יום חמישי, 4 באוקטובר 2018

Senran Kagura Peach Beach Splash- קול אוף דיוטי עם וואיפוז? ביקורת


לפניי שנים רבות נזיר סיני חכם אמר את המשפט הבא: "שדיים זה החיים, תחת זה הבית". טוב, האמת שאני משקר, מי שאמר את המשפט ההזוי הזה היה קנצ'ירו טאקאקי, הבמאי של סדרת סנראן קאגורה. אתם כבר אמורים לדעת שאני אוהב את סדרת סנראן קאגורה, שהיא סדרה מטופשת ושמחה עם גיימפליי מהיר ומהנה. אך עכשיו, המשחק הזה, פיץ' ביץ' ספלאש (או בקיצור PBS) משנה את הז'אנר לאחד האויבים הגדולים שלי- Third Person Shooter. אז איך מחזיק PBS בשינוי הז'אנר לחלוטין ממוסו לTPS, נבדוק מיד.

רצוי לקחת לתשומת לב שהמשחק מאוד סוטה, ובביקורת הזאת כן יהיו תמונות עם ביקיני ומחשופים, כך שאם אתם לא מעוניינים בזה, אל תיכנסו לפוסט.





העלילה של PBS מתרחשת מיד לאחר סיומו של Estival Versus, המשחק הקודם בסדרה. עם זאת, אין צורך לשחק באסטיבל ורסוס בשבילו (אם כי מומלץ, כי אסטיבל וורסוס מעולה). המורים של תלמידות הנינג'ה, קיריה ורין מארגנים טורניר יריות אקדחי מים שבו ישתתפו ארבעת הקבוצות המרכזיות של הסדרה: בית הספר של האנזו, צוות הארגמן, גסן, והביג'ו. כאשר קבוצה תנצח בטורניר היא תוכל לבקש משאלה לבחירתה, זה בזמן שכל הטורניר משודר ברשת החברתית Newtube. העלילה של המשחק גרועה, אגיד את זה ישירות. עם זאת, ה"עלילה" עדיין עוברת כיפית ומעבירה באופן בסיסי וקומי את הבעיות של הדמויות המגוונות והמטורפות של סדרת סנראן קאגורה. כך למשל, איקארוגה, אחת התלמידות בהאנזו, מתמודדת עם סיום בית הספר המתקרב שלה ושבו תצטרך לעזוב את חברותיה. מיראי מצוות הארגמן רוצה לנצל את ניוטיוב כדי להפוך לפופולארית, ושיקי מגסן מתלבטת אם לעבור לבית ספר באמריקה. המשחק גם לא חוסך מהבדיחות הקבועות עם קאטסוראגי, הדמות האהובה עליי בסדרה ומצרף לצידה את איימה, דמות שהייתה DLC באסטיבל וורסוס. אז מה הולך עם קאטסוראגי ואיימה? איימה היא החניכה של קאטסוראגי ושואפת ללמוד להיות מטרידה כמוה. וכן, זה מטומטם, מאוד, אבל זה משעשע ושמח.

הסיפור הראשי הוא באורך של 55 שלבים, שבמהלכו הדמויות מגלות על המטרה האמיתית של הטורניר. אל תצפו לעלילה טובה או טוויסט טוב, כי העלילה גרועה, מאוד. אבל היא מספיק סבילה כדי להעביר את המשחק עם קאסט הדמויות המטורף והשמח.


אז כן, המשחק הפך למשחק יריות. והדרך שהוא בחר בו די יצירתית. אקדחי מים. לא רק שזה מגוון ומקורי, זה מתאים מאוד לטון המטופש של הסדרה. עכשיו נשאר לראות כמה המשחק מחזיק בתור TPS.
בתור אחד שלא נהנה ממשחקי יריות אונליין, PBS בנוי בעיקר על התאמה לשחקן יחיד. כן יש כמה מצבי משחק לאונליין, שאני לא יכול לדבר עליהם כי אין לי משתמש פס+ (ואני לא הולך לשלם 60 דולר לשנה על זה), בנוסף, נראה שקהילת האונליין במשחק כבר מתה ממזמן. כך שתראו את המשחק הזה כמשחק סינגל פלייר.

מערכת הקרב של המשחק פשוטה. על פני השטח PBS הוא TPS די גנרי. יש מגוון של אקדחים שונים, מערכת יריות פשוטה, אבל פה ושם יש לו טוויסטים למערכת הידועה. כדי לירות באקדחים יש לכם שתי אופציות: או להשתמש בLock On של המשחק שיירה אוטומטית על המטרה הקרובה ביותר, או אם אתם רוצים לשחק כמו שצריך, אפשר לכוון בעצמכם. אני אישית שיחקתי כמעט אך ורק עם המערכת האוטומטית, גם אם לעיתים יש לה כמה בעיות. בעקבות זה שהמשחק מביא כמות עצומה של אויבים (כמו במשחקי מוסו למשל), המערכת הזאת עלולה להכשיל לעיתים. אבל בעקבות זה שתוכלו להחליף בין האופציות בלחיצת כפתור פשוטה בכל רגע, באמת שאין בעיה ממשית שעלולה להכשיל עם זה.

עכשיו מגיעים הטוויסטים של המערכת. האקדחים שלכם הם לא רק מכונות ירי, הם גם מותאמים לריחוף בזירות. גם שימוש בריחוף וגם ירייה באויב דורשים תחמושת ("תחמושת"... זה... מים... ). אם כי יש מגוון רחב של אקדחים, חלקם היותר ידועים ממשחקי יריות אחרים רק עם מים (כמו למשל אקדחים פשוטים, סנייפרים, גאטלינג גאן וRPGים), וחלקם קצת שונים מהמוכר, מצאתי את עצמי משתמש בעיקר באקדח הפשוט והמוכר. הוא לא דורש זמן רב של טעינה, הוא מהיר יחסית, הריחוף שלו נוח, והירי שלו פשוט נוח בלי גימיקים.

בנוסף, יש למשחק עוד מערכת, הSoak Meter (מד הרטיבות). יש לכם שתי דרכים להעלות אותו- או לקבל כמות מסוימת של נזק, או שברגע שתנצחו את אחת הוואיפו תוכלו לגעת בה ולהיכנס ל5 שניות שבו תנסו להשיג את הציון הגבוה ביותר עד שתורידו לה את הבגדים על ידי השפרצה עליה (אוי אלוהים אדירים....). אז מה מד הרטיבות עושה שהוא במקסימום? מתעלם לחלוטין לזמן קצר משימוש בתחמושת (... זה... מים... ).


בנוסף, יש למשחק מערכת קלפים שפעילה בזמן הקרב (קלפים שעשויים כנראה מבטון כי הם לא נהרסים ממים..). תוכלו לצייד לכם תשעה קלפים לקרב. שלושה של זימונים, והאחרים הם קלפים של הדמויות מהמשחק. הזימונים עצמם די מגוונים והם פשוט כמו דמות סאפורט לזמן קצר. ככל שהמשחק מתקדם, כך גם תקבלו זימונים יותר מגוונים, כמו למשל רובוטים ענקיים שתוכלו לרכב עליהם. הקלפים של הדמויות לעומת זאת לרוב משתמשים בהתקפה מסוימת, כמו למשל הקלפים של קאטסוראגי שיורים לייזרים, וכך בקלפים נוספים. אך למען האמת, מצאתי את הדרך הכי יעילה היא להשתמש בקלפי סאפורט. למשל, הקלפים של מינורי מרפאים את השחקן, ואילו הקלפים של ריונה מחלישים את ההתקפות של האויבים. כך שהסט הקבוע שלי היה ארבעה קלפי ריפוי, ושני קלפי החלשת נזק. זה עבד באופן ממש יעיל.

כשתקבלו קלף יותר מפעם אחת (ואתם תקבלו, והרבה) הקלף הזה הופך לנקודות EXP שבו תוכלו להעלות רמה כל דבר בעצם. את הדמויות, את האקדחים, את הקלפי דמויות, והקלפי זימונים. זו מערכת נהדרת, שכן זו דרך ממכרת להשיג קלפים שזה מצב WIN-WIN. זה כיף לפתוח אריזות קלפים, והדרך הזאת ממכרת ומעולה.

השלבים של המשחק די מגוונים. המפות עצמן מגוונות, נראות טוב, ובנויות באופן מעולה לשימוש באקדחים המגוונים ומערכת הריחוף. רק הדבר שחבל, זה שיש רק כ4-5 מפות במשחק. יש כמה נוספות חוץ מהן, אך הן מופיעות רק לשלב אחד. די חבל, כי כולן ממש טובות. חוץ מזה, המשימות עצמן די מגוונות. למשל שלבים בהם שתצטרכו להרוג כמות גדולה של אויבים מסתערים, קרבות נגד הוואיפוז, בוסים גדולים, ואחד השלבים החביבים עלי שבהם תצטרכו לכבות מדורות אש בזמן מוגבל.

בנוסף, יש את הVictory Challenge, מוד שבו תיקחו אתכם קבוצת דמויות ותשחקו בחמישה שלבים בסגנון ארקייד, שבו כל שלב לוקח שלוש וחצי דקות והמטרה בו היא להשיג כמה שיותר הריגות בזמן המוגבל. מצב משחק מעולה. מה שטוב ונוח בו, זה שברגע שתסיימו אותו תוכלו לשחק בכל שלב מתי שתרצו, ופשוט לעשות את השלב האחרון בו כדי להשיג הרבה כסף.

רק שימו לב למשהו אחד קריטי. PBS הוא משחק קל באופן מוגזם. את כולו שיחקתי על הארד. כן, אני, שאת משחקי הShooter שסיימתי שהם לא אנצ'רטד וטומב ריידר אפשר לספור על אצבע אחת (רק רזדינט אויל רוויליישנס... וזה על הרמה הכי קלה). PBS על הארד מוד יותר קל מאנצ'רטד על איזי (וברובו אף יותר קל מהאקספלורר מוד באנצ'רטד). זה הגיע למצב הזוי שבו במידה ולא קיבלתי S ראנק על הניסיון הראשון על הארד זה היה מוזר. וגם אז, אני לא מדבר אתכם על D או C. הציון הכי נמוך שקיבלתי בכל המשחק היה A... אפילו בויקטורי צ'אלאנג' מוד, שאמור להיות המוד הקשה ביותר של המשחק, בפועל הוא ממש קל. אפילו אם תצאו בו בתיקו, המשחק יחשיב לכם את זה כניצחון.  לא שזה משנה לי באמת... אבל הייתי צריך להבהיר את זה לאלו שמחפשים אתגר...


חוץ מזה, יש למשחק תלבושות רבות שתוכלו להשיג. הרבה מחשופים, הרבה תלבושות מיוחדות, חולצות לבנות שנועדו להתרטב כדי שייראו חזייה מתחת, והאחרות נועדו להיקרע בזמן הקרב. מדהים שבגדים יכולים להיקרע ממים... יש הרבה אופציות שיער לדמויות, והרבה חפצי הלבשה נוספת שנועדו להיות חמודים כמו אוזניי ארנבת. כמו גם יש את המוד שחוזר ממשחקי הסנראן קאגורה הקודמים, שבהם תוכלו למשש ולמשוך בישבן ובחזה של הוואיפו שלכם. אפילו תקבלו על זה גביע בתור עונש שיחתום לכם על המשתמש שאתם סוטים!

אז איך PBS סה"כ? מעולה. כלומר כן, אני אודה בזה שאם הוא לא היה משחק סנראן קאגורה כנראה שלעולם לא הייתי נוגע בו, ועם זאת, הוא מהנה. הוא מביא מערכת TPS מהירה לקאזואלים כמוני, עם מערכת אספנות קלפים ממכרת ומעולה, ועם כל השטויות השמחות משאר סדרת סנראן קאגורה. הבחירה לעשות משחק יריות עם אקדחי מים מקורית, ולמרות שינוי הגיימפליי אני עדיין מרגיש שמדובר במשחק נאמן לסדרה.

עכשיו, נניח ואתם רוצים להיכנס לסדרת סנראן קאגורה? בקרוב יוצא הרימייק למשחק הראשון בסדרה. ו... ממה שעברתי עליו באינטרנט, תתרחקו ממנו. נראה שמדובר באחד הריפ אוף הכי נוראיים שנראה מאז בלייזבלו קרוס טאג באטל שחותך יותר מחצי מהקאסט ומוכר אותם כFirst Day DLC. דרך יותר פשוטה תהיה לצפות באנימה מ2013 או לקרוא את המנגה שעושות עבודה מצוינת בהעברת ה"עלילה" של המשחק הראשון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה