יום ראשון, 27 בספטמבר 2020

Rent a Girlfriend- הפריקוול ל"סחר בעבדי מין בשוק השחור"- ביקורת

 

אוהבים סדרות שהן כל-כך זבל ודביליות לרמה שהן הופכות למהנות? אם התשובה היא כן, אתם תיהנו מ"חברה להשכרה", הארם-שיט שהסתיים לאחרונה.


















הסיפור עוקב אחר קינושיטה קאזויה (Kinoshita Kazuya) סטודנט באוניברסיטה שנמצא במערכת יחסים של כחודש עם בת זוגתו נאנאמי מאמי (Nanami Mami) שאם יש דבר אחד שהיא לא, זה לא להיות "מאמי". קאזויה עומד להשליך לעזאזל את הV Card שלו במערכת היחסים הסוערת שלו עם מאמי. אבל מאמי הלא מאמי זורקת את קאזויה בגלל שהיא התאהבה באיזשהו זכר אלפה אחר או משהו כזה. כי קאזויה שלנו, הוא גם לא בטה.

קאזויה נואש, אומלל, מחליט לבצע את הדבר המובן מאליו וההגיוני ביותר שיעשה כל אדם שהחברה שלו זרקה אותו, ללכת לזונה. טוב האמת שאת זה לא, אבל הוא בדרך לשם. הוא מחטט באינטרנט ומגלה אתר ששוכר בשפחות מי- טוב לא, הן סתם "חברות להשכרה". אתם יודעים, יוצאים לדייט אחד, מדברים קצת, עולים על רכבת הרים ומקיאים את הנשמה לאחר מכן. כמו "הוסט קלאב" רק שלא מוכרים לך שם שמפנייה בשבילה צריך למכור כליה. דאמיט, למה הוסט קלאב כל-כך יקרים?!

הוא פוגש באיצ'ינוסה צ'יזורו (Ichinose Chizuru), ה"חברה להשכרה" שלו, שרשומה תחת השם הבדוי במערכת סחר העבדים וזנות הזאת כ"מיזוהארה צ'יזורו" (Mizuhara). בחורה יפהפייה שתהפוך לוואיפו של כל אחד כנראה (לפחות כך מאל טוען כשהיא נמצאת אצל 3800 משתמשים ב"דמויות האהובות" שלהם). אז היא וקאזויה יוצאים לדייט, ועוד דייט, כשבאמצע הדייט השני קאזויה מזומן אל בית החולים בגלל שסבתו חלתה. כמובן שהוא לא יגיד לצ'יזורו המותק ללכת הבייתה. אתם יודעים כמה עולה החרא הזה?! אז הוא לוקח אותה יחד איתו אל בית החולים. ומחליט לשקר שהיא החברה האמיתית שלו. סבתו שכבר מתאהבת בצ'יזורו ורוצה לצלם סרט פורנו באורך מלא של השניים שבו רואים את הנין החדש שלה מצ'יזורו וקאזויה גורמת לכך שקאזויה ממשיך לשקר עוד. ועל הדרך... מסתבר שגם סבתה של צ'יזורו בבית החולים, ושתי הסבתות הפכו לחברות טובות. לשניים אין ברירה אלא לשקר שהשניים זוג. (או שכן יש ברירה אם קאזויה לא היה חתיכת דביל).

קאזויה והוואיפו החדשה ממשיכים במערכת היחסים שלהם, החד צדדית יש לציין. מבחינת צ'יזורו הוא סתם לקוח. קאזויה לעומת זאת, ממשיך להיות שקרן מטורף וגם משקר לכל החברים הכי טובים שלו שצ'יזורו היא החברה שלו. מה שעוד יותר מלהיב את קאזויה שבערך כל פרק כשהוא מסתובב עם צ'יזורו הם מוקפים בגברים ניצבים רעבים שמקנאים בו עם תגובות כמו "וואו תראו את השווה הזאת! איך הלוזר הזה השיג אותה?!" כל פעם לרמה שזה חוזר על עצמו ומשעמם. "חברה להשכרה" בהיבט הזה לא שונה הרבה מ"Wolf Girl and Black Prince" רק בצד ההפוך. וכן, כמו "ילדת זאב ונסיך שחור" גם מדובר בסדרת ג'אנק רעה, שמרוב שהיא רעה אני משתעשע כי זה הופך את זה לכיפי, איכשהו.














אז איך הדמויות? במכלול, הן דמויות לא טובות. אבל חלקן בסדר. נתחיל מצ'יזורו, שבה אין בעיות אמיתיות אך גם אין לה דברים שהופכים אותה לדמות טובה. היא פשוט וואיפו מקסימה, עוזרת לקאזויה גם שזה לא בגדר העבודה שלה. כל מטרתה בסדרה היא להיראות בתור הוואיפו המושלמת, וכן, כמו שאמרתי, נראה שגם 3800 אנשים במאל חושבים כך. אני לא שונא אותה, אפילו די אוהב, אבל אי אפשר להגיד שהיא דמות טובה. כמו כן הדיבוב שלה על ידי אמאמיה סורה רק מוסיף להרגשה הזאת. קול מתוק ועדין, אך עדיין שאין בו דברים מעניינים מעבר לכך.

מאמי לעומת זאת, מוצגת כמגעילה, שעושה את מיטבה בלהרוס לקאזויה את החיים. היא מגעילה שנועדה להיות מגעילה. והאמת, שאני לא לחלוטין שונא אותה. אצלה הדיבוב מתבטא בדיוק הפוך למקרה של צ'יזורו עם אמאמיה סורה. מאמי מדובבת על ידי יוקי אאוי. שלרוב מדבבת דמויות מואה והרבה לוליז. בדרך כלל, אני מוצא את הדיבוב שלה כמשעמם ומציק. אבל אם יש סגנון שהיא טובה בו, זה דמויות בנות רעות. כגון טאניה (Youjo Senki) וקרול (Owari no Seraph). וזה בדיוק המצב אצל מאמי.

ואז יש לנו את סאראשימה רוקה (Sarashima Ruka). בחורה שמתאהבת בקאזויה. עכשיו בואו נמצא כמה סיבות להתאהב במישהו. כי הוא קשוב ואדיב? נע, זה לא הולך היום. אולי כי הוא חתיך הורס? גם הסיבה השטחית הזאת לא עובדת כי איך קאזויה נראה... נופ. אז אולי סיבה ממש קלישאתית בגלל שהוא הציל אותך?! אז תסלחו ל"חברה להשכרה" שהיא צריכה להיות יותר טראש מזה. אז מה הסיבה של רוקה? למואה הזאת יש אפליקציה שסופרת את פעימות הלב לדקה. ברגע שהוא יגיע ל90 ליד גבר מסוים- הגורל נחרץ, הוא בחיר ליבך ולא משנה מה דעתך בעניין. ועל כן, רוקה מטרידה את קאזויה וקובעת לו שהיא החברה שלו. יש עוד כמה דמויות כמו הסבתא שהיא קצת משעשעת מרוב שהיא מכורה למשחקי Gatcha, החברים הנאמנים של קאזויה, ואת סומי (Sumi)- בחורה ביישנית שלא אפרט מעבר לזה כי היא מופיעה רק לפרק אחד בסוף הסדרה, אך נראה שהיא תתפוס חלק משמעותי בעונה השנייה.

ואז יש לנו את קאזויה... אוי אלוהים אדירים. אנשים ששנאו גיבורי הארם ביישנים שלא עושים כלום כנראה לא היו רוצים שהם יקבלו את ההפך הגמור מכך, קאזויה, שהוא כל-כך רעב, כל כך צמא, ועם מפרש וחנות פתוחה במשך 24\7. קאזויה הוא בדיוק ההגדרה של Simp- בחור שיעשה הכל בשביל בחורות, גם אם זה אומר שידרכו עליו בדרך. אז כן, כבר מההתחלה הוא שוכר את צ'יזורו כחברה בדויה. ואז הוא ממשיך עם זה. ואז הוא משקר לכל העולם ואשתו. ואז הוא כל-כך רוצה את צ'יזורו עד שבמשך כמעט חצי פרק הוא עוקב אחר צ'יזורו כדי לראות מה היא עושה בחג המולד. סטוקר למופת. וזה בלי קשר לעובדה שכמעט כל פרק תראו אותו מאונן. הסדרה כן מנסה לכפר על זה על ידי זה שקאזויה מודע לזה שהוא פתטי, אבל זה לא עוזר לי שהוא בכל זאת פתטי ודוחה. אף פעם לא חיבבתי גיבורי הארם שהם רעבים באופן קיצוני. אני מתעב את איסיי (High School DXD), לא פחות את נאטסואו (Domestic Girlfriend). אז רק שתבינו אילו גיבורי הארם אני כן אוהב בתור השוואה; אואסוגי (Gotobun no Hanayome) וקיימה (Kaminomi).














"חברה להשכרה" היא סדרה מטומטמת, ובדיוק ההגדרה של זבל. ועם זאת, היא בדיוק מה שציפיתי שהיא תהיה. לפניי שהתחלתי אותה אמרתי לעצמי "טוב אני רוצה זבל שהוא כל-כך זבל לרמה שהוא יהיה כיף כמו Golden Time" והו כן, כמה שזה ענה על הציפיות שלי כששמתי את גולדן טיים בתור מקור השוואה. אם אהבתם סדרות כמו גולדן טיים, ודומסטיק גירלפרינד וחשבתם שהן היו טובות, אתם גם תהנו מ"חברה להשכרה". אם שנאתם וסבלתם מהן, מצבכם לא ישתנה בסדרה הזאת. ואם אתם כמוני, נהנתם מגולדן טיים ודומסטיק גירלפרינד מרוב שהן היו טראש מטורף, צפויה לכם הנאה מ"חברה להשכרה". כל-כך נהניתי מהסדרת אשפה הזאת.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה