יום רביעי, 22 במרץ 2017

Attack on Titan Wings of Freedom- ככה עושים משחק אנימה



הפס4 הביא לי שלל משחקים נהדרים. כבר עכשיו, יש לי בו 16 משחקים (פלוס שלושה של האחים). ובניהם- סנראן קאגורה אסטיבל וורסוס, טיילז אוף ברסריה, אנצ'רטד 4, גראביטי ראש 2, וויטצר 3, פיינאל פאנטאסי 15, רייז אוף טומב ריידר ואחרים נוספים. היום אני רוצה לדבר על המשחק של שינגקי נו קיוג'ין שעשוי נהדר. המשחק זמין גם לפס3 (יפנית בלבד), מחשב דרך סטים, פס4, וגם אקסבוקס וואן. בואו נראה מה יש למשחק להציע. התזמון שלי לסיים אותו עכשיו עובד מעולה, כי העונה השנייה מתחילה בעוד שבוע. 



המשחק עוקב אחרי העלילה של האנימה, מהפרק הראשון שלה ועד הפרק האחרון של העונה הראשונה (לא מילים שלי. למשחק ברצינות יש את האגו לרשום על הקופסא "חוו את האירועים של העונה הראשונה" כשהוא קיים כבר שנה מבלי שהעונה השנייה יצאה, עדיין). ביחס למשחקים אחרים של טקמו קואיי ואומגה פורס, למשל, המוסו של ארסלן, המשחק לא מעביר בעד כדי כך אדיקות את העלילה. הוא כן מעביר אותה לא רע, אבל מדלג על פה ושם קטעים. עדיין פחות טוב מארסלן, יותר טוב העברת העלילה של וואן פיס פיראט וואריאורז למשל. לא הייתי ממליץ לאנשים להיכנס לשינגקי דרך המשחק, אבל עדיין המשחק מעביר את הקטעים לא רע בכלל, עם אירועים מרכזיים כמו אירוע בית המשפט עם ערן, ועוד.

מה שכן המשחק עושה טוב בנוגע לעלילה, זה שהוא מרחיב על אירועים שלא נראו באנימה. הוא שם סאגה של כמה פרקים שמראה איך לוי והאנג'ה לוכדים את הטיטאנים האהובים למחקר של האנג'ה. דבר שרק דיברו עליו באנימה. (במידה וזה נראה בשאר הספינאופים לשינגקי, סליחותיי). אחרי שתסיימו את הסיפור, מחכים לכם אירועים שמעבירים כמה אירועים מהמנגה. את השלבים האלה עדיין לא עשיתי. אחכה לעונה השנייה ואז אעשה אותם בלי שזה סתם יבלבל לי את הידע עם הסדרה. 


אז מה בנוגע לגיימפליי? הוא די יחודי למען האמת. הוא משתמש בפורמולה הידועה של אומגה פורס מסדרת דיינסטי וואריאורז, שהוציאה כבר הרבה ספינאופים לאנימות כמו למשל ארסלן, ברסרק, וואן פיס וגאנדאם. מנגד לזה, הוא עדיין מביא גיימפליי חדש ולוקח אלמנטים בסיסיים גם מMonster Hunter וספיידרמן. 

אז בפשטות, אתם תשחקו את הדמויות האהובות שלכם מהאנימה, במערכת שעובדת יחד עם תעופה, שמנצלת את המכניקה של המנובאר גיר מהאנימה באופן די מושלם. תתפסו בחוטים מבנים למינהם כדי להמשיך להתקדם, עד שתחסלו את הטיטאנים במכה חדה לעורף. אפשר לעשות כמה דברים עם זה. למשל קודם לחתוך את הידיים והרגליים של הטיטאנים, מה שיקל על חיסולם בעורף (ובנוסף יביא לכם גם חומרים שישמשו ליצירת כלים חדשים) או פשוט לחסל את הטיטאנים בעורף. ההתקלות הראשונית שלי עם המערכת הייתה די מסובכת למען האמת, וזה גם מה שמראה טוב את המערכת מהאנימה. הדמויות באנימה לא חלשות כי הן חלשות פיזית, הן פשוט לא שולטות טוב בכלים שלהן. זה גם מה שעובד טוב במשחק, כי הסיבוך עצמו זה תפעול המערכת במגוון שלבים. למשל, יש איזורים פתוחים שבהם אין שום דרך להשתמש במנובאר גיר, וההפך, איזורים שיש בהם יותר מידי דברים לתפוס, מה שמקשה על חופש התנועה. הטיטאנים עצמם מתים במכה אחת לרוב, וזוהי דרך די חכמה לבניית המערכת. האלמנטים ממאנסטר האנטר באים בצורה כזאת שהנשקים שלכם בבוא הזמן נהרסים, וצריך לשייף אותם, בתזמון נכון שכל הזירה מלאה בטיטאנים, שכולם מתנהגים שונה ובאופן לא צפוי. 


המשחק נותן לכם לשחק עם עשר דמויות מהאנימה: ערן, מיקאסה, ארמין, סאשה, כריסטה, ג'ין, קוני, לוי, האנג'ה וארווין. לכל דמות יש את היכולות שלהן, ואת הסטאטים הקבועים שלהן. שהאמת? זה לא כזה משנה. רוב הדמויות די אותו הדבר בסופו של דבר. למשל עם מיקאסה קיבלתי בהתחלה את היכולת המעולה שנותנת לה לתקוף שלוש פעמים ברציפות. אלא שכאשר התחלתי להעלות את שאר הדמויות כמה רמות, קיבלתי בבוא הזמן את היכולת הזאת גם ללוי, סאשה, וערן. לדמויות אחרות כמו ארמין, האנג'ה וארווין יש יכולת נהדרת שנותנת להם לשלוט על חיילים נוספים בצוות שלהם ולתת להם פקודות. זה אפקטיבי במיוחד עם ארמין שהוא נורא חלש, אבל מנהיג אמיתי בזמן הקרב. קצת חבל לי שאי אפשר לשחק עם אנני למשל, אבל בסדר, אני זורם. עם ערן תוכלו לשחק גם בצורת הטיטאן שלו, מה שמביא מעט שינוי בגיימפליי. 

אז האם המשחק שווה קנייה? בהחלט כן. הוא מייצג את האלמנט של האקשן של האנימה באופן נהדר ומדויק. עכשיו אני רק מחכה לעונה השנייה, ששמעתי מקוראים של המנגה שהיא פחות תתעסק בעלילה הדבילית הקודמת, ובמקום זה תתעסק בפוליטיקה של העולם, מה שנשמע לי נהדר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה