יום שני, 3 בינואר 2022

The Aquatope on White Sand- אם ל"Zoo Tycoon Marine Mania" הייתה אנימה- ביקורת

 

ביקורת על יצירת המופת שחובה צפייה לכל אוהבי בעלי חיים שגם אוהבים אנימה.



אני אוהב בעלי חיים. ממש אוהב. מיטסוהידה החתולה שלי שכבר שש שנים איתי היא הדבר הכי מאמי בעולם בשבילי ומספיק "מיאו" אחד ממנה להפוך יום גרוע לקצת פחות גרוע. שני מקומות התיירות האהובים עליי בכל הארץ הם "המצפה התת ימי" באילת, והספארי ברמת גן. והתחביב הנוסף שלי שהוא מלבד אנימנגה, גיימינג, וציור, הוא לצפות בנשיונאל ג'יאוגרפיק. שאת זה אני עושה כבר מגיל 0. לצפות בתנינים קורעים את הראש לזברות זו שגרה בשבילי לצפייה בארוחת הצהריים. אז למה אני מדבר על זה? כי זה דבר שאני רוצה שתבינו מאיפה אני בא, ומהי אחת הסיבות ש"אקווטופ" בשבילי הייתה מאסטרפיס מוחלטת.

סטודיו P.A וורקס יצרו אנימות טובות בעבר, וכאלה יצירתיות למדיי. כן, יש להם כמה אנימות ששווה לקפוץ מצוק במקום לסיים אותן (כגון Charlotte הנוראית) וAnother שבה מעולם לא צפיתי אבל שמעתי עליה רק דברים רעים (מי יודע, אולי זו מאסטרפיס, לא שולל שאצפה בזה כדי לבדוק). אך מנגד לזה, יש להם אנימות אחרות שהן אומנות. ShiroBako הייתה אנימה לא רעה בכלל על מאחורי הקלעים של עולם האנימה. Tari Tari הייתה סלייס אוף לייף דרמטי ומעולה. Sakura Quest שבה עדיין לא צפיתי, נשמעת בדיוק כמו הטעם שלי. Angel Beats שהייתה בינונית למדיי, עדיין הייתה לא רעה, והביאה אנימציה שב2010 נראתה יותר טוב מרוב האנימות האחרות בזמנו. ואז יש לנו את הפסגה של פ.א. וורקס. Nagi no Asukara הייתה אנימה מהממת ומתוקה ששילבה אנשי דג עם ביקורת על גזענות וזה על אף שהיא הייתה מתוקה במיוחד. כן, החצי השני של הסדרה היה פחות טוב, אבל החצי הראשון היה עד כדי כך טוב בפני עצמו עד שגרם לי לקנות DVD של האנימה שנמצא במדף שלי. Hanasaku Iroha הייתה מעבר לפסגה שהייתה סלייס אוף לייף מעולה על ניהול בית מלון. ואז מה אקווהטופ עושה? משלבת את אלמנט הים של נאגי נו אסוקארה, ואת ניהול העסקים של האנאסאקו אירוהא לתוך אנימה אחת, ויוצרת את האנימה הכי טובה של פ.א. וורקס שצפיתי עד כה.

מיאזאווה פוקה (Miyazawa Fuuka) היא איידול שמקבלת את מכתב הפיטורים שלה בעקבות תוצאות כושלות למדיי בתחום. פוקה שאיבדה את החלום שלה שהתרסק כמו שמשה ריסק את לוחות הברית חוזרת לביתה. אלא שבשדה התעופה היא נתקלת בפרסומת לאוקינאווה, ויוצאת לאי הנופש החם הזה במקום לחזור הבייתה. היא מחפשת את עצמה בדרכים ומיואשת, עד שמקבלת הצעה ללכת ל"גאמה גאמה" (Gama Gama), אקווריום קטן ומקומי שעל סף פשיטת רגל. באותם הימים, את גאמה גאמה מנהלת מיסאקינו קוקורו (Misakino Kukuru), הנכדה של בעל המקום. קוקורו מאוהבת בגאמה גאמה מעל הראש. ויש לה סיבה טובה לכך; כאשר ההורים שלה מתו כשהייתה קטנה באופן קלאסי לאנימה, גאמה גאמה היה המקום שעזר לה להשתקם. קוקורו לא מוכנה לוותר על בית העסק הזה בשום אופן. לכן, סביה נותן לה הזדמנות לשקם אותו במהלך חופשת הקיץ כשהיא המנהלת ולהציל את המקום מסגירה. יחד עם פוקה, שמצטרפת כעובדת שם השתיים עובדות קשה למען החלום הטהור של קוקורו.

הסדרה בונה היטב את היחסים בין פוקה וקוקורו שבמהרה רואות זו בזו מעבר לבוסית ועובדת, חברות, אלא לאחיות בנשמה. פוקה בתחילה מתחילה לעבוד במקום כהסחת דעת מהחלום האיידול שלה שהתרסק, אך עם הזמן לומדת לאהוב את העבודה ואת בעלי החיים. השתיים מתוקות להפליא יחד. פ.א. וורקס תמיד הכניסו ביצירותיהם אחוות חברות טהורה, בין אם בShiroBako או בHanasaku Iroha וכן בTari Tari. אקווטופ לוקחת את זה לאקסטרים, כי לעזאזל, אני לא יכול שלא להזיל דמעה מהיחסים בין קוקורו ופוקה. הן עד כדי כך מתוקות יחד!



יש לסדרה דמויות תומכות נוספות. קויה (Kuuya)- עובד בגאמה גאמה שנראה עצלן במבט ראשוני אך חד במטרה בפועל. אומי יאן (Umi Yan) - עובד מבוגר שסובל מכאבי גב קשים אך עדיין ממשיך בעבודה הפיזית הזו. קאי (Kai) "רבאק תנו לי לצאת מהפרינד זון"- בן למשפחת דייגים וחבר ילדות של קוקורו שמאוהב בה. טסוקימי (Tsukimi) "אודון צ'אן"- שפית מתלמדת ובת החבורה על אף שאינה קשורה לגאמה גאמה ישירות. וקארין (Karin)- עובדת בעסקי התיירות של אוקינאווה אך שואפת להיות מטפלת בעלי חיים. לכולם יש אישיות נהדרת והם חבורה נפלאה. כולם תומכים בקוקורו יחד עם פוקה על מנת להציל את גאמה גאמה. בהמשך הסדרה מופיעות דמויות נוספות. הן דמויות נהדרות, אך לא כולם מקבלים אפיון אמיתי למרבה הצער. עדיין אני ממש אוהב את סיפור הרקע של האהבארו (Haebaru), אחת מהדמויות האלה שלא אהרוס לכם אותן. כל הדמויות האלה הופכות את הסדרה לסלייס אוף לייף מרגש במיוחד, שגרם לי להזיל דמעה כמה וכמה פעמים בסדרה. כל פעם שקוקורו מתעלה על עצמה עם רעיון מקורי חדש כדי להציל את האקווריום זה מספק במיוחד, אך גם מתסכל כשהיא נכשלת. וכשהסדרה מתקדמת היא מתעסקת יותר ויותר בחיי העבודה של הדמויות, ונוגעת בהיבט שגם עבודה מהנה יכולה להיות מייאשת ומעלת לחץ לעיתים כדי להספיק את הפרויקט עד לדד-ליין בזמן.

בתור סדרה שבסיס העלילה שלה הוא חיות ים, אקווטופ תלמד אתכם דבר או שניים. היא חינוכית למדיי בהיבט הזה. (סורי אותי היא לא לימדה כלום כי אני פאקינג חנון). למרות זאת, בדומה לשירובאקו היא עדיין לא תלך רחוק עם זה ולא תכנס לדברים האפלים של התחום לעומק. שירובאקו לא נכנסה לעומק הצרות של עובדים בסטודיואי אנימה. כך גם אקווטופ שרוצה להיות גם היא חמודה ונצנצים. למשל, אחד הקטעים הכי מרגשים בסדרה הוא בקיעה המונית של צבי ים. אז נניח ולא ידעתם, כאשר צבי ים בוקעים הם צריכים למהר כמה שיותר אל הים כדי שלא יטרפו אותם טורפים אחרים. בשביל טורפים אחרים, בקיעת צבי ים זה בופה אכול ככל יכולתך. כמות הצבים הנספים באנימה? אפס. אבל זה כמובן היה הורס את הקטע המרגש הזה במידה והיינו רואים מרחץ דמים. ועדיין, אני לא מוריד לסדרה נקודות על זה. העובדה שאני צריך להתלונן על דבר כל-כך שולי רק מצדיקה את זה שאקווטופ היא כן סדרה יפהפייה במכלול.

והאנימציה, אלוהים האנימציה. זה עוד דבר שהופך את הסדרה ליפהפייה. פורנו אנימציית מים מדהים ונהדר. רוב בעליי החיים בסדרה (מלבד הפינגווינים האפריקאים וכמה נוספים) הם CGI עם תנועה נהדרת. זה כל-כך כיף לראות את מגוון החיות בסדרה. בין אם אלו כרישי הלוויתן, או חסילוני הגמל שלמה. יש לכם מושג כמה מרגש אותי זה לראות אותם?! הדיבוב עצמו לא רע בכלל. שום דבר קיצוני לטוב או לרעה. המוזיקה לעומת זאת- היא משגעת! לא הרבה אנימות מודרניות גורמות לי להתאהב בשיר הפתיח והסיום ולהוריד את גרסתם המלאה מיד בסיום הפרק הראשון. (באמת שאני לא יודע למה, אבל המון שירים של אנימות מודרניות משעממים אותי למדיי). מוזיקת הרקע גם כן נהדרת.

אקווטופ היא דרמה למופת. היא מביאה דמויות מעולות, עם דרמה מעולה. אחוות חברות כל-כך יפה, וחלום נהדר שמתעסק בבעלי חיים ומציגה אותם נהדר. האנימה זמינה לצפייה בחינם באופן חוקי (עם פרסומות) דרך Crunchyroll. אז במידה ואתם רוצים לצפות בה, אתם יכולים בחינם וכן באופן חוקי.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה