את Ash Blossom וSolemn Judgment תקבלו רק על ידי קנייה שלהם ב750 ג'מס שייתן לכם עשר חבילות בנוסף (לצורך השוואה, עשר חבילות בצורה אחרת עולות אלף ג'מס). אך עדיין יש לי בעיה קטנה עם השגת החבילות, שהיא בעיה שקונאמי בנו אותה במכוון. כדי להשיג חבילות מסוימות תצטרכו לפתוח אותן דרך השגת קלפי Super Rare וUltra Rare שנמצאות בחבילה. הבעיה כאן זו שהמפתח אליהן נשמר רק ל24 שעות. שזה כמובן מעודד אנשים להגיד לעצמם "כן, לוותר על הפנסיה שלי זה רעיון טוב", למשכן את הבית, ולמחרת לקבל שיחת טלפון מרבקה מהבנק. זה יחד עם כל הנצנצים שמתפוצצים כשאתם שולפים קלף נדיר. למרות זאת, עדיין מאסטר דואל הכניס מערכת אחרת טובה להשגת קלפים ספציפיים; אתם תוכלו לקנות אותם בנפרד, ואפילו לא בכסף אמיתי, באופן מסוים לפחות. אתם תוכלו לחפש כל קלף במשחק, גם כזה שאין לכם ולקנות אותו. כל מה שאתם צריכים לעשות זה להקריב 30 נקודות של צורת הנדירות שלו. את חלק מהנקודות תשיגו על ידי משחקים באונליין, אך גם תוכלו להקריב קלפים מאותה צורת נדירות בשביל 10 נקודות. כלומר, אתם בעצם מקריבים שלושה קלפים כדי להשיג קלף אחד, שזה הוגן ביותר.

עד כה אני ממש נהנה ממאסטר דואל. אך באותה המידה אני בטוח בזה שהוא בעתיד, כנראה הקרוב מאוד, יהפוך להיות עוד משחק גאטצ'ה טורפני. ועדיין, לעומת יוגיאו דואל לינקס? ההפרשים הם שמיים וארץ. יוגיאו דואל לינקס כן היה משחק טוב סך הכל, אך בעיקר בגלל העובדה שלא היה לנו שום משחק יוגיאו אחר נגיש כמוהו. מאסטר דואל כבר עושה עבודה טובה ממנו. וכן, גם העובדה שאני יכול לשחק בזה על המסך הגדול בלי לרצוח את הסוללה של הטלפון שלי למוות...  


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה