יום שבת, 23 בדצמבר 2017

סטודיו Ufotable- מקומדיות מוזרות ועד לספאם קישוטי אפקטים.



סטודיו יופוטאבל, אחד הסטודיואים שהכי מוערכים בתעשיה, שזה נוגע לאנימציה לפחות. יצאתי לבדוק את יופוטאבל לאורך השנים, החל משנת 2003 ועד לסדרה האחרונה שלהם ב2017- קאטסוגקי\ טוקן ראנבו. כמובן שיהיו סדרות שאפספס במהלך הפוסט. אחרי הכל, אני לא יכול לראות כל אנימה קיימת. שנתחיל? 



תחילת המסע של יופוטאבל- Dokkoida וNinin ga Shinobuden
הסדרה הראשונה של יופוטאבל שמצאתי לה מידע, הייתה אנימה בשם Weiss Kreuz Gluehen. היא המשך של האנימה הנידחת "וויז קרוז", שנכתבה על ידי קויאסו טאקהיטו, אחד המדבבים המוכשרים בתעשיה. בוויז קרוז (שלא נעשתה על ידי יופוטאבל) צפיתי בזמנו וזה לא היה טוב. על כן, אני לא מתכוון לצפות בסדרת ההמשך שלה של יופוטאבל. בכל מקרה, באנו לדבר כאן על דוקואידה.

דוקואידה היא אחת האנימות הראשונות של יופוטובל לרובנו, לפחות לאלו שצפו בערוץ האנימה הישראלי בזמנו. דוקואידה הייתה קומדיה מוזרה על גיבורי על, עם עיצובים מוזרים. אני לא זוכר הרבה מהסדרה. אני כן זוכר שהיה מוזר ושנהניתי. אבל זה כבר היה לפניי יותר מ10 שנים, ככה שאני לא יכול לתת לכם חוות דעת אמיתית על הסדרה. לעומת זאת, על הסדרה הבאה שלהם- נינין גא שינובודן, אני יכול לתת לכם חוות דעת. 

נינין גא שינובודן היא סדרת קומדיה על נינג'ה כושלת בשם שינובו. היא במהרה מתחברת לילדה בשם קאדה, והסדרה מציגה לנו קאסט מטורף של דמויות הזויות. בין "סמיילי" מטורף בשם אונוסוקאמארו שמדובב על ידי וואקאמוטו נוריאו ועד לנינג'ה בשם סאסקה. עם כמה שהסדרה  מטורפת, קשה לי להגיד שמדובר בסדרה טובה. ההומור גרוע ומשעמם, גם אם מאוד נחמד לשמוע את וואקאמוטו בתפקיד קומי. עד כה צפיתי עד פרק 6 (בעיקר בשביל הפוסט הזה) וקשה לי להגיד שבאמת נהניתי, גם אם היו לסדרה קטעים הזוים. 

ראוי לציין, שגם בדוקואידה ונינין גא שינובודן לא היה זכר לאנימציה המשובחת של יופוטאבל שאנחנו כל-כך רגילים אליה בימים אלו. בשנים 2005 ועד 2007, יופוטאבל ניסו את מזלם עם סדרות מקוריות של עצמם. אף אחת מהסדרות האלה לא מוכרות, ולא צפיתי באף אחת מהן. אם מישהו מעוניין בשמן? הנה:  Futakoi Alternative, Coyote Ragtime Show, Gakuen Utopia Manabi Straight!


יופוטאבל מתחילים לקבל הכרה- Kara no Kyoukai
ב2007 יופוטובל שחררו OVA של 4 פרקים שמסכמים את החצי הראשון של המשחק הפופולארי- Tales of Symphonia. זאת לא תהיה הפעם האחרונה שיופוטאבל יתעסקו בסדרת טיילז, שכן ב2011 הם עבדו על כמה קאטסינס בTales of Xillia, ב2012 בזיליה 2, וב2015 וב2016 על זסטריה וברסריה בהתאמה. אבל זה כבר לא לעכשיו. 

ב2007 הם התחילו לשחרר את סדרת הסרטים של Kara no Kyokai. צפיתי בשני הסרטים הראשונים של הסדרה, ולא נהניתי. הדמויות שטחיות, העלילה גרועה, אך עם זאת, יש לקארה נו קיוקאי מעריצים רבים. הם כנראה ראו בזה משהו שאני לא ראיתי. גם להבנתי, חלק מהסיבה שלא נהניתי מהסרטים, זה שיופוטאבל שחררו את הסרטים בסדר עלילתי לא נכון. הסרט הראשון מתרחש עלילתית רק באיזור האמצע, והסרט השני הוא הראשון כרונולוגית. אתם מוזמנים לתקן אותי במידה ואני טועה. עם זאת, לסרטים כן יש אנימציה יפה, וכאן יופוטאבל התחילו לבסס את עצמם עם האפקטים המיוחדים שלהם. 


ההשתלטות על סדרת פייט- Fate Zero וUnlimited Blade Works
המכה האמיתית של יופוטאבל פרצה כאשר הם הוציאו את פייט זירו. רבים מאיתנו נשבנו באנימציה הנהדרת של פייט זירו עם האפקטים המרשימים. העלילה של פייט זירו לשם שינוי גם לא הייתה העלילה הגרועה של שאר הסדרות שלהם (גם בעבר וגם בעתיד לפייט זירו). פייט זירו יצרה ליופוטאבל הרבה כסף ויופוטאבל המשיכו לבסס את עצמם תוך כדי שהם מכינים קאטסינס מרשימים למשחקים כמו Tales of Xillia

ב2014 הם שחררו את אנימת האדאדפציה לראות השני בפייט סטיי נייט- אנלימטד בלייד וורקס. סטודיו דין ב2010 כבר עשו אדאדפציה לראות הזה, אלא שהוא היה סרט קצר שלא הצליח לכסות את העלילה של המשחק במלואו. ולמרות הכל, יופוטאבל עדיין לא עשו עבודה טובה כאן. האפקטים היו מרשימים ביותר, אקשן היה בכל רגע עם צבעים מרשימים (ברמה גבוהה משמעותית מזו של זירו). עם זאת, הדמויות היו די גרועות (גם אם נהניתי מהן). העלילה הייתה לא טובה עם קצב רע. יופוטאבל גם לא העריכו נכון את התקציב שלהם, ובפרק של הקרב האחרון בסדרה, קיבלנו אנימציה רעה. דווקא בקטע שבו הסדרה הייתה אמורה להיות בשיא שלה. 


הטרגדיה שיופוטאבל כנראה היו מעדיפים לשכוח- God Eater
גאד איטר היא אחת הטרגדיות של יופוטאבל בעייני. לא כי הסדרה גרועה (היא כן גרועה למען האמת, אבל זה לא הנקודה כאן). ב2015 יופוטאבל שחררו את גאד איטר, אדאדפציה למשחק המצליח של באנדאי נאמקו ששאב רבות השראה מMonster Hunter של קאפקום. יופוטאבל הפעם הלכו על סגנון חדש ומרשים. הם הלכו על סגנון CGI מלא בהצללות ואחד יפה, שיראה כאילו האנימה היא משחק. בשונה מסדרות כמו Kingdom וBerserk, הסיג'יאיי לא היה רע, אלא אחד טוב במיוחד. 

אז איפה הבעיה כאן? יופוטאבל לא הצליחו לעמוד בתנאים שהסגנון הגרפי הזה דרש מהם. אחרי שלושה פרקים בלבד, גאד איטר יצאה לפרק ריקאפ בעקבות שיופוטאבל לא הצליחו להשתלט על עצמם. יותר גרוע מכך, הסדרה שהייתה אמורה להיות 13 פרקים, נעצרה לאחר פרק 9 למשך חצי שנה בעקבות בעיות שהסגנון הגרפי דרש מהם. רק חצי שנה לאחר מכן, ארבעת הפרקים הנוספים שוחררו. במידה ותחליטו לצפות בכל האנימה עכשיו, לא תראו שום בעיה באנימציה, שכן היא עקבית לאורך כל הסדרה. 

ואיך השאר? טוב, איום ונורא. הדמויות גרועות, העלילה מטופשת, רעה, וברוטאלית להחריד. אם כי לסדרה יש פה ושם קטעים חמודים, וחלק טובים (שאיכשהו נהניתי מהם), מרבית הזמן היא לא טובה. אבל היי יש לנו אנימציה טובה, מי צריך דמויות טובות או עלילה טובה??? זה כבר הולך להיות המוטו של יופוטאבל. 


"אנחנו לא צריכים עלילה או דמויות טובות, יאללה ספאם אפקטים!"-  Tales of Zesteria the X וKatsugeki/ Touken Ranbu
ב2016 יופוטאבל שחררו את האדאדפציה לTales of Zesteria. ספאם האפקטים של יופוטאבל מעולם לא היה יותר טוב. האנימציה הייתה מדהימה, ומיותר להוסיף במילים על המדהימות. עם זאת, קצב העלילה היה מזעזע. במשחק המקור מראש היה קצב רע, והאנימה עשתה אותו לגרוע אפילו יותר. אם זה לא מספיק, בעלילה שבקושי כבר הצליחה לבסס את עצמה, האנימה יצאה באמצע לשני פרקים על משחק הפריקוול לזסטריה- ברסריה. פשוט פרסום לברסריה שיצא באותו הזמן ביפן. 

 ב2017, יופוטאבל שחררו את העונה השנייה לזסטריה דה קרוס. לא צפיתי בעונה השנייה, במידה ואתם ממליצים עליה, אשמח לשמוע. הסדרה האחרונה של יופוטאבל שיצאה, היא קאטסוגקי\ טוקן ראנבו. העלילה של הסדרה נחמדה בבסיסה. היא עוקבת אחר נשקים של דמויות היסטוריות, כמו סאקאמוטו ריומה והיג'יקאטה טושיזו. אותם נשקים קיבלו גוף אנושי, והם עוברים בזמנים כדי להילחם בשדים שמנסים לשנות את ההיסטוריה. המטרה של הדמויות שלנו היא לעצור אותם ולשמור על רצף ההיסטוריה הנכון. 

הרעיון עצמו נחמד כמו שאמרתי, והדמויות עצמן בסדר. אך העלילה מלאה בקצב איטי, אבל עם זאת כמו שאנחנו כבר יודעים מיופוטאבל, הם ינסו לפצות על העלילה והדמויות הלא טובות בספאם אפקטים. וזה בדיוק מה שקורה בטוקן ראנבו, שאנחנו מקבלים אפקטים מרשימים ביותר, עם הרבה בישים. 

  לסיכום
סטודיו יופוטאבל התחילו עם קומדיות לא טובות. ב2007 הם למדו את השיטה שעושה להם כסף- "אנחנו לא צריכים להשקיע בעלילה או דמויות טובות. פשוט נעשה את הסדרה יפה". וזה עובד. עם כמה שזה מצער. אני נהנה לראות את האנימציה היפה שלהם, כל פעם מחדש. עם זאת, זה חבל לי שאני לא יכול לצפות מהם לשום דבר אחר. פרט לפייט זירו לא הייתה להם אף סדרה שאני חושב שיש לה עלילה טובה או דמויות טובות. אני בסדר עם זה שאני בא ליופוטאבל בשביל ספאם אפקטים, אבל חבל שאין להם מעבר לזה.

2 תגובות:

  1. אני חושב שכדי לך לפרסם את הבלוג גם בפורום אנימה ספין כדי להגדיל את קהל הקוראים שלו.

    http://www.anime-spin.net/פורומים/

    בנוגע לתמונות אלו אנימות מופיעות בהן?

    השבמחק
    תשובות
    1. בתמונה הראשונה: המשחקים Tales of Xillia, Xiilia 2 וTales of Berseria
      בתמונה השנייה: Ninin ga Shinobuden
      בתמונה השלישית: Kara no Kyoukai
      בתמונה הרבייעית: Fate Stay Night Unlimited Blade Works
      בתמונה החמישית: God Eater
      בתמונה השישית: Katsugeki/ Touken Ranbu

      מחק