יום חמישי, 16 באוקטובר 2014

טורהדורה!


איך זה שלא עבר אפילו חודש מהפוסט האחרון שלי וכבר יש פה אחד חדש? סבי (ame_sama) שוב כאן, והפעם לא בצורה שונה מבדרך כלל. כמו שאתם שמים לב (או שלא) תמיד אני נוטה לעשות משהו שונה שאף אחד לא עושה כאן, קצת יותר לגוון אפשר להגיד אבל הפעם אני עושה משהו שאתם רואים פה די הרבה, לא יודע אם אתם אוהבים את זה או לא אבל בסגנון שלי עוד לא ראיתם אז שווה בדיקה! ביקורת לא ארוכה, וללא ספוילרים לסדרת האנימה המצליחה טורהדורה! (Toradora!) בנוסף אגלוש לעוד כמה דברים המתקשרים לטורהדורה ואף המלצות למי שכבר ראה ומעוניין בדברים דומים, ככה שגם אם ראיתם וגם אם לא תעיפו מבט (:


טורהדורה! היא סדרת אנימה בת 25 פרקים מעונת הסתיו של שנת 2008, מבוצעת על ידי סטודיו J.C. Staff בבימויו של נאגאי טאטסויוקי, לשנים נודע בתור הבמאי של סדרות רבות המכר כגון ריילגן, אנו נאטסו ואנוהאנה. סדרת האנימה מבוססת על סדרת לייט נובלים בעלת אותו השם שנכתבה על ידי טאקמיה יויוקו אשר רצה בין השנים 2006 עד 2009. סדרת הספרים הסתיימה כמספר שבועות לפני סדרת האנימה.



טאקאסו ריוג'י לא נולד בדיוק בר מזל, עם אמא חד הורית ולא ממש עשירים, אבא שלא ידוע מה עלה בגורלו אבל ירש ממנו את העניים המפחידות שלא מאפשרות לו ממש להתחבר עם אנשים בבית הספר, מלבד חברו הטוב, קיטמורה, מוצא את עצמו נתקל בשנתו השניה בתיכון בתלמידה לכיתתו החדשה שלא בדיוק מוצאת חן בעניו וגם לא להפך, איסאקה טאיגה, נערת חמת מזג ואלימה שמכה את ריוג'י עוד לפני שהוא מספיק להבין מה הולך. לאחר הפגישה הראשונה וההכירות הלא הדדתית בניהם במהלך יום הלימודים הראשון, וכשאני אומר יום לימודים אני מתכוון לשאר היום גם לאחר הלימודים, מגלה ריוג'י על סוד שקשור לטאיגה ולהפך, עם השתלשלות האירועים גם טאיגה מגלה סוד של ריוג'י והם מחליטים לשתף פעולה על מנת להשיג את המטרות שלהם במשך שנת הלימודים המאוד ארוכה שלהם.


Nagai Tatsuyuki
נאגאי, וחיוך של מליוני ין שהוא מכניס כל פעם
הסיבה העיקרית שיצא שלפני קצת יותר מ-24 שעות פשוט ישבתי והתחלתי לראות את הסדרה הזאת וסיימתי לפני כשעה קלה הייתה בעיקר בגלל הבמאי, נאגאי סאמה שכבר ציינתי את שמו קודם לכן. נאגאי ביים סדרות רבות שמאוד אהבתי בניהם שתי העונות של ריילגן, אנו נאטסו, והדובדבן שבקצפת ואחת הסדרות הכי אהובות עליי בכל הזמנים, אנו האנה. אמרתי לעצמי שיום אחד אני אהיה חייב לראות כל דבר שלו כי משהו בסגנון שלו, בין אם זה משהו מקורי ובין אם זה מבוסס על משהו זה תמיד מרתק אותי למסך וגורם לי כל כך להתעמק ולהתעניין באותם הסדרות כמו שהרבה במאיים אחרים נכשלים בלעשות. טורהדורה היא אחת מהם והייתה בראש הרשימה שלי כי מתוך שאר הסדרות האחרות שלו שלא צפיתי, ואין הרבה כאלו, טורהדורה הייתה יותר בסגנון רומנטיקה, קומדיה ודרמה שאני מאוד אוהב וגם לא דרש ממני לצפות בעונה ראשונה שלא קשורה אליו כמו בדבש & תלתן שבו הוא ביים את העונה השניה. ללא שום ספק עבודה מצוינת של נאגאי כאן, אמנם הרבה פחות אפשר להרגיש את הסגנון שלו מיכוון שזה מבוסס על משהו ואין לו יד חופשית לשבת עם הכותבת הראשית, שאגב התסריטאית הראשית שבטורהדורה היא בעצם היוצרת של אנוהאנה, אוקאדה מארי. אבל עדיין היה מאוד כיף לראות את קטעי הדרמה שהוא יודע להעמיק בהם, שינוי סגנון ההצללות בין הצל לשמש שהרבה סטודויאים מתעלמים מדברים כאלו אבל נאגאי מאוד מדגיש על זה ואפשר לראות את זה בכל דבר שלו.


J.C. Staff הוא סטודיו קמצן, זאת לא דעה אלא עובדה, אפשר לראות את זה על הרבה דברים שלהם ותאמינו לי, ראיתי הרבה מהם. נאגאי ידוע בתור אחד שאוהב לעבור את התקציב ולקחת יותר כסף ממה שהם נותנים לו, או להעביד את האנימטורים למוות, מה שזה לא יהיה הוא יודע לגרום לעשות דברים שבפרויקטים אחרים הם לא באמת ישיקעו, גם אם הפרויקט האחר יכול להביא להם יותר כסף. ניתן לראות את זה במיוחד כאן בטורהדורה בשל הרבה קטעי אקשן שנעשים בסקאוגה, אמנם זה סדרת חיי בית ספר על חבורה של נערים בכיתה יא' אבל תמיד יש ריצות, אגורפים שעפים לכיוונים הנכונים והלא נכונים ולא מעט GIRLS FIGHT, ואפילו לדרמה שמנסים להעבירה בה משהו לצופה פתאום שמים לב לשינוי חד בסגנון הציור ובתנועות מהירות ואפשר להגיד "הינה, פה זה ממש טוב". בהשוואה לשנה שזה יצא אפשר להגיד שרוב טורהדורה הייתה עם אנימציה סבירה ולדעתי לא הייתה צריכה יותר מזה, ויזואלית זה נראה בסדר ולא היו קטעים עצלניים של אנימטורים כמעט אז הכל טוב בסך הכל, לא מצוין אבל לא משהו שאתלונן עליו.



מוזיקה בסדרות של חלק מהחיים זה דבר שנורא קשה לי לחוות דעה עליו, כי מצד אחד זה לא באמת צריך מוזיקה מדהימה כזאת שאני אזכור לאורך שנים או משהו כמו סדרות אקשן, מכה, שונן, לא יודע מה, דברים שמוזיקה ממכרת שנזכור לאורך שנים כן הכרחית, מצד שני, למה שהם לא יזכו לדברים כאלו? אמנם נכון לא יקפצו חייזרים, גאנדמים, סופר סאיינים או לא יודע מה למרכז המסך ויתחילו להילחם אבל למה שמוזיקה דרמטית, קצת פסנתר, גיטרה קלאסית על כמה פסקולים שמנגינה מסוימת חוזרת על עצמה ונצרבת לנו לתוך המוח בצורה טובה, או אפילו משהו שאפשר למצוא בהרבה סדרות כאלו, לקחת את הלחן של שיר הפתיחה ולנסות אותו על כמה כלי נגינה שונים בצורות שונות ואולי אפילו שינויים קלים וכך לגרום לצופה להתעניין במוזיקה ואף לקנות (או במקרה שלכם ישראלים יקרים, להוריד) את אותה המוזיקה ממש. המוזיקה של טורהדורה נוטה ללכת יותר לצד הראשון שציינתי, לא משהו שאני אישית אזכור, אני כן אוריד ואאזין לה, דרך אגב אני מאזין לה ברגעים אלו שאני כותב את הפוסט, אבל לא משהו שאני באמת אטרח בעוד כמה חודשים או שנים לפתוח את התיקייה ולהתענג על איזה טראק ממכר שאז ממש אהבתי כשהסדרה רצה כי לא באמת יצא להתרגש או להתלהב מפסקולים מסוימים ועכשיו שאני מאזין לאלבום עצמו אני שם לב לדברים שבכלל לא היה לי מושג אליהם בסדרה עצמה. המוזיקה כאן לא אשמה, לדעתי היא כן הייתה בסדר בסדרה, היו קטעים שלדעתי היה עדיף כן להגביר את הווליום או אולי אפילו טראק אחד, משהו מרגש לקטעים מרגשים שחזרו על עצמם שלפחות אותו נזכור תוך כדי שאנחנו נזכרים באותו הקטע גם.



עכשיו שדיברתי על החלק הטכני אדבר על העיקר. נכון שאנשים יותר ידונו על העיקר שזה דמויות ועלילה ופחות על החלק הטכני אבל אני בן אדם כזה שהרבה יותר מעניין אותו מה שהולך מאוחרי הקלעים מאשר בסדרה עצמו, אז תחיו עם זה, זה מעשיר גם. אני מת על הדמויות, פשוט מאוהב באחד אחד מהם, לאורך כל הסדרה ריוג'י, טאיגה, קיטמורה, קושיאדה וקוואשימה (אני חייב לציין שלא הלכתי למאל לבדוק שמות ואשכרה זכרתי אותם, משהו שלא קורה לי בדרך כלל!). טאיגה הם מסוג הדמויות שאני לא אתפלא שאנשים לא ממש יתחברו אליה, אבל יצא שכן התחברתי אליה, האמת שזה קטע אצלי להתחבר לדמויות שאף אחד לא אוהב אז יכול להיות שגם כאן זה עובד, אבל בלי קשר היא הייתה דמות לא רעה ומאוד חביבה עליי לאורך כל העונה למרות כל הטעויות והשטויות שהיא הייתה חוזרת וחוזרת על עצמם וריוג'י היה מתקן הכל היה מעולה לראות את המצב מתהפך פעם אחת לשם שינוי ואת טאיגה במצב המעודד מאשר בנפגע. היה קטע בסדרה שבו לדעתי הדמות קושיאדה לא הייתה חביבה עליי, אמנם אהבתי אותה כמו את האחרים לאורך כל הסדרה אבל ההחלטה הזאת קצת העציבה ואפילו עיצבנה אותי אבל זאת הייתה החלטה של חוסר ברירה גם מבחינת הכותבת אני די בטוח שהיה קשה לכתוב את זה, כי לי היה קשה לצפות, די התרגשתי אני יכול להגיד. העלילה מועברת בתחילת בהרבה קומדיה ופרקים שמתחלים ומסתמיים באותו הפרק, בהמשך יש ארקים ואף יותר דרמה, הרבה פינות שחשבתי שיסגרו רק בסוף הסדרה נסגרות עוד די בהתחלה אבל פותחות אפשריות לדברים נוספים בהמשך שהיה ממש מעולה לדעת שיהיה רק עוד ועוד מהם, לסיום שאני לא עומד להגיד לכם כלום עליו אבל מבטיח לכם שתהיו מרותקים למסך.



סיכום אחרון באמת למה שקשור לאנימה של טורהדורה, סדרת בית ספר וחלק מהחיים שמשלבת לא מעט קומדיה, דרמה ואהבה בין נערים. לא משהו שרץ לסיים את עצמו, משהו שאוהב לסיים דברים שאנשים חושבים שימרחו עד לסוף מפתיע ומביא עוד דברים פתוחים שצריך לסיים בהמשך וכך הלאה וגורם בעצם ל-25 פרקים להרגיש כל כך מלאים בכתיבה שלא הכי גאונית, לא צריך דוקטורט או משהו כדי להבין אותה, פשוטה, מהנה וקלילה, כל מה שצריך בסגנון כזה של סדרה. המלצה חמה לצפות בסדרה נהנתי מאוד למתרן אותה למשך יומיים למרות הזמן המאוד צפוף שיש לי בצבא היה ממש כיף במהלך החופשה להקדיש יומיים רק בשביל זה. המלצה חמה למי שטרם צפה (אם יש כאלו כי תמיד אני אחרון בדברים כאלו) אז לכו לצפות, הנאה מובטחת!
Inko-Chan -- Best Girl!

אמאזון
לסיום הפוסט הייתי רוצה להוסיף עוד כמה דברים, פחות רלוונטים לאנימה עצמה אבל קשורים אליה. במידה ואתם רואים את עצמכם בתור אנשים שרוצים או כבר תומכים בתעשיית האנימה, או שאתם בכלל אספנים ורוצים לקנות את טורהדורה אז הינה הפינה הזאת בשבילכם. על מנת להריץ DVD של טורהדורה כל מה שאתם צריכים זה נגן DVD במחשב שלכם או נגן DVD רגיל שמתחבר לטלווזיה, שני הדברים האלו הם הכי מומלצים בארץ מיכוון שהם אינם חסומים אזורית ולכן תוכלו לקנות את טורהדורה מבריטניה או מארה"ב בלי חשש שהדיסק לא יעבוד אצלכם. ניתן בנוסף להריץ את הDVD על קונסולות משחקים כמו אקסבוקס 360/וואן, או סוני פלייסטיישן 3 או 4 אך כן החסימה האזורית כן לוקחת חלק אז בדקו אם המכשיר שלכם אירופאי אז תרכשו את הדיסק הבריטי ואם אמריקאי אז דיסק אמריקאי. הגירסא האמריקאית לא פשוטה להשגה וגם עולה די הרבה בגלל משלוח שהוא כפול המחיר לכן אוכל להביא לכם לינקים רק לגירסא הבריטית, לחצו המשפט מתחת לתמונה על מנת להגיע לעמוד הרכישה באמאזון.




אמאזון
רוצים לשפר את האיכות שלכם? קנו בלוריי! גם בלוריי זמין לרכישה לטורהדורה אך העניין פה קצת יותר מורכב, מיכוון שרוב המחשבים ללא כונן בלוריי אז לא כל אחד יכול לקנות, נגן בלוריי לא ממש זול אבל אם יש לכם אחד, הרווחתם כי רובם אינם חסומים אזורית אבל רצוי לבדוק זאת באינטרנט עם כתיבת דגם המכשיר בגוגל תגיעו לתוצאות או אפילו התקשרו לחנות שקניתם ובטוח שיש להם את התשובה. כאשר מדובר על קונסולות הוא תקף אותו הדבר כמו הDVD, אירופה = בריטניה ואמריקה = אמריקה. הגירסא האמריקאית לא פשוטה להשגה וגם עולה די הרבה בגלל משלוח שהוא כפול המחיר לכן אוכל להביא לכם לינקים רק לגירסא הבריטית, לחצו המשפט מתחת לתמונה על מנת להגיע לעמוד הרכישה באמאזון.





פינה אחרונה בהחלט למי שכבר צפה בטורהדורה אז מעוניין לצפות בדברים דומים אז הינה כמה המלצות לאנימות דומות שואלי תאהבו.

אנו נאטסו - אותו הבמאי, אותו הסטודיו, טיפה יותר טוב מבחינת סיפור והרבה טיפות יותר של השקעה מבחינת אנימציה וויזואליות, סדרה מדהימה שגם כאן מספרת על חיי בית ספר של חבורת נערים... וחייזרת יפה.










היוקה - הסדרה האהובה עליי מסטודיו קאיוני שמשלבת גם חיי בית ספר של חבורת נערים מאוד מאוד מגניבה, מעט רומנטיקה ולצערי רק מעט אבל הרבה כיף והנאה מחכה למי שמתכוון לצפות בזה.









קוקורו קונקט - עם תוספת של שטויות על טבעיות ודמויות משעשעות, קוקורו קונקט הוא בהחלט המלצה נוספת לחובבי טורהדורה אבל לא מבטיח שכל אחד יאהב את זה, אבל עדיין שווה לנסות.









Golden Time
גולדן טיים - לא הדבר הכי מומלץ, האמת שגם לא ממש רציתי להזכיר את זה כאן אבל קצת קשה בהתחשב שזה נכתב על ידי אותה היוצרת של טורהדורה, אולי אתם תאהבו יותר ממני ומהרבה אחרים שיחסית התאכזבו אבל אני אישית הגעתי לגולדן טיים לפני טורהדורה ואני קצת שמח כי אז הייתי עוד יותר מתאכזב מזה, באופן כללי זה מתחיל טוב אך משתבש בהמשך אבל יש כאלו שאוהבים שיבושים כאלו אז אולי תנסו ותאהבו? 

2 תגובות:

  1. די הסרטון הזה הרג אותי XDDD
    ואני בהחלט רוצה לראות דבש ותלתן, אני מת על המנגה אבל אני לא מוצא זמן לזה, ואני ממש לא רוצה לראות את בפלאפון בבסיס אני רוצה פשוט לשבת ולראות רק את זה בלי שום הסחת דעת על המסך הגדול בבית, ולראות רק את העונה הראשונה זה בלתי אפשרי כי את השניה אני עוד יותר רוצה לראות כי שם נמצא הסוג של ארק הכי אהוב עליי. אבל אעשה מאמצים לצפות בשניהם בקרוב.

    תודה על התגובה D:

    השבמחק
  2. טורהדורה היתה האנימה השנייה שלי שראיתי (גם ביומיים!) אי שם בכיתה ח ונורא אהבתי. אני כבר לא זוכרת אותה לפרטי פרטים, אבל היא אחת האנימות היחידות שאני עדיין אוהבת מאלו שהתחלתי מהן. אני זוכרת שכל הזמן התבלבלתי בין קוואשימה לבין ראש מועצת התלמידים כי הן נראו לי דומה (ככה זה כשזו רק האנימה השנייה שלי, אה?)
    מצחיק שגיל הזכיר עכשיו את דבש ותלתן, כי בדיוק לפני רגע נזכרתי בזה וצפיתי בפרק. המנגה היא אחת האהובות עליי אי פעם, אבל איכשהו יצא שנתקעתי בעונה הראשונה של האנימה, למרות שהיא אדפטציה מעולה. אחלה צירוף מקרים, אה?

    וכמובן, ח"ח על הפוסט!

    השבמחק