יום שבת, 30 בדצמבר 2017

קובאיאשי יו (Kobayashi Yuu)- מדבבת הטירוף, לאורך השנים.



זה כבר כמה זמן שתכננתי לעשות את הפוסט הזה, אבל נראה שאין זמן יותר טוב מעכשיו. קובאיאשי יו היא אחת המדבבות הכי אהובות עליי כבר כמה זמן. היא מצאה לעצמה סגנון די ייחודי באופן עקבי- דמויות לרוב מטורפות, עם גימיק קומי מוגזם בהן, מה שעושה אותן בשבילי לכמה מהאהובות עליי, עם דמויות כגון סאצ'אן מגינטאמה, ועד לקאטסוראגי מסנראן קאגורה. אז על מה הולך להיות הפוסט הזה? אני הולך לעבור בו על הדמויות המרכזיות של קובאיאשי יו לאורך השנים, וחלק שאהבתי על אף שאינן מרכזיות. כמובן, יהיו דברים שאפספס. בכל זאת אני לא יכול לצפות בכל אנימה קיימת. בנוסף, במידה ואמצא קטע דיבוב של הדמות ביוטיוב, אביא לכם כדי שתוכלו להתרשם. 

אז למה הפוסט עכשיו? טוב, כי עקב ההכרזה האחרונה, קויבאיאשי יו הופכת לוואיפו של מישהו שאין לנו מושג מי הוא! מזל טוב לה. עכשיו, בואו נעבור על העבודות לאורך הקריירה שלה. שנתחיל? 



סאצ'אן הייתה הדמות הראשונה שבאמת נחשפתי לכשרון האדיר של קויבאיאשי יו. על אף שראיתי דמויות שלה כגון להלה גונזלס מסקול ראמבל קודם לכן, עדיין לא ידעתי מי שם המדבבת. ככה כמה זמן. ואז צפיתי בגינטאמה לפניי כ6 שנים. אז במידה ואתם לא יודעים על גינטאמה, זוהי סדרה פארודית קומית על סאמוראים בתקופת אדו ביקום אחר שאליה פלשו חייזרים. כתוצאה מכך, תקופת אדו של הסדרה משולבת עם סאמוראים ונינג'ות יחד עם טכנולוגיה גבוהה. סארוטובי איימה, או בכינוי שלה "סאצ'אן" היא נינג'ה מזוכיסטית שמאוהבת בדמות הראשית של הסדרה, גינטוקי. היא סטוקרית מוגזמת שמטרידה את גינטוקי בשלל דרכים, וחוטפת ממנו, והרבה. 

לצד הדיבוב הצעקני של קובאיאשי יו, סאצ'אן מצליחה להיות דמות מוגזמת ונהדרת, בדיוק כמו שהמותג של גינטאמה רוצה שהיא תהייה. דמויות רבות בגינטאמה מסתמכות על הדיבוב של הדמויות בשביל הקומדיה, וזה לא שונה אצל סאצ'אן. מה שמביא לכך שסאצ'אן הפכה במהרה לאחת הדמויות האהובות עליי בכל הסדרה. 

  
שידו מאריה (Shido Maria)- Maria Holic
טוב בואו נתחיל ממשהו קטן. אני לא אוהב מאריה הוליק. ניסיתי להתחבר להומור של הסדרה, ולקצב שלה, אבל באמת שלא הצלחתי. האם זה אומר שמאריה הוליק זו סדרה רעה? ממש לא. אבל בעקבות זה שממש לא הצלחתי להתחבר לקצב של הסדרה, יצא שצפיתי רק בשלושה פרקים בלבד, וגם בהם בקושי הצלחתי להתרכז. על כן, אתם מוזמנים לסקול אותי בזמנכם החופשי עם הודעה מראש. 

אז למה אני כותב על מאריה הוליק שאני יודע מעט ביותר על הסדרה? טוב, כי מאריה הוליק היא כן סדרה חשובה בדרכה של קובאיאשי יו כמדבבת. הדמות הראשית, מאריה, הוא בחור טרסג'נדר שנראה תמים במבט ראשון. קודם כל, הוא צריך להסתיר את העובדה שהוא בן, ולהתנהג כאישה. בפועל, הוא דמות סאדיסטית להפליא. קובאיאשי יו מדבבת שוב בדיבוב קיצוני ומוגזם, ועל כן אני אוהב את קובאיאשי יו, גם אם מהסדרה עצמה לא הצלחתי להנות במיוחד.  

  
שוב אתם מוזמנים לסקול אותי. הפעם, חברי האליטה שקראו את הויזואל נובל של אומינקו כי אני הולך לדבר כאן על האנימה (למרות שבחומר המקור הראשון לא היה דיבוב. אולי זה לא עד כדי כך רע... ?).  העלילה באומינקו עוקבת אחר משפחה מורחבת שמגיעה לאי בשביל לדון על מצבה הפיננסי של המשפחה. הדמות שקובאיאשי יו, קאנון, הוא אחד המשרתים של המשפחה. הוא מתייחס אל עצמו בתור "רהיט", ויש לו מערכת יחסים עם אחת בנות המשפחה האחרות, ג'סיקה. 

כמו שזה נשמע, קאנון הוא לא אחת מהדמויות הקיצוניות של קובאיאשי. והדיבוב בהתאם. קובאיאשי נשמעת שקטה יחסית, ולא מגיעה לטונים הגבוהים שאליה מגיעה סאצ'אן למשל. עדיין, דיבוב לא רע בכלל, אבל לא מה שאני אוהב בקויבאיאשי יו. 

  
הו פוטאיו. ללא ספק הדמות האהובה עליי ביותר של קובאיאשי יו שזה נוגע לאנימה (יחד עם משחקים רק דמות אחת מתעלה עליה). הוריזון היא אנימה יחסית נידחת (למרות שהיא הייתה מספיק פופולארית בשביל לקבל רישיון באירופה, ושיהיה לי את כל הסדרה על המדף). היא עוקבת אחר עולם מלחמות אלטרנטיבי לתקופת הסנגוקו, רק בשילוב חייזרים, מדע בידיוני, וקסמים. למרות שיש לסדרה עלילה שפוטנציאלית יכולה להיות טובה, היא קבורה תחת בדיחות אצ'י, שבמקרה הזה, זה לא רע, כי הן די שנונות. 

פוטאיו היא דמות יחסית משנית בסדרה, למרות שהיא עושה הרבה שזה נוגע לקרבות. אז בואו נדבר ישירות על למה אני ממש אוהב את פוטאיו, וזה כולל ספוילרים. בתחילת העונה השנייה, אחת הדמויות הצעירות שומעת על המושג "סקס", ושואלת את שאר הדמויות על זה. הדמויות המובכות שלנו מסבירות בעדינות ש"זה דבר שמחבר את הקשר בין שני אנשים". פוטאיו שלנו, חסרת הידע שומעת את זה. הבדיחה שנבנת במשך עונה שלמה מגיעה לסוף הסדרה, כאשר פוטאיו נלחמת בבוסית האחרונה של הסדרה (לאחר שהביסה קודם לכן את בעלה), אומרת לה ש"עשיתי סקס עם בעלך" ומפרטת ביותר את האירועים. כמובן שהרסתי לכם את הבדיחה, אבל נו טוב. שזה נוגע לדיבוב של קובאיאשי, הוא יחסית שקט לעומת דמויות אחרות שלה, מה שמתאים לאופי התמים של פוטאיו  אבל אין ספק שאני אוהב אותה. 



"גבוה ממאיורי אבל רזה! אבל הוא גבר!". קובאיאשי דיבבה גם את רוקה משטיינס גייטס. רוקה שלנו הוא גבר שנראה כמו בת. כדי להוסיף לטעם, כמו הרבה דמויות בסגנון, נבחרה לו מדבבת אישה. קובאיאשי יו. אין יותר מידי מה להגיד על רוקה האמת. הוא דמות רדודה ביותר, שלא מקבל שום יחס מעבר להיות גימיק בדיחות של "הוא חמוד! אבל הוא גבר!". שדרך אגב, בויזואל נובל החופר להחריד, הבדיחה הזאת ממוחזרת כשבע פעמים ברצף, ככה שהבדיחה הזאת יצאה לי כבר מכל החורים. 

ואיך הדיבוב של קובאיאשי יו? היא מדבבת את רוקה באופן די שקט ותמים, די מואה אפשר לציין. די שונה מרוב הדמויות שלה. אני לא אוהב את רוקה וגם לא מת על הצורה שבה קובאיאשי מדבבת את רוקה (גם אם כי הוא מאוד מתאים לדמות), אך לרוקה יש מעריצים רבים. אז הוא כן חשוב לציון. 


קאטסוראגי מסנראן קאגורה היא פיסת האומנות שנקראת קובאיאשי יו. בתפקיד הזה, קובאיאשי יו מגיעה למיטב הקיצוניות בקול הצעקני והמטורף שלה, ועד כה, קאטסוראגי היא הדמות האהובה עליי של קובאיאשי יו. במשחק הראשון בסדרה, קאטסוראגי מוצגת כסנפאי של שאר הדמויות הראשיות (לצד איקארוגה). התחביב העיקרי שלה? לגעת בחזה של שאר הדמויות. למרות שהיא מקבלת סיפור יחסית דרמטי (ביחס לטמטום של סנראן קאגורה בכל אופן.... ), היא עדיין דמות קומית וקיצונית ולהפליא. 

זה גם לא משתנה בשאר הסדרה, שכן קאטסוראגי מקבלת ב"אסטיבל וורסוס" סיפור צדדי שבו היא מתחילה להשתעמם מחזה, ומחפשת בסיפור של חמישה שלבים את האיבר המעניין הבא. וזה מטומטם כמו שזה נשמע (אבל כיפי ומצחיק באופן נהדר). בנוסף, לעומת דמויות אחרות של קובאיאשי יו, שהיו במקור חסרות דיבוב (כמו למשל שהמקור שלהן היה מנגה או לייט נובל), קאטסוראגי נבנתה יחד עם הדיבוב של קובאיאשי יו, שכן לא היה אף חומר קודם בלעדיה. קובאיאשי יו עם העוצמות הצעקניות שלה, הופכת את קאטסוראגי לדמות האהובה עליי בכל הסדרה. ואין ספק שהקהל הנאמן של הסדרה מעריך את קאטסוראגי באותה מידה כמוני. 


טוב האמת שכאן אני קצת מרמה. כן, קובאיאשי יו דיבבה את לוסינה, אבל זה לא 100 אחוז. בפייר אמבלם איווקינינג יש דיבוב יפני, אבל פרט לקאטסינס בודדים, רובו מורכב מגניחות של אחת המילים במשפט. מה שכן, ללוסינה יש את כמות הדיבוב השנייה הגבוהה במשחק (לאחר כרום). פייר אמבלם איווקונינג הוא משחק אסטרטגיה מלחמתי. הדמות הראשית במשחק היא דמות שתיצרו בעצמכם, והדמות הראשית בפועל היא כרום. לוסינה היא הבת מהעתיד של כרום, ומקבלת כמה קטעים מרגשים במהלך המשחק. בנוסף, המשחק נותן כמה דרכי רומנטיקה במשחק ועל כן אני קורא לו "אורגיה סימולטור". תוכלו לשדך כמעט כל דמות לאחרת (חוץ מיחסים הומוסקסואלים), וכן, לוסינה שלנו גם חלק מזה. תוכלו להחליט אם תהיו בעלה של לוסינה (שתשחקו כגבר), או כמוני, לשחק כאישה, להתחתן עם כרום, וללדת את לוסינה. אני אמא גאה בבת שלי. 

לוסינה עצמה היא דמות פופולארית ביותר, אבל אי אפשר להגיד שזה בזכות קובאיאשי יו. רוב האנשים שיחקו במשחק בדיבוב האנגלי, וגם ככה יש מעט דיבוב ללוסינה. אבל ממה שכן יש לנו, אני יכול להגיד שקובאיאשי יו עושה עבודה מצוינת. כן, אין לה את הצעקות המוגזמות של סאצ'אן וקאטסוראגי. היא דמות די בסיסית, עם קול שקט והוגן.  

   
ב2013 הגיעה אנימה ששיגעה את קהילת האנימה- שינגקי נו קיוג'ין. לצד טיטאנים שרוצחים אנשים באכזריות, והורסים מבנים בדריכה, טראומות של דמויות שבני משפחתם נאכלים, הייתה דמות ששמה קצת רוגע למצב הזה. כן, סאשה. דמות שלא היה לה שום דבר להציע מעבר לתפוחי אדמה (עד לעונה השנייה ששודרה 4 שנים אחרי שהיא קיבלה רקע איכותי). אז במשך ארבע שנים, מה היה לסאשה להציע חוץ מהשיגעון של תפוחי אדמה? קובאיאשי יו עשתה את זה שוב ללא שום ספק. 

כמצופה מקובאיאשי יו, היא ניצלה את הקול שלה בשביל להקצין את סאשה, וזו בהצלחה רבה. סאשה ללא ספק שיעשעה אותי, גם אם מרבית הדמות שלה הייתה מבוססת על הצעקות המוגזמות של קובאיאשי שדיבבה אותה נהדר. עוד עבודה נהדרת של קובאיאשי. אני לא חושב שסאשה הייתה מקבלת את כל הפופולאריות הרבה שלה בלי קובאיאשי יו. כן, יש לה תפוחי אדמה, שזה מצחיק, אבל הקרדיט לקובאיאשי יו מגיע.

  
קונאטסו (Konatsu)- Shouwa Genroku Rakugo Shinju
עוד תפקיד חשוב בדרך של קובאיאשי יו. תפקיד די עדכני. העלילה של שוואה ראקוגו עוקבת אחר סיפורם של בדרני במה בסגנון יחודי בשם "ראקוגו". זוהי סדרת דרמה בוגרת שעוקבת אחר דמויות לאורך השנים. קונאטסו בתחילת הסדרה מופיעה כבת של אחת הדמויות הראשיות כילדה קטנה. שם קובאיאשי יו מדבבת אותה בסגנון ילדותי בהתאם לדמות הצעירה של קונאטסו, אך עם זאת, קונאטסו עדיין ילדה בוגרת. 

בהמשך הסדרה, לאחר כמה טיימסקפים משמעותיים, קונאטסו מופיעה כאישה בשנות השלושים-ארבעים שלה, עם בן, ונשואה לאחת הדמויות הראשיות- יוטארו. בניהם יש מערכת זוגיות יחודית ואיכותית. קובאיאשי יו הפעם מדבבת אותה בסגנון יחסית כבד, בהתאם לגיל של הדמות. בסוף הסדרה, לאחר טיימסקיפ נוסף,  קונאטסו מופיעה באיזור גיל ה60, וקובאיאשי יו מדבבת אותה בדיבוב מבוגר ואיכותי. זה לא קל בכלל לדבב דמות אחת בשלושה סוגי דיבוב שונים, שכל אחד מהם מבוצע איכותי ביותר. אפילו כדי להוסיף לכך, קונאטסו מבצעת בפרק מסוים את מופע הראקוגו, מה שלא קל בכלל מצד העבודה של קובאיאשי, שעושה אותו נהדר. 

  
סרינומה קאה (Serinuma Kae)- Kiss Him, Not Me
ונסיים עם דמות נוספת מהסגנון המוגזם של קובאיאשי. "קיס הים נוט מי" עוקבת אחר פוג'ושי שמנה בשם קאה. אף אחד מהבנים לא מתרשם ממנה. אבל, כאשר אחת הדמויות באנימה האהובה עליה מתה, קאה נכנסת לדכאון, מפסיקה לאכול, ומרזה בן רגע. מאותו הרגע היא מקבלת הארם רחב של בנים שנמשכים אליה. קאה היא דמות קיצונית במיוחד, עם מגוון צעקות פוג'ושי רגילות של "קיההה", מה שעושה אותה לדמות מוגזמת ומצחיקה. 

קובאיאשי מדבבת את קאה בשני סגנונות. האחד, בסגנון השמן של קאה, שם הדיבוב של קאה מוזר ושונה מהרגיל שלה. בסגנון שלה רוב הסדרה, קאה בסגנון הצעקני והאיכותי של קובאיאשי יו.  ועוד משהו קטן דרך אגב. בפרק מסוים הסדרה מנצלת את הרפרנסים לאנימות בסדרה הזאת, ונותנת לקאה לעשות קוספליי לדמות אחרת של קובאיאשי, כן, סאשה משינגקי. 


~לסיכום~
קובאיאשי יו היא אחת המדבבות האהובות עליי. הסגנון האהוב עליי ממנה, כמו שכבר הבנתם, זה הסגנון המוגזם והצעקני שלה דמויות כגון קאטסוראגי, קאה, סאצ'אן, וסאשה הן הסגנון האהוב. עם זאת, יש לה כמה תפקידים איכותיות במיוחד כמו קונאטסו. 

וכמובן, יש דמויות רבות שפספסתי כאן. למשל סטסונה מNegima, יומי מSaki, ריו מSo Ra No Wo To, נייס מBaccano, ואחרות נוספות שכנראה מעולם לא שמעתי עליהם. אם יש תפקידים איכותיים של קובאיאשי יו, באמת שאשמח לשמוע מכם. אני אוהב את המדבבת הזאת והקול שלה, ותמיד אשמח למצוא עוד עבודות נהדרות שלה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה