יום שלישי, 25 במרץ 2014

המדבבים המקופחים שלא מקבלים שום יחס

המדבבים המקופחים שלא מקבלים שום יחס
טוב, כצופי אנימה אתם בטח יודעים דבר בסיסי. מי שעושים את הקולות של כל הדמיות שאתם שומעים אלו מדבבים (טוב חוץ מקומה מטקן....). הם נקראים ביפן סאיו (Seiyuu). קיימות כמה אנימות שעוסקות בדיבוב, לדוגמא קואה נו אושיטסוגו שמספר על סאיו מתחילה שמדבבת בהנטאי. למה הנטאי? כי טוב, לא מעט מדבבים חדשים מתחילים את הקריירה שלהם מדיבוב בהנטאי (כמובן שיש הרבה שמות גדולים שלא. לדוגמא מאמורו מיאנו שהתחיל את דרכו בתור ריקו מקינגדום הארטס). עוד אנימה על דיבוב היא REC. גם בבאקומאן, תופס עניין הדיבוב חלק  קטן. כמה מדבבים זכו לפופולאריות בצורה מהירה באופן מטריד. השם הכי גדול שבא כרגע זהו האנאזווה קאנה, שתוך כמה שנים נעשתה למדבבת הכי פופולארית ביפן כרגע, עם שלל דמיות כמו קורנקו מאוראימו, איצ'יקו מבינבוגאמי גא, וגם מאיורי משטיינס גייטס. מדבבים אחרים פופולארים למדיי שייסדו את שנות ה80 וה90 כוללים את קויאסו טאקהיטו, וואקאמוטו נוריו והאיאשיבארה מגומי. אך העידן שלהם די עבר, והם מדבבים בפחות ופחות אנימות ומשאירים את התעשייה למדבבים חדשים שקאנה בראש התעשייה יחד עם נוספים כמו סאוואשירו מיוקי (שאני ממש ממש אוהב אותה) וסוגיטה טומוקאזו. אך מה בנוגע לאלו שלא צלחו במיוחד? בכתבה הזאת אני הולך להציג לכם מספר מדבבים שמבחינתי באמת חייבים לקבל את היחס שלהם, על אף שהם לא פופולארים במיוחד. זה לא אומר שהם לא בהכרח פופולארים בגלל מחסור בתפקידים, כי חלקם גם לא שואפים להרבה במיוחד בעצמם. אני כמובן אתעלם מכמה מדבבים כאלו, כי יש כ"כ הרבה.
אני גם הולך להביא לכם קטע דיבוב של אותו המדבב שתוכלו להתרשם ממנו בעצמכם.
אז קדימה, נתחיל?!



טאנאקה אטסוקו- Tanaka Atsuko

אחת המדבבות האהובות עליי אי פעם, וללא ספק האהובה עליי ברשימה. טאנאקה אטסוקו היא למעשה מדבבת מאוד מאוד קלאסית, שבתעשיה עוד משנות ה80, אך די פוספסה. גם בשל גילה היא לא מקבלת הרבה תפקידים חשובים במיוחד. היות והקול שלה מתאים לנשים מבוגרות, ו... טוב, בהתחשב שרוב הסדרות עוסקות בנערים, היא לא מקבלת כמעט תפקידים ראשיים. כמה סדרות קיימות כבר שהדמות הראשית בהן היא אישה מבוגרת? לא הרבה במיוחד. אך טאנאקה אטסוקו כן הצליחה לשלב את דרכה לכמה דמיות ראשיות בודדות. דמות הדגל שלה היא לא אחרת ממוטוקו מגוסט אין דה של. דמיות ראשיות נוספות שקיבלה כוללות את באיונטה מהסרט של באיונטה (במשחק לא, כי אין אופציה לדיבוב יפנית בכלל שם), ואליס מוירצ'וז לאסט ריוורד. גם מדבבת את טס בגרסא היפנית של דה לאסט אוף אס והיא עושה אותה נהדר כמו של שאר הדמיות שלה. דמות מאוד מרכזית שלה שכן ראויה לציון, אך היא אינה ראשית, זוהי ליסה ליסה מג'וג'ו ביזאר אדוונצ'ר. חבל לי לראות שאטסוקו ממש לא מקבלת את היחס המגיע לה. היא גם לא הולכת לקבל את זה בעתיד, היות והרבה מהמדבבות הפופולאריות הן איידולס של ממש. ו... טוב, הגיל של אטסוקו לא עומד לטובתה.


קורודה טאקאיה- Kuroda Takaya

קורודה טאקאיה הוא מדבב מצוין. האמת שטאקאיה  לא באמת מנסה להשתלב בתעשיית הדיבוב. כן יש לו כמה תפקידים באנימות, אך אף אחד מהם לא באמת מוכר. היותר מוכרים שבהם זה טאדאיושי מריינבוו (שגם אז הייתי צריך לבדוק מה השם שלו כי אני פשוט זוכר אותו כ"החייל ההוא") ודארסיה מוולפס ריין. עם תפקידים מוכרים מאנימות כ"כ מעטים מה טאקאיה עושה איתנו בעצם ברשימה? למעשה טאקאיה מחזיק בדמות מאוד חזקה ברשימת הדמיות שלו שהוא דיבב, דמות שמאוד מאוד פופולארית ביפן. בשאר העולם הדמות הזאת כמעט ולא מוכרת. מדובר בקיריו קאזומה מסדרת ריו גא גוטוקו (או בשמה האמריקאי, יאקוזה). יאפ, דמות הדגל של טאקאיה היא בכלל לא מאנימה אלא ממשחק, ואחד מאוד פופולארי ביפן. לרמה כזאת שברגע שיוצא משחק יאקוזה חדש הוא במקומות הראשונים במכירות ביפן, והרבה מעל לשאר המשחקים שיצאו יחד איתו. סדרת יאקוזה לצערי לא פופולארית בכלל באמריקה לרמה כזאת שהתרגום שלה הופסק אחרי יאקוזה דד סולס. זה די חבל, כי עלילתית הסדרה מדהימה (כן חרא גיימפליי אבל עדיין..). טאקאיה עם קול אכזרי ובאדאס למוות. אמנם בשאר העולם הוא לא פופולארי, אבל היפנים הולכים להנות ממנו חופשי כל פעם שייצא משחק יאקוזה חדש.



קומאי מוטוקו- Kumai Motoko

מדבבת קלאסית למדיי שהתחילה את דרכה בשנות ה90. מוטוקו כיום כבר בת 44. כבר מההתחלה היא די מצאה את המיקום שלה בתפקידים שהיא עושה אותם נהדר. רוב התפקידים שלה הם ילדים קטנים. תמצאו שלל דמיות של ילדים קטנים או מפלצות חמודות למינהן שהיא עושה (לדוגמא גון מגון). לקומאי קיימות כמה דמיות דגל. הראשונה היא גורו מסדרת הבייסבול הענקית מייג'ור. היא מדבבת את גורו רק בגרסאת הילד שלו, משמע העונה הראשונה בלבד, אך מקבלת את תפקידה הנוסף בOVA שסוגרת את הסדרה כאיזומי, הבת של גורו וקאורו. דמות נוספת שהיא כנראה הדגל האמיתית של קומאי זוהי שאורן מקארד קאפטור סאקורה. היא גם דיבבה כמה בנים אחרים מרכזיים כמו גורו מיאט אנשין וטאקאו (טייסון בשמו האנגלי) מבייבלייד. אך למעשה מרבית עבודתה של קומאי מורכבת מתפקידים קצרים של ילדים שמופיעים חד פעמי כמו גרסאות פלאשבק של דמיות ראשיות בוגרות, כמו שובה מיוגיאו זאל, וגרסאת הילדות של שיצ'יקה מקטאטנאגטארי (פאקינג דיבוב של 5 שניות!). עדיין, קומאי עושה את הדיבוב שלה כ"כ טוב שהיא באמת נשמעת כמו ילד קטן. קומאי היא אחת המדבבות האהובות עליי, וזה פשוט נפלא לשמוע אותה.

טאנגה סאקורה- Tange Sakura

טאנגה סאקורה חולקת את שמה עם דמות הדגל שלה, הלא היא קינומוטו סאקורה מקארד קאפטור סאקורה. היא דיבבה החל משנות ה90 ועד שנת 2000 ואז יצאה להפסקה מדיבוב כדי להתמקד בקריירת השירה שלה. ב2009 היא חזרה לדבב לאחר הפסקה ארוכה מקריירת הדיבוב. מלבד קינומוטו סאקורה, דמות דגל נוספת שלה זוהי קאסומי מדד אור אלייב. אך משל הפסקתה מדיבוב היא דיבבה אותה רק בשני המשחקים הראשונים, ופינתה את מקומה לקאוואשימה הוקו. מאוחר יותר, ביציאתו של דד אור אלייב דימשנס, היא דיבבה את הגרסאות הנוספות של קאסומי שהן הנבליות הראשיות של המשחק, קאסומי אלפה, ואלפה 152. היא גם דיבבה את סייבר מפייט אקסטרה וגם חלקה עם קומאי מוטוקו קאסט ראשי מלבד קארד קאפטור סאקורה דמות נוספת. זוהי מארון מיאט אנשין. טאנגה נודעת בקול החמוד שלה לרמת הקיצוניות. זה ככ חמוד ש... טוב, זה פשוט חמוד ובאמת שלא שמעתי מדבבת אחרת עם קול דומה לשלה. טאנגה סאקורה פשוט נהדרת.


האיאמי שו- Hayami Show

האיאמי שו הוא מדבב נהדר. לעומת כל הארבעה שלמעלה, לא ידוע לי האמת על שום דמות ראשית שהוא קיבל (כלומר שהסיפור עליה), וגם הדמיות המרכזיות האחרות שהוא קיבל מעטות למדיי, כמו ניקולס מטריגאן. למה זה? כי טוב, הקול של האיאמי הוא נורא מתוק, מה שמשמש אותו בעיקר לדמיות מתייפייפות גייז כאלו, ונבלים (או שניהם בכמה מקרים כמו זארבון מדרגון בול). הרשימה מאוד ארוכה שזה נוגע לדמיות כאלו שהוא דיבב וזה כולל את אייזן מבליץ' שהוא עושה אותו מדהים. דמיות נוספות אלו פוצ'י מג'וג'ו, קינג טוצ'ר מסאמוראי פלמנקו, מיטסוהידה מסנגוקו באסארה, טוקיאומי מפייט זירו, איאנאמי מסבן גוסט והרשימה ממשיכה יחד עם טנזן מבאסיליסק, יוהאן מכרונו כרוסייד ואיצ'יה מפיירי טייל. אני ממש יכול להגיד שהאיאמי עושה פשוט מדהים את הדמיות שלו והקול הגייז הזה זה פשוט כ"כ טוב ומדהים. אך בשל זה כנראה הרבה לא אוהבים אותו במיוחד, ועוד פחות את הדמיות שלו. אבל כמה דמיות שלו נעשו לדמיות באמת אהובות עליי שהדגש עליהן זה אייזן מבליץ' (אחד הדברים היחידים הטובים בבליץ'... ) וקינג טוצ'ר מסאמוראי פלמנקו.


הושינו טאקאנורי- Hoshino Takanori

שמעתם על הושינו טאקאנורי? סביר להניח שלא אם לא צפיתם בכמה אנימות נורא ספיצפיות. דיבב לראשונה את פיוקי שידו בגט באקרס (שאני לא מאשים אתכם אם לא שמעתם עליה. אני דוחה את הצפייה שלה כבר כמה שנים היות והיא של DEEN) ומאוחר יותר בתפקיד ראשי בגאן קרוס סורד שדיבב בה את ואן. אבל אז, בשנת 2005 הוא נחטף לראשונה ודיבב באנימה שלעולם אשכרה אכפת ממנה. הוא דיבב בתפקיד משני את ג'ומונצ'י מאיישילד 21 שהוא עשה אותו נפלא וניצל את קולו לקול שתלטני וערסי למדיי. מאוחר יותר, הוא שוב שומש על ידי גאלופ שעשו גם את איישילד 21 לקולו של הונסט ביוגיאו GX. בסיומה של GX הוא לא קיבל מנוחה מגאלופ, ואז קיבל את תפקידו המרכזי הראשון באמת. יוגיאו פייב דיז החלה מייד לאחר סיומה של GX והוא לוהק לתפקידו של ג'אק אטלס, היריב של יוסיי סטייל קאיבה. אך זה לא נגמר בזה, שהוא קיבל עוד תפקיד חשוב לקריירה. ניטה רייג'י מאוצ'ו קיודאי שהסתיימה השבוע. טוב מה אני חושב על טאקאנורי? הוא מדבב נהדר עם קול חזק ובולט. אם כי על כמה דמיות כמו ניטה מאוצ'ו קיודאי הוא לא עושה את זה, על הדמות של ג'אק באמת רואים את יכולות ההתבלטות שלו בדיבוב.


מיטסושי קוטונו- Mitsushi Kotono

בדומה לטאנאקה אטסוקו, מיטסושי קוטונו מבוגרת למדיי. אך בשונה מאטסוקו, יש לה קול עוקצני למדיי, מה שנותן לה מגוון רחב של דמיות שהיא יכולה לבצע, והרבה מהן הן גם דמיות צעירות. דמות הדגל שלה היא אוסאגי מסיילור מון. לא צפיתי בסיילור מון בעצמי כך שאני לא יכול להעיד על הקול העוקצני של אוסאגי, אך כן קיימות לה דמיות מרכזיות אחרות שכן צפיתי בהן. דמות מרכזית נוספת של קוטונו,  היא אקסל מאקסל סאגה ששם קוטונו באמת בולטת עם הקול העוקצני שלה ועם ההומור ההזוי והמוזר של הסדרה. דמות נוספת חשובה שלה היא קאנזאקי אורומי מגרייט טיצ'ר אוניזוקה שעשויה נהדר. קוטונו גם דיבבה בקת'רין את קת'רין (ההיא עם הK בשם) ואת כריסטי מדד אור אלייב שזה נוגע למשחקים. מעריצי וואן פיס יזהו אותה כלא אחרת מבואה האנקוק, שגם שם קוטונו בולטת עם הקול העוקצני שלה. קוטונו היא מדבבת נהדרת שבאמת ראויה ליותר הערכה. היא מקבלת יותר הערכה משאר המדבבים שברשימה, בזה אין ספק, אבל עדיין נדרש יותר.


טוצ'י הירוקי- Touchi Hiroki

טוצ'י הירוקי פשוט נהדר. אם לא שמעתם את השם שלו בעבר, אני באמת שלא יכול להאשים אתכם. אני בעצמי התחלתי להכיר אותו רק לאחרונה. בדיבוב באנימה טוצ'י למעשה משני למדיי. אין לו באמת תפקידים מרכזיים. כן יש לו את דין מהאנימה של על טבעי, אבל נייטרואד מטרינטי בלאד, קרוס מאריאן מדי גריי מאן, גינג'ו מבליץ', אבל כל אלה משניים למדיי. הוא גם דיבב את המאמן בדאיה נו אס ובאדי באוצ'ו קיודאי. דווקא איפה שנראה שטוצ'י באמת זוהר זה האמת במשחקים. דמות הדגל האמיתית שלו היא כריס מסדרת רזדינט אויל. הוא גם קיבל שני תפקידי דיבוב ממשחקים אמריקאיים מאוד מרכזיים, ששניהם היו שייכים לנולאן נורת'. מצליחים לנחש? טוצ'י קיבל את דזמונד מסדרת אסאסין קריד, וניית'ן דרייק מסדרת אנצ'רטד. לא שיחקתי באנצ'רטד בעצמי (ובטח שלא בגרסא היפנית... ) ובאסאסין קריד מן ההגיון שרק באנגלית (טוב... באיטלקית ב2 ובB), אני לא באמת רואה איך הוא יתאים להם. אבל מה שכן, ברזדינט אויל כן שיחקתי ביפנית, והוא עושה את כריס פשוט נהדר. טוצ'י מצליח להיות עם קול רציני ובעל משמעות וגם עם אופל מסוים בו, מה שבאמת מתאים לדמיות שלו.


אישיזוקה אונשו- Ishizuka Unsho

עוד מדבב מבוגר שלא מקבל תפקידים ראשיים כמעט בשל גילו ומחסור בדמיות שמתאימות לו. אבל אתם לא צריכים לדאוג לו לדמיות ראשיות, כי כן יש לו אחת מאוד מרכזית שהיא דמות הדגל שלו. זהו הייהאצ'י מטקן. על אף שאישיזוקה לא מדבב את הייהאצ'י עוד מהרגע שהוא נוצר, הוא כן מדבב אותו מהרגע שהמדבב הקודם שלו נפטר. זו לא הפעם הראשונה שאישיזוקה עושה דבר כזה. הוא עשה אותו הדבר על מר שטן, שקיבל אותו לאחר שמדבבו הקודם, דאיסוקה גוורי התאבד. אחד הדברים היותר משעשעים שאנשים מגלים בדמיות של אישיזוקה (ומופתעים), זה שהוא מדבב גם את פרופסור אוק מפוקימון וגם את קיזארו מוואן פיס. לאישיזוקה אין באמת חופש בדמיות שהוא עושה. זה תמיד כמעט אותו הקול (וגם שזה שונה זה שינוי ממש ממש קל). אמנם זה לא יוצר משהו באמת "מיוחד" בו, אך הוא שהוא מדבב דמות הוא עושה את זה על הצד הטוב ביותר ללא שום ספק עם הקול המבוגר והמעולה שלו. עוד כמה דמיות נוספות שאישיזוקה דיבב לאורך דרכו הן הונהיים מFMAB, המאמן של ריונאן מסלאם דאנק, בראד מדד אור אלייב, אוגוס מאשורה ראת', וזאבוזה מנארוטו.


האן מגומי- Han Megumi

האן מגומי היא הבת של האן קייקו, מדבבת די מבוגרת שמדבבת כבר שנים (ש... בחיים לא שמעתי עליה עד לבואה של האן מגומי). את התפקיד הראשון שלה, היא ביצעה יחד עם אמה, כאשר מגומי דיבבה את גון בהאנטר האנטר 2011, וקייקו דיבבה את מיטו. נחמד בתור התחלה כזאת שהיא קיבלה דיבוב שבו היא מדבבת יחד עם אמא שלה וגם דמיות של אמא ובנו. בהתחלה האן הייתה די לא משהו כמדבבת, אך לאט לאט, היא צברה ניסיון רב, ונהייתה מדבבת מוכשרת במיוחד תוך לא כ"כ הרבה זמן. אם נשווה את זה להאנאזווה קאנה לדוגמא, מגומי נהייתה מדבבת מוכשרת הרבה יותר מהר מאשר קאנה. אך היא לא קיבלה רק את גון, לאט לאט היא קיבלה דמיות נוספות כמו ריו מיוגיאו זאל, וסומירה מצ'יהאיאפורו. היא גם זכתה לדבב את את'נה בפניקס רייט החדש, וגם קיבלה תפקיד דיבוב לאחד המשחקים האמריקאים שעשו באמת תהילה לאחרונה. היא קיבלה לדבב את לא אחרת מאלי מ"דה לאסט אוף אס" (שאני כבר מת לשחק בו אבל עדיין עולה 60 דולר FU) . ממה שכן שמעתי בסרטונים וכ'ו, היא עושה את אלי בצורה נפלאה, אולי אפילו כזאת שתתעלה על הדיבוב המקורי של אלי. את האן מגומי אני לא הכי אוהב, אבל היא כן מדבבת שדרושה התייחסות, והיא באמת מתקדמת בקצב נהדר.


ו... זה הכל חברים. עד לפעם הבאה <:

תגובה 1: