יום שבת, 1 באפריל 2017

הפנים הרבות של אודה נובונאגה באנימה, מנגה ומשחקים



אודה נובונאגה, אחת הדמויות המשמעותיות ביותר בהיסטוריה של יפן, וספיציפית תקופת הסנגוקו. הוא ידוע על הכיבוש העצום שהביא על יפן, שהפך אותו לאחד משלושת הדאימיו הגדולים (לצד טויוטומי הידיושי וטוקוגאווה אייאסו שבאו אחריו). זה עד מפלתו בידי אחד המשרתים שלו, אקאצ'י מיטסוהידה. אודה נובונאגה קיבל מרחב של פנים שהציגו אותו בדרכים שונות ומגוונות ברחבי המדיה. חלקן עשו אותו קומי, חלקן נתנו לו גימיק שהוא חוזר לחיים, חלקן עשו אותו לולי בכיינית וחלקן פשוט הפכו אותו לחתול. אז בואו נעבור על שלל אנימות, מנגות, משחקים, וג'יי דרמות ונראה איך אודה נובונאגה הוצג בכל אחת מהן.








אז מה יש לנו היום ברשימה? 12 דמויות של נובנאגה מהסדרות האלה:
Nioh, Samurai Warriors 4-2, Pokemon Conquest, Drifters, Nobunaga the Fool, Sengoku Otome, Oda Nobuna no Yabou, Sengoku Collection, Hyouge Mono, Nobunaga Concerto, Nobunaga's Chef, Samurai Deeper Kyo, Sengoku Basara
  
וזה לא כולל את שאר הדברים שהוא מופיע בהם שלא צפיתי בהם. למשל: Nobunaga no Shinobi, Inazuma Eleven, Samurai Cats, Nobunagun ואחרים נוספים.




NIOH
ניאו הוא משחק אקשן אדוונצ'ר מבית Team Ninja (אותם היוצרים של נינג'ה גאידן ודד אור אלייב). המשחק לוקח אתכם לנעליו של וויליאם, אנגלי שמגיע ליפן והופך לסאמוראי המערבי הראשון. לא שיחקתי במשחק בעצמי, אבל ממה שכן ראיתי לגבי נובונאגה שם. נובונאגה מופיע כבוס, בו הוא מתמודד מול וויליאם. הוא חוזר לחיים בעזרת הנבל של המשחק, שדורש ממנו להילחם כנגד ווליאם. לאחר שוויליאם מוריד לנובונאגה כמות מסוימת מהחיים, נובונאגה מנצח את השחקן בקאטסין, ומסרב להילחם נגד וויליאם, כי מה חושב לעצמו הנבל הזה שיגיד לנובונאגה מה לעשות. 


Samurai Warriors (Sengoku Musou) 4-2
נובונאגה מופיע במשחק בתור דמות פעילה. הוא מופיע כחלק עיקרי מהסיפור של מאטסונאגה היסאהידה ואקאצ'י מיטסוהידה. בסיפורו של מאטסונאגה, מאטסונאגה מנסה פעם אחר פעם להתנקש בנובונאגה. אך בכל פעם, נובונאגה מוותר לו ועונה לו "אני סולח לך". זה משהו די אמין לדמותו של נובונאגה, כי זה כן לוקח את בהגזמה את אירועי המציאות בין נובונאגה למאטסונאגה. בכל מקרה, בהמשך הסיפור של מאטסונאגה, הוא מחליט לנצל את אקאצ'י מיטסוהידה, לתכנן כך את ההתנקשות שלו בנובונאגה כך שיראה שמיטסוהידה אשם בכל. מה אני אגיד? אני באמת אוהב את הדמות של נובונאגה כאן. הפקודות שלו חדות ומאיימות, כל העניין ה"מאטסונאגה, אני סולח לך" עשוי באופן די מעניין ומאיים. ראוי לציין גם שהגיימפליי של נובונאגה נהדר, אז זה עוד בונוס. 

  
Pokemon Conquest
פוקימון קונקווסט הוא משחק קרוס-אובר בין סדרת פוקימון לבין סדרת האסטרטגיה של קואיי- Nobunaga's Ambition. המשחק משתמש במערכת תפיסת המפלצות של פוקימון, ונותן לכל סאמוראי להחזיק בפוקימון משלו, וכך הם יוצאים לקרב אסטרטגי. השחקן בתחילת המשחק מקבל את איוי כפוקימון הראשון שלו, ומצרף אותו לצד נערה בשם אואיצ'י שרוצה לעצור את הטרור שנובונאגה רוצה לעשות על מחוז ראנסיי שבו מתרחש המשחק. במהלך המשחק, אואיצ'י תחשוף בתור "טוויסט" שנובונאגה הוא אחיה (כאילו שלא ידענו את זה מההיסטוריה). נובונאגה עצמו, משתמש בזקרום כפוקימון הראשי שלו (מאוחר יותר מחליף אותו לרייקואזה זוהר) ומלווה על ידי אקאצ'י מיטסוהידה וטויטומי הידיושי שהם מחזיקים בארטיקונו ואינפראייפ בהתאמה.

 
Drifters
נובונאגה של דריפטרס הוא אחד היותר אהובים עליי מכל הדמויות שברשימה הזאת. העלילה של דריפטרס לוקחת לוחמים היסטורים שהגיעו למותם, ושמה אותם בעולם פנטזי לחלוטין. הם מתחלקים לשניים- דריפטרס (החלק ה"טובים") ו-אנדס (החלק ה"רעים"). דריפטרס משלב מגוון דמויות היסטוריות ובניהן קאסידי בוטץ', ז'אן ד'ארק וגם את היטלר. נובונאגה הוא אחת הדמויות הראשיות בסדרה, לצד שימאזו טויוהיסה שהוא הדמות הראשית. משהו שאני נורא אוהב בנובונאגה של דריפטרס, הוא מוצג כדמות די קומית ומשעשעת. החלק הכי טוב כאן? הוא למרות הכל עדיין מרגיש נובונאגה. הוא עדיין אותו חלאה כמו הדמות ההיסטורית שלו. אני גם אוהב את זה שהוא למד מהטעויות שלו לאחר המוות שלו, ונותן לטויוהיסה את תפקיד המנהיג בכיבוש שלהם בעולם הפנטזי הזה.


Nobunaga the Fool
אני אחד הבודדים שנהנו מנובונאגה דה פול. היא סדרה שמלאה בבולשיט אקשן, אבל נהניתי. בכל מקרה, הסדרה מתרחשת בעולם פנטזי, ומשתמשת בגימיק של דמויות היסטוריות בעולם פנטזי. הדמות הראשית בסדרה הוא נובונאגה, שמוצג הפעם כחתיך שמלווה על ידי הידיושי שהציגו אותו כממש קוף, ועל ידי מיטסוהידה. בעולם הפנטזי הזה מוצגות גם דמויות נוספות, בניהן ז'אן ד'ארק, שהיא בסדרה בת הזוג של נובונאגה. במקום שיהיו קרבות סאמוראי, הסדרה לוקחת את הקרבות לכיוון רובוטים שנלחמים עם חרבות. פה ושם יש התייחסות לאירועים מינורים ביותר במציאות של נובונאגה, כמו הקרב עם טאקדה שינגן, וזה שנובונאגה בצעירותו כונה "טיפש" אך בכללי מה שהסדרה עושה זה בעיקר לזרוק שמות היסטוריים בלי שום ניסיון לגרום לנו להאמין שזה באמת הם.


Sengoku Otome
סנגוקו אוטומה מספר על הידה יושינו, תלמידה שמגיעה מהעולם האמיתי בדרך קסם אל תקופת הסנגוקו. אלא ששם, כל הדמויות ההיסטוריות הם נשים. יושינו עצמה בבוא הזמן ממלאת את התפקיד של טויוטומי הידיושי. היא פוגשת את אודה נובונאגה. נובונאגה עצמה מדובבת על ידי טויונגוצ'י מגומי, שמנצלת את הקול שלה לעשות את נובונאגה בסגנון של רבי מBlack Lagoon. ואני בעד, כי רבי היא אדירה לחלוטין. לצד נובונאגה יש את מיטסוהידה, שעם הזמן רק מחפשת יותר ויותר את תשומת הלב של נובונאגה, שרק נותנת אותה ליושינו. בסנגוקו אוטומה אין שום אמינות היסטורית, אבל אני די בסדר עם זה שאני מקבל רה-סקין לרבי מבלאק לאגון לסדרה שהיא לא יותר מבינונית שלא קורה בה הרבה. 


Oda Nobuna no Yabou
העלילה הראשונית של "אודה נובונה נו יאבו" סופר מזכירה את זו של "סנגוקו אוטומה". הראשי שלנו, סאגארה יושיהארו, נופל בדרך קסם לתקופת הסנגוקו. וכן, כמו בסנגוקו אוטומה, כל הדמויות ההיסטוריות שם נשים. הוא חוזה בדיוק באותו הרגע שהוא מגיע בטויוטומי הידיושי מת, ומחליט לקחת את תפקידו בתור הידיושי. הוא מגיע לנובונאגה ו... אנחנו מקבלים כאן את אחד הגרסאות הכי מציקות שיצא לי לראות אי פעם. בשונה מסנגוקו אוטומה שאומר "אם כבר בחורה אז יאללה רבי", "אודה נובונה נו יאבו" מחליט לעשות אותה טסונדרה מואה בכיינית ומציקה שנמרחת על הראשי בכל רגע ואז בוכה ושונאת אותו ו... כן, סימני הטסונדרה הרגילים.  לא הייתי מסוגל לסבול מעבר לפרק 3 של זה מרוב שזה היה רע. אני כן אגיד שזה סה"כ ממש נחמד שיושיהארו יודע על התקופה, וזה הכל מהמשחקים של טקמו קואיי.

  
Sengoku Collection
אני מצטער להגיד אבל... הצלחתי לסבול רק פרק וחצי מהסדרה הזאת. (הפרק השני גם ככה מתעסק בטוקוגאווה אייאסו). הפרק הראשון בסדרה עוסק באודה נובונאגה, ילדה שנופלת מתקופת הסנגוקו ומגיעה לעולם המודרני. אז מה קורה במהלך הפרק הזה? היא נדבקת לאיזה בחור, ומחליטה להפוך אותו למשרת האישי בעולם המודרני הלא מוכר לה ולטמטם לו את הצורה בכל דרך אפשרית. אחרי הכל, היא נובונאגה! מי הוא שיגיד לה "לא"?! זה משהו שסדרות כאלה צריכות להבין ומהר. זה שאתם שמים לדמות מסוים שם היסטורי, לא גורם לי להאמין שזה באמת הם. סנגוקו קולקשן כל-כך לא מבינה את הדבר הזה, כך שיוצא ש"נובונאגה" שם היא דמות נוראית, וגם לא מזכירה לי בשום צורה את המקור. 


Hyouge Mono
היוגה מונו היא הדוגמא העילאית לאיך עושים סדרת סאמוראי אמינה. אמנם הדמות של נובונאגה טיפה מוגזמת שם, זה הכל עשוי ברוח טובה ודי אמינה לאיך שהיא במציאות. הסדרה מספרת על פורוטה סאסוקה, סאמוראי שמשרת תחת נובונאגה ועם חיבה עצומה ליצירות אומנות. נובונאגה עצמו הוא די משני בסדרה, זה שבעוד הסדרה עוקבת אחרי סאסקה שרק מתרשם יותר ויותר מנובונאגה. אני אוהב את הפרטים הקטנים שהשקיעו בנובונאגה, כמו זה שבכל פרק הוא לובש בגדים אחרים. במיוחד כאלה יקרים במיוחד, ובסגנון מערבי מוגזם. הסדרה טיפונת מגזימה עם נובונאגה עם האהבה שלו לדברים מערביים, כך בפרק מסוים הוא רוכב על פיל. אבל הסדרה מייצגת נהדר את השאיפה המטורפת של נובונאגה להיות שליט, וגם את האהבה שלו לדברים מערביים. 


Nobunaga Concerto
הסדרה מספרת על סאבורו, תלמיד בתיכון שמגיע באופן קסם לתקופת הסנגוקו (איפה שמענו את זה קודם.... ). הוא פוגש באודה נובונאגה שיש לו פנים זהות לשלו. נובונאגה מנצל את זה, ומבקש מסאבורו להפוך לנובונאגה האמיתי. וכך, סאבורו מתחיל לכהן בתור תפקידו של נובונאגה. על נובונאגה המקורי אני לא הולך לדבר כאן כי הוא משני ביותר. במקום זה, אדבר על סאבורו. ו... אני לא אוהב את הדמות שלו. הוא פשוט עם גישה מעצבנת ומשעממת של "נובונאגה היה השליט, אז אני אהיה גם כדי לא לשבש את ההיסטוריה" שתכלס אין לו מושג מה הוא עושה לעזאזל. הוא פשוט הולך עם הזרם ובכללי סופר משעמם, ואנחנו לא רואים באמת איך הוא מרוויח את הנצחונות בקרבות שלו. זה פשוט קורה כי כך. מאכזב ביותר. ואני חייב לציין גם שהאנימציית מחשב הזאת בסדרה נוראית ביותר.


Nobunaga's Chef (J-Drama)
הסיפור מספר על קן, שף שמגיע בדרך קסם מהתקופה שלנו אל תקופת הסנגוקו! (.... כן, היו הרבה כאלה כבר. מבטיח שזה האחרון.... ). קן אינו זוכר דבר מעברו והוא מוצא את עצמו מתלווה לנפחית בשם נאטסו. שניהם מצטרפים לצבאו של אודה נובונאגה בבוא הזמן, שמתרשם מכישוריו של קן בתור טבח. הסדרה הולכת כאן על העניין שבו נובונאגה מנצל את כישוריו המטבח של קן בשביל כריתת בריתות, ושלל דברים אסטרטגים בקרבות עצמם. טוויסט די נחמד. נובונאגה עצמו עדיין מוצג באופי האפל שהוא, אם כי הסדרה מרככת אותו באירועים מסוימים. למשל הטבח של נובונאגה באישי- יאמה הונגאן ג'י מוצג בסדרה שנובונאגה לא באמת אשם בזה, ושהעולם פרסם את נובונאגה בצורה האפלה שהוא. סה"כ הצגה די טובה לנובונאגה. עשו אותו כאן נהדר.


Samurai Deeper Kyo
סאמוראי דיפר קיו מתרחשת לאחר הקרב בסקיגיהארה. היא עוקבת אחרי נערה בשם שיינה יויה שמחפשת אחרי האדם שהרג את אחיה הגדול. בבוא הזמן היא נתקלת בסוחר תרופות בשם קיושירו, שיש ששוכן בתוכו סאמוראי בשם "קיו בעל עיני השד". בכל מקרה, החבורה שלהם בבוא הזמן נפגשת בשלל דמויות היסטוריות בניהם סאנאדה יוקימורה ודאטה מאסאמונה, ונלחמים במגוון רחב של סאמוראים. דמותו של נובונאגה די משנית בסדרה. היא מוצגת כך שקבוצת הנבלים מחזירה אותו לחיים. אין לו יותר מידי דמות, הוא פשוט נבל מינורי ביותר, שמביא ציור נהדר במגוון ההתקפות שלו בסדרה.


Sengoku Basara
שאומרים לי "אודה נובונאגה", הדבר הראשון שכנראה אחשוב עליו זו הדמות שלו בסנגוקו באסארה. למרות שדמותו בבאסארה מאוד רחוקה מהמציאות (אין לו שום קשר לטויוטומי הידיושי, למשל). בבאסארה הוא כן מוצג בצורה סופר אפלה. המדבב שנבחר לו הוא וואקאמוטו נוריאו, שידוע על נבלים אחרים כמו למשל שארל מקוד גיאס, או סל מדרגון בול ועושה את נובונאגה של באסארה די אפל. מגוון הסיפורים שלו בבאסארה הוא אחד המוזרים. בסנגוקו באסארה 3, אקאצ'י מיטסוהידה מחזיר אותו לחיים (אחרי שכל-כך התאמץ להרוג אותו, משום מה) ויש לנובונאגה יריבות עם סאיקה מאגואיצ'י. במשחק הרביעי לעומת זאת, מיטסוהידה הורג אותו, ואז נובונאגה חוזר אחורה בזמן לקרב בהון-אוג'י, והורג את מיטסוהידה ויחד עם המקביל של עצמו מהזמן הנוכחי. סיפורים מאוד מוזרים. גם הגיימפליי של נובונאגה בבאסארה נהדר, אז זה עוד משהו.



אהבתם את הפוסט? איזה דמויות של אודה נובונאגה פספסתי כאן. מוזמנים להגיב.

2 תגובות:

  1. אחד האנשים ההיסטורים היותר חרושים ומציקים באנימה, למרות שפה ושם אני עדיין מקבל הפתעות ודברים מעניינים כמו נובונגה מדריפטרס שממש אהבתי אותו! שחכת את הרוח של נובונגה שהופיע בגינטאמה. ו-Nobunaga the Fool הוא לא רק סדרה נוראית שאני שונא אלא גם הנובונגה ששם הוא הגרוע ביותר שיש. אחלה פוסט דארק

    השבמחק
    תשובות
    1. לא היה טעם בנובונאגה של גינטאמה. הוא הופיע בארק נורא ספיציפי שאני אפילו לא זוכר את האיזור של המספר פרקים, וגם אז לא עשה שם הרבה שאני בקושי זוכר מה היה איתו.

      מחק