יום שני, 10 באפריל 2017

סדרת המשחקים והאנימה של Senran Kagura- ביקורת



אחחח סנראן קאגורה. סדרת משחקים סופר מהנה. היא ידועה בכמות האצ'י המוגזמת שלה. הסיפור שלנו איתה התחיל בפרסומת מוזרה למשחק, שמפרסמת את המשחק בצורה כזו: בחור משחק במשחק, אמא שלו תופסת אותו ומעיפה אותו מהבית. פרסומת אחר הציגה את זה שהוא הולך לחנות לקנות את זה, והמוכר בשוק ממנו. בכל מקרה, בבוא הזמן, קניתי את סנראן קאגורה בארסט ל3דס, ונהניתי. מאוחר יותר צפיתי גם באנימה, ולאחרונה סיימתי את אסטיבל וורסוס לפס4 (שזמין גם לויטה ולמחשב דרך סטים). 


אז מה אני אוהב בסדרה הזאת? הנה לכם ביקורת של שלושה דברים מסנראן קאגורה, אחת הסדרות הכיפיות ששיחקתי בהן לאחרונה. על Senran Kagura Burst (המשחק הראשון בסדרה), Senran Kagura Estival Versus, ועל האנימה (האדאפציה לבארסט).

כנראה הסלוגן הכי מטומטם וגאוני שראיתי אי פעם
Senran Kagura Burst
העלילה של בארסט עוקבת אחר שני בתי ספר לנינג'ות. האחד- בית הספר של האנזו (Hanzo) שכולל חמש בנות: אסוקה (Asuka), איקארוגה (Ikaruga), קאטסוראגי (Katsuragi), יאגיו (Yagyu), והיבארי (Hibari). האנזו הוא בית הספר של הנינג'ות ה"טובות". מנגד לזה יש את בית הספר השני, ה"רע" בשם הביג'ו (Hebijo) ובו חמש בנות: הומורה (Homura), יומי (Yomi), היקאגה (Hikage), מיראי (Mirai), והארוקה (Haruka). המשחק מציב אתכם בשני סיפורים שונים, שהוא בעצם אותו הסיפור רק מנקודת המבט של שני בתי הספר השונים. 


הסיפור של סנראן קאגורה לא טוב במיוחד למען האמת. הוא עושה עבודה מתקבלת בשביל משחק, ועוקב אחרי הקרבות בין שני בתי הספר כאשר כל אחת מהנינג'ות שלנו מוצאות לעצמן את היריבות שלהן, וכיצד להתקדם ולהשתפר בתור נינג'ות. רוב הדמויות במשחק לא רעות בכלל. היחידה שמצאתי את עצמה רעה, הייתה היבארי שהיא חלושה חסרת בטחון (יאמר לטובת המשחק, שהוא כן משתמש בדמות שלה באופן אפקטיבי מהעלילה). אסוקה, הראשית בהאנזו היא דמות נחמדה, איקארוגה מגניבה, יאגיו טובת לב כלפי היבארי, וקאטסוראגי היא זהב מוחלט. קאטסוראגי היא הדמות האהובה עליי בכל הסדרה, היא פשוט סוטה באופן מוגזם, שזה משעשע לחלוטין. דבר אפקטיבי נוסף איתה זה שמדבבת אותה קובאיאשי יו (סאצ'אן מגינטאמה) שעושה אותה עוד יותר אפקטיבי.  


העלילה עצמה הייתה מספיק מהנה בשבילי, גם אם לא טובה במיוחד. אז מה בנוגע לגיימפליי?




הגיימפליי של בארסט הוא מנחה למשחקי העבר כמו למשל Street of Rage, עם תוספות שעושות אותו ליותר מודרני ומתקדם. אתם לוקחים אחת מעשר הדמויות שבמשחק, והורגים אויבים רבים בנקודת מבט של סייד סקרולר. כמו דיינסטי וואריאורז, אבל בסייד סקרולר (כלומר סטריט אוף רייג'). הטוויסט שבארסט מוסיף למערכת הוא הקומבו העקבי שלו. כאשר אויב נזרק לאויר, השחקן יכול להתקדם אליו על ידי לחיצה על כפתור הA, ובכך לעשות קומבואים אוירים מרהיבים. ולהמשיך עוד ועוד. זה פשוט נהדר. 


בבארסט יש לכל דמות יש שלושה סגנונות לחימה עיקריים: הסגנון הרגיל שבו הדמות מתחילה איתו את הקרב. במוד הזה הדמות יכולה להשתמש בקומבו אוירי רק פעם אחת. אבל, יש שני מודים נוספים. מוד ה"פראנטיק" שבו הדמויות עוברות לביקיני, וכתוצאה מכך סט ההתקפות שלהן משתנה במעט, אך גם הן נעשות לממש מהירות וחזקות אך נחלשות בהגנה שלהן משמעותית. מוד נוסף זה שהדמויות מחליפות לבגדים אחרים, ונעשות לחזקות יותר באופן מאוזן. זה גם איפה שבא החלק של האצ'י בסנראן קאגורה. הבגדים של הדמויות נקרעים במהלך הקרב, והמשחק נותן כמות לא רעה בכלל של תלבושות כדי להשתמש בפאנסרוויס. והאמת? זה לא מציק כמו שחשבתי שיהיה. הדמויות לא עוברות מעבר לביקיני, וזה דווקא לא רע בכלל. אם אצ'י עד כדי כך חורה לכם כנראה שזה יהיה בעייתי לכם, אבל לי זה לא מפריע (אני בחור סטרייט בן 23, זה לא אמור להפריע). 


דבר נוסף שאני רוצה לציין. במידה ואתם מחפשים אתגר, לא ממש תקבלו את זה בסנראן קאגורה בארסט. גם בבוסים הסופיים של המשחק, שמקבלים שתי דמויות נוספות- את דאידוג'י ורין, המשחק ממש קל כשיודעים מה עושים.

 
Senran Kagura Estival Versus
בין בארסט לאסטיבל וורסוס היו שני משחקים שלא שיחקתי בהם. אחד מהם על ה3דס, ואחד נוסף על הפס ויטה. אסטיבל וורסוס הוא המשך של שינובי וורסוס על הויטה. בכל מקרה, העלילה של אסטיבל וורסוס לוקחת את בית הספר של האנזו, ואת הביג'ו (שכעת נקראים "צוות הארגמן של הומורה"), יחד עם שני בתי ספר חדשים (שהצטרפו בשינובי וורסוס)- גסן (Gessen) שכולל חמש בנות: יוומי (Yumi.), יוזאקורה (Yozakura), שיקי (Shiki), מוראקומו (Morakumo) ומינורי (Minori), ואת הביג'ו המחודשים שכוללים את: מיאבי (Miyabi), מוראסאקי (Murasaki), אימו (Imu), ריובי (Ryobi), וריונה (Ryona). 


העלילה של אסטיבל וורסוס מתחילה הרבה יותר דבילי וזו של בארסט. היא מציבה את ארבעת בתי הספר בחוף ים בעולם שונה מהעולם הרגיל שלהם. סבתא של אסוקה מארגנת תחרות לריקוד הקאגורה, בו בתי הספר צריכים להרוס את כל הבסיסים של הצוותים האחרים. הסיפור עצמו מתחיל בלי מטרה, בעיקר קטעים מטופשים של חוף ים וכדומה. מאוחר יותר העלילה נהיית מעט יותר רצינית ומעניינת, עם הדמויות החדשות שהכרנו במהלך המשחק. אם כי חלקן נורא מטומטמות, זה גם הכיף שבהן. למשל ריונה, היא סתומה נוראית שרק רוצה שיקראו לה "זונה" למשל, והמשחק לא מהסס להשתמש בגסויות. 


איפה שהמשחק באמת זוהר בסיפור שלו זה הסיפורים האישיים של הדמויות (שתשיגו אותם כאשר תהרסו מספיק בסיסים בסיפור הרגיל) ששם המשחק נותן סיפור משעשע ומעניין על חייהן הרגילים של הדמויות. למשל עם מיאבי, הסיפור שלה עוקב אחרי זה שהיא רק מחפשת אנשים שיקראו לה "חתיך", ואילו בסיפור של שיקי היא רק מנסה להחיות את הבלוג המת שלה (כ"כ מזדהה איתה... ). קאטסוראגי כרגיל הסוטה שהיא עם סיפור מצחיק עוד יותר מהרגיל. 



הגיימפליי באסטיבל וורסוס אינו כבר סייד סקרולר כמו סטריט אוף רייג', ובמקום זה הוא בזירה תלת מימדית, והוא בפשטות מוסו רגיל. עדיין נשארו בו הדברים שעשו את בארסט למיוחד, כמו למשל הקומבואים האוירים, ומגוון הדמויות עוד יותר רחב מקודם. 26 דמויות, לא כולל DLC זוהי הכמות שיש. אין דמות אחת במשחק שלא כיפית. קאטסוראגי היא עדיין אותה דמות כיפית שנלחמת עם בעיטות, הומורה היא עדיין המהנה שנלחמת עם שש חרבות. אך כמה דמויות חדשות עושות את זה למעניין. למשל מינורי- ילדה שנלחמת עם ממתקים, וקאפורו שנלחמת עם דולפינים ואקדחי מים. ואז יש את הדמויות הרגילות הכיפיות כמו מיאבי שנלחמת עם חרב ואש שחורה. 


אסטיבל וורסוס הרבה יותר סוטה מבארסט האמת. כאשר בגדים נקרעים במשחק, זה כבר כולל עירום, עם כל מיני סצנות סוטות כאשר מנצחים את הדמויות במקום ספיציפי בשלב. בחדר ההלבשה של הדמויות, תוכלו לעשות דבר די סוטה- למשוך בחזה ובישבן של הדמויות. כן זה סוטה, אבל ראוי לציין שכל הדברים האלה הם אופציינלים לחלוטין. המשחק אפילו נותן בהגדרות לבטל את העירום, במידה וזה עד כדי כך חורה לכם. כמות התלבושות שיש באסטיבל וורסוס עצומה לחלוטין. לא פחות מ120 ביקיני במשחק, פלוס עוד תלבושות רבות לכל דמות. 


אסטיבל וורסוס הוא משחק מהיר ומהנה. כן הוא סוטה, אבל הוא כרגע המשחק האהוב עליי בפס4.  

    
האנימה
האנימה של סנראן קאגורה היא באורך 12 פרקים. היא מכסה את העלילה של בארסט. בתור אנימה בפני עצמה, היא לא טובה במיוחד. אבל מה שכן, בתור אחד ששיחק במשחק קודם, אהבתי את האדפדציה שלה. היא עוקבת אחרי אותה העלילה של בארסט עם כמה תוספות, כמו למשל זה שאסוקה לומדת להשיג את ההתקפות המיוחדות שלה, ונוגעת בכמה קטעים שהמשחק לא נגע. למשל דאידוג'י ורין. בבארסט הן מופיעות רק בתור בוס אחרון לא חובה בלי שום רקע. לעומת זאת באנימה הן מקבלות הרבה יותר יחס, ודאידוג'י מאמנת את שאר החבורה. אבל אז אתם נזכרים ש... כן, זה לא באמת עלילה טובה. העלילה של המשחק מראש לא הייתה עלילה טובה. לא מציע לאנשים להיכנס לסנראן קאגורה דרך האנימה, כי בסופו של דבר מה שמחזיק את הסדרה זה הגיימפליי המהיר ולא העלילה.




סדרת  סנראן קאגורה היא מטופשת, מוגזמת, עם מערכת קרב מהנה ודמויות מטומטמות, אך זה מה שעושה את הכיף בהם. לאחרונה יצא משחק יריות (עם אקדחי מים) של סנראן קאגורה שהוא נראה נחמד. אני מניח שאנסה אותו בהזדמנות. במידה ואתם חושבים שאתם מסוגלים לסבול את האצ'י שלה לטובת המערכת קרב הנהדרת שלה (במיוחד באסטיבל וורסוס)- זה שווה את זה לחלוטין.

תגובה 1:

  1. מסכים שסנראן קאגורה היא עם אצ'י מוגזם ומשום מה גיימפלייז ממש מהנים במשחקים שלה, אבל ראוי לציין טעות שאמרת בכתבה: אין שום בית ספר "הביג'ו" מחודש, הקבוצת בנות שקראת להן נקראות Crimson Squad. זה מידע שחסר לך כי לא שיחקת בשינובי ורסס, אבל כעיקרון הם למדו בהביג'ו והוצאו משם (אם אני זוכר נכון, כי הן עברו על החוקים. אבל שיהיה, זה לא כאילו העלילה עמוקה מדי, כמו שאמרת), ככה שהן קבוצה עצמאית שלא לומדת באף בית ספר.
    Gessen, אגב, גם נחשבים לבית ספר של "טובים".

    השבמחק