יום שלישי, 1 בנובמבר 2016

שאלות ותשובות עם דאאקוו סנסיי


סבי מהבלוג Kakumeiki אתגר אותי לעשות את הפוסט הזה (לכו לפוסט המקורי שלו). כמו שיש להרבה יוטיוברים פעם בכמה זמן נושאי שאלות ותשובות עם הקוראים שלהם, כך אני אעשה גם, על התחום שלנו כאן. כמובן שזה לא יהיה בסרטון, וזה לא יהיה שאלות שאתם בחרתם לשאול אותי, אלא כאלה שכתבתי בעצמי. אז קדימה, בואו נתחיל. זה הפוסט שלי, דארק של נושא השאלות והתשובות. אני מאמין שבבוא הזמן גם נטלי תחליט לעשות אחד כזה בעצמה.




"דארק, ראיתי שאתה כל הזמן מזכיר בבלוג מושג בשם "הומו סאמה". מה זה בעצם אומר??"
באדיבות עדן הפקות בע"מ
"הומו סאמה" הוא למעשה מין בדיחה שהתפרצה חזק על הדמות "קרוו הוגאן מYu-Gi-Oh 5D's". (אני כבר מרגיש חרטה על זה שלא קראתי לו הומו סאמה עכשיו). זו בדיחה שאני ועדן (כתב נוסף בבלוג) מריצים כבר מ2009, בעקבות פרק מסוים של יוגיאו פייב דיז בו הומו סאמה וחברו בומר מגיעים לקטע כמעט רומנטי בניהם בו בומר מבקש מהומו סאמה ש"יגדל את הילדים שלהם" וככל שהסדרה התקדמה נוסף רק עוד ועוד חומר דבילי לבדיחה הזאת, שהומו סאמה אנס גברים סדרתי (הגברים זה פרט עיקרי) ושלל דברים.

הבדיחה תפסה עד כדי כך חזק, שאנשים שמעולם לא דיברתי איתם (גם בפורומים) קראו לקרוו "הומו סאמה", ואם תחפשו בגוגל את המושג "הומו סאמה", התוצאות אכן יהיו תוצאות של קרוו ופוסטים מוזרים עליו.




"דארק, מהן האנימות הראשונות שראית?"
רושונה מגרנדייר.
הוואיפו של גיל 14.
זו שאלה שאני צריך לחלק אותה לכמה חלקים. בואו לא נחשיב את האנימות של חינוכית שהייתי קטן (אם כי לא מזמן, כן ניסיתי לראות מרקו ביפנית, לא עבד טוב במיוחד). ואז היו את האנימות של ערוץ הילדים של זמנו. דרגון בול זי, יוגיאו, פוקימון, בייבלייד ועוד. כבר בכיתה ה', התחלתי לראות יוגיאו ביפנית באינטרנט עם תרגום לאנגלית, בגלל שלא יכולתי לחכות כבר לפרקים בעברית (של גרסא שגם כך מצונזרת). אבל זו הייתה האנימה היחידה שראיתי באינטרנט במשך 4 שנים.

עם הזמן נחשפתי יותר לערוץ האנימה של YES, שהביא כמה אנימות טובות כמו Kino's no Tabi וYat Anshin שממש אהבתי. גם היה את טלמנגה של ערוץ הילדים שהביאו סדרות כמו Inuyasha, Samurai 7, Kaleido Star וHikaru no Go. סדרות נהדרות שאני עדיין אוהב גם היום. השלב שבו באמת עברתי לצפייה באינטרנט היה כאשר יס אנימה נסגרו, ולמרות שהיו כמה אנימות שהן פרסמו שישדרו, אך בפועל זה מעולם לא קרה, כך התחלתי לצפות באינטרנט עם סדרות כמו Grandier שהייתה האנימה שממנה באמת התחלתי לצפות באינטרנט. משם כבר צפיתי בסדרות כמו Wolf's Rain וEyeshield 21 ומשם הכל היסטוריה.

"המנגות הראשונות שקראת\ קנית?"
המנגה הראשונה שקראתי כזכור לי הייתה המנגה של Yugioh GX. זה די היה כחלק מהוויב שהיה לי ליוגיאו בזמנו (ולאסוקה, הוואיפו הראשונה הרשמית). יחד עם מנגות כמו פוקימון ספיישל, ככה התחלתי. באופן מוזר, המנגה השלישית שקראתי הייתה דווקא Bakuman. כן, מנגה שמצפה שיהיה לקורא ידע על התחום. אבל למען האמת שדווקא הסתדרתי עם באקומאן בזמנו, ובזמנו אהבתי אותה בהרבה יותר ממה שאני אוהב היום (היום הדמויות בבאקומאן נוראיות בשבילי, חוץ מנאנאמינה שדווקא מוסיף עוד פלפל לסדרה).

ואת המנגות הראשונות שקניתי אני זוכר במדויק. זה היה בערך בגיל 16, לקראת סוף החופש הגדול שהלכתי לקומיקס וירקות לקנות מנגות בפעם הראשונה. הו, זמנים מרגשים. קניתי אז ארבעה ווליומים. ווליום 40 של נארוטו, ווליום 2 של קליימור, ווליום ראשון של אייר גיאר, ו-ווליום ראשון של מנגה מסוימת של זלדה. ללא ספק זמנים נוסטלגיים.


"מהי האנימה האהובה עלייך מאוסף האנימה שלך?"
אוסף האנימה שלי לא גדול במיוחד. הוא מכיל בו רק 22 פריטים (שחמישה מתוכם הם בעצם לייב אקשנים). אבל הפריט האהוב עליי הוא ללא ספק האנימה של Medaka Box Abnormal שהוא גם העותק אנימה הראשון שלי, והסיבה שבגללה התחלתי לאסוף אנימה. למרות שהאנימה של מאדאקה בוקס לא אהובה עליי יותר מאנימות אחרות (היא לא עושה שם דבר רע למנגה), המנגה היא זו שבאמת אהובה עליי ולכן קניתי את האנימה. שרק התחלתי לעקוב אחרי מאדאקה בוקס, זו הייתה מנגה שהדירוגים שלה בג'אמפ היו ברצפה. כל יום חשבתי שזהו היום האחרון שלה, והנה היא מתבטלת. ו.. זה לא קרה אף פעם למזלי. לא רק שהיא שרדה וקיבלה סיום טבעי, היא קיבלה שתי עונות אנימה וגם קיבלה הופעת אורח בג'יי סטארס. מאדאקה בוקס מעולם לא יצאה בעותקים אירופאיים, אך באופן מקרי לטובתי, לעותק האמריקאי שלה לא הייתה חסימה אזורית. וללא ספק, מזל גדול.



"יש פריטים מהאוסף שאתה מתחרט שקנית?"
כן, יש כמה. שזה נוגע למנגות, אני מתחרט על כמה מהן. אבל הדגש העיקרי כאן הוא על Ore Monogatari (לכו לראות בפירוט למה לא אהבתי אותה). עם אורה מונוגאטארי עשיתי די טעות. ראיתי את שלושת הפרקים הראשונים של האנימה בזמן שהיא רצה וממש התלהבתי. הזמנתי את שלושת הווליומים הראשונים של המנגה. מה שלא ידעתי זה שלא ייקח הרבה זמן עד שאשנא לחלוטין את אורה מונוגאטארי. גם מה שהציור של המנגה היה מכוער ברמות הזויות.
ועדיין, אני לא מתכוון למכור את אורה מונוגאטארי (אלא אם מישהו יחליט להביא לי סכום טוב על זה). זה אמנם שיט, אבל זה השיט שלי, וכן יש לי ערך לזה על המדף. זה אמנם קבור מאחורה כדי שלא אראה את זה, אבל זה עדיין שווה שזה על המדף. היה טוב אם מעולם לא הייתי קונה את זה, אבל קורה שיש קניות לא טובות מפעם לפעם. ככה שזה סה"כ בסדר.

שזה נוגע למשחקים, יש פה ושם משחקים שאני מתחרט על הקנייה שלהם כמו למשל Darksiders 2 (המשחק הכי שנוא עליי, הוא כזה גרוע). דווקא אני לא מתחרט על משחקים כמו Ateleir שלא אהבתי ובקושי ששיחקתי. אמנם התוכן של המשחק איידסי לחלוטין, דווקא שזה במשחק זה גורם לי להיות די בסדר עם זה, כי הדמויות והעלילה הן לא כל מה שיש בזה לעומת אנימה. במידה והייתי קונה אנימה של אטלייר, כן, הייתי כל-כך מתחרט על זה.

"יש פריטים מהאוסף שלך שאתה חושב שצריכים לקבל יותר התייחסות?"
אז למה אני אומר כאן "פריטים" ולא מנגות\ אנימות\ משחקים? טוב, הסיבה לזה שאחד הדברים היותר יחודיים באוסף שלי זה הספר Musashi על ידי יושיקאווה אייג'י. כן, זה הספר שעליו מבוסס Vagabond שנכתב לפניי כמעט מאה שנים. אמנם לא סיימתי אותו עדיין, אך זהו ספר נהדר, עם עלילה אקשנית ונהדרת. הכתיבה בו מספיק זורמת ולא נכנסות לחפירות פירוטים אין סופיים.
פריט נוסף שיש לי זה ספר חמשת הטבעות בידי מיאמוטו מוסאשי. ספר שמיאמוטו מוסאשי עצמו כתב לפניי כ400 שנה שמדבר על טקטיקות קרב וזה נהדר לקרוא אותו. אחד הדברים שאני הכי גאה בהם שיש לי באוסף.

אם אתם רוצים שאדבר על מנגות אז אני בקלות יכול לדבר על מנגות נידחות מעולות כמו Yukarism (רק 219 אנשים במאל שסיימו את הסדרה) אבל אני כבר מעדיף לעשות פוסט כולל לזה מאשר לדבר על זה כאן.


"יצא לך לשחק כמה ויז'ואל נובל?"
כן, ואת כל הויזואל נובל ששיחקתי יש לי על המדף. יש את Hakuouki שראיתי את האנימה שלו לפניי, ולא אהבתי אותה במיוחד. צ'יזורו הראשית הייתה פשוט בלתי נסבלת באנימה והעלילה הייתה גוש בלאגן אחד גדול. למרות זאת, שיצאה הגירסא של הנובל ל3DS לא היססתי וישר קניתי קולקטור אדישן. ואהבתי ממש את הנובל. האקואוקי הוא בפשטות משחק אוטומה שמתרחש בתקופת אדו. בנובל צ'יזורו דמות הרבה יותר טובה, והעלילה של הנובל מתקדמת נהדר. ממש אהבתי את זה שסיימתי את כל הראות'רים תוך איזה שלושה ימים, וזה היה סופר כיף.

יש את X Blaze Code Embryo שגם קניתי ביציאה שלו. היוצרים הם אותם היוצרים של בלייזבלו והם שיווקו אותו בתור פריקוול לבלייזבלו. בפועל, לא היה דבר מזה, חוץ מכמה רפרנסים של הנובל כאשר דיברו על הנבל של המשחק, סקס (Sechs) והציגו אותו עם צללית של ראגנה. העלילה של אקסבלייז הרגישה סופר דומה לפייט סטיי נייט, אבל סהכ סיימתי גם אותו ונהניתי, גם אם העלילה לא טובה במיוחד.

ואז יש את שטיינס גייטס, שהנובל היה... רע. אני מנסה להתקדם בו אבל בקושי מרגיש שאני מסוגל. לעומת האנימה, הנובל של שטיינס סופר חופר. שיחות נמשכות יותר מידי זמן (פאקינג הרצאה של 20 דקות מקוריסו) ואוקארין בלתי נסבל בנובל.

"מה אתה חושב על פיגרים"?
אגיד את האמת, פיגרים זה בעייני מבין המרצ'דיינס הכי יפים שיש לאנימה. אבל עדיין אין להם מהם כמעט, חוץ מ5 פיגרים של גינטאמה שמצאתי בזול באלי אקספרס, ופלאשי של אמבריאון. יש לי שתי בעיות עיקריות עם פיגרים. הראשונה, הם די צורכים הרבה מקום. אני כבר מעדיף להשקיע את המקום הזה במדפי מנגה ומשחקים. הבעיה היותר עיקרית, זה המחירים המטורפים שפיגרים עולים. זה 40 דולר לפחות איכותיים, 80 דולר ליותר איכותיים, ואפילו 100 לאלו הסופר מושקעים. אני לא מוכן לשלם את המחירים האלה. ב40 דולר אני יכול לקנות 4-5 מנגות, למשל.
אבל אני עדיין חושב שפיגרים זה דבר סופר יפה. אז מי שמוכן לשלם את המחירים האלה, אני בעד.

" יש דמות אנימה שדומה לך?"
באופי אני מרגיש שאני איכשהו דומה להיקארו מHikaru no Go. לפחות ככה זה מרגיש לי בתחושה. מבחינת מראה... טוב, אין להרבה דמויות את התסרוקת שיש לי. הדמות שהתסרוקת שלה הכי קרובה לשלי זה בראד מסדרת Dead or Alive. כן, השיער שלי אמנם לא אפור, ואני לא שיכור, התסרוקת שלנו כמעט זהה לחלוטין.
תראו את בראד.



ו... נראה לי שזהו. במידה ויש לכם שאלות נוספות, אתם תמיד יכולים לשאול בתגובות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה