יום שבת, 1 באוגוסט 2020

נאקאי קאזויה (Nakai Kazuya)- מלך מדבבי הסייפים, לאורך השנים.

נאקאי קאזויה הוא מדבב מוכשר. לא לקח הרבה זמן עד שנתפסה אצלו הנישה הייחודית שלו- דיבובי דמויות סייפים. וכן, אני במכוון אומר "סייפים" ולא "סאמוראים", שכן מוגן, זורו, ואחרים נוספים אובייקטיבית לא נחשבים סאמוראים (אפילו אם הארק של וואנו נותן תחושה כזאת). בחודשים האחרונים נראה שמישהו שם בSony שם לב לנישה של קאזויה, והחליט להשתמש בזה. אלו שחושבים שיודעים על מה אני מדבר- אתם כנראה צודקים. אלו שלא, יבינו את זה בסוף הפוסט שיעסוק בדמויותיו של קאזויה לאורך השנים.












קוג'ימה יאג'ירו (Kojima Yajirou)- Grenadier

אחת הדמויות הפחות ידועות של קאזויה. ועם זאת, היא הדמות הראשונה שלו בשבילי. גרנדייר היא סדרת אצ'י אקשן הרפתקה פשוטה וחביבה. להגיד שהיא סדרה טובה, זה קשה. ולמרות זאת, פרץ הנוסטלגיה שלי בתור בן 14 עדיין נשמר כשצפיתי בה גם בפעם השנייה לפניי כשנה, כי היא פשוט סדרה ביקורתית לא טובה, אך מלאה בדמויות מחויכות ומרגיעות (אותו הצ'ארם שיש לFairy Tail למשל. רק שבמקום שתתפרס על 300 פרקים, אלא על 12 בלבד).

יאג'ירו הוא הדמות השנייה הכי מרכזית בסדרה. סאמוראי ששבטו נרצח ויוצא למסע עם הדמות הראשית של הסדרה, טנדו רושונה- רובאית מקצוענית שהיא כל-כך OP עד שהיא דואגת ומרשה לעצמה לא להרוג אף אחד בקרב, ולהעביר את מסר החיוך והשלום. אה ועל הדרך היא עד כדי כך חטובה שאת הכדורים שלה היא מאכסנת בין החזה שלה. אז בחזרה ליאג'ירו. הוא בעיקר דמות קומית בסדרה (כמו רוב הדמויות). פה ושם נלחם, מגיב לשטויות של רושונה, ומוצג חביב להפליא. קאזויה מדבב אותו בסגנון משעשע ונהדר. אבל כן, לגרנדייר יש לי בעיקר נוסטלגיה. אני יכול להניח שאם לא הייתי צופה בגיל 14, לא הייתה נכנסת לי האהבה לסדרה הסתמית הזאת אם הייתי צופה בה בפעם הראשונה כיום.


רורונואה זורו (Roronoa Zoro)- One Piece

אני לא צריך להסביר על וואן פיס. כולכם כבר יודעים על זה. האנימה סופר פופולארית, והמנגה היא המנגה הכי נמכרת אי פעם. זורו הוא הדמות השנייה הכי מרכזית בסדרה, מיד לאחר לופי. הוא סייף שנלחם עם שלוש חרבות, אחת בכל יד, והשלישית מוחזקת בין השיניים, מה שמביא את קאזויה לדבב את הקידומת הקלאסית של זורו "Santoryu Ogi" לפניי שהוא תוקף בדיבוב שקט אך אפי באותו הזמן. זורו הוא אחת הדמויות הכי כיפיות בכל וואן פיס, בסדרה שבה רוב הדמויות סופר טובות. לזורו יש גם רקע נהדר, ואני עדיין תוהה אם אני היחיד שמשפפ אותו עם טאשיגי.

זורו הוא אחת הדמויות הראשונות של קאזויה, וכמעט דמות הסייף הראשון שלו. שכן קאזויה דיבב את וויץ סו בAfter War Gundam X במידה ואתם מותחים את הגבול לסייפות בתור חרבות רובוטים. אך גם אם לא, הכירו את סייאהו דון (Xiahou Dun) מDynasty Warriors- דמות הסייף הראשונה התקנית שלו. למרות זאת, לא וויץ סו ולא סייאהו דון אפילו קרובים לפופולארית של זורו, שהוא הדמות הכי אייקונית של קאזויה אי פעם, וסביר להניח שהתואר של זורו לא יילקח ממנו לעולם בעקבות הפופולארית העצומה שלו בתור דמות ראשית באחת האנימות הפופולאריות אי פעם.


דומקי שיזוקה (Doumeki Shizuka)- XXX Holic

הוליק היא סדרה עם עלילות חד פרקיות שעוסקת בשדים, ויוקאי. היא מביאה כל פרק סיפור שונה שעוסק בסיפור שונה, שבה הראשי שלנו, וואטאנוקי מתמודד עם הבעיה. דומקי הוא חברו הטוב ביותר של וואטאנוקי (גם אם וואטאנוקי עצמו מסרב להכיר בכך). לעומת וואטאנוקי שמסוגל לראות רוחות ושדים, דומקי לא מסוגל, אך הוא עדיין מצטרף לסיפורים של וואטאנוקי ברוב הפרקים, ותומך בו באופן נהדר. דומקי מוצג באופן די יבש, ואיכשהו למרות זאת, אני מוצא אותו עדיין משעשע. כנראה בגלל שהוא מאזן באופן ממש טוב את וואטאנוקי שהוא דמות קיצונית. כפי שנדרש מהתפקיד, קאזויה לא מגיע לקיצוניות בתפקיד, אלא הוא מאוד שקט, ועדיין מדובר בדיבוב נהדר.


קינאשי הירו\ "רטרו קון" (Kinashi Hiro/ Retro Kun)- Chihayafuru

צ'יהאיאפורו היא סדרה על שחקני קארוטה, משחק קלפים שמשלב תרבות, שירה, מהירות תגובה, וזכרון. החוקים פשוטים- קלפי המשחק מונחים על הרצפה שעליהם רשומים שירים מסוימים. ברקע מקריא שר אותם, ומספיקה חצי הברה כדי שהשחקנים יסתערו על הקלף שעליהם לתפוס לפניי היריב. בעוד שהדמות הראשית של הסדרה היא צ'יהאיה, מעריצה פנאטית של קארוטה, קינאשי הירו או "רטרו קון" בכינוי שקיבל ממנה, הוא אחת הדמויות הכי נידחות בסדרה. ועם זאת, זו אחת שאני כן זוכר לא רע. מצד אחד הוא מוצג קומי כמצופה מהסגנון של קאזויה, אך הוא עדיין מתמודד עם העובדה שהוא לא מספיק טוב ככל שהעונות של הסדרה מתקדמות והוא נשאר מאחור. על אף שהוא קומי, כמצופה מקאזויה, קאזויה עדיין מכניס לתוך הדמות שלו טון אחר ושונה מאוד מרוב הדמויות שלו.


דאטה מאסאמונה (Date Masamune)- Sengoku Basara

כשרוב האנשים חושבים על נאקאי קאזויה הדמות הראשונה שכנראה תעלה להם זה זורו. והדמויות הבאות בתור הן היג'יקאטה, מוגן, ומאסאמונה. מאסאמונה בשבילי הוא הדבר הראשון שאני חושב עליו כ"נאקאי קאזויה". סנגוקו באסארה היא סדרת בולשיט היסטורי קומי, ואני מנסה לעצור את עצמי, אבל לעזאזל, סנגוקו באסארה זה פאקינג מגניב. מאסאמונה הוא גרסה קיצונית של הדמות ההיסטורית האמיתית שלו וכמעט ולא חולק איתו דברים במשותף. בסנגוקו באסארה הוא מוצג כסאמוראי שנלחם עם שש חרבות, שלוש בכל יד (מראה לזורו מי האלפה מייל כי כמובן שיש יותר זה טוב יותר!). עוד דבר בולט אצל מאסאמונה, ופה קאזויה לוקח את החלק שלו, זה העובדה שמאסאמונה מדבר באנגלית שבורה, וזורק משפטים כגון "Let's Party!" המפורסם.

באופן לא קשור בכלל לסנגוקו באסארה, קאזויה מדבב דמות נוספת בשם "דאטה מאסאמונה", אחת ראילסטית בהרבה מזו של באסארה, מאחת האנימות שמציגות סאמוראים באופן הכי אמין היסטורית- Hyouge Mono.


היג'יקאטה טושירו (Hijikata Toshiro)- Gintama

גינטאמה מתרחשת ביקום אלטרנטיבי של תקופת אדו שפלשו אליה חייזרים, והכניסו טכנולוגיה אל התקופה ההיא. גינטאמה עוקבת אחר חבורת לא יוצלחים בשם "יורוזויה" שיעשו כל עבודה בשביל לסגור את החודש. בפרקים רבים הם נתקלים במשטרה של תקופת אדו, ה"שינסנגומי", אליה היג'יקאטה משתייך. גינטאמה היא סדרה קומית שלא לוקחת את עצמה ברצינות, והתוצאה היא שכל דמות היא סופר מצחיקה. והגימיק של היג'יקאטה? הוא אוהב מיונז. מאוד אוהב מיונז. הודות לדיבוב הנהדר של קאזויה, נוצרת לנו כאן דמות מצחיקה עוד יותר. היג'יקאטה הוא אחת הדמויות הכי אהובות עלי בגינטאמה, סדרה שבה קשה למצוא דמות לא טובה, ועוד יותר קשה למצוא גרועה.

גינטאמה ידועה בכל הרפרנסים שלה לסדרות רבות, אנימה, מנגה, משחקים, דרמות קוראניות, ועד לבדיחות על הממשלה ביפן. בכמה פרקים גינטאמה מנצלת את העובדה שקאזויה מדבב גם את היג'יקאטה ומאסאמונה מסנגוקו באסארה, ומכניסה בדיחה על חשבונו של מאסאמונה, כשהיג'יקאטה צועק את ה"Let's Party!!" המפורסם של מאסאמונה.


זאקה+ רז (Zaka/ Raz)- סדרת Valkyria Chronicles

וולקרייה כרוניקלס היא סדרת משחקים שמתרחשת ביקום בדיוני שמייצג את מלחמת העולם השנייה. במשחק הראשון היא עוקבת אחר יחידה צבאית ספיציפית בה משרתות הדמויות הראשיות שלנו, אלישיה ו-וולקין. זאקה הוא דמות שמצטרפת בבוא הזמן אל היחידה הזאת. הוא מגזע של אנשים בשם "דארקסן" שסבלו מגזענות במשך השנים. הם הדרך של המשחק להציג בני מיעוטים במלחמת העולם השנייה כמו היהודים. ואם זה לא מספיק, חברת יחידה נוספת, רוזי, גזענית כלפי ה"דארקסן" בגלל עברה. כמצופה מנושא רציני שכזה, קאזויה לוקח את התפקיד ברצינות, ומשתמש בקול שקט אך חד לביצוע התפקיד.

בוולקרייה כרוניקלס 4 לעומת זאת, המשחק מתרחש באותו הזמן של המשחק הראשון, אך עוקב אחר יחידה צבאית אחרת. רז הוא הדמות של קאזויה במשחק הרביעי. והוא שונה לחלוטין מזאקה. מוצג באופן קומי וצעקני, אוהב לגעת בישבנים, ואוהב בייקון. לא שיחקתי הרבה בVC4, כך שסביר להניח שדמותו של רז מתפתחת ומשתנה, ועדיין אני אוהב את רז וזאקה.

קאזויה מדבב אף דמות שלישית בסדרת וולקרייה כרוניקלס, במשחק הספין אוף Revolution, בדמות נידחת להחריד שאני לא זוכר את שמה ואיך היא נראית. וכן, זה גם אחרי ששיחקתי איתה כמה פעמים כי שיחקתי עם כל הקאסט.

 

קיובאטה קנג'י (Kyoubate Kenji)- Hoshiai no Sora

קאזויה לרוב לא מדבב נבלים, אך גם אלו שהוא מדבב לא מוצגים כרוע טהור. קנג'י מהושיאי נו סורה לעומת זאת, הוא רוע טהור, והסדרה מאוד רוצה שתאמינו בזה, ועל כן היא יצרה קאסט שלם של הורים שמתייחסים לילדים שלהם כמו אשפה. זה רק במקרה שקאזויה מדבב את ראש צעדת ההורים הנוראים, אביו של הדמות הראשית, מאקי. אז מה קנג'י עושה במהלך הסדרה? כן הוא אביו של הדמות הראשית, ופורץ להנאתו לבית של בנו ושל גרושתו. גונב קצת כסף בכל פעם, ואז בועט במאקי כשהוא מתנגד. קאזויה עושה את מיטבו לדבב את הדמות הנוראית הזאת בלי שום צד אחר חוץ מ"רוע" בדיבוב מאיים. הוא מצליח בזה לא רע, אך נראה שיש סיבה שקאזויה לא מדבב נבלים לרוב. הוא יותר מצטיין בדמויות המגניבות, המשעשעות, והקיצוניות מאשר דמויות חד מימדיות כמו קנג'י. לא סתם הרביעייה הקדושה שלו היא "זורו, היג'יקאטה, מאסאמונה, ומוגן", ואם כבר מוגן...


מוגן (Mugen)- Samurai Champloo

צפיתי בכל סאמוראי צ'אמפלו בעיקר בשביל הפוסט הזה. וגם כדי להשלים את "החור בהשכלה", שכן סאמוראי צ'אמפלו סופר פופולארית, וכך גם מוגן, הדמות הראשית של הסדרה. הסדרה עוקבת אחר פו, נערה בת 15 שיוצאת למסע יחד שני שומרי הראש שלה, ג'ין ומוגן, כדי למצוא את "האדם עם ריח החמניות". המטרה עצמה לא חשובה בכלל, ובמקום זה הסדרה עוסקת במסע של שלושת הראשיים שלנו עם האינטרקציה הנהדרת בניהם בעלילות חד פרקיות מעולות, ועם קרבות חרבות למופת.

מוגן הוא בחור עם פתיל קצר, לא מהסס להיכנס לקרבות ולהרוג בלי לחשוב, לא מסתיר את המשיכה שלו לנשים, אנטי גיבור למופת. ועם זאת, אני מוצא בו סופר מהנה. יש בו את הצ'ארם שלו, והוא פשוט מצחיק, שזה דבר סופר כיפי בו. קאזויה יודע לדבב דמויות קומיות, כגון מאסאמונה, כמובן שהיג'יקאטה, וכן הבא ברשימה שלנו, זאפ.


זאפ רנפרו (Zapp Renfro)- Kekkai Sensen

זאפ הוא עוד דמות סייף של קאזויה, אם כי בצורה לא שגרתית. הוא משתמש בחרבות, אך שעשויות מדם, שזה הגימיק של קקאי סנסן- היכולות של הדמויות הראשיות הן דם. קקאי סנסן דומה באופן מפתיע לגינטאמה. העולם של הסדרה מוזר, לא הגיוני, והסדרה היא קומדיה נהדרת עם שלל דמויות מוזרות ומשעשעות שזאפ מבניהן. הסדרה עוד יותר מרגישה כמו גינטאמה כשרוב הדמויות הראשיות חולקות אותם מדבבים כמו בגינטאמה. (לאו- שינפאצ'י, וויט- קאגורה, צ'יין- סאצ'אן). על אף שהעלילות של הסדרות שונות, הטון הקומי של גינטאמה נשמר, וקאזויה ממשיך לדבב בצורה הקומית את זאפ כמו שהוא עשה בדמויות רבות אחרות שלו.

סאקאי ג'ין (Sakai Jin)- Ghost of Tsushima

גוסט אוף טסושימה הוא משחק סאמוראים אמריקאי שיצרו Sucker Punch, סטודיו של Sony. הוא מתרחש בתקופת הפלישה המונגולית ליפן. הוא אחד המשחקים האמריקאים היחידים שנותנים גישה גם לדיבוב היפני בו, כי סוני הבינו את הביקוש שלשחק במשחק סאמוראים בדיבוב יפנית זו הדרך המתבקשת. לא רק שסוני וסאקר פאנץ' עשו את שיעורי הבית שלהם בחלק הזה, הם גם ידעו את מי ללהק לתפקיד הדמות הראשית, סאקאי ג'ין. קאזויה ממשיך לדבב דמות סייף, ועל זה אני אומר לסוני וסאקר פאנץ'- שאפו, הבנתם בדיוק את קהל היעד שלכם.

גוסט אוף טסושימה הוא משחק רציני. ג'ין מתמודד מול המונגולים המלוכלכים שהפכו את האי טסושימה לגיהנום עלי אדמות ולא בוחלים באמצעים לחיסול היפנים. על כן, לג'ין אין ברירה אלא לנטוש את שיטת הלחימה היפנית המסורתית שמבוססת על קרבות עם כבוד, ולשחק במשחק של המונגולים כדי לשחרר את יפן מעול הכיבוש. הרבה מהתפקידים של קאזויה הם או קומיים, או צעקניים. אך במקרה של ג'ין הוא מוצג שונה, בתור דמות רצינית, עם קול שקט. זה המקרה היחיד בפוסט הזה שבו קאזויה לא בנה את הדיבוב שלו בעצמו, אלא היה צריך להתבסס על דיבוב המקור האמריקאי של דאיסוקה טסוג'י- יפני-אמריקאי שדיבב את גרסת המקור האנגלית של המשחק. ולמרות זאת שכבר יש מדבב יפני בגרסה האנגלית, מסיבה כלשהי חיובית, סאקר פאנץ' החליטו ללכת בדיבוב היפני עם מלך דיבובי הסייפים היפני. מקרי? קשה לי להאמין שזה כך.


דמויות נוספות:

יש מספר דמויות בולטות נוספות של נאקאי קאזויה שבאופן כללי אני חסר ניסיון איתן. אחת מהן היא וואקה (Waka), אחת הדמויות המרכזיות בFinal Fantasy 10. למרבה הצער, לא קיימת שום גרסה חוקית של המשחק מתורגם עם אופציה לדיבוב יפנית. קאזויה גם מדבב את אראגאקי שינג'ירו (Aragaki Shinjiro) בPersona 3. כמו אצל וואקה, בפרסונה 3 לא קיימת שום גרסה חוקית מתורגמת עם דיבוב יפנית. למרות זאת, קיימים סרטי האנימה של פרסונה 3, שהם אופציה. קאזויה מדבב דמות סייף נוספת, טראביס מNo More Heroes. אם כי כאן המצב בעייתי עוד יותר מהמקרה של וואקה. ראשית לכל, הדיבוב האנגלי הוא דיבוב המקור, וזה על אף שמדובר במשחק יפני (דבר שקרה בכמה כותרים כגון Bayonetta, Metal Gear Solid, Death Stranding, וDevil May Cry). ושנית, קאזויה מדבב רק בגרסת הפס3 של NMH, וגם בה בגרסה האנגלית אין אופציה ליפנית. אני גם חסר ניסיון עם דאנגאן רונפה, ששם קאזויה מדבב, וגם לא יודע עד כמה פופולארית הדמות שלו. הוא גם מדבב דמויות ראשיות בTrinity Blood ובJyu Oh Sei. שכן צפיתי בהן, אך לא זוכר מהן דבר (עברו יותר מידי שנים מאז). הוא גם מדבב את אחת הדמויות הראשיות בBlue Exorcist, ועם זאת לא אכפת לי כלל מהדמות שלו שם, אז יש את זה. דמויות סייפים נוספות שלו כוללות את סומה מGod Eater (לא אכפת לי כלל מהדמות, אך היא מספיק פופולארית כדי לקבל אזכור), שיגורה בTales of Berseria, הנבל של הסרט הרביעי בבליץ', וריפאל מThe Legend of the Legendary Heroes.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה