יום שני, 4 בינואר 2016

איך עברה עליי שנת 2015 בתחום הגיימינג

שנת 2015 הייתה שנה קסומה בשבילי. אמנם לא ראיתי הרבה אנימות (בעיקר ראיתי סדרות ישנות כמו אורפן והארלוק), והתעסקתי בהרבה ג'יי דרמה. שיחקתי במספיק משחקים השנה. אמנם ספורים שיצאו ב2015, אבל הפוסט הזה יהיה על איך עברה עליי, דארק, שנת 2015 בגיימינג מכמה היבטים. וכן, אני נשאר נאמן ליפן כאן, רוב מה ששיחקתי היה יפני, אבל יהיו כמה דברים אמריקאים בפוסט, לא הרבה, אבל יהיו.
מעניין? מעולה, הישארו איתי!

אלו כל המשחקים שקניתי ב2015. סה"כ 34


אז סהכ קניתי 34 משחקים השנה. רק שלושה מהם, יצאו ב2015- Tales of Zestiria, Metal Gear Solid 5 Phantom Pain, Dragon Ball Xenoverse, ואם אתם רוצים, אפשר להחשיב גם את ג'יי סטארס שיצא ב2015 באנגלית שקניתי ב2014 ביפנית. למה רק 3 משחקים שיצאו השנה? בזה אגע אח"כ.
בין המשחקים האחרים שהשגתי לעצמי תוכלו לראות פייטרים רבים כמו סטריט פייטר 4 אולטרה, RPGים רבים כמו טיילז כמובן (ובזה השגתי לעצמי את כל הטיילז שהקונסולות שלי מסוגלות להריץ באנגלית) וסטאר אושן ועל הדרך גם ניסיון לסדרת אטלייר וגם כמה משחקים אמריקאים פופולארים כמו שאדו אוף מורדור, לאסט אוף אס וGTA5.

עדיין לא השגתי לעצמי את אחת הקונסולות החדשות כמו למשל הWii U או הPS4 למשל. אני כן חושב על להתחיל לחסוך לפס4 אבל כרגע אני די מעדיף לנצל את הדור הקודם במלואו, ו-והוו כמה שניצלתי. 2015 הייתה בדיוק הזמן שלי להשיג משחקים לפס3 בממש ממש זול וגם כמה די נדירים. למשל: סוניק ג'נרשיינס ב7 פאונד (כ45 שקל), רממבר מי ב8 פאונד (כ50 שקלים), וויט נייט כרוניקלס שמצאתי בדרך קסם ביד שנייה,  קת'רין ב15 דולר (כ55 שקל), ואפילו את מאטל גיר סוליד 5 השגתי כחודש וחצי לאחר היציאה ב18 פאונד (כ110 שקל) ואת טיילז אוף זסטריה בעצמו, שבוע לאחר היציאה ב21 פאונד לפס3 (דרך אגב, כרגע הוא עולה כ14 פאונד לפס3).

אתם מבינים, לא הרגשתי באמת צורך לקנות כרגע פס4 או ווי-יוו למשל. עם הזמן הם צוברים משחקים מעניינים, אך המחירים שלהם מחרידים. המשחקים שאני הכי בונה לקונסולות שלהם הם Witcher 3 וXenoblade Chronicles X . גם השנה לא סיימתי הרבה משחקים במיוחד. עקב העובדה שהיו לי כ"כ הרבה RPG, יצא לי לסיים משחקים מעטים בלבד, חלקם גם מהשנה הקודמת שלי. אז מה שסיימתי:

Kingdom Hearts Birth By Sleep, Uncharted 2, Catherine, Tales of Graces F, Tales of Zestiria. Dragon Ball Xenoverse, Naruto Storm 3, Pokemon Omega Ruby, Time and Eternity, Anarchy Reigns, Dynasty Warriors 7. גם כמה מהמשחקים לא סיימתי "רשמית" כי אין מה לסיים בהם באמת, אך ניצלתי אותם היטב, שכוללים את הפייטרים למינהם כמו קינג אוף פייטרס 13 לדוגמא ודרגון אייג' אינקווזישן (שלא סיימתי אבל כן צברתי בו זמן מכובד של 70 שעות).


עכשיו אני רוצה לעבור על כמה משחקים מעניינים ששיחקתי השנה, וכן, אני רוצה שתדעו עליהם. לא בהכרח שסיימתי אותם, ולא בהכרח שקיבלתם עליהם ביקורת, אבל כן היה משהו מעניין בהם שאני רואה ששווה ציון.
הראשון זה לא אחר מTime and Eternity (טוקי טו טוואה). משחק שקיבל שלל ביקורות גרועות ברחבי האינטרנט, בסופו של דבר קניתי אותו, והוקסמתי מהמקוריות שבו בכל-כך הרבה דברים בו. מערכת הקרב, הגרפיקה, ועוד. קיבלתם עליו ביקורת כבר אז אני לא ארחיב מעבר. כמו כן, גם Catherine שקיבלתם עליו ביקורת, לא ארחיב מעבר.

משחק נוסף זהו Remember Me. משחק די גרוע למען האמת אבל כן יש בו דברים מעניינים. מערכת הקרב נחמדה, אבל בבוא הזמן הופכת לעלוקה, כמו גם קטעי הפלטפורמינג וההתגנבות שהמשחק מכניס בלי קשר ולא יודע מה הוא רוצה מעצמו. במה הוא כן טוב אז? העלילה של המשחק די מעניינת. גם דבר נוסף בו שהמשחק מקצוען בו אבל לא מנצל את עצמו יותר וחבל, אלו סוג פאזלים מעניין במיוחד. ברממבר מי, לנילין, הדמות הראשית של המשחק, יש יכולת לשנות זכרונות של אנשים. הפאזלים האלה הם למעשה מין אירוע כלשהו שבו תצטרכו לשנות את הזכרון של אדם מסוים על ידי ניצול הסביבה בסצנה מסוימת, לשחק עם חפצים שם ובכך לשנות את התרחיש לתרחיש אחר. סוג פאזל ממש מגניב, אך למרבה הצער, קיימים רק ארבעה ממנו, ואני עשיתי רק 3 עקב זה שהמשחק נהיה כבר בלתי נסבל עם מערכת הקרב ושאר הדברים שהוא זורק עלייך את אותו בוס פעמיים שלב אחר שלב. אבל סה"כ, רממבר מי מקבל ממני תגובה חיובית על הפאזלים המעניינים שחבל שאין מהם יותר.


White Knight Chronicles למשל היה מעניין. לא שיחקתי בו הרבה (קניתי ממש קצת לפניי ש2016 נכנסה, והיו דברים מעט יותר חשובים לשחק) אבל הוא די בפשטות MMO קלאסי לשחקן יחיד. עובד לא רע בכלל גם. האזורים בו גדולים, יש המון התקפות להשיג, וברגע שמקבלים את האביר הענקי לקרבות זה מספק במיוחד. כן יש לו בעיות רבות, אבל הוא בהחלט משחק נחמד. Heavenly Sword למשל, משחק עם בעיה גדולה. אבל המערכת קרב עצמה כיפית במיוחד+ לקולקטיבלס של המשחק יש שימוש טוב- להשיג סרטוני מאחורי הקלעים של המשחק (רואה בלייזבלו כרונו פאנטאסטמה?! ככה עושים את זה, ולא תוקעים את זה בלימיטד אדישן).

עכשיו, מה בנוגע למשחק השלישי שקניתי מ2015 ולא קיבלתם עליו ביקורת? כן, מאטל גיר סוליד 5 פאנטום פיין. טוב, הוא מעולה. לא שיחקתי בו הרבה, עקב שתי סיבות. 1)המשחק מזיין אותי בתחת בלי וזלין כמו שהומו סאמה עושה. 2) הוא די דורש הרבה גריידינג בשביל שיהיה סיכוי כלשהו להתקדם בסיפור ולא להישחט, במיוחד אם אתם גרועים בהתגנבות כמוני. ועדיין, המשחק מעולה. הגרפיקה של המשחק נהדרת, ואני עוד משחק בזה על הפס3 ולא על הדור הנוכחי. לעומת משחקים אחרים שקיבלו פורט הפוך מהפס4 לפס3 כמו למשל דרגון אייג' אינזקווישן ושאדו אוף מורדור, מגס5 רץ דווקא די טוב. לעומתו, דרגון אייג' אינזקווישן ושאדו אוף מורדור (במיוחד שאדו אוף מורדור) עובדים כמו אשפה (אבל אני עדיין נהנה מהם). העולם הפתוח הגדול והיפה של המשחק, וההומור המשעשע הלא ישיר של המשחק עובד נהדר, וכמובן שההתגנבות עצמה מעולה (עד שהיא הופכת ליריות מעולות כי מגלים אותי ישר). ו... תראו איזה שטיות הספקתי לעשות במשחק כבר.


גם חזרתי לכל מיני משחקים משנים קודמות. למשל Tales of Xillia 2, שגיליתי שם את האפטר גיים הקסום של המשחק, שניתן בו להשיג סקין לכמעט כל הדמויות שלא ניתן לשחק איתן במשחק. זה מקסים. עכשיו, מה בנוגע לאירועים מעניינים שקרו השנה בתחום הגיימינג. בואו נעבור על כמה שהיו חשובים לי.

  *איווטה סאטורו, המנכ"ל של נינטנדו נפטר באופן טראגי. משאיר את נינטנדו ומיליוני מעריצים חסרי אונים, עצובים לרגל פטירתו העצובה. יוטיוברים רבים, כאלה שאני עוקב אחריהם, עשו סרטוני מנחה לרגל פטירתו הטראגית של האדם המדהים הזה שהיה כ"כ חשוב לתעשיית הגיימינג.

 *קונאמי מאבדים את הראש ויוצאים בשלל מהלכים הזויים. הופכים את עצמם לחברת פאצ'ינקו, מבטלים פרויקטים בלי סוף ומתייחסים בגועל נפש לנכס היקר שלהם- הידאו קוג'ימה. עד כדי כך, שבקבלת הפרסים על משחקי השנה, הם לא נתנו לקוג'ימה לבוא לטקס לקבל את הפרס שלו על מאטל גיר סוליד 5 פאנטום פיין. קבעו לו שישאר בבית באופן משפיל. מעריצים רבים ברחבי האינטרנט יוצאים בתגובות שהם מסרבים לתמוך בקונאמי יותר. האם קונאמי הכניסה את עצמה לתהום שאין חזור ממנה?
    
   *נינטנדו ממשיכים עם הסרטן שלהם שנקרא "אמיבו". מכריזים עוד ועוד דמיות DLC לסופר סמאש ברוז. ומבין הלא צפויות: קלאוד מפיינאל פאנטאסי 7 שמעולם לא היה על קונסולה של נינטנדו (חוץ ממשחקי קינגדום הארטס למינהם) ו.... באיונטה?! עקב הכרזתה של באיונטה חזרתי לשחק מעט בבאיונטה, וכן, המשחק עדיין אחד ההאק אנד סלאשים הטובים.

    *סקוור אניקס מכריזים שהרימייק לפיינאל פאנטאסי 7 יחולק לצ'אפטרים, דבר שמעורר זעם רב בקרב קהילת הגיימינג. הדבר היותר רע זה שככל הנראה, כל חלק יעלה 60 דולר. זה לא יהיה נורא כ"כ אם כל חלק יכיל בו תוכן של 70 שעות+, אבל בגלל העובדה שמדובר ברימייק, יש גבול עד לאן שאפשר למתוח את העלילה המקורית שכל חלק יהיה 70 שעות. לדעתי כל חלק יהיה כ20-30 שעות, שזה לא שווה את ה60 דולר האלו ביחס לJRPG אחרים. 


    אז למה בעצם עדיין לא קניתי לעצמי פס4 או ווי- יו? כן, אני מתכנן להתחיל לחסוך לפס4, וכן אמרתי לכם שהמשחקים להם יקרים כרגע. העניין הוא שמרבית המשחקים שאני בונה עליהם ממשיכים להידחות ולהידחות שקשה לי לסמוך כבר שהם באמת יצאו בסופו של דבר. השניים העיקריים אלו Final Fantasy 15 וKingdom Hearts 3 שלא נראים באופק כלל וכלל. עברו כבר כ3 שנים מאז שראינו טריילרים שלהם לראשונה ועדיין אין שום תאריך יציאה אמיתי חוץ מ"מתישהו". המצב עוד יותר גרוע עם פיינאל פאנטאסי 15 שבמקור הוכרז כפיינאל פאנטאסי 13 ורסס, שלא קרה איתו כלום, חזר לחיים כ15 ועדיין לא קורה איתו כלום. משחק שאנחנו מחכים לו כ6-7 שנים והוא עדיין לא יוצא.

Uncharted 4 הספיק להידחות כבר 3 פעמים, וכבר אני לא בטוח שהוא באמת ייצא באפריל כמו שנאמר לנו בדחיה הכי עדכנית שלו. Horizon Zero Dawn גם לא נראה באופק. נארוטו סטורם 4 מביא כרגע רק דמות אחת חדשה- קאגויה, והשאר או DLC או גרסאת בלהבלה של נארוטו וסאסקה. Pokken Tournament כרגע רק עם 12 דמויות מתוך יותר מ700 פוקימונים אפשריים ונראה שייצא עם הסכום העלוב הזה בעוד שבסמאש ברוס אנחנו יכולים לשחק כבר בחצי מהמספר הזה. יותר מידי משחקים שיוצאים הם רימאסטרים מהדור הקודם שגם ככה אפשר להשיג אותם ב10 פאונד. למה לקנות את God of War 3 לפס4 בעוד שאפשר לקנות את כל הסדרה לפס3 באותו מחיר?

אז נניח ואני מחליט לעצמי לקנות פס4 ממש עכשיו. אילו משחקים יהיו לי לקנייה שאני באמת רוצה? לא הרבה. Witcher 3, Dragon Quest Heroes (שגם לא חשוב במיוחד, יש לי מספיק משחקי מוסו על המדף), Tokiden באופן גבולי (עדיין לא ניסיתי מאנסטר האנטר), ואם אני עד כדי כך מתאמץ יש לי אופציות לדברים בינוניים כמו Onechanbara, Sword Art Online Lost Song וJust Cause 3 כי בטח יהיה כיף להרוס עיר שלמה במשך שעה ואז לחזור להשתעמם, נכון?  בסופו של דבר, וויטצ'ר 3 יהיה בערך המשחק היחיד שיהיה משמעותי בשבילי ברגע זה. דווקא הדברים שאני בונה עליהם (חוץ מוויטצ'ר) עדיין לא יצאו כמו למשל Far Cry Primal, Jojo Eyes of Heaven (המשחק נראה גוש זהב של פאנסרוויס למעריצי ג'וג'ו), וDigimon Story Cyber Seluth.



אז כן, אני מניח שאשיג לי פס4 מתישהו, כנראה בחודשים הקרובים. רק קודם אני מעדיף לנצל את הפס3 והמשחקים עם מחיר טוב וזול לפניי שאקנה פס4. וזה, איך שעברה עליי שנת 2015 בגיימינג.

7 תגובות:

  1. אך היו Dynasty Warriors 7 וWhite Knight Chronicles?

    השבמחק
    תשובות
    1. דיינסטי וואיראורז 7 היה כיפי, למרות שלא מושלם. יש הרבה דמויות אבל הרבה מהן משעממות גם. יש את מערכת החיות שיכולות לעזור לך ואפשר לרכב על דובים ופילים אבל גם הם די משעממים למרות שזה מגניב.
      וויט נייט כרוניקלס משחק די בינוני עם עלילה סופר גנרית אבל סהכ הוא די כיפי. לא שיחקתי בו כמעט אבל אני ממש מרוצה שקניתי אותו.

      מחק
    2. בנושא הדמויות בDynasty Warriors 7. אני מסכים. לפי דעתי Dynasty Warriors 7 לא הרבה להסביר או לתת פרטים, והתמקד יותר על העלילה של 3 הממלכות, ולא על כל דמות, והקשר שלה אם הסובבים אותה. (אם כי יש בשביל זה את dynasty warriors 7 xtreme legends שמספק באופן חלקי.)
      דרך אגב יש סיבה לכך שקנית את ?White Knight Chronicles 1 ולא את White Knight Chronicles 2 (כי White Knight Chronicles 2 מכיל גם גרסה מתקדמת יותר לWhite Knight Chronicles.)
      בנושא נוסף פתחתי מספר סיקורים (לא מהשנה האחרונה.) בפורום אנימה ישראל על מספר משחקים מDynasty Warriors, יש לך עצות לשיפור?
      דרך אגב אני נהנה לקראו את הבלוג הזה (לא תמיד מסכים, אם מה, שנאמר בו.) אבל עדיים נהנה לקראו אותו.

      מחק
    3. למען האמת, הדיינסטי וואיראורז 7 שיש לי זה אקסטרים לג'נד.
      וכן, יש סיבה למה קניתי את 1 ולא את 2. שזה פשוט.... מה שהיה בחנות. די ראיתי אותו במקרה שעברתי בחנות קרובה אליי, וכבר לא הייתה ממש פואנטה להזמין מהאינטרנט את 2.

      מחק
    4. אבל גם שחקת בDynasty Warriors 7 הרגיל לא?

      מחק
    5. נופ. רק באקסטרים לג'נד.

      מחק
  2. שלחתי אלך תודעה פרטית בפורום אנימה ישראל. (לא רצתי להרוס את מערכת התגובות פה יותר.)

    השבמחק